با در نظرگرفتن اصول طراحی دفتر مدیریت شیک و لاکچری، تأثیر مثبتی روی دیدگاه مشتریان نسبت به‌کسب‌وکارتان می‌گذارید. بسیاری از مشتری‌های بالقوه یا حتی همکاران برای دیدار با شما و صحبت‌های کاری به‌دفتر کارتان می‌آیند؛ حالا اگه دکوراسیون شیک و مناسبی برای آنجا طراحی کرده باشید، آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهید.

اتاق مدیریت به‌ عنوان هسته اصلی هر ارگان و مجموعه‌ای به‌شمار می‌آید؛ در این دفتر مهمترین و اصلی‌ترین تصمیم‌ها گرفته می‌شود که روی آینده کسب‌وکار و مجموعه تأثیر به‌سزایی دارند. بنابراین باید به اصول طراحی آنجا دقت شود. در واقع باید این اتاق را به‌گونه‌ای طراحی کنیم تا علاوه‌بر رعایت جنبه‌های زیبایی‌شناختی، تأثیر مثبتی در خلق‌وخوی افراد بگذاریم.

یک اتاق شلوغ و بهم‌ ریخته نه‌تنها دیدگاه مشتری‌ها و همکاران را نسبت به شما و کسب‌وکارتان تغییر می‌دهد، بلکه روی راندمان کاری‌تان نیز تأثیر منفی می گذارد. در واقع محیطی بی‌نظم و با طراحی نامناسب باعث آشفتگی ذهنی می‌شود و بهره‌وری‌تان را به‌حداقل می‌رساند.

اما اصول چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری چیست؟ در طراحی فضای اتاق کار مدیریت باید به چه نکته‌هایی توجه داشته باشیم؟

ایده هایی جذاب برای چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری

یک دفتر کار با عناصر و المان‌های تزیینی لاکچری و زیبا اعتبار ارگان و مجموعه را بالا می‌برد. حالا ما در ادامه قصد داریم ایده‌هایی بکر و فوق‌العاده برای طراحی دکوراسیون بگوییم که اعتبار مجموعه‌تان را بالا می‌برند:

طراحی دفتر مدیریت لاکچری

انتخاب مبلمان اداری مناسب

مبلمان اداری بیشتر از هر المان کاربردی و تزیینی دیگر در معرض دید هستند. مبلمان فقط شامل مبل‌ها نمی‌شوند، بلکه قفسه‌ها، کمد‌ها و … نیز جزئی از آنها به‌شمار می‌آیند. شما باید یک هارمونی و هماهنگی جذاب بین تمام این وسایل به‌وجود آورید تا محیط کاری‌تان شیک و لاکچری به‌نظر برسد.

مبلمان چرمی برای محیط‌های کاری بهترین گزینه هستند. این مبل‌ها نه‌تنها دکوراسیون را رسمی و اداری می‌کنند، بلکه به‌دلیل جنس و متریال مناسبشان راحتی زیادی حین استفاده برایتان به‌ارمغان می‌آورند.

در انتخاب مبلمان باید به‌نوع کسب‌وکارتان توجه داشته باشید. مثلاً اگر کسب‌وکارتان جدید است و با تکنولوژی‌ها و فناوری های جدید سروکار دارید، از انواع مبل‌های چستر و … برای تکمیل دکوراسیون اداری مدرن تان استفاده کنید. درغیراین‌صورت مبل‌های کلاسیک گزینه‌ای مناسب برای تکمیل دکوراسیون هستند.

پیشنهاد می‌کنیم برای مبلمان اتاق مدیریت به‌سراغ مبل‌های مدور بروید. این مبل‌ها در زمان جلسه‌های کاری باعث افزایش همفکری و همکاری کارکنان با یکدیگر می‌شوند و از نظر روانشناسی بهترین نوع مبلمان برای محیط‌های کاری هستند.

پالت رنگ لاکچری

حتی اگر شیک‌ترین و زیباترین دکوری‌ها را بخرید، اما رنگ‌های مناسبی را برای آنها در نظر نگیرید، محیط کارتان جذابیتی نخواهد داشت. برای انتخاب رنگ‌ها به‌نوع کسب‌وکارتان دقت کنید؛ مثلاً وکلا برای طراحی فضای کاری‌شان به‌جای استفاده از رنگ‌های جیغ و شاد، باید از طیف رنگ‌های خنثی استفاده کنند.

