وقتی به تجهیز مبلمان اداری برای یک محل کار جدید با مبلمانی با کیفیت فکر می‌کنید؛ چند گزینه اصلی را باید در نظر داشته باشید. نشستن راحت کارکنان در طول ساعات کاری احتمالا یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. چرا که رضایت نیروی کار همیشه باید در اولویت شما باشد. در این نوشته می‌خواهیم به بررسی صندلی‌های اداری پشت توری بپردازیم.

در دنیای صندلی‌های اداری مدل‌های گوناگونی وجود دارد. یک دسته‌بندی معمول از این صندلی‌ها با توجه به جنس مورد استفاده در تکیه‌گاه آنها انجام می‌شود. صندلی اداری پشت توری یا صندلی اداری مش، یکی از این موارد بوده که در مقایسه با سایر صندلی‌های اداری (مثلا چرمی) مزایا و معایب خاص خود را دارد.

البته به‌طور کلی این صندلی یک انتخاب عالی در مقایسه با مواد کلاسیک‌تر مانند چرم یا پارچه است. همچنین این انتخاب برای افرادی که می‌خواهند دوست‌دار محیط زیست باقی مانده و از چرم در دکوراسیون اداری خود اجتناب کنند؛ می‌تواند بهترین گزینه باشد. از سویی اگر به دنبال گزینه‌ای با شرایط نگهداری ساده‌تر هستید؛ صندلی اداری پشت توری یا مش، یک جایگزین مناسب در مقایسه با رقبا است.

اگرچه شرکت‌ها اغلب ناچار هستند که برای تجهیز مبلمان اداری دفتر کار، سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام دهد. اما می‌توان مطمئن بود که بهبود خلق و خوی کارکنان در محل کار، منجر به عملکرد مثبت بیشتر آنها شده و سودآوری شرکت را افزایش می‌دهد.
همچنین در سازمان‌هایی که سلامت و بهره‌وری کارکنان مهم است؛ صندلی‌های اداری ارگونومیک گزینه اول برای انتخاب هستند.

این صندلی‌ها ممکن است با روکش چرم با کیفیت بالا، با تودوزی منسوجات ساده یا با بالشتک طراحی شوند. اما از نظر علم ارگونومی، می‌توان گفت که صندلی‌های اداری پشت توری مناسب‌ترین گزینه برای خرید هستند.

البته صندلی اداری پشت توری نیز مانند هر وسیله دیگری، دارای مزایا و معایب گوناگونی است. بنابراین در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم. امیدواریم این بررسی به شما برای تصمیم‌گیری در انتخاب صندلی اداری جدید و برنامه‌ریزی فضای اداری کمک کند.

صندلی مدیریتی نیلپر مدل SM850
خرید صندلی اداری
۶,۳۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مزایای صندلی اداری پشت توری

در این بخش مهم‌ترین مزایای این مدل صندلی‌ها را بررسی کرده‌ایم.

قابلیت تنفس

یکی از مزایای اصلی صندلی اداری پشت توری، تهویه بهتر آن در مقایسه با رقبا است. در جایی که صندلی‌های اداری پارچه‌ای یا چرمی، گرمای بدن را بین صندلی و بدن شما حبس کرده و باعث تعریق شما می‌شوند؛ صندلی اداری مشبک جریان هوای بیشتری را به پشت شما منتقل کرده و از رخ دادن این مسئله جلوگیری می‌کند. همچنین صندلی‌های تمام توری، یک گام بیشتر به سمت جلو رفته و اجازه می‌دهند هوای بیشتری در اطراف کل بدن شما گردش کند.

سادگی نگهداری

عرق ایجاد شده در پشت کاربر، به دلیل توانایی مواد توری در ایجاد جریان هوای عالی، به سرعت خشک می‌شود. در نتیجه پشتی این صندلی بسیار کمتر نیازمند تمیز کردن می‌شود. همچنین با توجه به جنس مش، در صورت آلوده شدن یا اشباع شدن در عرق، به‌راحتی تمیز می‌شود. به همین دلیل است که کارمندان حساس به صندلی‌های کثیف و گاهی حتی بدبو با روکش‌های متنوع، که توسط عرق دیگران خیس شده‌اند؛ صندلی‌های اداری پشت توری را ترجیح می‌دهند.

