انتخاب صندلی همیشه یکی از دغدغه‌های بزرگ برنامه‌نویسان، گیمر‌های حرفه‌ای، مهندسین نرم‌افزار و… بوده است؛ چرا که صندلی یکی از اصلی‌ترین ابزار‌های کاری برای این افراد است و تقریباً این افراد بیشتر روز خود را روی یک صندلی و پشت میز کار سپری می‌کنند.گذشت زمان می‌تواند نشان دهد که آیا صندلی که انتخاب کرده‌اید مناسب است یا خیر. زیرا اغلب اوقات در حین کار کردن به دلیل عواملی مانند حجم کاری بالا، استرس کار، کار‌های تلنبار شده، به راحتی یا بد بودن صندلی فکر نمی‌کنیم ولی زمانی که کار‌ها تمام شد، میزان درد بدنی و خستگی ناشی از کار می‌تواند نشان از میزان راحتی صندلی باشد. برای هر برنامه‌نویس، یافتن صندلی که هم راحت باشد و هم از نظر ارگونومی بودن کاربر را پشتیبانی کند، ضروری است. راحتی در لحظه مشخص می‌شود و بر روی کیفیت کار و بهره وری شما اثر دارد و ساپورتیو بودن سلامت شما را برای طولانی مدت تضمین می‌کند.
اگر به دنبال یک صندلی جدید هستید و در تصمیم‌گیری دچار تردید شده‌اید، و این سوال در ذهنتان است که برای خرید مبلمان اداری از کجا شروع کنیم؟ جای نگرانی نیست! در ادامه این مقاله از مجله مکعب با ما همراه باشید تا المان‌های یک صندلی‌ برنامه نویس ایده‌آل را با یکدیگر بررسی کنیم.

چرا انتخاب صندلی برای برنامه‌نویسان مهم است؟

آیا برنامه‌نویسان واقعاً به یک صندلی باکیفیت نیاز دارند؟ همه ما گاهی اوقات (مخصوصاً در زمان دورکاری) حتی ممکن است از تخت خواب یا اوپن آشپزخانه هم به عنوان میز کار استفاده کنیم، حتی اگر بخواهیم می‌توانیم به صورت نشسته روی زمین کار کنیم! با لپ‌تاپ می‌توان در هر مکانی، در حالت‌های نشسته، ‌ایستاده و یا حتی درازکش کار کرد. اما مسأله این است که این گزینه‌ها همیشه بهترین محیط را برای کار برنامه‌نویسان ایجاد نمی‌کند، برنامه‌نویسان برای کار کردن به محیطی با تمرکز بالا نیاز دارند. برنامه‌نویسان به صندلی اداری نیاز دارند که به حدی راحت باشد که سختی کار کردن مداوم و نشستنهای طولانی را برایشان راحت کند و باعث نشود که بعد از چند ساعت کار کردن به دنبال راهی برای درمان کمر درد یا گردن درد باشند.

صندلی مناسب برای برنامه‌نویسان

چرا باید در خرید صندلی دقت کنیم؟

اگر برای ساعت‌های طولانی بر روی صندلی بنشینید، ممکن است که علاوه بر خستگی ذهنی، دچار خستگی جسمی نیز شوید. دقت در انتخاب صندلی سبب می‌شود تا خستگی و آسیب‌های جسمی نظیر کمر درد، پا درد، ‌شانه درد، گردن درد و… به کمترین میزان خود برسد. برای کار کردن (چه در خانه و چه در محیط کار) باید صندلی را در نظر بگیرید که تمرکز شما بر روی کار را افزایش دهد و همچنین سلامت شما را در طولانی مدت نیز تضمین کند.
ارگونومی بودن محیط کار یکی از عوامل حیاتی برای افرادی است که مدت طولانی را پشت میز می‌گذرانند. مطالعات نشان می‌دهد که ارگونومی بودن منجر به تضمین سلامت و کارآمدی می‌شود. اگر شما از گردن درد رنج ببرید نمی‌توانید بر روی کار کردن و کدنویسی تمرکز کنید. پس هم سلامت شما به خطر می‌افتد و هم خروجی کار کیفیت مطلوب را ندارد.

