وجود برخی وسایل در عین مهم بودن، به چشم نمی‌آید. اگر بدانید یک زیر مانیتوری تا چه حد از سلامت جسمانی شما محافظت می‌کند همین حالا برای خریدش تصمیم می‌گیرید. پایه مانیتور به منظور تنظیم ارتفاع مانیتور شما در جهت دید شماست. زمانی که به سیستم خود با زاویه مناسب نگاه کنید نیازی نیست تغییر وضعیت دهید و به اندام خود فشار وارد کنید. هر چقدر هم مبلمان اداری شما ارگونومیک باشد، توجه به استاندارد باقی وسایل نیز مهم است. با فرض مناسب بودن میز و صندلی استاندارد در محیط کار، اگر مانیتور شما پایین‌تر از سطح چشمان شما باشد، ناچار هستید برای تسلط روی صفحه مانیتور خود کمی سر خود را به سمت جلو خم کنید. شما باید هم ویژگی مبلمان اداری ارگونومی را بدانید و هم متوجه باقی وسایل اطرافتان باشید. وجود وسایل جانبی در محل کار می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی و روند کاری شما داشته باشد. بهتر است نسبت به استفاده از آنان بی‌تفاوت نباشید. برای مثال استند مانیتور از بروز آرتروز گردن جلوگیری می‌کند. خرید یک وسیله به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند شما از داروها و دردها دور کند.

با پایه مانیتور با این مشکلات خداحافظی کنید

زاویه دید نامناسب شما را مجبور می‌کند ناخداگاه وضعیت بدنی خود را تغییر دهید وطی مدتی به آن آسیب بزنید. برای مثال اگر مانیتور شما از سطح چشم شما پایین‌تر باشد شما مجبورید کمی سر خود را به سمت پایین نگه دارید. این عادت اشتباه منجر به دردهای گردن می‌شود. اگر می‌خواهید از بیماری آرتروز گردن در امان باشید سریع‌تر به فکر چاره باشید. ارتفاع مانیتور شما باید به حالت ایده‌آل باشد. ادامه این روند خستگی بر شانه‌هایتان می‌گذارد. زمانی که سر خود را در حالت نامناسبی هنگام کار قرار دهید، بر شانه‌های خود هم فشار وارد می‌کنید. اما این فشار رفته رفته به کمرتان هم می‌رسد و متوجه ستون فقراتتان می‌شود. قرارگیری سر با زاویه درست یکی از موضوعات ضروری است که هنگام کار باید به آن توجه کنید. بسیاری از این مشکلات تنها با خرید یک پایه مانیتور رفع می‌شود. با داشتن پایه مانیتور می‌توانید وسایل کوچک خود مانند هندزفری، منگنه، گوشی موبایل خود را هم روی آن بگذارید.

انواع پایه مانیتور

پایه مانیتور که به آن استند و پایه رومیزی مانیتور هم گفته می‌شود انواع مختلفی از لحاظ جنس و نوع طراحی دارد. نوع ساده آن از جنس شیشه مقاوم ساخته می‌شود که برای هم لپ تاپ و هم مانیتور مناسب است. برخی از پایه‌های مانیتور هستند که شکل خاص‌تری به میز شما می‌دهند، همه ما طرح چوب را دوست داریم. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و دکوراسیون میز اداری خود، طرح و رنگ چوب را انتخاب کنید. برای تمیز کردن این پایه‌ها حواستان باشد از دستمال خیس استفاده نکنید، بر روی آن آب نریزید و اجسام تیز بر روی آن نکشید.

اما مدل مدرن‌تری هم برای این پایه‌ها وجود دارد. شما در مدل‌های شیشه‌ای و چوبی امکان تغییر ارتفاع ندارید. اما در مدل‌های فلزی پیشرفته این امکان را دارید تا مانیتور نصب شده خود را بر اساس نیاز خود تغییر ارتفاع دهید و زاویه دید مناسبی ایجاد کنید. البته قبل از خرید این پایه‌ها به پشت مانیتور خود نگاه بیندازید. باید شاهد سوراخ‌هایی جهت نصب پایه‌های نگهدارنده باشید. در غیر این صورت پول خود را هدر داده‌اید. این پایه ها توسط پیچ مانیتور شما را محکم بر روی خود سوار می‌کند. برای این کار پایه اصلی خود مانیتور را جدا کرده و به پایه جدید نصب می‌کنند. حال شما می‌توانید بر اساس نیاز خود مانیتورتان را از لحاظ ارتفاع تنظیم کنید.

شما با داشتن انواع مختلف پایه‌های مانیتور دارای فضای بیشتری بر روی میز خود هستید. معمولا در قسمت زیرین این پایه‌ها فضای خالی برای قرارگیری وسایل شماست. می‌توانید دفترچه، تلفن همراه، ساعت و وسایل دیگر را در این قسمت قرار دهید.