در هر صنعتی که فعالیت می‌کنید، به‌عنوان یک کسب‌وکار نوپا و استارتاپی، به یک فضای کاری منعطف نیاز دارید که مشارکتی، سازنده و کاملاً مجهز باشد. فضای استارت‌آپ‌ها نیازمندی‌های منحصربه‌فرد فضای اداری خود را دارد. شما باید بتوانید جلسات را میزبانی کنید، تماس‌های خصوصی بگیرید، با تیم خود ارتباط برقرار کنید و ایده‌های جدیدی ارائه دهید و زمان خود را صرف تمرکز روی میز اداری‌تان کنید. مهم‌تر از همه، به عنوان یک استارتاپ جدید، آخرین چیزی که می‌خواهید بر روی آن تمرکز کنید، یافتن مکان اداری مناسب، انتخاب چیدمان اداری ایده آل و پرداخت هزینه مناسب برای فضا است. میز اداری و مبلمان اداری از موضوعات مهمی هستند که ابداً نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید.

 

در این مقاله از مکعب، ما عوامل کلیدی را که باید در طراحی و چیدمان فضای کاری خود در نظر بگیرید را ارائه کرده‌ایم. این عوامل به شما کمک می‌کنند تا فضای اداری استارتاپ خود را راه‌اندازی و طراحی کنید، به‌گونه‌ای که برای شما و تیمتان مفید باشد. به یاد داشته باشید که همه گزینه‌های خود را بسنجید و در مورد هر یک از این عوامل با جزئیات فکر کنید. فضای اداری شما می‌تواند کسب و کار تازه راه‌اندازی شده شما را ایجاد کند یا شکست دهد، بنابراین باید مطمئن شوید که درست انتخاب می‌کنید.

 

فضاهای کاری استارتاپ ها

 

اولین دفتر در یک استارتاپ یک نقطه عطف بزرگ است و نشانه این است که شرکت شما در حال تبدیل شدن به یک تجارت واقعی است. نحوه راه‌اندازی آن دفتر نیز بسیار مهم خواهد بود، زیرا بینشی از فرهنگ و چشم‌انداز شرکت ارائه می‌دهد؛ و البته، چیدمان و دکور به میزان بهره‌وری کلی نیز کمک می‌کند.

یک دفتر مشترک در یک فضای کاری می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای استارت آپ ها باشد. فضاهای اداری مشترک معمولاً در مکان‌های مرکزی، با کد پستی معتبر هستند. به‌علاوه، در یک فضای کار مشترک، دسترسی فوری به شبکه عظیمی از کارآفرینان همفکر و کسب‌وکارهای کوچک به دست می‌آورید. از این رو داشتن یک میز اداری در چنین فضاهایی مناسب برای استارت‌آپ‌هایی است که می‌خواهند شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهند، ارتباطات مناسب را ایجاد کنند و کسب‌وکار خود را توسعه دهند.

انواع مختلفی از فضاهای کار مشترک وجود دارد، از فقط زنانه، شرکتی یا سطح بالا تا متمرکز بر فناوری. هر فضای کار مشترک شخصیت و مبلمان اداری و چیدمان خاص خود را دارد، بنابراین اگر به دنبال یک فضای اداری مشترک هستید، ارزش تحقیق دارد؛ اما پیش از هر چیز، موارد ضروری و بااهمیت را برای خود را مشخص کنید.

 

طراحی داخلی استارتاپ

 

به چه تعداد میز اداری نیاز داریم؟

 

میزکار مناسب در دفتر شما می‌تواند روز کاری شما را بسیار روان‌تر کند، در حالی که میز نامناسب می‌تواند روز شما را سخت و ناهموار کند. از این رو در هنگام انتخاب میز اداری، باید بهترین میز کار متناسب با نیازهای خود را انتخاب کنید.

 

اگر به فکر داشتن فضای اختصاصی خود هستید، باید در تدارک فضایی به عنوان دفتر کار باشید. از طرفی الزامات فضای کاری یک استارت آپ می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به‌شدت تغییر کند، بنابراین مهم است که طراحی فضای اداری خود را تا حد امکان انعطاف پذیر نگه دارید.

