احتمالاً شما هم مانند اکثر افراد هنگامی که وارد یک اداره می‌شوید اولین موردی که برایتان جلب توجه می‌کند و ذهنیت شما را راجب‌به آن محیط شکل می‌دهد، دکوراسیون داخلی و مبلمان آن اداره می‌باشد. اگر اداره‌ای که وارد آن می‌شوید مدرن و شیک باشد، از نظر روانشناختی روی شما تأثیر می‌گذارد و احتمال اینکه اگر به عنوان مشتری به آن اداره رفته باشید کارتان را به آن‌ها بسپارید افزایش می‌یابد. برای داشتن یک محیط اداری مدرن، مبلمان یکی از مهم‌ترین ارکان است.
یکی از سؤالاتی که پیش می‌آید این است که چه کسانی بهترین طراحان مبلمان اداری در دنیا هستند؟ برای جواب دادن به این سؤال المان‌های خیلی زیادی دخیل است. در این مقاله در مجله مکعب سعی می‌کنیم شمارا با ۵ تا از بهترین طراحان مبلمان اداری آشنا کنیم. پس اگر برای شما هم این موضوع جالب است که بهترین طراحان مبلمان اداری چه کسانی هستند با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

۱. شرکت steel case

این شرکت در سال ۱۹۱۲ به عنوان شرکت تولید‌کننده‌ی مبلمان اداری فلزی در میشیگان، توسط فردی به نام وگ که سابقه‌ی زیادی در زمینه‌ی ورق فلز نسوز داشت، تأسیس شد. هدف آن ساخت مبلمان برای محیط‌های اداری، آموزشی و صنعت بهداشت و باز نشستگی می‌باشد. این شرکت بزرگ‌ترین تولید‌کننده مبلمان اداری در جهان است که ۸۰ نمایندگی در جا‌های مختلف از جمله مکزیک، رومانی، مالزی و… دارد و حدود ۱۱۰۰۰ کارمند از اقسا نقاط جهان برای این برند مشغول به کار می‌باشند.

در سال ۱۹۱۴ اولین ثبت اختراع خود را برای سطل آشغال “ویکتور” گرفت. ویژگی متمایز‌کننده‌ی این سطل آشغال وزن سبک و جلوگیری از آتش سوزی توسط اضافه‌ی سیگار بود.
لازم به ذکر است که درآمد این شرکت در سال اخیر ۲۶۱۴، ۸۰ میلیون یورو می‌باشد.

۲. شرکت Herman mille

شرکت herman mille در سال ۱۹۰۵ تأسیس شد. در سال ۱۹۰۹ دریک جان دی پری، یکی از معروف‌ترین طراحان مبلمان، به عنوان منشی استخدام این شرکت شد و در سال و در سال ۱۹۱۹، زمانی که شرکت به “مبلمان ستاره میشیگان” تغییر نام داد، رئیس آن شد. دی پری و پدر شوهرش، هرمان میلر، ۵۱ درصد از سهام شرکت را در سال ۱۹۲۳ خریداری کردند و نام آن را به “شرکت مبلمان هرمان میلر” تغییر دادند. یکی از ویژگی‌های این شرکت داشتن پایگاه داده برای ردیابی تمام مواد شیماییست که در در محصولاتش استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های شرکت هرمان میلر دوستار محیط زیست بودن آن است. دفع زباله صفر، تولید زباله‌های خطرناک صفر، تخلیه آب فرآیند صفر، استفاده ۱۰۰٪ از انرژی الکتریکی سبز از اهداف این شرکت برای سال ۲۰۲۰ بوده است. درآمد این شرکت ۱۹۶۴، ۵۵ میلیون یورو در سال است.

شرکت hermanmille

۳. شرکت Haworth

سومین کمپانی برتر دنیا در زمینه ساخت و تولید مبلمان اداری کمپانی Haworth است. این کمپانی خانودگی در سال ۱۹۴۸ ساخته شده. شرکت هوورت در ۱۲۰ کشور سرویس می‌دهد و ۷۵۰۰ نفر در ۲۰ کارخونه و ۵۵ دفتر برای این کمپانی کار می‌کنند.
در میان بسیاری از ابتکارات بشردوستانه شرکت هوورت، اهدای زمینی به ارزش ۱۲ میلیون دلار به پروژه ماکاتاوا گرین وی، تلاشی برای بهبود کیفیت آب دریاچه ماکاتاوا هلند، به ارزش ۱۲ میلیون دلار بود.
آزمایشگاه عملکرد انسانی این شرکت تأثیر حواس‌پرتی‌های بصری را بر عملکرد محل کار مطالعه می‌کند. “من دوست دارم بگویم که سعی می‌کنم عضو کوچکی از این شرکت بزرگ هسنم – ما یک سازمان بسیار شفاف هستیم. شرکت‌های دیگری هستند که رویکرد سازمانی دارند و هر تصمیمی توسط ستاد گرفته می‌شود. در حالی که ستاد ما، فقط گاهی اوقات بصورت منفرد تضمیم می‌گیرد، معمولاً اکثر مواقع یک سازمان شبکه‌ای هستیم و کار هارا با تعامل پیش می‌بریم تا فرماندهی و کنترل”. این سخنان توسط مدیر عامل این شرکت گفته شده است.
درآمد این شرک در سال اخیر ۱۶۷۳، ۰۶ میلیون یورو بوده است.

