زمانی که برای تاسیس شرکت خود دچار مشغله‌های فراوانی می‌شوید، شاید به چیدمان فضای اداری در مراحل آخر فکر کنید. چیدمان برای فضاهای مختلف یکی از نکات بسیار مهم است که معمولا توجه زیادی به آن نمی‌شود. شما باید برای استفاده بهینه از فضای اداری خود نکاتی را بدانید و با رعایت آن می‌توانید فضای بهتری را برای دفتر کاری خود ایجاد کنید. اصول چیدمان اداری می‌تواند بر روی سرنوشت شرکت شما هم تاثیر داشته باشد. این چیدمان بهتر است از یک استاندارد پیروی کند. شاید بخواهید با خرید پارتیشن اداری فضای کار خود را سازماندهی کنید. با این کار می‌توانید نظم بیشتری هم در اتاق‌های مختلف ایجاد کنید. قبل از این که شروع به خریداری وسایل و چیدمان آن‌ها کنید، یک پیشنهاد برایتان داریم. در این مرحله می‌توانید نقشه فضای خود را در بر روی یک کاغذ بکشید و جای وسایل را طراحی کنید. با تصور این کار در ذهن به نتایج بهتری خواهید رسید. در صورتی که از استانداردهای چیدمان فضا و مراحل انجام آن اطلاعاتی نداشتید می‌توانید با کارشناسان مجرب گروه مکعب تماس بگیرید و از آن‌ها کمک بخواهید. با افزایش استاندارد چیدمان در فضای کاری می‎توانید راندمان کار را هم بالا ببرید و متنظر پیشرفت تیم خود شوید.

استاندارد چیدمان فضای اداری

برای چیدمان فضای کاری لازم است استاندارد را رعایت کنید. رعایت این استاندارد باعث آسایش کارمندان و بهبود روند کاری به مرور زمان می‌شود. در واقع برای تعریف استاندارد باید بگوییم شرایط و قواعدی غام پسند است که باعث کیفیت کارایی شما شود. اولین استاندارد برای فضای اداری این است که نظم را برقرار کنید. منظور ما از نظم، نحوه چیدمان وسایل در کنار هم است. افراد در محیط‌های شلوغ نمی‌توانند تمرکز کامل داشته باشند. بنابراین بهتر است برای ایجاد نظم بیشتر، وسایلی که ممکن است برای شما دست و پاگیر باشد را حذف کنید. برای چیدمان فضای کاری باید متراژ فضا را در نظر بگیرید تا با ایجاد تغییرات کوچک دچار دردسر نشوید. در زمان چیدمان وسایل کمی آینده نگر باشید. در محیط‌های کاری ممکن است نیروهای بیشتری به تیم اضافه شوند و نیاز باشد وسایل و میز اداری به بخش مورد نظر اضافه کنیم. به همین دلیل سعی کنید وسایل را طوری خرید کنید که در زمان تغییر دچار چالش زیادی نشوید. برای ایجاد استاندارد در محیط کار باید به عوامل مختلفی مانند نور محیط، ایجاد سیستم تهویه، تعداد کارمندان در هر فضا و نحوه چیدمان میز و صندلی آن‌ها در کنار هم و … باید توجه کنید.

نکاتی برای چیدمان محل کار

راحتی کارمندان را در نظر بگیرید. برای ایجاد حس راحتی می‌توانید کارهای متنوعی انجام دهید. برای مثال از صندلی‌ و مبلمان اداری ارگونومیک استفاده کنید. این صندلی‌های مراقب جسم شما هستند، به خصوص برای کارمندانی که ساعات طولانی را باید پشت میز بنشینند با گذر زمان دچار آسیب‌هایی در ستون فقرات خود می‌شوند. با در نظر گرفتن راحتی آن‌ها باعث ایجاد حس رضایت برای کارمندان خود می‌شوید. زاویه تابش نور خورشید به داخل اتاق را در نظر بگیرید. اگر این زاویه تابش به صورت مستقیم به مانیتورهای افراد بتابد بعد از مدتی مشکلات زیادی برای چشمان آن‌ها ایجاد می‌کند. شما باید چیدمان فضای اداری خود را طوری ایجاد کنید که کمبود یا زیاد بودن نور طبیعی باعث آزار چشم‌های او نشود. همچنین اگر تابش نور طبیعی در اتاق به میزان کافی نباشد باید فکری برای آن داشته باشید و از نورهای مصنوعی کمک بگیرید. چیدمان را طوری تنظیم کنید که عبور و مرور بین بخش‌ها آسان و در کمترین زمان صورت گیرد. بهتر است اتاق کارمندانی که تبادل نظر بیشتری با هم دارند را در کنار هم قرار دهید.