صندلی کنفرانس نیلپر مدل SK666S
۴,۲۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مثلاً سعی کنید هنگام برنامه ریزی طراحی دفتر خود از قبل فکر کنید – اگر ۱۰ نفر جدید استخدام کنید، آیا فضای شما می‌تواند این تعداد میز اداری را در خود جای دهد؟ اگر در یک فضای اداری مشترک هستید، از این مزیت بهره‌مند می‌شوید که می‌توانید اندازه فضای خود را در صورت نیاز افزایش دهید.

اگر قصد دارید برای یک دفتر اجاره‌ای سنتی یا یک دفتر اختصاصی اقدام کنید، در مورد برنامه‌های استخدام آینده خود و اینکه چگونه می‌توانید فضای خود را طوری طراحی کنید که یک تیم در حال رشد را در خود جای دهد، فکر کنید. اگر به دنبال جذب ۳۰ نفر جدید در سال آینده هستید، اجاره یک فضای اداری و فضایی برای ۱۰ میز اداری فایده‌ای ندارد.

 

طراحی داخلی استارتاپ
میز کارمندی مکعب مدل استارت آپ TB
TB
۴,۸۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

 

میز اداری مناسب فضای استارت آپ

 

اگر استارتاپ شما به ساختار و فضایی منظم نیاز دارد، طراحی سنتی‌تر ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد. علی‌رغم تصور رایج، به همان اندازه که فضاهای کاری مدرن متمایل به پویایی و چابکی هستند – به ویژه استارتاپ ها – تقریباً ۷۰ درصد از کارکنان اداری هنوز روی میزها یا اتاقک‌های سنتی کار می‌کنند، بنابراین شما به‌هیچ‌وجه با ترجیح یک طراحی امتحان شده طرف نیستید. چیدمان میز اداری به شیوه ای سنتی به هر کارمندی فضای مخصوص به خود را می‌دهد، چه به شکل چیدمان و چه اتاقک‌های پارتیشن‌بندی شده. در هر صورت، این نوع راه‌اندازی به شما این امکان را می‌دهد که فضای خود را با توجه به تعداد کارمندان به‌دقت برنامه‌ریزی و طراحی کنید. تا زمانی که به همه یک میز اداری اختصاص داده می‌شود، باید دائماً از قبل برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که همیشه فضای کافی برای پذیرش کارمندان جدید وجود دارد یا خیر. با تنگ شدن فضای موجود، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال فضای بزرگ‌تری باشید که بتواند ادامه کار را برای شما راحت‌تر کند.

 

سخن نهایی

 

استارت آپ ها به فضاهای اداری نیاز دارند که انعطاف پذیر، مقرون به صرفه و مشارکتی باشند. حتی بعد از این‌که از این بیماری همه‌گیر جهانی (کرونا) خارج می‌شویم، مهم است که دقیقاً آنچه را که از یک دفتر نیاز داریم مشخص کنیم. پیدا کردن فضای اداری که همه این جنبه‌ها را در خود جای دهد، می‌تواند دشوار باشد. لذا از قبل برنامه ریزی کنید و هنگام تصمیم گیری، همه عوامل را در نظر بگیرید: از جمله نوع فضای کاری، مکان، اندازه، طراحی فضای اداری، میز اداری و چیدمان. کارمندان استارت‌آپ‌ها معمولاً ساعات طولانی پشت میز اداری خود هستند. این موضوع به راحتی می‌تواند منجر به مشکلاتی در مورد کمر شود. ازاین رو رویکرد درست، داشتن میزهای اداری ارگونومیک است. میزهای ارگونومیک به کارمندان اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف به طور مولد کار کنند و همچنین شخصی سازی بیشتری را درزمینهٔ کاری فراهم می‌کند که ممکن است شامل الزامات فیزیکی منحصر به فردی برای هر فرد باشد.

 

همان‌طور که قبلاً گفته شده است، هیچ راه‌حل واحدی وجود ندارد که برای هر استارتاپی مناسب باشد؛ بنابراین، نیازها و اهداف خاص خود را در نظر بگیرید تا طراحی فضای اداری خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که مناسب شما باشد. همان‌طور که سازمان شما رشد می‌کند و نیاز به طراحی فضای اضافی ایجاد می‌شود،گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب همیشه اینجا خواهد بود تا به شما در رفع نیازهای فضای اداری‌تان کمک کند.