صندلی مناسب برنامه نویسی، گیمینگ یا هر نوع صندلی اداری باید همیشه به راحتی و جنس ان توجه کرد چون طولانی مدت از آن استفاده می شود، البته هر برای انتخاب هر نوع صندلی یک سری نکات را رعایت کرد که جنس، تنظیم ارتفاع، راحتی و… می تواند شامل این موراد باشد چون صندلی مدیریت و مطالعه، کارمندی، کارشناسی و… اگر این ویژگی ها را نداشته باشد ممکن است به فرد آسیب برساند

صندلی مدیریتی لیو مدل I81SU
۸,۴۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

صندلی مخصوص برنامه نویسی

کار با کامپیوتر مزایای زیادی دارد؛ اما به همان اندازه نیازمند تمرکز زیادی است. برنامه‌نویسان برای خلق پروژه‌های منحصربه‌فرد و خلاقانه خود، تمرکز و دقت بالایی نیاز دارند. این در حالی است که اکثر آنها به دلیل استفاده از صندلی‌های غیر استاندارد که برای این نوع شغل طراحی نشده‌اند؛ مشکلاتی مانند کمر درد و حواس پرتی را تجربه می‌کنند. این مشکلات می‌تواند مستقیما روی عملکرد حرفه‌ای آنها تاثیر گذاشته و آسیب‌های جسمی را در بر داشته باشد. با این وجود استفاده از صندلی مخصوص برنامه‌نویسی برای این افراد بسیار واجب و ضروری است. یک صندلی برنامه‌نویسی استاندارد به صندلی گفته می‌شود که از کمر کاربر به خوبی پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود هنگام کار از نظر جسمی احساس راحتی کند.

ویژگی های صندلی برنامه نویس

نشستن پشت میز برای مدت طولانی نیاز به صندلی دارد که هم راحت باشد و هم از تعریق بیش از حد جلوگیری کند. فرقی نمی‌کند که شغل شما چیست. در هر حال باید تا جای ممکن محصولی را انتخاب کنید که سازگار با نوع شغل شما باشد. از آنجایی که برنامه‌نویسان مدت زیادی از روز را پشت میز می‌نشینند و نیاز به تمرکز بالایی دارند؛ باید از صندلی استفاده کنند که از کمرشان تا حد ممکن پشتیبانی کرده و مطابق با اصول ارگونومی طراحی شده باشد. ضمنا تمام موارد ذکر شده در بخش قبل یعنی قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم دیگر بخش‌ها و جنس روکش نیز در ساخت این مدل از صندلی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

صندلی مدیریتی لیو مدل I72U
I72U
۷,۳۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مشخصات بهترین صندلی برای برنامه‌ نویسی

همانند تمامی محصولات اداری دیگر، حیطه انتخاب صندلی مناسب برای برنامه‌نویسان، بسیار گسترده است و مشتری حق انتخاب زیادی دارد. این صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحت و قابل تنظیم باشند، تا کاربر هر زمانی که بخواهد بتواند دسته‌ها، پشتی، نشیمن‌گاه و… را تنظیم کند. در ادامه مقاله به نکاتی که سبب می‌شود تا شما خرید راحت‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید، پرداخته‌ایم.

ارگونومیک بودن صندلی

ارگونومیک بودن یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی و ساخت صندلی (به ویژه صندلی گیمینگ) است. تقریبا تمام نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم مثل ساپورتیو بودن، راحتی، قابلیت تنظیم و… به نحوی زیر گروه ارگونومی بودن هستند.

