میز کانتر اداری همان میزهای پذیرشی است که در بدو ورود به شرکت‌های مختلف شاهد آن هستیم. در یک فضای کاری با دکوراسیون اداری مدرن، معمولا اولین فضایی که وارد آن می‌شویم، لابی محسوب می‌شود. در این قسمت به احتمال قوی کانتر اداری را مشاهده کنید که منشی آن شرکت در پشت این میز به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد. میز کانتر انواع مختلفی دارد که شما باید بر اساس حوزه کاری خود آن را انتخاب کنید. میز کانتر نمایشگاهی، بیمارستانی، اداری، میز کانتر بانک، تجاری و میز کانتر تبلیغات از انواع میزهای کانتر است.

این میز اداری هم مانند دیگر وسایل اداری دارای انواع طرح‌ها، مدل‌ها و حتی رنگ‌های متفاوتی است. شما به راحتی می‌توانید کانتر اداری را مطابق با رنگ دکوراسیون خود سفارش دهید. در ادامه توضیحات بیشتری برای انتخاب کانتر اداری و کاربرد و قابلیت‌های آن در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای خرید کانتر اداری سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر مبلمان اداری خریداری کنید تا بتوانید تا مدت‌ها از این میز به خوبی استفاده کنید و نیازمند خرید میز جدید نباشید.یک میز پذیرش یا رسپشن به طور معمول در قسمت انتظار، لابی و یا ورودی یک شرکت قرار داده می‌شود. کارایی این میز برای خوش‌آمدگویی و راهنمایی مراجعه کنندگان، پاسخ‌دهی به تماس‌های تلفنی و برنامه ریزی وقت‌های ملاقات و… است. تمام وظایفی که برشمارده شده، این میز را به یکی از مبلمان اداری مهم در کسب و کار شما تبدیل می‌کند. تنوع زیادی در طرح، متریال و سایز میزهای کانتر وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

میز کانتر چیست

میز کانتر یا همان میز رزروشن، یک نوع میز اداری و پیشخوان اداری است که در قسمت پذیرش، درست مابین کارمندان این بخش و مراجعین قرار می‌گیرد و از آن برای اطلاع‌رسانی و پذیرش ارباب رجوع استفاده می‌شود. در واقع در هر فضای اداری که ارباب رجوع بعد از ورود، نیاز به طی کردن مراحل پذیرش دارد و باید در ارتباط مستقیم با کارمندان این بخش باشد این میز کاربرد دارد. برخی از متخصصان حوزه طراحی دکوراسیون معتقدند که میز کانتر، به نوعی کارت ویزیت شرکت شماست. چرا که مراجعین، با ورود به ساختمان، با اولین چیزی که مواجه می‌شوند همین میز است. بنابراین، باید در انتخاب میز پذیرش، چه از نظر ابعاد و چه از نظر شکل ظاهری، دقت زیادی داشته باشید.

انواع کانترهای اداری

از نظر فرم طراحی و متریال مورد استفاده در تولید، میزهای کانتر را می‌توان به سه دسته میزهای منحنی شکل، میزهای شیشه‌ای و میزهای تلفیقی تقسیم کرد. اما اگر بخواهیم این محصول را از نظر کاربرد به دسته‌های مختلف تقسیم کنیم؛ انواع کانترهای اداری عبارتند از:

  • میز پذیرش بانکی: نکته بسیار مهمی که برای ساخت کانترهای بانکی باید در نظر گرفته شود؛ حفظ حریم خصوصی کارمند و محیط کاری‌اش است. ضمنا این میزها، در مقایسه با میزهایی که برای مطب‌ها مناسبند؛ ارتفاع کمتری دارند تا مشتری بتواند در حالت نشسته با متصدی بانک در ارتباط باشد.
  • میز پذیرش مخصوص مطب‌ها و بیمارستان‌ها: میزهای پذیرشی که در چنین محیط‌هایی کاربرد دارند باید به گونه‌ای طراحی شوند که هر بیماری، با هر شرایط جسمی بتواند از پشت آن با کارمند بخش پذیرش صحبت کند.
  • میز پذیرش صرافی: در طراحی این محصول، علاوه بر زیبایی، باید نکات ایمنی بیشتری نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، میزهای کانتری که برای صرافی‌ها مناسبند باید دیواره‌های مرتفعی داشته و تا جای ممکن از هر جهت پوشیده باشند.
میز کانتر مکعب مدل استارت آپ C4
C4
۱۱,۳۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

انواع مدل کانترهای اداری

مدل‌های مختلف میز کانتر، بر اساس کاربرد آنها و محیطی که قرار است در آنجا مورد استفاده قرار بگیرند؛ طراحی و ساخته می‌شوند. به عنوان مثال، میزهای مرتفع بیشتر برای فضاهایی مناسب است که مراجعین مدت کوتاهی باید با کارمند پذیرش در تماس باشند و از نظر جسمی نیز محدودیتی ندارند. اما اگر قرار است کاربر مدت زیادی در بخش پذیرش معطل بماند؛ طبیعتا میزهای ایستاده مناسب نیستند و باید کانترهای کوتاه‌تر برای چنین فضاهایی خریداری شود.

