میز ایستاده یکی از جدیدترین اکسسوری‌ها برای دکوراسیون اداری است که باعث حفظ سلامت کارمندان می‌شود. این میز مزیت‌ها و فواید زیادی در محیط‌های کاری برای کارمندان دارد، به‌همین‌دلیل بیشتر مدیرها و روسای اداره‌ها ترجیح می‌دهند که از آنها استفاده کنند.

میزهای ایستاده از مشکل هایی مثل کمر درد جلوگیری می‌کنند و باعث سوزاندن کالری بیشتری در محیط کار می‌شوند. انواع میزهای ایستاده بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهند و باعث بالا‌رفتن بازخورد مثبت آنها خواهند شد. این‌ها فقط برخی از مزیت‌های میزهای ایستاده هستند.

مزایای استفاده از میز ایستاده

میز ایستاده چیست و چه کاربردی برای محیط کار دارد؟

میزهای ایستاده یکی از انواع مبلمان اداری هستند که تاثیر ویژه‌های در زیبا‌کردن دکوراسیون اداری محیط کارتان دارند. سرعت استفاده از این میزها در محیط‌های اداری روز‌به‌روز در حال افزایش است و همواره مدیران بیشتری از مزیت‌های آنها آگاه می‌شوند.

میز ایستاده امکان کار‌کردن به‌صورت ایستاده را به کارمندها می‌دهد. این میزها باعث می‌شوند کارمندها فقط به‌صورت نشسته کار نکنند و برخی مواقع بایستند و به کارهایشان ادامه دهند.

انواع میز ایستاده در انواع مختلف و برای کاربردهای متنوعی تولید می‌شوند. شما می‌توانید بر اساس محیط کار، نوع کار، قد کارمندها، میزان فعالیت کارمندها و … این میزها را تهیه کنید.

میزهای ایستاده معمولا با ارتفاع ۷۰ تا ۱۲۸ سانتی‌متر تولید می‌شوند. امکان خرید این میزها به‌صورت کاملا سفارشی نیز وجود دارد. در واقع شما می‌توانید حتی زاویه دید میزها را به‌دلخواه خود تغییر دهید تا به کارمندانتان در انجام هرچه بهتر کارها کمک کنید.

معرفی انواع میز ایستاده

میزهای ایستاده انواع مختلفی دارند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم:

  1. در برخی از میز‌های ایستاده از میل‌لنگ یا سیستم بلند‌کردن خودکار استفاده می‌شود. این میزها مجهز به یک دکمه برای تنظیم ارتفاع نیز هستند؛ بنابراین کافیست تا دکمه آنها را فشار دهید تا از حالت خمیده به‌حالت ایستاده تغییر حالت پیدا کنند. در فناوری ساخت برخی از این میزها تکنولوژی ذخیره تنظیمات وجود دارد؛ بنابراین کافیست یک بار تنظیم‌های دلخواه‌تان را روی آنها اعمال کنید تا پس از آن فرآیند تنظیم ارتفاع را به‌صورت خودکار انجام دهند.
  2. برخی میزهای ایستاده ۲ قسمت مختلف دارند که بخش بالا برای صفحه‌نمایش کامپیوتر و بخش پایین برای صفحه کلید یا سایر محتویاتی است که روی میز قرار می‌دهید. قسمت پایینی این میزها به گونه‌های طراحی می‌شود تا سطح بزرگتری داشته باشند و بتوانید انواع وسایل خود را در آن قسمت بگذارید. شما می‌توانید به‌راحتی ارتفاع این میزها را به حالت دلخواه‌تان تغییر دهید.

انواع میز ایستاده

بررسی مزیت های میزهای ایستاده برای محیط کار

در ادامه برخی از مهمترین مزیت‌هایی را که انواع میز اداری ایستاده دارند، بررسی می‌کنیم:

  • سوزاندن کالری بیشتر

ساعت‌ها نشستن پشت میز اداری قطعا باعث به‌خطر‌افتادن سلامتی‌تان می‌شود. فرض کنید روزانه ۸ تا ۱۰ ساعت پشت میز می‌نشینید، هیچ تحرکی ندارید و حتی در این حین غذا و خوراکی‌های مختلفی می‌خورید. این امر باعث افزایش کالری و در نهایت چاق‌شدن و آسیب‌رسیدن به بدن‌تان خواهد شد.

در صورت استفاده از میز اداری شما تحرک بیشتری دارد، مجبور هستید برای مدتی بایستید و قطعا کالری بیشتری می‌سوزانید.

  • بهبود کمردرد

نشستن‌های طولانی مدت روی صندلی و پشت میز اداری باعث بروز مشکل‌هایی مثل کمر‌درد می‌شود. بیشتر کارمندانی که روزانه ساعت‌ها پشت میز می‌شنینند، با این درد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

با وجود میزهای ایستاده، شما می‌توانید علاوه‌بر نشستن، مدتی بایستید و کارها را به‌صورت ایستاده انجام دهید. ایستادن بعد از نشستن طولانی باعث تسکین کمر‌درد می‌شود و جلوی بیشتر‌شدن این درد را می‌گیرد.