شرکت Haworth

شرکت HNI

شرکت HNI در سال ۱۹۴۴ تأسیس شد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مبلمان و صندلی اداری که و همچنین شرکت پیشرو در محصولات اجاق گاز در جهان است که در زمینه تولید و بازاریابی شومینه‌های گازی، برق، چوب و زیست توده سوزاننده، درج، اجاق گاز، روکش‌ها و لوازم جانبی نیز فعالیت می‌کند.
برند‌های مبلمان اداری این شرکت عبارتند از: ، Allsteel، Gunlocke، Maxon HBF، HBF Textiles، OFM، Inc، Lamex، و HNI هند.
همچنین برند‌های اجاق این شرکت که توسط Hearth & Home Technologies ساخته شده و از طریق چندین کانال خرده فروشی و ساخت و ساز جدید ارائه می‌شوند، عبارتند از Heatilator، Heat & Glo، Harman، Quadra-Fire، Majestic، Monessen، Fireside Hearth & Home، و Vermont Castings.

شرکت HNI

۵. شرکت LA-Z-Boy

آخرین شرکت این لیست، به شرکت LA-Z-Boy اختصاص داده شده است. ۱۱۰۰۰ کارمند در این شرکت کار می‌کنند. محصولات شرکت لازدبوی در بیش از هزاران خرده فروشی در کانادا و آمریکا فروخته می‌شود. همچنین کشور‌هایی مانند بریتانیا، استرالیا، آلمان، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، نیوزلند، آفریقا و ترکیه با این شرکت همکاری می‌کنند.
La-Z-Boy شامل شرکت‌ها و برند‌های مختلفی از جمله La-Z-Boy Residential، La-Z-Boy Kids، La-Z-Boy Hospitality، Lea Furniture، American Drew، Kincaid Furniture، Bauhaus USA Furniture، Hammary Furniture و England Furniture است. گنجانده شده است. در جولای ۲۰۱۸ اعلام شد که La-Z-Boy شرکت مبلمان آنلاین Joybird را به مبلغ نامشخصی خریداری کرده است. درآمد سالیانه‌ی این شرکت در سال اخیر ۱۱۱۳، ۳۶ میلیون یورو در سال می‌باشد.

شرکت LA-Z-Boy

تفاوت بین شرکت های طراحی مبلمان اداری آمریکای شمالی و اروپا

درست مانند سال گذشته، یک تفاوت قابل توجه بین ۵۰ تولیدکننده بزرگ مبلمان اداری در آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد. در آمریکا هیچ تولید‌کننده‌ی مدیوم سایزی وجود ندارد در صورتی که در اروپا اینطور نیست.
در لیست ۵۰ شرکت بزرگ دنیا در زمینه‌ی مبلمان اداری هم شرکت‌های آمریکای شمالی هم شرکت‌های اروپایی وجود دارند. اما همانطور که مشاهده کردید ۵ شرکت برتر در این زمینه آمریکایی بودند.
لیستی که مشاهده فرمودید، ۵ شرکت برتر از لیس ۵۰ شرکت برتر که بر اساس ۳۰۰ شرکت برتر مبلمان Woodworkingnetwork برای تولیدکنندگان در آمریکای شمالی و ۱۰۰ شرکت برتر FEMB برای شرکت‌های اروپایی است، لیست شده. که اولین شرکت اروپایی در جایگاه خیلی پایین‌تری قرار گرفته.

جمع بندی

در این مقاله ۵ تا از بهترین طراحان مبلمان اداری را معرفی کردیم. گروه مکعب با بهترین و خبره‌ترین طراحان در زمینه دکوراسیون داخلی اداری ارائه دهنده بهترین محصولات در داخل ایران هستند. گروه طراحی دکوراسیون مکعب از بهترین متریال و طراحی‌ها در ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند، از این رو بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی ادارات و مبلمان اداری محسوب می‌شود.