چه نکاتی باعث می‌شود طراحی دکوراسیون محل کار خوب یا بد باشد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است برخی از استانداردهای لازم برای طراحی دکوراسیون اداری محل کار را بدانیم. هر آن چیزی که برای محیط کار باید باشد، می‌تواند رضایت کارمندان را جلب کند. در ادامه می‌خواهیم با استانداردهای طراحی دکوراسیون فضای کاری صحبت کنیم.

بسیاری از کارفرماها ترجیح می‌دهند فضای کاری را به شکلی طراحی کنند تا برای افراد با هر نقشی که در سازمان دارند، رضایت قابل قبولی از فضای داخلی محل کاری خود داشته باشند. شما برای این طراحی باید به انتخابتان از مبلمان اداری تا دیگر وسایل توجه کنید. همه ما می‌توانیم توسط قدرت نگاه کردن انرژی‌های مختلفی از محیط دریافت کنیم. بنابراین قرارگیری در فضاهای مثبت باعث بهبود انرژی ما می‌شود. این انرژی از طریق دکوراسیون فضای اطراف به ما می‌رسد. از همین رو لازم است به دکوراسیون محل کارمان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حداقل امکانات را در فضای کاری قرار دهید

شما باید بدانید یک کارمند برای ۸ ساعت کاری در شرکت شما به چه امکاناتی نیاز دارد. امکانات پذیرایی مانند وسایل آماده سازی چای، امکان گرم کردن ناهار، وسایل بهداشتی و … می‌تواند حداقل امکانات برای هر فرد در شرکت شما باشد. محیط کار می‌تواند بر نحوه کار ما تاثیر بگذارد. یک فضای اداری خوب می‌تواند بر روند کاری تاثیر مثبتی بگذارد. فضای کاری که هر روز و حداقل ۸ ساعت در طول روز در آن مشغول به کار هستید می‌تواند بر میزان انرژی و نوع افکار کارمندان هم تاثیر بگذارد.

شما دست کم بیشتر ساعات مفید یک روز را در محل کار خود حضور دارید، این میزان حتی بیشتر از ساعات حضور در خانه به غیر از ساعات خواب شماست. بنابراین، در مورد چگونگی طراحی دکوراسیون محل کار خود فکر کنید. بسیاری از شرکت ها، سعی می‌کنند لوگو و رنگ‌های سازمانی خود را در دکوراسیون محل کار خود جای بدهند. آنها تصمیم می‌گیرند که فضای کاری را با فرهنگ و رفتارهای مطلوب در ذهن خود طراحی کنند. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، می‌توانید بر روی طراحی همه وسایل از رنگ مبلمان گرفته تا طرح کفپوش‌ها و هماهنگی در طراحی دکوراسیون اداری فکر کنید.

کارمندان شما احساس ارزشمند بودن می‌کنند

تا حالا به صحبت‌های دوستانتان که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند دقت کرده‌اید؟ آن‌ها از تغییرات دکوراسیون و فضای کلی و امکانات محل کار خود با احساس خوبی تعریف می‌کنند و خود را عضوی از این شرایط می‌دانند. برای این که به محیط کار عادت کنیم باید بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. این اتفاق لحظه‌ای اتفاق می‌افتد که احساس راحتی داشته باشیم. تنها استفاده از تمامی رنگ‌ها و طرح‌ها، اتفاق خوبی در فضای کاری شما رقم نخواهد زد. راحتی در فضای کار به این منظور است که نور شدید آفتاب از پنجره جلویی شما را در هنگام کار آزار ندهد، آبسرد کن در طبقات وجود داشته باشد و امکان استفاده از سرویس بهداشتی را داشته باشید.

کارمندان حتی به صندلی‌های نهارخوری هم دقت می‌کنند. آنها می‌خواهند دقایقی که قرار است غذای خود را در آرامش صرف کنند، بر روی صندلی مناسبی بنشینند. این که شما امکانات لازم را در فضای کاری قرار دهید. کارمندان نمی‌خواهند شما آنها را مانند یک ربات ببینید. کار کردن بخشی مهمی از برنامه‌های زندگی هر شخص است. اگر قرار بود همه ما مانند ربات باشیم، وجود تعداد زیادی دستگاه‌های یارانه در شرکت‌ها بی‌استفاده می‌ماند. حتی ممکن است خرید چند صندلی راحتی برای اتاق بازی نظر آن‌ها را درباره سازمان بهتر کند. برای طراحی دکوراسیون محل کار به شما توصیه می‌کنیم کمی درباره زیبایی شناسی، روانشناسی رنگ‌ها و اصول چیدمان وسایل اطلاعاتی به دست آورید.