صندلی مناسب برای برنامه‌نویسان

ساپورتیو بودن (پشتیبانی)

یک صندلی مناسب به نحوی طراحی می‌شود که تمامی نواحی بدنی که روی صندلی قرار می‌گیرد مثل کمر، دست، لگن، ‌شانه و.. را حمایت و پشتیبانی کند. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربر کمتر احساس خستگی کند و بتواند روزانه فعالیت بیشتری داشته باشد. برخی از صندلی‌ها دارای پشتی بلندی برای حمایت بیشتر از گردن و‌شانه‌ها هستند.
ساپورت بازو برای راحتی بیشتر مچ دست، آرنج و‌شانه ضروری است، بنابراین بیشتر افراد تمایل دارند که دسته صندلیشان کاملاً ارگونومی و راحت باشد. اگر صندلی که شما تهیه می‌کنید این ویژگی را نداشته باشد، سبب خستگی زود هنگام شما و ایجاد درد‌هایی گا‌هاً جبران ناپذیر در کمر، گردن، دست و… می‌شود.

صندلی مناسب برای برنامه‌نویسان

راحتی

راحتی صندلی از آن دست نکاتی است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت! اگر صندلی شما راحت نباشد شما بازده مناسب را در کار خود ندارید و حتی ممکن است به سلامت خود نیز آسیب بزنید.

قابلیت تنظیم

همانطور که می‌دانید افراد مختلف وزن و فرم بدنی متفاوتی نیز دارند و طراح صندلی، در هنگام طراحی باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد. برای اینکه صندلی راحت باشد و از انواع مختلف فرم بدن پشتیبانی کند، باید کاملاً قابل تنظیم باشد. تکیه گاه کمر، ارتفاع پشتی صندلی، موقعیت صندلی، قابلیت دراز کشیدن و ارتفاع تکیه گاه باید روی یک صندلی ارگونومیک، به‌راحتی قابل تنظیم باشد.

قابلیت مانور

صندلی شما چقدر متحرک است؟ آیا روی فرش به خوبی می‌چرخد؟ بخشی از ارگونومی بودن صندلی، راندمان آن است. صندلی شما باید تطبیق‌پذیری خوبی با فضا داشته باشد، به نحوی که شما بتوانید در اطراف اتاق یا میز خود مانور دهید، تا به هر چیزی که نیاز دارید، برسید و به رایانه خود نیز دور و نزدیک شوید. یک صندلی با قابلیت مانور به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی این کار را انجام دهید.

صندلی مناسب برای برنامه‌نویسان

هزینه

برای اغلب ما، قیمت همیشه مسأله‌ای مهم و قابل توجه است. اما ممکن است بخواهید به صندلی خود، به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری برای سلامتی و طول عمر شغلی خود بنگرید.اگر قصد خرید صندلی برنامه‌نویسی به‌صورت شخصی را دارید، تصمیم بگیرید که بودجه شما چقدر خواهد بود و هر ویژگی خاص چقدر برای شما اهمیت دارد. اگر شرکت شما برای شما صندلی می‌خرد، سعی کنید رئیس خود را متقاعد کنید که سلامت شما چقد برای بهره وری و کار مفید در شرکت (یا حتی دورکاری) حائز اهمیت است.

مزایا صندلی برنامه نویس

یکی از مزایای اصلی این نوع صندلی‌ها، راحتی بیش از حد آنها در زمان کار است. اگر محصولی را انتخاب کنید که دقیقا متناسب با استاندارد یک صندلی ارگونومی تولید شده باشد می‌توانید از آویزان ماندن پاها، کمر درد و درد گردن جلوگیری کنید. این محصولات علاوه بر تکیه‌گاه مخصوص کمر، محلی برای تکیه دادن سر دارند که باعث جلوگیری از خستگی گردن و شانه‌ها در حین کار می‌شود.

