امروزه در دنیای تجارت، استفاده از مبلمان اداری مناسب یکی از اصول مهم برای رسیدن به موفقیت است. از بهبود شرایط بدنی کارکنان به دلیل استفاده از علم ارگونومی در تولید این محصولات گرفته تا افزایش بهره‌وری همگی از مزایای استفاده از میزهای اداری مدرن هستند. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که چرا سرمایه‌گذاری روی مبلمان اداری با کیفیت بالا و میزهای اداری مدرن منطقی است.

شاید شما هم بین خرید یک میز اداری مدرن و یک میز اداری کلاسیک شک داشته باشید. ما در این مطلب مزایای و معایب میز اداری مدرن را در برابر میز اداری کلاسیک بررسی می‌کنیم. می‌خواهیم پیوند زندگی مدرن را با طراحی‌های منحصر به فرد در میزهای اداری مدرن بکاویم و در آخر به این جمع‌بندی برسیم که کدام یک از انواع میز اداری به درد زندگی اداری شما می‌خورد.

جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی

یکی از مزایای اصلی تجهیز دفتر کار با میزهای اداری مدرن این است که به جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی کمک می‌کند. اکثر این میزهای اداری قابل تنظیم هستند و می‌توان آنها را طوری تنظیم کرد که وقتی پشت میز می‌نشینید؛ بدنتان از نظر ارتفاع و زاویه دید، در موقعیت مناسبی با مانیتور قرار بگیرد. این مزیت به کاهش استرس وارده به بدن در حین کار کردن کمک می‌کند و آسیب‌های اسکلتی و عضلانی را به حداقل می‌رساند.

دارای قابلیت تنظیم

میزهای اداری مدرن و جدید طوری طراحی و تولید می‌شوند که از هر نظر قابل تنظیم باشند. این به این معنی است که شما مجبور نیستید کل ساعات کاری را پشت میزی بنشینید که مدام روی گردن، کمر یا شانه‌های شما فشار وارد می‌کند. با خرید این محصولات قادر خواهید بود که ارتفاع و زاویه میز را متناسب با بدن خود تنظیم کرده و از حداکثر راحتی و رفاه بهره‌مند شوید. در این شرایط شما می‌توانید ساعت‌ها بدون اینکه نگران فشار آمدن به کمر یا گردن خود باشید پشت میز کار کنید.

قرارگیری صفحه کلید در موقعیت عالی

هنگام استفاده از میزهای اداری قدیمی و ثابت، مشکل مهمی که برای شما ایجاد می‌شود این است که نمی‌دانید صفحه کلید کامپیوتر را باید دقیقا کجا قرار دهید که کمترین میزان فشار به بازو و مچ دستتان وارد شود. این در حالی است که در طراحی میزهای اداری مدرن به این موضوع توجه شده و کاربر می‌تواند ساعت‌ها بدون درد و ناراحتی، با دقت و حداکثر کارآمدی، کارهای تایپی خود را انجام داده و به بهره‌وری بالا برسد. قرار دادن صفحه کلید در موقعیت مناسب، خطر ابتلا به سندرم تونل کارپال و سایر آسیب‌های رایج و مرتبط با کارهای اداری مانند تایپ کردن را کاهش می‌دهد.

افزایش بهره‌وری

با کاهش فشاری که به بدن شما در اثر نشستن یا ایستادن طولانی و نادرست در طول روز وارد می‌شود می‌توانید کاری کنید که تمرکزتان روی کار بیشتر شده و با حداکثر بهره‌وری ساعات کاری را طی کنید. پشتیبانی مناسب از ساختار بدن به دلیل ارگونومیک بودن این میزها، منجر به افزایش بهره‌وری و در نهایت افزایش سود کسب و کار شما می‌شود.

احساس رضایت بیشتر

یکی دیگر از مزایای مهم خرید میزهای اداری مدرن این است که در محیط کار احساس شادابی و رضایت بیشتری خواهید کرد. ایجاد یک محیط ارگونومیک در فضای کاری با استفاده از وسایل و مبلمان اداری استاندارد مانند میزها و صندلی‌های قابل تنظیم، سلامت جسمی خود را ارتقا داده و باعث می‌شوید که هنگام انجام وظایف در طول روز کنترل بهتری بر نحوه نشستن و ایستادن خود داشته باشید.

جلوگیری از افزایش وزن

جالب است بدانید که استفاده از میزهای اداری مدرن و ارگونومیک در جلوگیری از افزایش وزنی که ناشی از پشت میز نشینی است نیز نقش دارد. با قابلیت تنظیم ارتفاع، هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید موقعیت بدن خود را در حالت نشسته و ایستاده تغییر داده و گردش و جریان خود را در بدن بهبود دهید. به عنوان مثال اگر یک ساعت نشسته کار کرده باشید؛ می‌توانید ارتفاع میز را بالا برده و یک ساعت نیز در حالت ایستاده کار کنید. به این ترتیب کالری بیشتری مصرف کرده و به تناسب اندام نزدیک‌تر می‌شوید.

