آیا می‌دانید ، بر اساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ توسط انجمن متخصصان کایروپراکتیک انگلیس (BCA) انجام شد ، نشان داد که از ۲،۱۲۷ بزرگسال انگلیسی ، ۸۲٪ از آنها از گردن یا کمر درد رنج می‌برند؟ این آمار در سال قبل از ۷۵٪ بوده است. رشد این اعداد و ارقام نمایانگر افزایش ساعت‌های نشستن و کار طولانی پشت میز است. در این راهنما، قصد داریم به شما کمک می‌کنیم تا با انواع صندلی اداری و کاربردهایشان در یک فضای اداری آشنا شوید.

صندلی‌های مدیریتی

صندلی‌های مدیریت از نظر سایز و ابعاد در مقایسه با سایر صندلی‌های اداری بزرگ‌تر هستند از این رو برای جانمایی، نیازمند فضایی بزرگ‌تر هستند.

 مزایا:

صندلی‌های مدیریتی، بیشتر اوقات، صندلی‌های چرمی بزرگ با تکیه‌گاه و پشتی بلند و بازوهایی کشیده هستند. برخی از صندلی‌ها  قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارند. صندلی‌ مدیریتی معمولاً از جنس چرم هستند و از این‌ رو صندلی‌هایی بسیار مقاوم و با کیفیت  هستند. همچنین اگر از آنهای خوب نگهداری شود ، بیش از ۵ سال دوام خواهند داشت.

معایب:

 صندلی‌های مدیریتی بسته به کیفیت و  مرغوب بودن مواد و متریال ساخت ، بسیار گران قیمت هستند. همچنین  این صندلی‌ها معمولاً انتخاب رنگ محدودی دارند و به دلیل استفاده از چرم اکثراً تیره خواهند بود. صندلی‌های مدیریتی به دلیل قیمت بالایی که دارند، از لحاظ هزینه مقرون‌ به‌ صرفه نیستند و تنها برای اتاق مدیریت مناسب به نظر می‌رسند.

 

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک بهترین انتخاب برای هر کسی است که ساعت‌های طولانی در دفتر کار می‌کند. صندلی‌های اداری ارگونومیک ترکیبی مناسب از حداکثر پشتیبانی و راحتی را ارائه می‌دهند. صندلی‌های اداری ارگونومیک بر پایه توجه به حفظ سلامت پشت و گردن کاربر ساخته می‌شوند. از این رو موجب کاهش خستگی و فشار به اعضای بدن در حین کار طولانی می‌شوند.

 مزایا:

در این مدل صندلی‌ها می‌توانید دسته‌ها، پشتی و ارتفاع خود را تنظیم کنید. آنها همچنین به شما امکان می‌دهند همانند صندلی‌های معمولی اداری دور خود  بچرخید. راحتی صندلی‌های اداری ارگونومیک به دلیل قابلیت تنظیم ثابت شده است و همچنین مانع از محدود شدن جریان خون در بدن می‌شوند.

معایب:

صندلی‌های اداری ارگونومیک نسبتاً گران‌تر هستند. اما اگر با توجه به مفید بودن این صندلی‌ها برای ستون فقرات، گردن و کمر و اهمیت آنها در حفظ سلامتی خود فکر کنید، پی به ارزش خرید آنها خواهید برد.

 

صندلی‌های توپی

استفاده از این صندلی‌های نامتعارف طی سال‌های اخیر به‌خصوص در فضای کاری استارتاپ‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مطالعات نشان داده است که استفاده از این صندلی‌ها وضعیت نخاعی را بهبود می‌بخشند و استفاده از عضلات ستون فقرات را افزایش می‌دهند. بسیاری از افراد می‌گویند استفاده از صندلی‌های توپی مانند ورزش در محل کار است.

 مزایا:

  • فواید ثابت شده در بهبود وضعیت نخاعی
  • افزایش فعالیت عضلانی

معایب:

  • انقباض ستون فقرات پس از یک ساعت استفاده.
  • عدم قابلیت  تنظیم ارتفاع
  • بزرگ و دست‌ و پا گیر
  • از آنجایی‌ که این صندلی‌ها  فاقد دستگیره و تکیه‌گاه پشت هستند، قسمت بالاتنه را به‌درستی پشتیبانی نمی‌کنند.

