امروزه به ارگونومیک بودن وسایل اداری اهمیت زیادی داده می‌شود. آسیب‌هایی که در طولانی مدت برای کارمندان اداری ایجاد می‌شود تولید کنندگان را در فکری انداخت که بتوانند وسایلی را تولید کنند تا مراقب سلامتی جسمانی افراد باشد. نتیجه این موضوع آن‌قدر مهم است که شاید حتی برای هیچ یک از ما چندان مهم نباشد. توقع ما از یک میز اداری خوب چیست؟ این موضوع باید دقیق‌تر بررسی تا منجر به یک انتخاب عالی شود.

در این مقاله به شما در این زمینه راهنمایی‌های مفیدی می‌دهیم؛ پس با ما همراه شوید. برای خرید هر وسیله‌ای مانند مبلمان اداری و … به خصوص در تعداد بالا توصیه می‌کنیم به صورت حضوری به یکی از مراکز معتبر مراجعه کنید. این که جنس مورد نظر را از نزدیک ببینید در تصمیم‌گیری نهایی شما تاثیر می‌گذارد. حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی کالایی را به صورت اینترنتی خرید کرده‌اید با عکس آن تضادهایی دارد. گاهی اوقات در مرحله ویرایش عکس کالا این مشکل به وجود می‌آید که نتوانند نور و رنگ و جزئیات کالا را به خوبی به واقعیت نزدیک کنند. به همین دلیل ممکن است باعث نارضایتی مشتری شود.

ویژگی‌های میز اداری خوب

این که برای میز اداری ویژگی‌های خوب به کار ببریم کاملا به شغل و حرفه شما بستگی دارد. در واقع ممکن است یک میز اداری برای مشاغل پزشکی کارآمد باشد، اما برای شرکت‌های استارت آپی مناسب نباشد. به همین دلیل المان‌های مختلفی را برای انتخاب میز اداری در نظر بگیرید. اگر بخواهیم از ساده‌ترین ویژگی‌ها برای این انتخاب شروع کنیم باید به ظاهر میز اداری توجه کنیم. دکوراسیون شما اولین موضوعی است که هر فرد جدید الورودی به آن توجه می‌کند. با این قضیه می‌تواند تفکرات متفاوتی را به ذهن خود راه بدهد. بنابراین ظاهر میز اداری موضوع مهمی برای کسب و کار شماست. میز اداری که به تازگی قرار است جزو دکوراسیون شما شود، باید از لحاظ ابعاد، رنگ، سایز، وزن، نحوه قرارگیری و … با دیگر وسایل شما تناسب داشته باشد.

این تناسب می‌تواند ظاهر دفتر اداری شما را زیباتر از قبل کند. درست است که سلیقه شما هم برای این کار باید در نظر گرفته شود، اما انتخاب این ویژگی‌ها برای دکوراسیون اداری لازم است توسط متخصصان آن بررسی شود. بعد از ظاهر میز حتما و حتما به کیفیت آن دقت کنید. جنس ساخته شدن آن باید در حد مطلوب باشد تا خرج دوباره بر روی دستان شما نگذارد. در صورتی که یک جنس بی کیفیت خریداری کنید برای مدتی شاید نیاز شما را رفع کند اما بعد از آن پاسخگوی کار و فعالیت شما نیست. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا یک انتخاب درست و هوشمندانه داشته باشید.

با کارمندان خود مشورت کنید

نیاز هر کارمند در فضای اداری باهم متفاوت است. دلیل این تفاوت می‌تواند در نوع شغلی و حرفه آنان باشد. برای مثال کارمندی که در بخش بایگانی مشغول به کار می‌شود برای دسته‌بندی اوراق به تعدادی کمد و کشو در کنار میز خود نیاز دارد. برای وجود این فضا باید فکری داشته باشید. در هر صورت بهتر است قبل از ثبت سفارش برای میز اداری خوب ، نیاز کارمندان خود را بدانید.

برای این کار می‌توانید با آن‌ها مشورت کنید. حتما به نتایج بهتری می‌رسید. گاهی در مرحله نیازسنجی کارمندان متوجه موضوعات جالبی می‌شویم که تا به حال از زاویه دید آن‌ها به قضیه فکر نکرده‌ایم. برای مثال شاید بهتر باشد شما حتی برای شرکت خود میزهای اداری گروهی تهیه کنید تا استفاده بهتری از فضا داشته باشید. حتی آن‌ها ممکن است برای رنگ میز اداری هم نظراتی داشته باشند که کار را برای شما آسان‌تر کند. جمیع این مشورت‌ها را می‌توانید در نهایت تحت اختیار یک کارشناس دکوراسیون قرار دهید و از او هم نظراتی را بپرسید. برای اطلاعات بیشتر مقاله ” عوامل موثر در انتخاب میز اداری ” را بخوانید.