کاربرد پیشخوان اداری

میز پیشخوان مدرن در واقع یک میز اداری است که از آن برای جداسازی محل نشستن کارمندان بخش پذیرش و مراجعین استفاده می‌شود. البته این تنها کاربرد میز کانتر نیست؛ بلکه از این محصول می‌‎توان برای نوشتن و پر کردن فرم‌ها و اسناد اداری نیز استفاده کرد. بدون وجود این میز در محیط‌هایی که مراجعین متعدد و زیادی دارند؛ هرج و مرج در فرآیند پذیرش ایجاد شده و روند اداری با اختلال جدی مواجه می‌شود. این در حالی است که شما می‌توانید با قرار دادن یک میز در سالن پذیرش و دستگاه شماره‌خوان، نظمی در پذیرش مراجعین ایجاد کرده و آنها را تک به تک به محل مورد نظر فرا بخوانید.

میز کانتر مکعب مدل استارت آپ C3
C3
۱۱,۱۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

ویژگی های میز کانتر

هنگامی که نوبت انتخاب میز کانتر می‌شود؛ بسیاری از مشتریان در درجه اول بر جذابیت و زیبایی محصول تمرکز دارند. این افراد تمایل دارند که فضای پذیرایی از مراجعین‌شان گرم، جذاب و مرتب به نظر برسد تا بتوانند تاثیر مثبتی روی دید بیننده داشته باشند. قسمت پذیرش اولین جایی است که مراجعین آن را می‌بینند. بنابراین باید تا جای ممکن هم زیبا و هم کاربردی باشد. علاوه بر این، یک میز کانتر استاندارد، باید چند ویژگی دیگر زیر را نیز داشته باشد:

  • فضای ذخیره‌سازی فراوان: کارمند بخش پذیرش باید فضای کافی برای ملزومات اداری در اختیار داشته باشد.
  • جداسازی اصولی محل کار کارمندان از محل استقرار مراجعین: میز کانتر باید طوری طراحی شود که حریم خصوصی کارمندان حفظ و ارتباط بین آنها با مراجعین با اختلال مواجه نشود.
  • جنس مقاوم و مستحکم: از آنجایی که در یک محیط اداری شلوغ، ممکن است روزانه ده‌ها نفر رفت و آمد داشته باشند؛ میز کانتر نیز مانند دیگر مبلمان اداری باید از جنس و بدنه مستحکمی برخوردار باشد.

جنس میز کانتر

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد؛ کیفیت بالای جنس بدنه این میز، به دلیل استفاده مکرر، از اهمیت زیادی برخوردار است. شما می‌توانید میزهای کانتر را با متریال‌های مختلفی از جمله چوب، فرآورده‌های چوبی و فلز سفارش دهید. میزهای چوبی از بین این ۳ گزینه، زیبایی بیشتر و قیمت بالاتری دارند و میزهای فلزی از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. میزهایی که با فرآورده‌های چوبی مانند MDF تولید می‌شوند نیز از نظر قیمتی و شکل ظاهری در میانه این طیف جای دارند.

سایز و اندازه استاندارد میز کانتر

عرض و طول یک میز کانتر استانداد، بسته به میزان فضایی که در اختیار دارید؛ حجم کاری که قرار است کارمندان پشت این میز انجام دهند و همچنین تعداد کارمندان این بخش، می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولا طول ۱۸۰ و عرض ۱۴۰ سانتی‌متر ابعاد استانداردی برای این نوع میز اداری محسوب می‌شود. از نظر ارتفاع نیز این میز بسته به اینکه قرار است از مراجعین به صورت ایستاده یا نشسته پذیرایی کند؛ باید ۷۵ یا ۹۵ سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد.

