برای نوسازی و تغییر طراحی محیط اداری خود باید نیازسنجی کنید. گاهی این تغییر تنها برای عوض شدن حالات روانی و تغییر سطح انرژی برای کارمندان است. اما اگر این تغییر به صورت کاربردی و موثر باشد تاثیر بی‌نظیری خواهد گذاشت.

ظاهر فضا در طراحی محیط اداری آن‌قدر مهم است که می‌تواند بعد روانی خوبی در فضای کاری شرکت شما ایجاد کند. بنابراین لازم است هر چند مدت یکبار آن را بازبینی کنید که اگر لازم به تغییری دارد پیش از نشان دادن اثر منفی خود اقدامات لازم را انجام دهید. اگر چندین سال است که مبلمان اداری شرکت خود را تعویض نکرده‌اید، حتما زمان آن فرا رسیده. اما لازم نیست در بازار به دنبال گران‌ترین مبلمان بگردید. بلکه شما باید به دنبال مبلمانی باشید که علاوه بر ظاهر زیبا، برای فضای شرکت شما کاربردی هم باشد. برای مثال اگر فضای اداری شما کوچک است، باید مبلمان ظریف‌تری را برای خرید انتخاب کنید تا فضای زیادی از دفتر کار شما را اشغال نکند.

بسیاری از وسایل هستند که آسایش را در محیط اداری بیشتر می‌کنند. برای مثال اگر در شرکت شما جلسات متعددی برگزار می‌شود احتمالا جای یک تخته سفید با ماژیک خالی است. اگر این وسیله هزینه‌های پرداختی شرکت شما را بالا می‌برد می‌توانید یک نمونه از آن را برای اتاق کنفرانس خود تهیه کنید تا گروه‌ها به نوبت برای برگزاری جلسات در این اتاق آماده شوند. برای این تغییر لازم است به فضای کلی در شرکت خود توجه کنید. به رنگ و طرح وسایل موجود دقت کنید و از آنان کمک بگیرید. اما تغییر به معنی دگرگونی فضاست. به طوری که شاهد تفاوت در محیط شوید. بنابراین کمی در انتخاب وسایل جدید خود متفاوت برخورد کنید تا تاثیرات آن را شاهد شوید.

 

محیطی مناسب برای کارمندان ایجاد کنید

ایجاد فضایی مناسب برای روحیه کارمندان، میزان بهره‌وری آنان را در کار زیاد می‌کند. زمانی که حال آنان به واسطه محیط اطرافشان خوب باشد، انرژی لازم تا پایان روز کاری خود را حفظ می‌کنند و با تمرکز بهتری به اهداف سازمان کمک می‌کنند. اما این فضا را چگونه برای آنان ایجاد کنیم؟ در قدم اول شما باید نیازسنجی کنید. با کارمندان خود صحبت کنید و بپرسید که چه وسایلی نیاز دارند. گاهی مواقع برخی از درخواست‌های آنان با دلیل محکمی بازگو می‌شود که شما از تاثیر وجود آن بی‌خبر هستید.

تمامی شرایط محیط کاری آنان را بسنجید. نور، دمای هوا، تصفیه هوا، وجود آبسرد کن، محیط آرام و بدون مزاحمت، صندلی و میز اداری و ارگونومیک بودن آنها و … از آن دسته عواملی هستند که شما باید نسبت به آن توجه کافی را داشته باشید. حتی یکی از مسائلی که در این موضوع به شما کمک می‌کند نظافت محیط کاری است. برای طراحی محیط اداری خود از وسایلی استفاده کنید که کمترین آلودگی را به خود جذب کند. زیرا در این صورت برای رفع این مشکل دائما باید هزینه نظافت کار پرداخت کنید.

 

انعطاف پذیر باشید

در دنیای طراحی دکوراسیون امروزی، محدودیت‌ها برداشته می‌شوند. بررسی سبک‌های مختلف و تطبیق آن با سلیقه مدیران شرکت‌ها، می‌تواند انتخاب‌های زیادی برای کارشناسان طراحی دکوراسیون بگذارد. اگر برای طراحی محیط اداری خود فکر تازه‌ای دارید، قبل از دست به کار شدن، شرایط را بسنجید. ممکن است این تغییر چندان لازم نباشد و به جای هزینه‌های احتمالی بتوانید کارهای فوق‌العاده دیگری برای تغییر محیط اداری خود انجام دهید.

اما چندان سخت هم نگیرید. کمی انعطاف پذیری برای این تغییر لازم است. بسیاری از مدیران تصور می‌کنند برای محیط‌های اداری تنها باید از رنگ‌های به خصوصی مانند قهوه‌ای و مشکی استفاده کرد. اما امروزه با پیشرفت علم طراحی دکوراسیون، همه رنگ‌های خلق شده در طبیعت را می‌توان در دکوراسیون به کار برد. اما ایجاد یک هارمونی صحیح، هنر ذهن خلاق شما یا کارشناس طراحی داخلی است.