در این مقاله به انواع میزهای اداری اشاره شده است و به شما کمک خواهد کرد تا با اطلاعات بیشتری زمان انتخاب میز اداری خود، تصمیم مناسبی بگیرید. علیرغم پیشرفت تکنولوژی در فضای کار، میز‌های اداری هنوز بخش اصلی زندگی روزمره هر کارمندی هستند. این وسیله مکانی است که شما کامپیوتر خود را روی آن می‌گذارید و مدارک خود را در کشوی آن قرار می‌دهید. چه در حال طراحی دفتر خود باشید یا احتیاج داشته باشید تا میز قدیمی خود را در محل کار تغییر دهید. میز‌ اداری مدرن مختلف طراحی شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

انواع میزهای‌ اداری

انتخاب میز اداری بستگی به شرایط کاری شما دارد. با در نظر گرفتن شرایط کاری خود می‌توانید میز اداری مناسبی را انتخاب کنید، در زیر چند نمونه از آن‌ها توضیح داده شده‌است.

صندلی مدیریتی نیلپر مدل SM850
خرید صندلی اداری
۶,۳۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کنید

میز اداری مدیریت

از انواع میزهای اداری می‌توان به میز مدیریتی اشاره کرد. این نوع میز‌ اداری؛ در اداره‌هایی با فضای بزرگ دیده می‌شوند و میز‌های بزرگی هستند که تقریبا همیشه با کشو‌های مختلف برای قرار دادن مدارک و دیگر اسناد مجهز شده‌اند.

میز‌ مدیریت طوری طراحی شده‌اند که برای مرکز دفتر بسیار مناسب هستند. همچنین انواع و اندازه‌های مختلفی دارند، مانند میز مدیریت به شکل ال (L) و میز مدیریت به شکل (U) که فضای بیشتری را می‌گیرند.

میز مدیریت مکعب مدل Memories
Memories
۱۴,۷۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

میز‌ اداری کامپیوتری

یکی ‎دیگر از انواع میز اداری، میز اداری کامپیوتری است. نوعی از مدل کوچک‌تر میز‌های مدیریت که می‌توان کامپیوتر را روی آن گذاشت و کشو‌هایی نیز برای قرار دادن مدارک در آن‌ها طراحی شده‌است. انتخاب این نوع میز اداری برای شرکت‌های بزرگ مناسب نیستند، اما برای دفاتر خانگی کاربرد دارند.

میز کانتر مکعب مدل استارت آپ C4
C4
۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

میز‌های اداری کامپیوتر جمع ‌و جور

یکی ‌دیگر از انواع میزهای اداری میز کامپیوتری جمع‌وجور است که جزو میز‌های کامپیوتری محسوب می‌شود. اما به نسبت دیگر میزها اندازه کوچک‌تری دارد. این نوع میز‌ها در اداره‌هایی با اتاق‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان طور که در تصویر می‌بینید، می‌توانند به شکل L و مستقیم در گوشه‌ یا در هر بخشی از اتاق قرار بگیرند.

 

میز u شکل

یکی دیگر از انواع میزهای اداری، میز U شکل شبیه به میز‌های L شکل هستند. اما سه سطح دارد که شامل میز اصلی، یک پل و یک قفسه می‌شود. این نوع میز‌ها معمولا در اندازه‌های بزرگ‌تر هستند. انتخاب این نوع میز اداری برای کسانی که به فضای کاری بیشتری احتیاج دارند بسیار ایده‌آل است. این میز‌ها فضای زیادی برای بایگانی کردن مدارک و گذاشتن سایر وسایل کاری دارند.

 

میز‌های اداری ایستاده و قابل تنظیم

این نوع میز اداری به کاربر کمک می‌کند تا در طول روز کاری، بین نشستن و ایستادن تنوع ایجاد کند. دلیل آن مطالعات جدیدی است که در سال‌های اخیر برای سلامتی کارمندان انجام شده است. این تحقیقات نشان داده است که نشستن روی صندلی اداری به مدت طولانی باعث ناراحتی جسمی و روحی فرد می‌شود.

این نوع میز‌ها طوری طراحی شده‌اند که قابل تنظیم و برای سلامتی کارکنان مناسب هستند، در نتیجه کارکنان با احساس راحتی بیشتر به کار خود ادامه می‌دهند.

انتخاب میز اداری کابین‌ها یا میز کار گروهی

از انواع دیگر میز اداری، می‌توان به میز کنفرانس اشاره کرد. این نوع میز اداری شامل سطحی می‌شود که پارتیشن‌ها آن‌ها را از هم جدا کرده‌اند. انتخاب این نوع میز اداری برای شرکت‌هایی مناسب است که کارمندان زیادی دارند.

شرکت مکعب نیز انواع میز اداری کار گروهی را در انواع چهار نفره، دو نفره و شش نفره با مدل NGFC، NG4D،NG4A ،NG4B ، W4B، W4A، W2A و W6B تولید و طراحی می‌کند.

