با تغییر شیوه زندگی انسان طبیعتا نوع کسب و کارها هم دچار تغییراتی شده است. در همین راستا دکوراسیون و مبلمان اداری هم به نسبت باید به روز رسانی شوند. همچنین محیط‌های کاری و تغییراتی که در قوانین کاری به وجود آمده‌اند، نیازمند ایجاد شرایط بخصوصی در فضاهای کاری است.
در سال‌های اخیر طراحی دکوراسیون اداری به یکی از دغدغه‌های مدیران خوش‌فکر و امروزی شده است. این مدیران برای همگام بودن با سرعت تغییرات در کسب و کارها به مراکز طراحی داخلی اداری مراجعه می‌کنند. مشاوران و طراحان در شرکت‌های طراحی دکوراسیون اداری روند تغییرات را با سرعت و دقت بیشتری به پیش می‌برند.
در ادامه طرح‌بندی و طرح‌های دکوراسیون اداری را برای شما به طور مختصر توضیح می‌دهیم.

نکات طراحی دکوراسیون اداری

برای طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار خود لازم است تا مواردی را در نظر بگیرید. این نکات را تعدای از طراحان دکوراسیون اداری به نام پیشنهاد داده‌اند.

۱) یک تم هماهنگ را در دکوراسیون اداری انتخاب کنید

طراحی دکوراسیون اداری باید از ابتدا شروع شود. رنگ دیوارها و لوازم جانبی دیگر باید از تم انتخاب شده شما پیروی کند.

۲) رنگ دیوار

رنگی که انتخاب می‌کنید، شخصیتی را که می‌خواهید به دکوراسیون داخلی شما بدهد را تعیین می‌کند. از آنجا که شما قصد دارید یک فضای اداری داشته باشید، رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی توصیه می‌شود. ایده این است که تا حد ممکن باعث تسکین چشم شما شود. سایه‌های نزدیک به رنگ سفید نیز آرامش بخش به نظر می‌رسد.

۳) نورپردازی در دکوراسیون اداری

نورپردازی نزولی زمانی که ما در مورد دکوراسیون اداری صحبت می‌کنیم، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. زیرا به شما کمک می‌کند بر فضای کاری خود تمرکز کنید. لامپ‌های آباژور و لامپ‌های رومیزی با اندازه و اشکال مختلف به شما کمک می‌کند تا روحیه‌ای را که یک فضای کاری نیاز دارد به وجود آورید.

۴) مواد

شما تشویق می‌شوید که مواد اصلی مورد نظر خود را برای دفتر کار خود انتخاب کنید، از جمله چوب، شیشه، چوب جدید. شیشه و چوب هر دو گران بوده و هزینه‌های نگهداری آنها بالا هستند، اما یک فضای درجه یک برای شما ایجاد می‌کنند. چوب‌های روکش‌دار بسیار ارزان‌تر نسبت به چوب و شیشه است، اما در عین حال بسیار سبک تر نیز می‌باشد. چوب‌های روکش‌دار جدید به عنوان جایگزینی برای چوب معمولی استفاده می‌شود و ارزان است و مارک‌های زیادی از مبلمان اداری از چوب‌های روکش‌دار ساخته شده است، بنابراین ممکن است همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید!

۵) مبلمان اداری

از آنجا که ما در حال صحبت کردن در مورد دکوراسیون داخلی دفتر کار هستیم، مبلمان اداری تقریبا همه آن چیزی است که به آن نیاز دارید و در عین حال نیازهای فضای شما نیز بسیار مهم است.
عاقلانه انتخاب کنید. میزها و صندلی‌های باز شو ممکن است مفید باشند که توسط برندهای جدید ساخته و آماده می‌شوند. اگر می‌خواهید از چوب و شیشه سنتی استفاده کنید، لازم است از چوب یا شیشه با چگالی بالا بر روی میزهای خود استفاده کنید.
نوع چوب مورد نظر شما، نوع صندلی اداری که در دکوراسیون اداری فضای خود می‌خواهید، صندلی‌های چرخ‌دار یا ایستا، میزهای جانبی، دسته‌های کشو و غیره مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

۶) ذخیره سازی

امروزه انبارهای ذخیره سازی بسیار مهم هستند، زمانی که فضا به صورت تمام وقت شلوغ است. واحدهای ذخیره سازی دیواری بسیار مطلوب هستند به این معنی که آنها عملکردی دارند که باعث ذخیره سازی فضا می‌شوند. براکت‌های شیشه‌ای یا چوبی در گوشه‌های فضا همچنین مفید هستند که می‌توانید برای ذخیره فایل‌ها و پوشه‌ها از آنها استفاده کنید.

۷) دکور دیواری

این یک منطقه دیگر برای دسترسی و خلاقیت است. شما می‌توانید یک نگاه متقابل برای دیوارهای خود را امتحان کنید، که می‌تواند واقعا شیک و زیبا باشد. اضافه کردن پارتیشن اداری در دکوراسیون داخلی و ایجاد آویزهایی بر روی دیوارها می‌تواند به فضای کاری شما حد و مرز بدهد.

۸) کف

کف در دکوراسیون اداری فضای کار شما به عنوان یک بخش ضروری دیگر به حساب می‌آید. استفاده از فرش دیوار به دیوار ممکن است گران باشد. از فرش یا تشک‌های جداگانه یا موکت برای پوشش فضای کف خود استفاده کنید و آنها را در سطوح مختلف قرار دهید.

۹) لوازم جانبی در طراحی داخلی اداری

شخصی‌سازی فضای کاری خود را با استفاده از گلدان‌های مختلف و با گل‌ها بیارایید. گل‌های مصنوعی نیز به خوبی کار می‌کنند. شما همچنین می‌توانید مجسمه‌ها را در گوشه و کنار فضای اداری خود قرار دهید.

اجزای مرکزی و سایر موارد موجود رو ی میز کاری شما به همان اندازه جذاب هستند. در نهایت، با این دست اقدامات در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خود خلاق باشید. دکوراسیون اداری مدرن آخرین روش‌ها و مدها را در برگرفته‌اند و خلاقیت شما است که می‌تواند طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کارتان را به یک فضای منحصر به فرد تبدیل کند.