در طرح نوسازی فضای اداری خود می‌توانید نیازسنجی کنید. زمانی را مشخصی کنید و با آنها جلسه بگذارید، خواسته‌هایشان را در رابطه با تغییر فضا و دکوراسیون بپرسید. موضوع مهمی که در محله نوسازی باید به آن توجه کنید میزان نور در فضای اداری شرکت شما است. ممکن است بسیاری از افراد دلیل خستگی خود را در طی روز ندانند. فشار آمدن به چشم‌ها در هنگام کار ممکن است باعث بروز سردرد برای شما شود. کمبود نور و حتی زیاد بودن آن می‌تواند بر قدرت بینایی آنان تاثیر بگذارد. شاید تا این زمان به این موضوع فکر نمی‌کرده‌اید و حتی نگران قبض‌های ماهانه برق هم بوده‌اید.

شما می‌توانید با کارشناسان با تجربه گروه مکعب گروپ مشورت کنید تا استفاده بهینه‌ای از مصرف برق داشته باشید. می‌توانید برای تغییر در فضا، دیوارهای فرعی را حذف کرد و به جای آن از پارتیشن اداری استفاده کرد. با کمک پارتیشن‌ها می‌توان نور بیشتری در فضا داشته باشید. در صورتی که اتاق‌های شرکت شما دارای پنجره باشد و نورگیر عالی داشته باشد، به کمک روش‌هایی می‌توان از این نور استفاده کرد. همچنین در نقاط کم نور فضا از چراغ‌های متنوع استفاده کرد. این چراغ‌ها آن‌ قدر متنوع هستند که جلوه زیبایی به شرکت شما می‌دهند.

چرا نوسازی فضای اداری اهمیت دارد

شکی نیست که تغییرات در پیشرفت یک کسب و کار نقش مهم دارد. یک کسب و کار با پیش رفتن در مسیر پیشرفت با تغییرات در فضای کار و تعداد کارمندان مواجه می‌شود. در همسویی با اتفاق‌هایی که در محیط کار شما رخ می‌دهد، ممکن است بهترین زمان برای بازسازی دفتر کار و در نظر گرفتن دفتر کار شما باشد. اختصاص دادن فضاهای بیشتر به منظور داشتن بخش‌های متفاوت کاری، در افزایش بهره‌وری کاری تاثیر گذار است. همچنین دکوراسیون اداری شما بیان‌گر هویت کاری و حرفه‌ای بودن در زمینه کاریتان است.

  • هماهنگی با تغییرات روز دنیا
  • افزایش راندمان کاری
  • ملاحضات ایمنی
  • ایجاد تصویر تجاری و پررنگ کردن آن در اذهان
  • کاهش هزینه‌های نگهداری

 

نوسازی فضای اداری و رابطه آن با روحیه کارکنان

تغییر دکوراسیون حتی اگر خرید یک گلدان کوچک هم باشد، روحیه مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به این ترتیب فکر کنید که این تغییر در بعدهای بزرگ‌تر باشد. برای مثال تصمیم بگیرید که  صندلی و میز اداری  کارکنان را تعویض کنید. تغییر همیشه می‌تواند یک نکته مثبت داشته باشد. زمانی که روحیه کارکنان مثبت شود، بازدهی و راندمان کاری آنها بالا می‌رود. برای نوسازی اتاق‌ها سعی کنید فضاهایی را برای قرار دادن گلدان‌های طبیعی در نظر بگیرید. گل و گیاه علاوه بر این که محیط خشک و بی روح محیط کاری را زیبا می‌کنند، هوا را هم تصفیه می‌کنند. همین موجود زیبا که زندگی‌اش در گلدان و خاک است می‌تواند هوای اطرافش را مطبوع کند و به شما حس خوب در محیط کار بدهد. کار کردن کنار گلدان‌های زیبا، روحیه کارکنان شما را تقویت می‌کند و باعث می‌شود استرس و انرژی‌های منفی در کار را از آنها دور کند.

 

برای نوسازی دکوراسیون اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

در صورتی که بودجه شما زیاد نباشد، می‌توانید در هر ماه به نوسازی یک سری از وسایل اقدام کنید. در این صورت عملیات نوسازی دیرتر به پایان می‎‌رسد اما فشار زیادی از جهت اقتصادی به شما وارد نمی‌شود. این که برای نوسازی از کدام قسمت شروع کنیم بستگی به حوزه کاری خودتان دارد. ممکن است اگر بخواهید سیستم‌های کامپیوتری تمامی کارکنان را نو کنید، تا مرحله نصب و پیاده سازی سخت افزاری و نرم افزاری آن حدود دو تا سه روز طول بکشد. عقب افتادن وظایف و کارها در برخی از مشاغل لطمه زیادی به آن می‌زند. به همین دلیل تعویض سیستم که مرحله حساسی است، را باید با دقت بیشتری انجام دهید. برای مثال می‌توانید در هر هفته تعدادی از سیستم‌های کامپیوتری را تعویض کنید تا در صورت نیاز، کارکنان به سیستم‌های دیگری برای انجام کار دسترسی داشته باشند.

اگر تکنولوژی در شرکت شما نیاز به تعویض نداشته باشد، کار شما آسان‌تر است. به سراغ وسایل دیگری می‌روید و برای آن وقت و بودجه صرف می‌کنید. نوسازی فضای اداری می‌تواند از تغییر رنگ دیوارها شروع شود. امروزه رنگ‌های بسیاری در بازار وجود دارند که بوی اذیت کننده‌ای در فضا پخش نمی‌کنند. به همین دلیل نیاز نیست کارمندان تا لحظه رفع بوی رنگ و خشک شدن آن مرخصی بگیرند و در آخر ماه با انبوهی از کار مواجه شوند.

شاید دفعه قبلی که برای دکوراسیون اداری شرکت هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اید، متوجه حساسیت و دقت آن نبوده‌اید. توجه به ظاهر میز و صندلی اداری، نداشتن استاندارد آن را از چشمانتان پنهان کرده است. اکنون زمان آن رسیده تا از تجربه خود استفاده کنید و برای کارکنان خود مبلمان اداری ارگونومیک را خریداری کنید. زمانی که جسم فردی سالم باشد می‌تواند بازدهی بیشتری در کار داشته باشد.

سخن آخر

نوسازی و طراحی فضاهای اداری نیاز به تخصص و درک زیبایی‌شناسانه دارد. اما زیبایی شناسی به تنهایی مفهومی ندارد، بلکه تاثیرات روانشناسی هر المان از جمله مهارت‌های یک طراح داخلی است. می‌توانید از مشاوران و طراحان در این زمنه کمک بگیرید.