انتخاب میز اداری مناسب، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. اما انجام درست این کار پیچیده، مزایای بسیاری دارد که موجب بهبود کارایی و بازدهی فعالیت کارکنان سازمان می‌شود. افراد و سازمان‌های گوناگون فاکتورهای متفاوتی را برای انتخاب میز اداری مناسب در نظر می‌گیرند. در واقع می‌توان گفت هر کسب‌وکار، فاکتور مشخصی برای انتخاب میز اداری دارد. اما این انتخاب فاکتورهای عمومی‌تری نیز دارد؛ که در نظر گرفتن آنها در هر شرایطی مهم است. در این مقاله وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی چند عامل موثر در انتخاب میز اداری پرداخته‌ایم.

سبک طراحی هماهنگ

میز اداری یکی از عناصر اصلی مبلمان اداری است؛ در نتیجه تاثیری عمیق بر طراحی دکوراسیون اداری دارد. یک میز اداری که از نظر طراحی در هماهنگی کامل با سایر اجزای دکوراسیون دفتر کار شما نباشد؛ به‌راحتی می‌تواند موجب آشفتگی بصری در دکوراسیون داخلی دفتر کار شود. به همین دلیل انتخاب یک میز اداری که در هماهنگی کامل با سایر اجزای دکوراسیون اداری باشد، بسیار مهم است. برای این هماهنگی دو موضوع بسیار مهم است، موضوع اول هماهنگی میز کار با سایر اجزای مبلمان اداری است. ایجاد این هماهنگی به نسبت ساده است. به‌خصوص اگر تمامی مبلمان اداری را همزمان و همراه با هم خریداری کرده باشید؛ احتمال همسو نبودن طراحی آنها کم خواهد بود. موضوع دوم مسئله انتخاب مبلمان اداری هماهنگ با دکوراسیون اداری است. توجه داشته باشید که دکوراسیون اداری از اجزای دیگری نیز تشکیل شده است. از جمله این اجزا می‌توان به جنس و رنگ دیوارها، کفپوش‌ها، پارتیشن‌ اداری ، شکل نورپردازی، تابلوها، تزئینات و… اشاره کرد. هماهنگی با چنین اجزایی گاهی مشکل‌تر و نیازمند دانش طراحی، دقت و سلیقه بیشتری است.

فضای ذخیره‌سازی

عامل دیگری که هنگام انتخاب میز اداری باید در نظر بگیرید؛ مسئله فضای ذخیره‌سازی است. یکی از عوامل مهم در بهبود کارایی کارکنان، وجود نظم در فضای کاری است. فضاهای ذخیره‌سازی متنوع کمک می‌کنند؛ تا کارکنان بتوانند به دسته‌بندی مستندات، پرونده‌ها و سایر اجزای کاری خود بپردازند. بنابراین هنگام انتخاب میز اداری به مسئله وجود فضای ذخیره‌سازی توجه داشته باشید. میزان و سبک فضای ذخیره‌سازی به موضوع فعالیت شما بستگی دارد. برخی کسب‌وکارها نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت موارد دیگر هستند.

راحتی و ارگونومیک بودن

برای انتخاب درست یک میز اداری بارها بر این موضوع تاکید شده که راحتی و ارگونومیک بودن میز اداری مسئله بسیار مهمی است. کارکنان ساعت‌های متوالی را روی صندلی اداری و پشت میز اداری مشغول فعالیت هستند؛ در نتیجه بسیار مهم است که با کمترین میزان فشار و خستگی کار کنند. هرچه فشار جسمی روی کارکنان بیشتر باشد؛ از کیفیت کار آنها کاسته می‌شود. همچنین استفاده از میز کار غیر استاندارد، می‌تواند موجب دردهای مزمن و مشکلات ستون فقرات و دردهای شدید در این نواحی شود. بنابراین بسیار مهم است که میز و صندلی اداری شما راحت و ارگونومیک باشد؛ تا بتوانید بیشترین بهره را از فعالیت کارکنان خود به‌دست آورید. در این زمینه هماهنگی میز و صندلی انتخاب شده با یک‌دیگر، مهم‌ترین اصل است.

کیفیت میز اداری

مبلمان اداری به نسبت مبلمان خانگی بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل هم باید با دوام‌‎تر بوده و بتواند در مقابل استفاده زیاد، کمترین استهلاک را داشته باشد. در میان انواع مبلمان اداری نیز، میز اداری بیش از سایر اجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نتیجه انتخاب یک میز اداری باکیفیت و بادوام بسیار مهم است. توجه به این نکته که مبلمان اداری باید حداقل چند سال با کیفیت بالا کار کنند؛ اهمیت مسئله دوام و کیفیت را، بیش از پیش مشخص می‌کند. در طراحی‌ میز اداری مدرن که این روزها مورد استقبال زیادی قرار گرفته است؛ طراحی میزهای اداری بر مبنای چارچوب و پایه‌های فلزی و صفحه ام‌دی‌اف، موجب شده است که این دغدغه تا حدود زیادی مرتفع شود.