میز کارگروهی شش نفره مکعب مدل استارت آپ W6B
W6B
۱۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

میز‌ اداری ساده

این نوع میز اداری؛ برای نویسندگی، قرار دادن لپ تاپ، کاغذ و نوشت افزار مناسب است و فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

 

میز‌ اداری گوشه‌ای

انتخاب انواع میزهای اداری گوشه‌ای می‌توانند مناسب‌ترین راه حل مشکل فضای کم باشند. بسته به اندازه مورد نظر می‌توانند فضای بیشتری را در یک منطقه کوچک‌تر یا فضای بزرگ L شکل فراهم کنند. مهم‌ترین مزیت میز‌های گوشه‌ای، ایجاد فضای اضافی برای پا‌ها است.

 

میز اداری مبلی

همان طور که از اسم این میزها معلوم است، کنار مبلمان قرار می‌گیرند و یکی از وسایلی است که در خانه‌ها استفاده می‌شود. میز مبلی دارای سطحی صاف است که یک یا چند پایه دارد و برای غذا خوردن و قرار دادن وسایل از آن استفاده می‌شود. شرکت مکعب نیز انواع آن را مانند، مدل استارت آپ JSL و JSM طراحی می‌کند.

میز اداری منشی

شرایط میز منشی با در نظر گرفتن این که شخصی هر روز، ساعت‌ها پشت آن می‌نشیند، باید مشخص شود. بنابراین نیاز به میز و صندلی با طراحی ارگونومیک استاندارد خواهد بود. این میز باید فضای کافی، ارتفاع مناسب و احساس راحتی به شخصی دهد که پشت آن می‌نشیند.

مشخصات استاندارد میز منشی

ابعاد تعیین شده استاندارد برای میز‌های منشی عبارتند از طول ۱۸۰ سانتی‌متر، عرض ۱۴۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۷۵ سانتی‌متر.

در هنگام انتخاب میز اداری منشی باید به صندلی و میز آن برای استفاده راحت و داشتن پایه‌های قابل تنظیم برای ایجاد ارتفاع مناسب توجه کرد.

برای راحتی بیشتر بهتر است از زیرپایه‌های طبی متحرک نیز استفاده کنید تا پاهای شما در موقعیت صحیحی قرار بگیرند.

میز اتاق کنفرانس

میز اداری اتاق کنفرانس در طرح‌ها و اندازه‌ها با رنگ‌های مختلفی موجود است که براساس ابعاد و مشخصات اتاق کنفرانس ساخته می‌شود.

این نوع میز اداری با هدف تشکیل گردهمایی مدیران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید که انتخاب انواع میزهای اداری مناسب، نقش زیادی در زیبایی و شیک بودن اتاق کنفرانس دارد. این میز همچنین باید با چیدمان صندلی و دکوراسیون اتاق کنفرانس نیز هماهنگ باشد.

شرکت مکعب نیز در طراحی و ساخت انواع میز کنفرانس را با قیمت‌های مناسب فعال است. طرح‌های میز کنفرانس این شرکت به علت زیبایی طرفداران زیادی دارد.

از انواع میز‌های ساخت شرکت مکعب، می‌توان به میز کنفرانس چهار نفره مدل استارت آپ C4B و شش نفره مدل استارت آپ C6A، C6B و C8A، NC8A می‌توان اشاره کرد.

میز کنفرانس شش نفره مکعب مدل اسلیم CSL6D
CSL6D
۸,۶۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

میز مطالعه

در انتخاب میز اداری مطالعه، ارتفاع میز و صندلی آن اولین موضوعی است که باید در نظر گرفته شود. زمان خرید باید به ارتفاع مناسب میز تحریر یا صندلی مطالعه دقت کنید و فقط ظاهر وسوسه انگیز آن شما را جلب نکند. چون هنگام مطالعه دچار خستگی زودرس، کمر درد، نداشتن تمرکز، گردن درد، پا درد و کاهش کارآیی خواهید شد و باید در آینده هزینه زیادی برای درمان کنید.

شرکت مکعب نیز سه نوع میز مطالعه با قیمت‌های متفاوت طراحی می‌کند که عبارتند از MA، NSA، NSB.

سخن نهایی

در این مقاله در حد امکان توضیحاتی در مورد انواع میزهای اداری داده شد. انتخاب میز اداری به کارفرما، موقعیت اداری و هزینه‌ای که می‌خواهد پرداخت کند بستگی دارد.

اگر قصد دارید برای محیط کار و اداره خود میز تهیه کنید، گروه خلاق معکب در انتخاب میز اداری مناسب می‌تواند به شما کمک کند. همچنین اگر طرح خاصی را مد نظر دارید می‌توانید با این شرکت در میان بگذارید و از تجربه و توانایی آن استفاده کنید.

مکعب یکی از نام‌های بزرگ در فروش و ساخت انواع میز اداری مانند میز مدیریتی، کارشناسی، کارمندی و کانتر براساس فضای اداره شما است.