میز کانتر مکعب مدل نوستالژی NRA
NRA
۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

تفاوت های میز منشی و کانتر

این دو محصول از جهات مختلف زیر با یکدیگر تفاوت دارند:

  • کانتر نوعی پیشخوان است که از آن برای پذیرش یا اطلاع‌رسانی به مراجعین استفاده می‌شود؛ اما میز منشی محلی برای انجام کارهای اداری خود منشی است
  • کاربردهای متنوع باعث شده که میز کانتر، طراحی متفاوت‌تری نسبت به میز منشی داشته باشد
  • میز منشی را معمولا با ارتفاع ۷۵ سانتی‌متر می‌سازند؛ اما ارتفاع کانتر ممکن است بلندتر از این باشد
  • قیمت میز منشی به دلیل ابعاد کوچک‌تر، معمولا ارزان‌تر از میز کانتر است

یک سرمایه‌گذاری با ارزش

یک میز کانتر اداری بر خلاف دیگر میزهای اداری تنها برای انجام کارهای روزرمره اداری به کار نمی‌رود. اما بیشترین تاثیر را در بازنمایی چهره و هویت شرکت و نوع کسب و کار شما را دارد. همچنین بسته به موقعیت و مکانی که در آن قرار می‌گیرد، تاثیر خود را بر روی مراجعین شما می‌گذارد.از آن جا که میزهای کانتر کانونی برای تعامل میان کارمندان و مشتریان است، متوجه تاثیر گذاری آن خواهید شد. در هر حال این به شما بستگی دارد که چطور از یک میز کانتر اداری و در چه قسمتی استفاده کنید. بنابراین فکری عاقلانه و دوراندیشانه‎‌ای است که به خرید میز کانتر به عنوان یک سرمایه‌گذاری بنگرید. دکوراسیون اداری استاندارد در کنار مبلمانی ارگونومیک بخشی از سرمایه‌گذاری کاری شما محسوب می‌شود.

انتخاب کانتر اداری

درست است که برای انتخاب دست ما باز است و می‌توانیم از انواع طرح‌ها و رنگ‌های متنوع برای دفتر کاری خود سفارش داشته باشیم. اما انتخاب ما باید بسیار هوشمندانه و دقیق باشد تا نتیجه عالی از خرید خود گرفته باشیم. همانطور که گفتیم برای انتخاب کانترهای اداری می‌توانیم به رنگ آمیزی دفتر کار خود دقت کنیم بر اساس آن میز مورد نیاز را انتخاب کنیم تا همخوانی متناسب با دکوراسیون محل کار ما داشته باشد. اما تنها رنگ و مدل کانتر نیاز ما را برطرف نمی‌کند. شما باید این وسیله را به صورت ارگونومیک انتخاب کنید. کارمندی که قرار است پشت این میز کار کند، در طول روز زمان زیادی را در پشت این میز می‌نشیند. بنابراین مهم است این میز استانداردهای لازم را دارا باشد.

ابعاد میز را طوری انتخاب کنید تا در بهترین قسمت شرکت قرار گیرد. همانطور که می‌دانید میز پذیرش باید در قسمت ورودی و جلوی دید افراد باشد تا با وارد شدن به شرکت شما دچار سردرگمی نشوند. به همین خاطر قبل از انتخاب و خرید میز کانتر اداری سعی کنید محل قرارگیری آن را مشخص کنید و ابعاد آن را اندازه گیری کنید. برای انتخاب میز کانتر مورد نظر خود می‌توانید با کارشناسان گروه مکعب که در زمینه طراحی دکوراسیون اداری تبحر و تجربه کافی دارند، مشورت کنید. به طور کلی کانترهای اداری قیمت مناسبی دارند. اما در هر صورت سعی کنید برای انتخاب آن تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا خرید مطمئن شما باعث پرداخت هزینه‌های اضافی نشود.

کانتر اداری و کاربرد آن در محل کار

با قرار دادن کانتر اداری و استخدام فردی که بتواند با ورود افراد جدید به شرکت شما، آنها را راهنمایی کند تغییری بی‌نظیر در نظم شرکت خود شاهد خواهید شد. در این صورت از هرج و مرج در فضای اداری خود جلوگیری می‌کنید. زیرا هر فردی دقیقا می‌داند به کدام بخش و چه زمانی مراجعه کند و هر فردی شخصا به داخل واحدها برای انجام هماهنگی‌های کاری خود جستجو نمی‌کند. این موضوع امنیت و آسایش اداره شما را افزایش می‌دهد.

گاهی اوقات مسئول پذیرش که پشت میز کانتر اداری می‌نشیند از ورود افراد متفرقه به داخل اتاق‌های دیگر شرکت جلوگیری می‌کند. همچنین در صورتی که رفتار مشکوکی را ببیند می‌تواند به واحد نگهبانی یا منابع انسانی گزارش دهد. کانتر اداری می‌تواند روند اجرای کارهای اداری را تسریع بخشد. در کنار این میز معمولا یک کمد قرار می‌دهند تا پرونده‌های مراجعه کنندگان را داخل آن قرار دهند. با وجود میز پذیرش شما با ارائه شماره پرونده می‌توانید به اطلاعات لازم خود دسترسی پیدا کنید.