صندلی‌های اداری کنفرانس

همان‌طور که از اسمشان برمی‌آید صندلی‌ کنفرانس برای استفاده در اتاق جلسات مناسب هستند. اغلب این صندلی‌ها فاقد امکاناتی نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع هستند .

مزایا:

صندلی‌های اداری کنفرانس، مزایای خاصی ندارند وکابری کاملا مشخصی دارند.

معایب:

صندلی‌های اداری کنفرانس دارای تنظیمات کمتری نسبت به سایر صندلی‌های اداری هستند و در بهترین حالت فقط دسته خواهند داشت.خشک و سنگین هستند، صندلی‌های راحتی به‌حساب نمی‌آیند.

صندلی پذیرش

این صندلی‌‌ها که به صندلی مهمان نیز معروف هستند، معمولاً از جنس  پلاستیک و یا چوب هستند که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند.

مزایا:

  • قیمت مقرون‌ به‌ صرفه‌ای دارند و چندان گران قیمت نیستند.
  • اغلب سبک هستند و به‌راحتی قابلیت جابه‌ جایی دارند.

معایب:

  • صندلی‌های پذیرش‌ هیچ‌ گونه قابلیت تنظیمی ندارند
  • این صندلی‌ها اصلاً برای استفاده طولانی‌مدت مناسب نیستند.

نکات مهم در انتخاب صندلی اداری

تجهیز دفاتر اداری پروسه‌ای زمان‌بر است  با توجه به وجود انواع مختلف صندلی‌های اداری در بازار ممکن است افراد را کمی گیج کند. در ادامه دو فاکتور مهمی که در هنگام خرید صندلی اداری باید در نظر داشته باشید را برای شما آماده کرده‌ایم.

کاربرد صندلی‌های اداری

قدم اول در انتخاب صندلی اداری مناسب، تعیین کاربری آن است. همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، صندلی‌های اداری انواع مختلفی دارند.  از این‌ رو در ابتدا باید مشخص کنید که قصد خرید چه صندلی را برای چه فضایی و با چه کاربری دارید. صندلی‌های مدیریت  صندلی‌های کارشناسان ازلحاظ کاربری متفاوت هستند و برای هر فضایی باید متناسب با شرایط و نوع کاربری آن، اقدام به خرید صندلی اداری کنید. همچنین اگر قصد خرید صندلی برای استفاده در ساعت‌های طولانی را دارید، راحتی و توجه به حفظ سلامتی را در نظر داشته باشید و حتما در مورد خرید محصولات ارگونومیک تحقیق کنید.

قیمت صندلی اداری

قیمت صندلی‌های اداری مختلف، بسته به نوع جنس و متریال ساخت با هم متفاوت است. کیفیت پارچه یا چرم، فوم و دسته‌های صندلی، داشتن گارانتی بر قیمت صندلی تأثیرگذار است. با توجه به  طیف وسیعی از محصولات با قیمت‌های مختلف در بازار می‌توانید مورد مناسب با بودجه خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید از آنجایی‌ که زمان استفاده از صندلی‌های اداری  زیاد است، در صورتی‌ که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، در مدت‌ زمان کوتاهی شما را مجبور به خرید مجدد می‌کنند. پس خریدن جنس بی‌کیفیت و ارزان در بلندمدت هیچ‌ گونه توجیه اقتصادی ندارد.

نتیجه‌گیری

چه در خانه  کار می‌کنید و چه در محل کار داشتن یکی از بهترین صندلی‌های اداری امری ضروری است. درنهایت دقت داشته باشید که ساعت‌های کار طولانی و گذراندن زمان زیاد در حالت نشسته پشت میز کامپیوتر، می‌تواند منجر به آسیب‌های جسمانی زیادی شود که عوارض آن‌ برای سالیان دراز در شما باقی بماند. انتخاب صندلی مناسب تا حدود زیادی می‌تواند از بروز چنین آسیب‌هایی جلوگیری کند. برای مشاوره در انتخاب صندلی اداری مناسب برحسب نوع کاربری، گروه طراحی دکوراسیون مکعب، مرجع مناسبی برای راهنمایی شما است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع صندلی اداری با همکاران  ما تماس حاصل فرمایید.