برخی چیز‌هاست که وقتی بیش از موارد دیگر تکرار می‌شود، دیگر بدهی به نظر می‌رسد. وقتی که ما آنها را برای خود بدیهی می‌پنداریم، انتظار داریم دیگران هم آنها را بدیهی بدانند. این موضوع سبب می‌شود در هنگام بحث به سوء تفاهم‌های پایه‌ای برخوریم. در طراحی دکوراسیون اداری نیز یکی از این موضوعات به وجود آوردن مفهوم هماهنگی و هارمونی در ترکیب یک دکوراسیون اداری است. بارها هنگام خرید یک مبل گرانقیمت و یا یک میز کنفرانس مجلل از خود پرسیده‌ایم که چرا باید این میز این گونه باشد؟ چرا باید این میز را با این قیمت انتخاب کرد؟

همه ما یک اصل را در ذهن داریم و آن هم این است که دکوراسیون اداری ما باید هماهنگ با برخی مفاهیم ذهنی ما باشد. این مفاهیم ذهنی موضوعی است که ما می‌خواهیم با رنگ‌ها و طرح‌ها، آنها را به دیگران القا کنیم. دوست داریم وقتی وارد اتاق انتظار جلسات ما می‌شوند، با هماهنگی رنگ مبلمان اداری و دیگر وسایل مفهومی را به بیننده برسانیم. اگر اینچنین باشد با شناخت طرح و رنگ و متریال‌های گوناگون می‌توان حس و فکر را در ذهن بیننده و کاربر پدید آورد.

در غیر این صورت تنها با دیدن دکوراسیون اداری ما بیننده سرگشتگی و مخدوش شدن درک و دریافت را به ذهن خود می‌افزاید.

شرکت گوگل

این همه به کار بردن رنگ و طرح خاص با صندلی‌های گوناگون در این دفتر عظیم چه را به ذهن شما متبادر می‌کند. چگونه می‌شود یک اداره را این گونه کرد و نظم اداری را در آن به جریان انداخت. به راستی اساسا گوگل برای چه دفاتر اش را مانند آبنبات‌های رنگی طراحی می‌کند.

گوگل بنای شرکتش را بر روی کار مداوم و متعهدانه بر روی محصولاتش گذاشته است. برای او یک چیز مانند رگ حیاتی است و آن هم خلاقیت در کار است. دکوراسیون اداری را از نظمی خشک بدور کنیم و مانند هیچ جای دیگر روی کره زمین نباشیم. به بهترین شیوه از همه برتر و متفاوت‌تر باشیم. موضوعی است که برای گوگل از هر چیز دیگری مهم‌تر است. برای این که متفاوت باشید باید متفاوت زندگی کنید و این همه حجم تفاوت باید در دکوراسیون اداری شما به عنوان بخشی از زندگی نیز جلوه‌گر باشد.

شما باید در محیطی متفاوت نفس بکشید، تا به چیزی فکر کنید که ۸ میلیارد آدم دیگر فکر نکرده‌اند. در عین حال چیزی خلق کنید که همه آن را می‌خواهند و همه به آن نیاز دارند. از این رو گوگل به موضوعاتی در طراحی دکوراسیون اداری خود فکر کرده است که به هیچ عنوان در عرف طراحی دکوراسیون اداری جای نمی‌شود. اما این نوع طراحی بی‌همتا و تحسین برانگیز است. شما نیز باید به مفهوم اصلی پیرامون خود فکر کنید. آیا خلاقیت در کار برای شما مهم است؟

آیا به وجود آوردن نظمی مثال زدنی آنچنان مهم است که باید آن را در طراحی دکوراسیون اداری خود بازتاب دهید؟ در ادامه راهکار‌هایی را به شما نشان می دهیم.

چند راهکار کوتاه برای القای مفاهیم خاص در دکوراسیون اداری

به سراغ مفهوم نظم می‌رویم. این مفهوم شاید گم شده تمام ادارات و مؤسسات ایرانی است. نظم موضوعی است که در ارگان‌های نظامی در اوج خود پیاده می‌شوند و بسیار اهمیت دارد. اما دیگر سازمان‌ها هم باید از میزانی نظم در محیط و میان کارمندان برخوردار باشند. حتما از یونیفرم‌های بصری در کار خود استفاده کنید. تفاوت را به حداقل برسانید و برای هر چیز، حتی کوچکترین المان‌های تشکیل دهنده دکوراسیون اداری، محاسبه شده و دقیق عمل کنید. همه را ملزم کنید در این نظم رفتار کنند و شاید اول کمی سخت باشد و اما شدنی است. دکوراسیون اداری در این حالت، یک کارگاه تمام عیار است برای تمرین نظم در محیط کار.

هارمونی می‌تواند هماهنگی و انسجام تیمی را به بیننده القا کند. مبلمانی با رنگی مکمل در کنار میز اداری  و دیوار و کف پوش به بیننده می‌گوید که این ارگان به معنی واقعی زنده است. هر بخش آن تکمیل کننده فرایند است که به دقت و انسجام در کنار هم چیده شده است. برای القای حس استواری حتما از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری حتما استفاده کنید. مکمل را روشن و پر انرژی انتخاب کنید رنگی مانند نارنجی فوق العاده زیباست تا روی مبل تک شما کار شود. مکعب گروپ همیشه بهترین‌ها را برای شما در یک دکوراسیون اداری می‌خواهد، با ما همراه باشید.