 سبک زندگی خود را بشناسیم

میز اداری مدرن زاییده سبک زندگی مدرن است. شما در اداره خود در هر پستی که باشید نیازهایی دارید، که شاید بیشتر آنها ازسبک زندگی شما سرچشمه گرفته باشد. این روزها دیگر کمتر کسی است که در محیط کار از کامپیوتر استفاده نکند و یا وسایل دیگری مانند موبایل و تبلت را در اختیار نداشته باشد و عملا بی این دستگاه‌ها کاری از دستش ساخته باشد. شما چای و قهوه خود را با دستگاه‌های برقی می‌سازید و دیگر کسی این نوشیدنی‌های دلچسب را سر ساعت برای شما سرو نمی‌کند و خودتان باید آنها را درست کنید؛ آن‌هم با دستگاه‌هایی که به سرعت این کار را انجام می‌دهند.

از طرفی کارهای مدرن آنچنان‌اند که شما گاه باید با یک تیم در ارتباط تنگاتنگ باشید و هر لحظه باید با کسی چیزی بگویید و به سویی نظر کنید. بله کار کردن شما در یک اداره، شرکت و یا سازمان با کارکردن پدر شما در همان سازمان بسیار متفاوت است. این اولین دلیلی است که شما به دکوراسیون اداری و به خصوص میز اداری مدرن نیاز دارید. یک میز اداری مدرن می تواند در خود چندین پریز برق داشته باشد و تمام دستگاه‌های شما با وصل شدن به این میز می‌توانند از برق تغذیه شوند. همین طور یک میز اداری مدرن کانال‌هایی برای جای دادن سیم‌های برق، کابل های شبکه و حتی دستگاه‌های ارتباطی دارد تا بی‌آن که این دستگاه‌ها و کابل‌ها ظاهر میز شما را به‌هم ریخته و شلوغ کنند.

میز اداری شما همه نیاز‌های ارتباطی شما برآورده می‌کند. از دیگر سو وسایل اداری به ویژه کامپیوترهای این روز‌ها به اندازه کافی میز‌های اداری شلوغ کرده‌اند و اگر طراح میز اداری شما راه حلی برای این وسایل در نظر نگرفته باشد این میزها به قدر شلوغ می شود که دیگر نمی توان یک لیوان چای را برروی آنها جای داد. در روش‌های کاری و مدیریتی این روزگار تیم ورک بسیار مهم است و تیم ورک یعنی ارتباط چشمی و کلامی با دیگران داشتن.

دیگر دوره حبس شدن کارمندان در اتاقی دربسته و پاراوان‌هایی تیره تمام شده است. یک میز اداری کلاسیک با حجم بدنه بسیار زیاد عملا سدی است بین همکاران و هم تیمی‌ها که می‌خواهند با هم ارتباط داشته باشند. این به تجربه ثابت شده است که کسانی که از میز اداری مدرن استفاده می‌کنند، به شدت راحت تر از دیگر کارمندان می‌توانند از پشت این میز‌ها بلند شوند و به کارهای دیگر بپردازند؛ به ویژه که اگر در محیط کار، شما نیاز به گردیدن با صندلی اداری خود به اطراف دارید، پس میزی بسیار بزرگ و سنگین کلاسیک حتما مانع شما می‌شود تا به کارهایتان بهتر برسید.

 از محیط زیست با یک میز اداری مدرن حمایت کنید

متریال‌هایی که در میز اداری مدرن به کار می‌رود بیشتر پلاستیک، آلومینیوم، شیشه و mdf است. با نگاهی بسیار ساده به راحتی درمی‌یابید که این متریال‌ها به کار رفته در میز اداری مدرن ۹۰% بازیافت پذیرند. یعنی اگر از دکور اتاق خود خسته شدید می‌توانید این میز را به کسانی که کارشان بازیافت ملزومات اداری است بفروشید و آنها هم بیشتر مواد به‌کاررفته در این میز‌ها را بازیافت کرده به چرخه تولید طبیعت باز می‌گردانند.

اما برای یک میز چوبی کلاسیک چطور؟ این مکان وجود دارد؟ میز‌های چوبی آنچنان‌اند که تنها می‌توان آنها را به آتش سپرد. و البته برای ساخت یک میز اداری بزرگ باید یک یا چند درخت را قطع کرد. بله بسیاری افراد هنوز طرح چوب را بر میز خود دوست دارند و استفاده از میز‌های چوبی را نوعی اعتبار برای کار خود می‌پندارند اما باید دانست که دنیا برای همه آدام هایی که در شرکت ها کار می‌کنند جنگل‌هایی برای بریدن و تبدیل شدن به میز ندارد. همان طور که گفتیم سبک زندگی مدرن و همین طور دنیای مدرن، سبب می‌شود ما وسایل مدرن و البته طراحی‌های مدرن را انتخاب کنیم و میز اداری مدرن نیز زیرمجموعه این انتخاب های مدرن است.