رنگ غالبی که به عنوان یک وکیل در دفتر کارتان استفاده می‌کنید می‌تواند تاثیر مثبتی بر فرآیند تصمیم‎‌گیری موکلان‌تان داشته باشد. بر اساس مطالعات متعدد، افراد ناخودآگاه در مورد خرید محصولات و یا استفاده از خدمات یک مجموعه، تنها بر اساس رنگ تصمیم می‌گیرند. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا تابلوهای تخفیف در فروشگاه‌ها همیشه به رنگ قرمز هستند؟ این به این دلیل است که رنگ قرمز یکی از معدود رنگ‌هایی است که می‌تواند توجه مشتریان را به خود جلب کرده و احساس فوریت در ذهن آنها ایجاد کند. اطلاع از روانشناسی رنگ‌ها و استفاده از تکنیک‌هایی که در این علم وجود دارد؛ یکی از جالب‌ترین جنبه‌های بازاریابی است که موجب فروش بیشتر یا جذب مشتریان بالقوه می‌شود. بنابراین اگر وکیل هستید و نمی‌دانید که باید برای دفتر کارتان چه رنگی را انتخاب کنید که مشتریان بیشتری تمایل به استفاده از خدمات شما پیدا کنند؛ حتما با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

چه رنگی برای طراحی دکوراسیون یک دفتر وکالت مناسب است؟

وکلا زمان زیادی از طول روز را در دفتر کارشان صرف مشاوره به موکلان، انجام تحقیقات و آماده‌سازی پرونده‌های قضایی می‌کنند. از طرفی شغل وکالت معمولا مستلزم ساعات کار طولانی و استرس زیادی است. با این وجود وکلا می‌توانند با استفاده از رنگ مناسب برای دیزاین دفتر کارشان به کاهش استرس شغلی خود کمک کرده و تمرکز و بهره‌وری را افزایش دهند.

ضمن اینکه می‌توانند با استفاده از قدرت رنگ‌ها، پیام مورد نظرشان را به مخاطبین منتقل کنند. این نکته مهم را فراموش نکنید که مشتریان بیشتر مایلند با وکلایی کار کنند که احساس می‌کنند اقتدار و دانش کافی را دارند و حس اعتماد و اطمینان را به آنها منتقل می‌کنند. ضمن اینکه یکی دیگر از خواسته‌های این افراد این است که هنگام ملاقات با وکیل خود احساس راحتی و امنیت کنند. بنابراین وکلا برای دیزاین دفتر کارشان به رنگی آرامش‌بخش نیاز دارند که حرفه‌ای بودن آنها را نیز به خوبی به تصویر بکشد.

بهترین رنگ‎ها برای دفاتر حقوقی

از بین رنگ‌های متنوعی که در چرخه رنگ وجود دارد؛ چند رنگی که در زیر معرفی می‌کنیم جزء بهترین رنگ‌ها برای استفاده به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون اداری داخلی دفاتر حقوقی است:

دکوراسیون دفتر وکالت

  • آبی

آبی یکی از بهترین رنگ‌ها برای دفاتر وکلا و موسسات حقوقی است. این رنگ نشان‌دهنده ثبات، اعتماد، کارایی، هوش و وظیفه‌شناسی است و دقیقا همه چیزهایی که مشتری می‌خواهد را در ذهن او تدایی می‌کند. انتخاب یک طیف ملایم از این رنگ مانند آبی مایل به خاکستری، اثر تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش نیز دارد. آبی سرمه‌ای یا آبی درباری نیز گزینه‌های جذابی هستند. اثر آرام بخش آبی به افزایش کارایی و تمرکز کارکنانی که در دفترتان کار می‌کنند نیز کمک می‌کند.

  • سبز

سبز نیز مثل طیف‌های مختلف آبی، رنگی آرامش‌بخش است که تمرکز، کارایی و احساس کلی خوشبختی را در ذهن افزایش می‌دهد. این رنگ مرتبط با طبیعت است و شاید یک انتخاب عالی برای سایر تجهیزاتی مانند میز اداری که در شرکت‌های حقوقی کاربرد دارند باشد. چشم انسان رنگ سبز را بهتر از هر رنگ دیگری می‌بیند. این به این معنی است که فشار کمتری به چشم وارد می شود. بنابراین اگر در دفتر کارتان بیشتر از رنگ سبز استفاده کنید می‎توانید ساعات بیشتری را بدون احساس خستگی به فعالیت شغلی خود بپردازید.

  • قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای احساس حمایت شدن، اطمینان و جدیت را در ذهن موکلان شما تقویت می‌کند و حسی طبیعی به محیط کارتان می‌دهد. قهوه‌ای همچنین ظاهری گرم و حرفه‌ای ایجاد می‌کند. اگر زیاد به تن‌های تیره این رنگ علاقه ندارید می‌توانید مانند سایر وکلا از سایه‌های روشن قهوه‌ای به عنوان رنگ غالب در دفتر کارتان استفاده کنید تا مشتریان‌تان احساس امنیت بیشتری داشته باشند. تن‌های تیر این رنگ را می‌توانید برای ایجاد تمایز در بخش‌های خاصی از دفتر کارتان استفاده کنید. مثلا می‌توانید دیوار پشت میزتان را نسکافه‌ای کرده و یک صندلی اداری قهوه‌ای تیره جلوی آن بگذارید یا اینکه صندلی‌های انتظار را قهوه‌ای تیره انتخاب کرده و دیوارهای اتاق انتظار را به رنگ کرم درآورید.

  • زرد

زرد یک رنگ محرک است که  می‎تواند در مشتریان حس خوش‌بینی را ترغیب کرده و با افزایش اعتماد به نفس، نوآوری و خلاقیت همکاران‌تان همراه است. از نظر روانی قوی‌ترین تاثیر را بر روی ذهن مخاطب همین رنگ دارد. طراحان داخلی معمولا از رنگ زرد برای افزایش عزت نفس و ایجاد شادابی به فضای اداری استفاده می‌کنند. از آنجایی که زرد یک رنگ تند است و زیاد جلب توجه می‌کند؛ اکثرا از آن در فضاهای اداری بزرگ یا برای برجسته کردن دیوارها استفاده می‌شود. برجسته کردن یکی از دیوارها با رنگ زرد راهی عالی برای افزایش انرژی در محیط‌های اداری است که بیش از حد در آنها از رنگ سفید استفاده شده است.

  • بنفش

رنگ بنفش از قدیم الایام رنگ مرتبط با ثروت و سلطنت بوده و به همین دلیل طراحان هر جا که نیاز به نمایش کیفیت بالا و تجمل دارند از این رنگ استفاده می‌کنند. رنگ خاکستری مایل به بنفش نیز یکی از ترندترین رنگ‌های زیرمجموعه بنفش است که امروزه برای طراحی داخلی بسیاری از فضاهای اداری از آن استفاده می‌شود. این رنگ اغلب با ایجاد حس پیچیدگی در ذهن مخاطب همراه است و هر جا که نیاز باشد تصویری از تجمل و پیچیدگی ایجاد شود به سراغ این رنگ خاص و جذاب می‌روند.

  • نارنجی

نارنجی که ترکیبی از زرد و قرمز است؛ رنگی پرشور و ترغیب‌کننده حس خلاقیت قلمداد می‌شود. زمانی که طراحان نیاز به ایجاد محیطی دارند که موجب بروز ایده‌های جدید و توسعه راه‌حل‌های خلاقانه توسط کارکنان شود؛ معمولا از رنگ پرتقالی استفاده می‌کنند. با این حال استفاده بیش از حد از رنگ نارنجی گاهی می‌تواند حالتی را ایجاد کند که میزان جدیت را کاهش دهد. بنابراین بهتر است از رنگ نارنجی فقط برای قسمت‌های کمی از طراحی داخلی دفتر وکالت‌تان استفاده کنید.

  • مشکی

رنگ مشکی مسئول ایجاد پیچیدگی، زرق و برق و افزایش کارایی در محیط است. اگر مشکی با رنگ‌های دیگر متعادل شود؛ می‌تواند جذابیت محیط را افزایش دهد. به عنوان مثال وقتی دیوارها یا کفپوش سفید خالص است معمولا پیشنهاد می‌شود در کنار آن از پارتیشن اداری مشکی استفاده شود تا تعادل مورد نظر به وجود بیاید. علاوه بر این ترکیب دیوارهای مشکی با مبلمان یا لوازم جانبی سفید نیز می‌تواند اثر قدرتمندی بر روی ذهنیت مشتریان بگذارند.