طراحی مدرن

صندلی‌های اداری مشبک با مبلمان اداری مدرن هماهنگی بیشتری دارند. وجود روکش‌هایی با طرح پیچیده که معمولا با یک قاب پلاستیکی یا کرومی احاطه شده، ظاهری زیبا ایجاد کرده و جذابیتی شیک و مدرن به دفتر کار شما می‌دهند. البته همیشه نادیده گرفتن اهمیت زیبایی‌شناسی در محل کار آسان است. با این حال یک دفتر کار جذاب، نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه کیفیتی ارائه می‌کنید. بنابراین وجود چنین جذابیتی مشتریان را مجذوب شما کرده و موجب می‌شود تا کارکنان باکیفیت‌تری مایل به همکاری با شما باشند.

صندلی کارمندی لیو مدل I72S
خرید صندلی کارمندی لیو
۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

به‌صرفه بودن

معمولا صندلی‌های اداری پشت توری قیمت کمتری نسبت به صندلی اداری چرمی دارند. با این وجود، آنها از نظر ظاهری بیشتر مورد پسند بوده و رقابت سختی در ایجاد فضای کاری شیک دارند. همچنین این مدل‌ها کیفیت بالاتری در زمینه ارگونومیک بودن و… ارائه می‌دهند.

پشتیبانی خوب از کمر

صندلی اداری پشت توری به پشتیبانی بهتر از کمر معروف است. از آنجایی که قاب‌های منحنی ارگونومیک آن، از مواد توری باکیفیت ساخته و به دقت مهندسی شده است؛ می‌تواند پشتیبانی لازم را برای قوس کمر شما فراهم کند. به عبارت دیگر این ویژگی کمک می‌کند تا قسمت‌های زیادی از بدن انسان، از زیر فشار وزن خود خلاص شود. منحنی تکیه‌گاه صندلی‌های اداری مشبک به‌گونه‌ای است؛ که پشت کاربر به شکل S حالت می‌گیرد. این ویژگی به کاربر حالتی عالی را در هر دو بخش ستون فقرات پایینی و بالایی ارائه داده و به او کمک می‌کند تا به درستی بنشیند.

دوام و ماندگاری

توریِ ریزِ بافته شده در پشتی این صندلی‌ها به میزان قابل توجهی محکم و ماندگار است. در حالی که پارچه و بالشتک‌های متداول، اغلب پس از مدتی استفاده نشانه‌هایی از افت و تحت فشار بودن را نشان می‌دهند. در واقع مش ظاهر و عملکرد خود را بهتر و برای مدتی طولانی‌تر حفظ می‌کند. بنابراین یک توصیه مهم این است که اگر قصد دارید به هر دلیلی به سراغ صندلی‌های پارچه‌ای و چرمی بروید؛ حتما درباره گارانتی مناسب آن مطمئن شوید.

صندلی کنفرانس نیلپر مدل SK666S
۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

معایب صندلی اداری پشت توری

انتخاب محدود

برای انتخاب صندلی اداری مش اغلب فقط چند الگو یا طرح وجود دارد. در عمل طرح‌های با رنگ مشکی، خاکستری یا ترکیبی از آنها، معمولا اولین چیزی است که خواهید دید. این طراحی تکراری اولیه ممکن است برای برخی افراد یک محدودیت محسوب می‌شود؛ چراکه اجازه نمی‌دهد برای انتخاب نهایی و هماهنگی صندلی اداری با سایر مبلمان اداری، از تنوع کافی برخوردار باشند.

راحتی کمتر

در عمل یک صندلی اداری پشت توری کاملا راحت و سازگار است. چراکه به شکل معمول بدن شما در می‌آید. اما حقیقتا هرگز به اندازه یک صندلی اداری چرمی بزرگ نشستن روی آن خوشایند و دلپذیر نخواهد بود. همین نکته احتمالا در مورد صندلی‌های پارچه‌ای گران‌قیمت نیز صادق است. در نتیجه صندلی اداری پشت توری ممکن است برای نشستن طولانی مدت در مقابل صفحه کامپیوتر مناسب نباشد.