استفاده از رنگ‌های پرزرق‌وبرق جیغ حتی برای کسب‌وکار‌های معمولی نیز از مد افتاده است. در دنیای امروز بیشتر طراح‌ها توصیه می‌کنند محیط کاری‌تان را با طیفی از رنگ‌های خنثی طراحی کنید. این رنگ‌ها هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند و همیشه جذابیت دارند.

البته گاهی خلاف مسیر مد حرکت‌کردن باعث جذابیت محیط کارتان می‌شود.

فاکتور‌ها و مؤلفه‌های مهم دیگری را که در ادامه درباره انتخاب رنگ می‌گوییم، همیشه مد نظر داشته باشید:

  • از رنگ لوگو و نماد تجاری کسب‌وکارتان برای طراحی اتاق مدیریت استفاده کنید.
  • به‌جای رنگ‌های تیره، از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا انرژی‌تان در روز از بین نرود. رنگ‌های تیره کسل‌کننده هستند و باعث افزایش خستگی‌تان حین کار می‌شوند.
  • به روانشناسی رنگ‌ها توجه کنید و رنگ‌هایی را برای طراحی محیط در نظر بگیرید که باعث افزایش انرژی و خلق‌و‌خوی مثبتتان می‌شوند.
  • طرح و رنگ اشیا و وسایل مختلف را با یکدیگر ست کنید تا یک هارمونی جذاب و منحصربه‌فرد به‌وجود آورید.

ایجاد محیط های مختلف با اهداف متفاوت

برای طراحی دفتر مدیریت لاکچری بخش‌های مختلفی با اهداف متفاوت در محیط به‌وجود‌آورید. مثلاً بخشی مخصوص استراحت، بخشی مخصوص پذیرایی از مهمانان، بخشی مخصوص جلسه‌های کاری و طوفان فکری، بخشی مخصوص جلسات ۲ نفره و …؛ با این کار اتاق مدیریت را به‌صورت چند‌منظوره طراحی می‌کنید و مهمانان یا شرکا لازم نیست برای اهداف مختلف به اتاق‌های دیگر اداره بروند.

پیشنهاد می‌دهیم فضای بزرگی را برای اتاق مدیریت در نظر بگیرید تا در ایجاد بخش‌های مختلف دست بازی داشته باشید. همچنین توصیه می‌کنیم هر بخش را متناسب با هدفتان طراحی کنید. مثلاً تم و دکوراسیون فضای مخصوص استراحت با تم فضای جلسه‌های رسمی متفاوت باشد.

استفاده از عناصر طبیعی و گیاهی

عناصر طبیعی و گیاهی هیچوقت از مد نمی‌افتند و همیشه هر محیط و دکوراسیونی را شیک و متفاوت نشان می‌دهند. انواع پوشش گیاهی برای محیط‌های غیررسمی و رسمی مناسب هستند و در هر محیطی می‌توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین استفاده از گل و گیاهان مختلف را در دفتر مدیریت جزو برنامه‌تان قرار دهید.

گاهی گذاشتن یک گلدان با گلی زیبا در محیط کفایت می‌کند، اما گاهی باید چندین گل و گیاه مختلف را به‌کار ببرید تا محیط را زیباتر نشان دهید. بنابراین بر اساس نوع طراحی داخلی دفتر کار مدیریت، سبک گل‌ها و تعداد آنها را مشخص کنید.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب مهمترین فاکتور در طراحی دفتر مدیریت لاکچری است. اگر محیط کار مدیریت نورپردازی مناسبی نداشته باشد، نه‌تنها راندمان کار به‌دلیل خستگی پایین می‌آید، بلکه هیچ کدام از المان‌های تزیینی دیگر به چشم نخواهند آمد.

همواره مهمترین اصل در طراحی دکوراسیون استفاده از نور طبیعی است. اگر می‌توانید فضا را به‌واسطه پنجره‌ها و روزنه‌های رو به بیرون، با نور طبیعی روشن کنید. نور طبیعی تا حد زیادی از خستگی جلوگیری می‌کند و باعث افزایش انرژی و نشاط کارکنان می‌شود.

اما اگر به‌هردلیلی امکان استفاده از نور طبیعی را نداشتید، پیشنهاد می‌کنیم به‌جای استفاده از لامپ‌های فلورسنت و رشته‌ای، از انواع لامپ LED استفاده کنید. این لامپ‌ها تا مدت‌ها دوام و ماندگاری دارند و به‌دلیل مصرف انرژی کم، باعث کاهش هزینه‌ها نیز می‌شوند. ظاهر این لامپ‌ها نیز امروزی‌تر است و برای دکوراسیون‌های لاکچری و شیک گزینه بهتری هستند.

