انتخاب صندلی اداری موضوع بسیار مهمی است. اگر کارمند هستید و دائما روی صندلی اداری می‌نشینید، قطعا شگفت‌زده می‌شوید که چه مدت طولانی از زندگی خود را روی این صندلی‌ها گذرانده‌اید. در واقع اگر ۴۰ ساعت در هفته را روی صندلی اداری خود بنشینید؛ این عدد در طول یک سال به حدود ۱۹۰۰ ساعت خواهد رسید. ممکن است شما چندین سال مشغول به کار باشید و این مسئله را هنوز جدی نگرفته باشید. اما اگر صندلی شما نامناسب باشد، خیلی زود دچار مشکلات متعددی شده که شما را به فکر انتخاب یک صندلی اداری بهتر خواهد انداخت. به رغم این محاسبه، اغلب مدیران و صاحبان کسب و کار، پول بیشتری را صرف خرید میز اداری می‌کنند؛ تا اینکه آن‌ را صرف خرید و انتخاب صندلی اداری نمایند.

این در حالی است که بعضی از افراد در طول زندگی خود ساعات بیشتری را صرف نشستن روی این صندلی‌ها می‌کنند. پس بهتر است برای انتخاب صندلی اداری خود اولویت بیشتری قائل شویم. همچنین برای خرید آن حساسیت ویژه‌ای به خرج دهیم. بسیاری از مطالعات ارگونومی انجام شده و نشان داده است که انتخاب صندلی اداری حمایتی و ارگونومیک، باعث افزایش بهره‌وری و افزایش فعالیت کارکنان می‌شود. در حالی که انتخاب صندلی اداری بد، می‌تواند منجر به ایجاد فشار بر کمر و اندام‌های تحتانی شود. که مشکلات پا و بیماری تونل کارپال را به دنبال خواهد داشت. همه این موارد می‌تواند موجب کاهش کیفیت کار کارکنان شود.

بنابراین، به جای از دست دادن پول به دلیل کاهش کیفیت کارمندان، بهتر است که پول خود را صرف انتخاب صندلی اداری با کیفیت نمایید. این کیفیت سلامت کارکنان را حفظ کرده و بهره‌وری را افزایش می‎‌دهد. مطمئن باشید هزینه خرید صندلی‌های خوب کمتر از مقداری است که کاهش کیفیت کار کارکنان بر دوش شما خواهد گذاشت.

چه چیزی را هنگام انتخاب صندلی اداری در نظر بگیریم؟

صندلی‌های اداری بخشی از مبلمان اداری و دکوراسیون هر دفتر هستند. بسیاری از صاحبان کسب و کار سعی می‌کنند مطمئن شوند که آنها از نظر ظاهری خوب و زیبا به نظر می‌رسند. البته این ظاهر باید بدون اینکه نگران تأثیرات بهداشتی و سلامتی صندلی برای فردی که از آن استفاده می‌کند باشند. در حالی که طراحی و یا ارگونومی صندلی باید بالاتر از هر چیز دیگری در انتخاب صندلی اداری مورد توجه قرار گیرد.

پشتیبانی کمر

یک صندلی اداری مناسب باید بتواند به خوبی کمر و بخش پشتی شما را حمایت و پشتیبانی کند. بعضی از صندلی‌هایی که بهتر هستند؛ حتی یک پشتیبانی قابل تنظیم برای کمر دارند. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد صندلی را بالا و پایین کنند. این ویژگی در جلوگیری از فشار به کمر که می‌تواند به مرور زمان بدتر شده و تبدیل به درد عصب سیاتیک شود (وضعیتی که می‌تواند ناتوان کننده باشد.) بسیار موثر است.

قابلیت تنظیم

تقریبا تمام صندلی های اداری دارای تنظیم ارتفاع و جای دست هستند. با این حال، این ویژگی مهم‌ترین تنظیمات لازم برای انتخاب صندلی اداری نیست. بهترین صندلی های اداری حداقل پنج تنظیم دارند و برخی از آنها دارای ۱۴ تنظیم مختلف است. ویژگی‌های مهمی که باید در انتخاب صندلی اداری قابل تنظیم در نظر گرفت شامل: پشتیبانی کمری، عرض و ارتفاع بازو است. علاوه بر این عرض و ارتفاع صندلی، زاویه صندلی و پشتی صندلی و کنترل تنش هم اهمیت دارند.

پایه چرخ دار

تقریبا تمام صندلی‌های اداری دارای پایه چرخ دار هستند. این موضوع در در انتخاب صندلی اداری جزو بدیهیات است. با این حال اگر کفپوش دفتر دندانه‌دار باشد، احتیاج است صندلی‌هایی با چرخ مخصوص روی چنین کفپوش‌هایی بخرید. فراموش نکنید که صندلی چرخ دار در جلوگیری از فشار به بدن شما برای حرکت‌های کوچک مثل رسیدن به یک میز بسیار مهم است.

پایه مفصل گردنده

تمام صندلی‌های اداری باید به راحتی روی مرکز خود، برای دسترسی به قسمت‌های مختلف میز بچرخند. اگر صندلی به راحتی چرخش نداشته باشد، خستگی بازو و کمر که ناشی از افزایش بیش از حد تلاش برای رسیدن به موارد مختلف است حاصل شود. پس به این موضوع نیز در انتخاب صندلی اداری خود دقت کنید.

جنس پارچه صندلی

پارچه صندلی باید قابل تنفس باشد؛ تا صندلی پس از ساعت‌ها نشستن روی آن، گرم و ناراحت کننده نشود. علاوه بر این، باید فوم آن ارتفاع مناسبی داشته باشد تا از میزان فشار بر اندام‌های تحتانی بکاهد. امیدواریم این مقاله وب‌سایت مکعب راهنمای خوبی برای انتخاب صندلی اداری باشد. خوشحال می‌شویم نظر شما را درباره یک صندلی اداری خوب بدانیم.