زمانی که برای خرید وسیله‌ای اقدام به تحقیق می‌کنیم به دنبال بهترین‌های آن می‌گردیم. در این مقاله سعی داریم از ویژگی‌های یک میز مناسب برای شرکت شما بگوییم. اما هر شخصی برای انتخاب بهترین میز کارمندی ممکن است ویژگی‌های مختلفی را اعلام کند. اما برای کاربرد آن استانداردهایی هم تعریف شده است. برای انتخاب میز کارمندی در ابتدا به جنس آن توجه کنید. امروزه میز اداری را از اجناس متنوعی تولید می‌کنند. برای فضای اداری شما چه جنس میزی مناسب است؟ میزهای اداری چوبی با رنگ و تنوع زیادی وجود دارند. اما چوب نیاز به مراقبت بیشتری دارد. برای مثال چوب‌ها ممکن است گرد و غبار بیشتری به خود جذب کنند. به همین دلیل برای نظافت مداوم آن‌ها لازم است فکری کرده باشید.

همچنین بر روی میزهای اداری از جنس چوب ممکن است پس از مدتی خط و آثار کنده شدن چوب را مشاهده کنید. بنابراین لازم است وسایلی که به میز شما آسیب می‌زند را بر روی میز قرار ندهید. البته میزهای مقاومی از جنس ام‌دی‌اف و نئوپان وجود دارند که احتمال خط افتادن و آسیب دیدن چوب آن را پایین می‌آورند. این جنس میزها از تراشه‌های چوب و رزین ساخته می‌شوند.

ویژگی یک میز کارمندی مناسب

این که برای بهترین میز اداری شرکت خود چه تعریفی داشته باشید به نوع فعالیت و نیازهای شرکت شما بستگی دارد. برای مثال شما باید میزهای کارمندی خود را بر اساس تعداد افرادی که قرار است در شرکت شما کار کنند. اگر لازم باشد تعدادی نیرو به بخش‌های مختلف شرکت خود اضافه کنید، بهتر است از قبل فکری برای مبلمان اداری این افراد داشته باشید. امروزه میزهای گروهی متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان آنها را سفارش دهید. البته بهتر است فضای بین کارمندان را هم در نظر بگیرید. در صورتی که فاصله بین آنها از هم کم باشد، باعث نارضایتی و کاهش تمرکز در کار می‌شود.

برای انتخاب و خرید میز کارمندی باید با مفاهیم میز ارگونومیک آشنا باشید. باید بدانید بر روی این میز قرار است چه وسایلی قرار دهید. معمولا بر روی هر میز اداری سیستم‌های رایانه‌ای قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است جای کیبورد، موس، مانیتور به خوبی مشخص باشد. همچنین فضاهای خالی دیگری را هم در نظر بگیرید تا کارمندان بتوانند وسایل دیگری مانند گوشی موبایل، تلفن اداره، دفترچه، تقویم و … را بر روی آن قرار دهد. ارتفاع میز را در نظر بگیرید. این ارتفاع باید به گونه‌ای تنظیم شود که فرد بتواند در بهترین حالت پشت میز بنشیند. البته صندلی‌های ارگونومیک هم قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. اما در حالت کلی میز اداری شما هم باید استاندارد باشد.

 

انواع میز کارمندی

میزهای کارمندی انواع مختلفی دارند. مدل‌های متنوع آن بر اساس المان‌های مختلفی قسمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما اگر برای بودجه خود محدودیت ندارید می‌توانید خرید دست و دلبازانه‌تری انجام دهید تا بهترین میز کارمندی مناسب شرکت خودتان را خریداری کنید. امروزه در بازار انواع زیادی میز کارمندی وجود دارد که انتخاب از میان آن‌ها را برای ما کمی سخت کرده است. می‌توانید این کار را به دست طراحان دکوراسیون بدهید تا به کمک کارشناسان باتجربه بهترین انتخاب را داشته باشید.

میز کارمندی اپراتوری، میز کارمندی گروهی، میز کارمندی فلزی، میز کارمندی مدرن، میز کارمندی کلاسیک، میز کارمندی ام‌دی‌اف و … از انواع مختلف میزهای اداری هستند که مناسب کار کارمندان است. هر کدام از این میزها قیمت متفاوتی دارند. برای این که محتمل هزینه‌های کلان نشوید و میزهای اداری خود را به صورت هوشمندانه خرید کنید باید خرید خود را از مراکز معتبر انجام دهید. این مراکز با ارائه ضمانت نامه به شما این اطمینان را می‌دهند که نحوه ساخت، جنس به کار رفته و باقی مراحل تولید میز با دقت و ظرافت عالی به کار گرفته شده است.