در طراحی دکوراسیون دفتر مدیریت لاکچری حتماً لامپ‌ها را موازی با پنجره‌ها نصب کنید. لامپ اگر روی سر کارکنان نصب شود، باعث افزایش خستگی آنها حین کار می‌شود و مشکلات دیگری مثل اختلال در خواب و … به‌وجود می‌آورد. اما وقتی لامپ‌ها با پنجره‌ها موازی باشند، بین نور طبیعی و مصنوعی تعادل برقرار خواهد شد و هیچ‌کدام از این مشکل‌ها به‌وجود نمی‌آیند.

استفاده از پارتیشن های اداری مناسب

اگر نیاز به‌تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف فضای اتاق کار مدیریت داشتید، از انواع پارتیشن‌های اداری استفاده کنید.

پارتیشن‌های اداری نه‌تنها محیط را به‌بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند، بلکه روی دکوراسیون نیز تأثیر مثبت می‌گذارند. 

در بین انواع پارتیشن‌ها، پارتیشن‌های شیشه‌ای که در انواع بلور و شفاف ساخته می‌شوند، جذابیت ویژه‌ای به‌اتاق مدیریت می‌بخشند. این دیواره‌ها نور را از خود عبور می‌دهند؛ بنابراین در صورت استفاده از نور طبیعی هیچ مشکلی در انتشار و پخش نور نخواهید داشت.

استفاده از میز و صندلی مناسب

طرح میز اداری اتاق کار مدیریت باید با صندلی‌ها، رنگ دیوار‌ها، رنگ مبلمان و سایر دکوری‌ها هماهنگ باشد. ابعاد این میز را نیز متناسب با ابعاد اتاق و محیط کار در نظر بگیرید. همچنین به‌جای استفاده از میزهای کوچک و مستطیلی، از میز‌های گرد و طویل استفاده کنید که جذابیت بیشتری به‌محیط می‌بخشند.

انواع صندلی اداری در اتاق کار مدیریت نیز باید کاملاً ارگومونیک باشند و حین استفاده از آنها احساس راحتی داشته باشید. صندلی‌هایی که قسمت پشتی‌شان قابل تنظیم است و ارتفاع آنها را از سطح زمین می‌توانید نظیم کنید، جزء بهترین صندلی‌های ارگونومیک به‌شمار می‌آیند.

در چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری حتی به کوچکترین جزئیات دقت می‌شود. مثلا فاصله صندلی‌ها و مبل‌ها تا میز ادای خیلی زیادی نیست؛ همچنین بین میز‌ها و دیوار‌ها فاصله مشخصی وجود دارد.

نکته های مهم در چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری

به نکته‌های مهمی که در ادامه می‌گوییم در رابطه با چیدمان و طراحی طراحی دفتر کار لاکچری توجه کنید:

  • دکوری‌ها و وسایل را بر اساس ابعاد محیط بخرید. مثلاً مبل‌ها و صندلی‌های بزرگ برای محیط‌های کوچک به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شوند.
  • سلیقه مشتری‌هایتان را در طراحی اتاق مدیریت در نظر بگیرید تا حین مراجعه به دفتر کار احساس مثبت بیشتری داشته باشند.
  • از کفپوش‌های مناسب استفاده کنید تا علاوه‌بر حفظ زیبایی محیط، حین راه رفتن مشکلی برایتان به‌وجود نیاورند.
  • به‌جای کاغذدیواری‌ها یا دیوار‌های رنگ‌شده می‌توانید از دیوارکوب‌ها استفاده کنید که جزء جدیدترین المان‌های تزیینی محیط‌های کاری هستند.
  • پرده‌های اتاق مدیریت را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بتوانند نور طبیعی را از خود عبور دهند و فضا را روشن کنند.

با چیدمان لاکچری دفتر کار مدیریت مشتری هایتان را خوشحال کنید

در این مطلب به‌طور کامل درباره اصول چیدمان و طراحی دفتر مدیریت لاکچری صحبت کردیم. نکته‌ها و مؤلفه‌هایی که گفتیم باعث می‌شود دکوراسیون محیط کارتان را جذاب و منحصر به‌فرد طراحی کنید. در طراحی این فضا حتماً از دکوراتورها و کارشناس‌های حرفه‌ای کمک بگیرید تا بهترین و لاکچری‌ترین وسایل و تزیینات را در محیط داشته باشید. آنها بر اساس علم و تجربه‌شان بهترین راهنمایی‌ها را به شما خواهند کرد.