قابلیت تنظیم تمام اجزا در صندلی‌های برنامه‌نویسی موجب می‌شود که تمام کاربران بتوانند بسته به شرایط فیزیکی خود، صندلی را تنظیم کرده و از بدن خود در حین کار پشیبانی مناسبی داشته باشند. علاوه بر این موارد، برخی از افراد از افزایش تمرکز به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای این صندلی‌های اداری استاندارد یاد می‌کنند. وقتی بدن شما در زمان نشستن پشت میز در حالت راحت و ریلکسی قرار داشته باشد؛ بهتر می‌توانید روی کار تمرکز کنید. در ضمن صندلی‌های مخصوص برنامه‌نویسی چند منظوره هستند و می‌توانید از آنها پشت هر مدل میزی برای انجام هر نوع کاری استفاده کنید. حتی برخی از برنامه‌نویسان حرفه‌ای هنگام تماشای تلویزیون نیز از صندلی کار خود استفاده می‌کنند.

صندلی کارشناسی لیو مدل I72GSPU
I72GSPU
۹,۵۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مهمترین نکات برای انتخاب صندلی برنامه نویسی

اکنون که اهمیت استفاده از یک صندلی برنامه‌نویسی را درک کردید؛ ممکن است این سوال در ذهن‌تان پیش بیاید که در یک صندلی برنامه‌نویسی استاندارد باید به دنبال چه فاکتورهایی باشیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چند نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام خرید صندلی ارگونومیک مخصوص برنامه‌نویسان به آنها توجه کنید. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

قابلیت تنظیم: این قابلیت امکان تنظیم همه بخش‌های صندلی اعم از تکیه‌گاه کمر و سر را بر اساس نیازهای شخصی‌تان فراهم می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند که قدتان چند سانتی‌متر است و هنگام کار در چه حالتی احساس راحتی بیشتری می‌کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که دقیقا صندلی را روی حالتی تمیز کنید که مناسب با فرم بدن‌تان است.

ارتفاع صندلی: یک صندلی ارگونومیک برنامه‌نویسی خوب و استاندارد باید از نظر ارتفاع نیز قابل تنظیم باشد تا هنگام نشستن روی آن، کف پاها روی زمین و ران‌ها موازی با استخوان لگن باشد.

جنس صندلی: هدف اصلی یک صندلی اداری استاندارد این است که تا حد امکان از خستگی زودرس کاربر حین کار و ایجاد مشکلاتی جسمی در آینده جلوگیری کند. یکی از جنبه‌های متمایزکننده یک صندلی معمولی نسبت به گزینه‌های استاندارد، جنس روکشی است که برای ساخت از آن استفاده می‌شود. صندلی‌هایی که از جنس مش، وینیل و چرم طبیعی هستند؛ برای استفاده به عنوان صندلی برنامه‌نویسی مناسبند. اصلی‌ترین ویژگی‌های صندلی‌های مش، جریان هوا و جلوگیری از تعرق است و صندلی‌های وینیل نیز به دلیل مقاومت و دوام بالا و همچنین تمیز شدن آسان‌شان بسیار پرطرفدار هستند. صندلی‌های چرمی نیز جلوه بسیار زیبا و شکیلی دارند.

عرضه صندلی برنامه نویس استاندارد

به عنوان یک برنامه‌نویس، صندلی شما ابزاری است که نباید نادیده گرفته شود. ‌امیدواریم مواردی که در این مقاله ذکر شده بتواند نقطه شروعی را در اختیار شما قرار دهد تا به شما در یافتن صندلی مناسب کمک کند.همچنین می‌توانید دی’ر مقاله‌ی مشهورترین طراحان صندلی اداری چه کسانی هستند؟ با بهترین طراحان صندلی اشنا شوید.آیا نکات دیگری را در انتخاب صندلی مناسب برنامه‌نویسی می‌دانید؟ به ما اطلاع دهید! دوست داریم بیشتر از شما بشنویم.
مکعب گروپ یکی از مراکز معتبر عرضه انواع صندلی‌های مخصوص برنامه‌نویسان است که می‌توانید انواع محصولات خارجی درجه یک و محصولات استاندارد تولید داخل را از آن تهیه کنید. ما در عرضه و طراحی محصولات، روی استانداردهای ساخت تاکید فراوان داشته و به همین خاطر قادر به ارائه بهترین و معتبرترین ضمانت‌نامه‌ها به مشتریان خود هستیم.