در هر کسب و کار اتاق کنفرانس مهمترین قسمت هر شرکتی محسوب می‌شود. پس نوع چیدیمان و لوازمی که در این اتاق است هم از همه قسمت‌های دیگر شرکت بیشتر به چشم می‌آید می‌پرسید چرا؟  تمامی جلسات مهم شما در این اتاق برگزار خواهد شد پس زیبایی و نظم اتاق کنفرانس را جزو اولیت‌های کار خود قرار دهید. اما یکی از مهمترین لوازم این اتاق صندلی‌های کنفرانس هستند. حتی در بعضی از مشاغل این اتاق تنها جایی است که مهمان‌ها برای اولین بار می‌بینند و نیمی از شخصیت شرکت شما در ذهنشان شکل می‌گرد. پس فراتر از زیبایی احساس راحتی و امنیت افراد در این اتاق مهم است. با ما در ادامه این مقاله نکات مهمی را آموزش خواهید دید.

راهنمای انتخاب بهترین صندلی برای اتاق کنفرانس

اینکه صندلی اتاق کنفرانس چه ویژگی‌هایی داشته باشد را باهم بخوانیم تا بهترین انتخاب را در خرید داشته باشیم. اول از هرچیزی فضای اتاق اختصاص داده شده برای کنفرانس چقدر است؟ برای اتاق‌هایی که فضای بالای ۲۰ متر دارند بهترین انتخاب صندلی‌های چرخ دار و دسته دار است که شرکت کنندگان احساس راحتی و تمرکز در جلسه را داشته باشند. البته برای فضاهای زیر ۲۰ متر باتوجه به اندازه میز که چند نفره باشد هم می‌توان از صندلی‌های چرخ دار استفاده کرد. نوع صندلی بستگی به دیزانر شما دارد که برای آن فضا چه صندلی‌هایی مناسب‌تر است. قطعا فقط صندلی چرخ‌دار نیست که مناسب است بلکه پایه ثابت‌ها نیز انتخاب خوبی برای این اتاق هستند.

جنس صندلی‌ها مهم است

تنوع زیاد صندلی‌های کنفرانس به شما این اجازه را می‌دهد تا با دیدی باز صندلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. سبک مدرن و کلاسیک طراحی دکوراسیون اداری فضا مشخص کننده نوع صندلی‌ها و حتی اکسسوری‌های روی میز و اتاق هستند.

اگر از صندلی‌های چرمی که طراحی شده با چوب هستند و پایه‌های چوبی دارند، می‌خواهید استفاده کنید پس بهتر است که تمامی اتاقتان را به صورت کلاسیک دیزاین کنید. در استفاده از صندلی‌های پشت بلند پارچه‌های مخمل را برای همه‌ی صندلی‌ها سفارش دهید. این نوع پارچه و مدل صندلی به علت ریشه‌ی قدیمی که در ظاهرشان دارند با دادن ظاهری کلاسیک به فضا حس نوستالژی را در افراد زنده می‌کند.

صندلی‌های چرمی پایه ثابت با دسته نرم، استانداردترین نوع برای فضاهای کنفرانسی است. که افراد زیادی هستند که اقدام به خرید این نوع صندلی اداری میکنند. البته شایان ذکر است که قیمت این صندلی‌ها نسبت به چرخ دارا مناسب تر و مقرون به صرفه تر است.

 

بهترین رنگ برای صندلی اتاق کنفرانس

اینکه شما از چه رنگی باید برای صندلی‌ها استفاده کنید. بستگی به رنگ دیوارها و صفحه‌ی روی میز کنفرانس دارد. در طراحی‌های دکوراسیون گروه مکعب رعایت رنگ بر اساس روانشناسی افراد انتخاب می‌شود. چرا که رنگ‌ها انرژی و نیروی فضا را تغییر می‌دهند. پس حتما با مشورت از کارشناس مجرب ما که اتفاقا کاملا هم رایگان است روانشناسی رنگ‌ها بپرسید و از آنها بخواهید که شما را در این زمینه کمک کنند. در عکس زیر نمونه ای از تلفیق رنگ صندلی‌ها و فضا را ببینید.

 

کاربردی‌ترین صندلی‌های اتاق کنفرانس

در سال ۲۰۱۹ کاربردی‌ترین محصولات را صندلی‌های چرخ دار گرفتند. مکعب به عنوان یکی از برترین شرکت‌های ایران در زمینه فروش مبلمان اداری همچنین ایده‌پردازی و طراحی این محصولات بالاترین آمار را فروش صندلی‌های چرخ دار را اعلام کرد. اما صندلی با پایه‌های ثابت هم مشتری‌های زیادی داشته که سبک و مدل‌های آنها در صفحه‌ی اختصاصی سایت مکعب را می‌توانید مشاهده کنید.

صندلی‌های چرخشی ارگونمیک

با تحقیقی که انجام شد ما متوجه این موضوع شدیم که افراد به محض نشستن روی صندلی‌های ارگونومیک چرخشی با حرکت‌های خود روی صندلی احساس راحتی می‌کردند. حال این صندلی‌ها فقط ملزم به صندلی‌های چرخ دار نیست.  صندلی‌هایی  با پایه‌های ثابت هستند که محرکه که در زیر نشیمنگاهشان تعبیه شده باعث دورانی بودن صندلی می‌شود. مانند نمونه‌ای که در عکس زیر می‌بینید که علاوه بر زیبایی صندلی کاربردهای فراوانی هم در استفاده دارد.

 

تمایز صندلی اتاق کنفرانس با صندلی‌های اتاق‌های دیگر

متمایز بودن صندلی‌های اتاق کنفرانس با بقیه قسمت‌های دیگر شرکت بسیار مهم است. اتاق کنفرانس برای دور هم بودن افراد در جلسه‌های رسمی شرکت است. صندلی‌های این اتاق باید با صندلی‌های کارمندان متفاوت باشد تا با حضور در جلسه رسمی و جدی بودن را احساس کنند. البته این موضوع نباید باعث ناراحتی افراد در جلسه باشد. در عین راحتی باید رسمی بودن را هم لحاظ کرد.

برندهای برتر در انتخاب صندلی کنفرانس

اکثر برندهایی که در این زمینه تولید مبلمان اداری کار می‌کنند با ضمانت‌های چند ساله محصولات خود را ارائه می‌دهند. برندهای لیو، نیلپر و محک… از برندهایی هستند که رزومه درخشانی در زمینه تولیدات محصولات اداری دارند. اما استحکام و زیبایی محصولات ربطی به برند ندارد. پس خود را محدود به خرید این چند برندها نکنید و اگر محصولی با کیفیت و زیبا دیدید اقدام به خرید نمایید.