نکات مهم در خرید میز اداری

در حالی که اکثر شرکت‌ها ضرورت سرمایه‌گذاری روی صندلی‌های اداری ارگونومیک را درک کرده‌اند؛ بسیاری هنوز اهمیت یک میز ارگونومیک خوب را احساس نمی‌کنند. در حقیقت یک میز اداری، عنصر مرکزی فضای کاری کارکنان شما را شکل می‌دهد. بنابراین سرمایه‌گذاری بر روی یک میز اداری با کیفیت بالا، یک حرکت هوشمندانه است؛ زیرا می‌تواند به شکل افزایش بهره‌وری کارکنان، هزینه انجام شده را جبران کند. به همین دلیل است که قبل از خرید میز اداری باید نکات خاصی را در نظر بگیرید. در این بخش ۵ عامل اصلی برای انتخاب میز اداری مناسب را به شما معرفی کرده‌ایم.

اندازه میز اداری

یک میز کار معمولا دارای بخشی به عنوان یک فضای دائمی است. جایی که اغلب لپ‌تاپ یا رایانه رومیزی آن را اشغال می‌کند. از این رو، با هدف حفظ فضای کافی برای عناصر ضروری دیگر، باید میز اداری دارای اندازه مناسب و کافی باشد. در واقع اندازه آن نباید آنقدر بزرگ باشد که بیشتر فضای اتاق کار شما را اشغال کرده و نه آنقدر کوچک باشد که به سختی بتوانید ماوس خود را روی آن حرکت دهید. همچنین اگر یک کمد فایل یا سطل زباله وجود دارد؛ باید جایی برای آنها در نظر بگیرید. به عبارت دیگر باید فضای کافی برای قرار دادن همه چیز وجود داشته باشد. بنابراین اندازه ایده‌آل میز اداری با در نظر گرفتن فضای موجود در اطراف میز و اندازه و تعداد وسایل ضروری روی میز سنجیده می‌شود.

ارتفاع میز اداری

هنگام انتخاب ارتفاع مناسب برای میز اداری، باید ارتفاع سطح بالایی مانیتور خود را در نظر داشته باشید؛ تا با ارتفاع چشم شما در یک راستا باشد. اگرچه می‌دانیم که تنظیم این گزینه برای دفاتر کار و به صورت شخصی برای هر کارمند ساده نیست؛ با این وجود یک صندلی قابل تنظیم ارتفاع می‌تواند به کارکنان امکان کمی برای تنظیم قد بدهد. در واقع یک میز خیلی بلند یا کوتاه گزینه مناسبی نیست. یک راه دیگر نیز انتخاب میزهایی با قابلیت تنظیم ارتفاع است. سرمایه‌گذاری روی خرید میز اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع، به کارکنان شما امکان می‌دهد حتی در حالت ایستاده نیز کار کنند. در نهایت منابع علمی ارتفاع میز ایده‌آل، در حالت نشسته، برای اکثر کارکنان اداری را ۲۸ تا ۳۰ اینچ می‌دانند.

طراحی ارگونومیک

ارگونومی مناسب میز شامل اطمینان از وجود فضای کافی برای پاها و زانوهای کارکنان است. طراحی ارگونومیک وضعیت کاری سالم کارکنان را در طول روز تضمین می‌کند. اگر میز کوتاهی دارید؛ انجام تنظیمات جزئی روی آن، مانند قرار دادن زیرپایه در زیر آن، برای رسیدن به ارتفاع مطلوب، می‌تواند از کشیدگی عضلات و کمردرد جلوگیری کند. هرچند بهترین راه این است که یک میز ارگونومیک را از برندی معتبر خریداری کرده و از دردسرهای تنظیم دستی راحت شوید.

فضای کافی

یک میز اداری بدون فضای کافی می‌تواند منجر به شلوغی و به‌هم‌ریختگی زیادی شود. در واقع یک میز اداری حرفه‌ای دارای فضاهای اختصاصی برای نگهداری لوازم التحریر، وسایل کوچک و حتی عناصری مانند کازیه و… رو یا زیر میز است. بنابراین وجود کشو و کمدهای اختصاصی در زیر یا روی میز را در نظر داشته باشید. چنین میزی به کارکنان شما کمک می‌کند تا به سبک کاری خود نظم بخشیده و بدون سردرگمی به موارد ضروری برای پیگیری کارها دسترسی داشته باشند.

جنس میز اداری

هنگام انتخاب و خرید مبلمان اداری جدید، اگر قصد ندارید هر سال یک مدل جدید بخرید؛ باید مطمئن شوید که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. امروزه استفاده از آلومینیوم در چارچوب میزها و صفحه‌های چوبی گزینه‌ای با دوام و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند. آلومینیوم در عین استحکام، سبک بوده و امکان جابه‌جایی ساده‌تر میزها را فراهم می‌کند. همچنین چوب بهترین گزینه برای ایجاد فضایی طبیعی و آرامش‌بخش است. در نهایت توصیه می‌کنیم به سراغ گزینه‌های ضد آب و ضد حریق بروید؛ تا از دوام و کیفیت آنها اطمینان بیشتری داشته باشید.