بدن درد یکی از دغدغه‌های همیشگی کارمندان است. اگر کار شما همه روزه پشت میز و صندلی باشد لازم است روزانه حدود ۸ ساعت به کار بپردازید. حتی اگر وسایل شما در حد استاندارد خوبی باشد باز هم نشستن دائمی پشت میز شما را خسته و کلافه می‌کند. این خستگی با انجام نرمش‌های روزانه برطرف می‌شود. برای کاهش درد کمر راه‌هایی وجود دارد که هم از شدت گرفتن آن جلوگیری می‌کند و هم از ستون فقرات شما مراقبت می‌کند.

اما در نظر بگیرید با چنین شرایطی از میز و مبلمان اداری نامناسب استفاده کنید. علاوه بر خستگی عوارض دیگری مانند احساس درد در قسمت ستون فقرات به سمت شما می‌آید. عوارض این سهل انگاری می‌تواند به قدری باشد که جبران آن برای سلامتی‌تان به یک آرزو تبدیل شود. گاهی اوقات بعد از خرید محصولات اداری متوجه استاندارد نبودن آن می‌شوید. اگر چنین اتفاقی افتاد شما باز هم راه حلی برای این موضوع دارید. استفاده از پشتی‌های طبی که به صورت جداگانه به فروش می‌رسد نیز گزینه مناسبی برای مراقبت از ستون فقرات شماست. معمولا این پشتی‌ها توسط کش و بند به دور صندلی شما بسته می‌شود و فاصله میانی کمر شما را با صندلی پر می‌کند.

چه مبلمانی از درد کمر جلوگیری می‌کند؟

مبلمان اداری در محل کار شما اهمیت زیادی دارد. آنها علاوه بر این که ظاهر زیبایی را برای دفتر کار شما ایجاد می‌کنند، باید راحتی و سلامتی شما را تضمین کنند. بسیاری از مدیران شرکت‌ها اهمیت زیادی به ارگونومی مبلمان نمی‌دهند. به همین دلیل معیار انتخاب آنها در هنگام خرید وسایل اداری تنها همخوانی طرح و رنگ آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما باید دانست که مسائل مهم‌تری هم وجود دارد که به آن توجه نکرده‌اید. مبلمان اداری ارگونومیک باعث کاهش درد کمر شما می‌شود. همچنین اگر از همان سال‌های ابتدایی مشغول به کار شدنتان از این مبلمان استفاده کنید و از نرمش غافل نشوید، دردهای ستون فقرات به سراغتان نمی‌آید.

در صورتی که به هر دلیل دچار درد کمر شده باشید باید بیش از پیش از خود مراقبت کنید. در غیر این صورت، آسیب‌های جبران ناپذیر به سلامت شما وارد می‌شود. برای این منظور محققان برای طراحی مبل و صندلی اداری استانداردهایی را تعریف کردند. برای مثال یکی از تفاوت‌های واضح این مبلمان با نوع ساده آن وجود پشتی صندلی قوس دار است. به این ترتیب این پشتی‌ها قوس کمر شما را پر می‌کند و از فشار وارده بر کمر جلوگیری می‌کند. همچنین این صندلی‌ها قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا هستند.

مزایای مبلمان اداری ارگونومیک

مبلمان اداری ارگونومیک طبق ساختار فیزیکی انسان طراحی می‌شود. به طوری که در هنگام کار گردن، کمر و پاها به راحت‌ترین شکل ممکن قرار بگیرید. یکی از دلایل افزایش قیمت در مبلمان اداری ارگونومی استاندارد در این لوازم است. توجه داشته باشید که خرید مبلمان اداری به نوعی سرمایه گذاری بلند مدت در کسب و کار شما محسوب می‌شود. همچنین رابطه مستقیمی با رضایت کارکنان شما دارد، هر چه لوازمی که در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهید کیفیت بالاتری داشته باشد، رضایت و رفاه کاری آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. مبلمان اداری ارگونومیک کامل کننده یک دکوراسیون اداری مدرن هستند و باعث جلب استعدادهای ویژه کاری در یک محیط می‌شوند.

 

یک خرید همه چیز تمام داشته باشید

وقتی صندلی و میز اداری را به صورت آگاهانه انتخاب کنید، برای سلامتی خود و کارمندانتان تصمیم درستی گرفته‌اید. ویژگی جالب این صندلی‌ها امکان تغییر ارتفاع بر اساس جسم شماست. این صندلی‌ها برای افراد با هر قدی مناسب است. از طریق اهرم مربوطه که زیر صندلی نصب شده، می‌توان ارتفاع صندلی را بر اساس قد خودتان تنظیم کنید. بهتر است برای این تنظیم بر روی صندلی بنشینید تا بهترین حالت را برای نشستن پیدا کنید. برای این خرید همه چیز تمام باید جوانب دیگری را هم در نظر بگیرید. تنوع مبلمان اداری در بازار آن ‌قدر زیاد است که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود بهترین مدل را انتخاب و خریداری کنید. برای کاهش درد کمر خود بهتر است پشتی صندلی خود را هم علاوه بر ارتفاع صندلی از زمین تنظیم کنید. لطفا برای این کار دقت کافی را داشته باشید. زاویه نشستن شما باید به صورت ۹۰ درجه باشد؛ در غیر این صورت فشار بر روی ستون فقرات شما و ناحیه گردن وارد می‌شود. برای بهترین خرید، قبل از اقدام می‌توانید با مشاورین گروه مکعب گروپ مشورت کنید تا با بررسی تمامی جوانب، بهترین انتخاب را برای شما داشته باشند.