اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتما قصد خرید میزی مناسب برای اتاق جلسات خود دارید. برای این که یک میز خوب کنفرانس داشته باشیم و از آن در هر جلسه کاریمان لذت ببریم، سوالات زیادی در ذهن داریم. حتی با دوگانه‌های فکری خاصی به سر می‌بریم. یکی آن که این نوع میز اداری برای ما چقدر باید کاربردی باشد؟ در عین حال میز کنفرانس چقدر باید شیک و تجملی باشد؟ چه میزان در طراحی میز کنفرانس باید زیبایی را لحاظ کنیم؟ در این مقاله از سایت گروه مکعب می‌خواهیم به این دوگانه فکری بپردازیم که میز کنفرانس ما چقدر باید کاربردی و یا چقدر زیبا باشد؟

تعریف میز کنفرانس

ابتدا بیایید نگاهی دقیق‌تر به میز کنفرانس و ویژگی‌های یک میز کنفرانس بیندازیم. منظور ما از میز کنفرانس میزی با بیش از ۲۰ صندلی در اطراف آن است. این میز‌ها باید در جایی قرار بگیرند که سقفی بلند بیش از ۲٫۸۰ ارتفاع داشته باشد. این چنین میز‌هایی با بیش از ۲۰ صندلی در اطراف خود محلی برای جمع شدن افراد یک شرکت در جلسه‌های بسیار مهمی است که گاه در آنها سرنوشت کاری یک شرکت تعیین می‌شود. میزان اطلاعات و صحبت‌هایی که در یک جلسه کاری در یک اتاق کنفرانس رد و بدل می‌شود به شدت بالا است. به همین دلیل امکانات این بخش از شرکت باید نسبت به بازدهی که از آن انتظار می‌رود بالا باشد.

میز کنفرانس با لوازم دیجیتالی مدرن

شما با استفاده از انواع امکانات به کار رفته در یک میز کنفرانس استاندارد می‌توانید به انواع پایگاه‌های داده دسترسی داشته باشید. لپ‌تاپ خود را به اینترنت سریع شرکت وصل کنید. شارژر گوشی هوشمند خود را به پریز‌های برق برسانید. به شبکه نمایش اتاق کنفرانس متصل شوید و با استفاده از سیستم صوتی داخلی صدای خود را به خوبی به گوش دیگران برسانید. حتی می‌توانید مکالمات داخل جلسه را ضبط کنید.

همه این امکانات در یک میز تعبیه می‌شود. سیم کشی بسیار خوب و همین طور کانال‌هایی برای عبور دادن شبکه‌ای از سیم‌های اطلاعات، برق و دیگر ملزومات ارتباطی، می‌تواند میز شما را به شدت کاربردی کند. همین طور طراحی میز راهی را باز می‌گذارد که نیرو‌های خدماتی که به پذیرایی از مهمان‌های جلسه می‌پردازند بتوانند به راحتی از همه پذیرایی کنند.

این مسائل سبب می‌‌شود که میز کنفرانس از شکلی نسبتا شبیه به یکدیگر برخوردار شوند. این موضوع این معنا را دارد که شما با استفاده از یک میز کنفرانس نمی‌توانید چندان در طرح آن تفاوت شکل ایجاد کنید. اما این محدودیت‌ها به این معنی است که باید فقط به کاربردی بودن میز کنفرانس فکر کرد. آیا زیبایی خاص اتاق و میز کنفرانس عملا موضوعی بی‌معنی است؟

 

نگاه زیبایی شناسانه به میز کنفرانس

یک جلسه کاری با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه است. تمام مشکلات یک شرکت در جلسات آن نمود پیدا می‌کند. از این رو گاهی جلسات یک شرکت به نشستی پر حرارت و پیچیده تبدیل می‌شود. به عنوان یک طراح شما می‌توانید در این روند نقش یک سوپاپ اطمینان را داشته باشید. حضور در جایی که افراد آن را دوست دارند از دکوراسیون داخلی آن لذت می‌برند و رنگ بندی آن به آنها روحیه و آرامش می‌‌دهد می‌تواند سطح خلاقیت‌ آنها را بالا ببرد.

استفاده از انواع نورپردازی با طیف‌های ملایم می‌تواند تأثیری آرام کننده بر روی روان افراد حاضر در جلسه داشته باشد. همین طور در اتاق کنفرانس‌تان، می‌توانید از انواع موکت استفاده کنید تا رنگ و بافتی گرم را به بخش کاریتان وارد کنید. همه این موارد یک جلسه پیچیده و البته ناراحت کننده را قابل تحمل‌تر می‌کند. همچنین استفاده از رنگ یا اکسسوری مناسب در این فضا میزان تنش و استرس را کاهش می‌دهد. علاوه بر این اکسسوری‌های مناسب تاثیرگذاری شما را بر افرادی که در جلسه حضور دارند را افزایش می‌دهد.

 

ایجاد هماهنگی در رنگ میز کنفرانس و دکوراسیون

اما خود میز کنفرانس هم قابلیت تغییر رنگ را دارد. استفاده از انواع رنگ‌های شاد می‌تواند فضا را تا حد نهایت شاد کند. به یاد داشته باشید که میز کنفرانس شما در اتاق جلسات بیشتر حجم فضای اتاق را اشغال کرده است. همین امر سبب می‌شود که با تغییر رنگ میز، شما حجم بسیار زیادی از رنگ را وارد دکوراسیون اداری خود کنید.

رنگ میز را می‌توانید به رنگ‌های شاد تغییر دهید اما به یاد داشته باشید رنگ میز کنفرانس نباید چشم را اذیت کند. برای همین از طیف رنگ‌های گرم اما مات یا چرک استفاده کنید. این رنگ باعث می‌شود باز تاب نور چشم حاضران در جلسه را آزار ندهد. مورد دیگری که باید در انتخاب رنگ میز کنفرانس رعایت کرد. هماهنگی رنگ این میز با پرد‌ه‌ها و بعد صندلی‌های اطراف آن می‌تواند اوج هارمونی را به اتاق کنفرانس شما ببخشد. سعی کنید در ساخت میز کنفرانس خود از کلیشه‌ها به دور باشید و در عین حال آرامش روانی خود و همکارانتان را لحاظ کنید.

سخن آخر

در این مقاله به میزان اهمیت اتاق جلسات و میز کنفرانس پی بردید. برای خرید یک میز باید اطلاعات زیادی درباره آن داشته باشید، می‎‌توانید به مقاله‌های دیگر این سایت در خصوص میز کنفرانس مراجعه کنید.