البته در نظر داشته باشید که ایستادن‌های طولانی‌مدت نیز باعث کمردرد و درد پا می‌شود. بنابراین تعادل را حفظ کنید و در حین ساعت کاری به‌صورت نشسته و ایستاده کار کنید تا آسیبی به بدنتان نرسد.

  • افزایش بهره وری کارمندان

حتی پر‌انرژی‌ترین افراد بعد از مدتی نشستن پشت میز اداری بی‌انگیزه و بی‌حوصله می‌شوند. با استفاده از میز اداری می‌توانید زمانی که احساس بی‌حوصلگی کردید، بایستید و کارهایتان را به‌صورت ایستاده انجام دهید. با این کار انرژیتان را حفظ کرده و در نهایت بهره‌وری‌تان را افزایش خواهید داد.

  • از بین رفتن بی تحرکی بدن

بی‌تحرکی خطر مرگ را تا ۱۵ درصد افزایش می‌دهد و جان ۳.۵ میلیون از انسان‌ها را در طول سال می‌گیرد. اگر در طول روز بیشتر از ۸ ساعت روی صندلی اداری می‌نشینید و هیچ تحرکی ندارید، بهتر است بدانید که خطرات زیادی تهدیدتان می‌کنند.

نشستن زیاد حتی باعث رشد چشمگیر بیماری‌هایی مثل دیابت یا سرطان سینه و روده بزرگ در بدن نیز می‌شود. بیماری‌های کلیوی، فشار خون، بیماری‌های قلبی و … نیز از دیگر مشکل‌های نشستن‌های طولانی‌مدت هستند.

خوشبختانه با وجود میزه ایستاده اداری جلوی تمام این مشکل‌های و بیماری‌ها گرفته می‌شود. شما می‌توانید به‌واسطه این میزها در طول روز تحرک داشته باشید و به حفظ سلامت بدنتان کمک کنید.

  • ارائه بهتر کنفرانس ها

میزهای کوچک اداری که فقط مخصوص کار به‌صورت نشسته و روی صندلی هستند در کنفرانس‌ها و ارائه‌های مختلف که باید بایستید، به‌هیچ‌عنوان به‌کار نمی‌آیند. شما دائما باید در حین کنفرانس برای دسترسی به محتویات روی این میزها خم شوید که این کار باعث از‌بین‌رفتن تمرکز و بروز مشکل‌های دیگر می‌شود.

خوشبختانه با وجود میزهای ایستاده شما می‌توانید کنفرانس‌ها را به بهترین شکل ارائه دهید. امکان تنظیم این میزها در ابعاد دلخواه وجود دارد، بنابراین کافیست آنها را به اندازه مطلوب تنظیم کنید. با این کار نیازی به خم‌شدن برای دسترسی به محتویات روی میز نخواهید داشت.

  • صرفه جویی در هزینه ها

با خرید میز ایستاده با قابلیت تنظیم ارتفاع در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و از خرید میزهای معمولی بی‌نیاز می‌شوید. شما می‌توانید میزهای ایستاده را جایگزین میزهای اداری‌تان کنید. بنابراین کارمندان در زمان نیاز می‌توانند با تنظیم ارتفاع از میزها استفاده کنند.

میز ایستاده در محیط کار

میز ایستاده اداری، تحویل در دکوراسیون اداری

اگر می‌خواهید یک تحول بزرگ در دکوراسیون اداری محیط کارتان به‌وجود آورید و بیشترین بهره‌وری را از آنجا داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ انواع میز ایستاده بروید. این میزها کاربرد زیادی نسبت به میزهای معمولی دارند و به حفظ سلامتی کارمندانتان کمک می‌کنند.

انواع میزهای ایستاده با طراحی ارگونومیک و مناسبی که دارند، در موقعیت‌های مختلف مثل کنفرانس‌های اداری، فعالیت‌های کاری ایستاده و … به‌کار می‌آیند. این میزها مشکل‌های نسل‌های قبلی‌شان یعنی میزهای معمولی را از بین برده‌اند و جایگزین مناسبی برای آنها شده‌اند.

بسیاری از مدیرها تصمیم به خرید میز ایستاده اداری برای دکوراسیون محیط کاری‌شان گرفته‌اند. این میزها هر چند قیمت بیشتری نسبت به میزهای معمولی دارند، اما در مقابل مزیت‌ها و فواید به‌همراه می‌آورند که باعث بهره‌وری بیشتر کارمندان می‌شوند. بنابراین اگر به فکر حفظ سلامتی کارمندانتان هستید، می‌خواهید تمرکز بیشتری روی کارشان داشته باشند و بهترین بازدهی را برایتان به ارمغان بیاورند، میز ایستاده تهیه کنید.