طراحی دفتر کار و محیط اداری مدام در حال تغییر است. همانطور که الزامات کسب و کار و نحوه کار ما تغییر می‌کند، نیاز‌ها و ضرورت‌های ما در مورد چیدمان دفتر کار نیز در حال تغییر است. طراحی دفتر کار به دو دسته کلی طراحی دفتر کار پلان بسته و پلان باز تقسیم می‌شود. یکی از الزامات دفتر کار پلان باز پارتیشن اداری است. پارتیشن اداری باعث صرفه‌جویی در هزینه طراحی دفتر کار می‌شود و مزایای بسیاری دارد.
اگر می‌خواهید در رابطه با تفاوت دفتر کار پلان باز و بسته بیشتر بدانید، می‌توانید به مقاله “مقایسه فضای کاری پلان باز و بسته” مراجعه کنید. در این مقاله از مجله مکعب ما به بررسی مزایا و تفاوت‌های این دو سبک طراحی پرداخته‌ایم. با خواندن این مقاله بهتر می‌توانید در رابطه با انتخاب طراحی دفتر کار خود تصمیم بگیرید.

با پارتیشن‌های مکعبی دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید

پارتیشن‌ اداری چیست؟

پارتیشن اداری یا دیوایدر، یکی از ابزار‌های طراحی دفتر کار اداری مدرن است. پارتیشن اداری اغلب به جای دیوار (دیوار کاذب) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما بخواهید برای جداسازی فضای اداری دیوار بچینید، کاری سخت و هزینه بر است. چیدن دیوار نیاز به طراحی دارد و خرید مصالح هزینه بردار است. از طرفی چند روز درگیری و آلودگی دارد، ولی نصب پارتیشن اینگونه است و بسیار راحت‌تر است.
پارتیشن اداری مانعی بین‌ایستگاه‌های کاری است که باعث حفظ حریم خصوصی و دامنه تمرکز بیشتر کارمندان می‌شود. یکی از نکات مهم و مثبت پارتیشن این است که در صورت نیاز می‌توان آن را حذف و یا جابجا کرد. به طور کلی با استفاده از پارتیشن اداری مدیریت فضا تا همیشه در دستان شما خواهد بود و هر وقت که نیاز داشتید می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را در محیط اداری اعمال کنید.
همچنین قابل ذکر است که پارتیشن فضای اداری شما از حالت سنتی به سمت مدرنیته می‌برد. وجود پارتیشن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف سبب شده تا سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی آن نیز بسیار راحت باشد.

انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز کارمندان و فضا محیط اداری خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

پارتیشن چوبی

پارتیشن‌های چوبی بسیار محبوب هستند و برای هر سلیقه‌ای نیز مناسب هستند. این پارتیشن‌ها معمولاً با هر نوع مبلمانی ست می‌شوند و رنگ‌بندی متنوعی نیز دارند.

با پارتیشن‌های مکعبی دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید

پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلمینیومی به دلیل دوام و طول عمر بالا، طرفداران زیادی دارند. شما می توانید این پارتیشن ها با انواع روکش های رنگی متناسب با دکوراسیون محیط اداری خود سفارش دهید. 

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دفاتر اداری مدرن هستند. این پارتیشن‌ها در دو نوع شفاف و مات موجود و قابل سفارش هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای نور را به خوبی عبور می‌دهند و روشنایی مورد نیاز را برای دفتر کار شما فراهم می‌کند. در صورتی که شما در موارد خاص به فضای خصوصی بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید از پرده‌های کرکره‌ای استفاده کنید.

پارتیشن آکوستیک

فضای اداری با پلان باز بسیار محبوب، مدرن و کاربردی است اما چالش‌های بسیاری از جمله سر و صدا و کمبود حریم خصوصی را به همراه دارد. پارتیشن‌های اداری آکوستیک دارای فوم ضخیم آکوستیک بین پانل‌ها هستند و می‌توانند سر و صدا و نویز محیط را تا حد زیادی کاهش دهند.
اگر اتاق فکری درون دفتر خود دارید، سعی کنید برای کاهش نویز از پارتیشن اکوستیک استفاده کنید؛ زیرا این فضا‌ها به بیشترین تمرکز برای کار کردن و بررسی‌ایده‌ها نیاز دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پارتیشن آکوستیک می‌توانید به مقاله ” پارتیشن‌های آکوستیک بیشتر برای چه فضا‌هایی مناسب هستند” مراجعه کنید. در این مقاله بطور کامل انواع دیوایدر‌های آکوستیک و مزایای آن بررسی شده است.

با پارتیشن‌های مکعبی دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید

مزایا پارتیشن‌ اداری

پارتیشن اداری مزایای زیادی دارد. گروه مکعب تأمین‌کننده انواع مبلمان اداری نظیر میز اداری، صندلی اداری، اکسسوری اداری و پارتیشن است. شما می‌توانید در بخش “پارتیشن اداری” در سایت مکعب انواع پارتیشن‌ها را ببینید و با توجه به نیاز و دکوراسیون محیط کار خود برای خرید اقدام کنید.
پارتیشن مکعبی یکی از کاربردی‌ترین نوع پارتیشن اداری است که می‌توان فضای کامل یک اتاق اداری را در دفتر کار ایجاد کرد. هر زمان که شما نیاز به جداسازی فضا و ایجاد اتاق اضافی داشتید، می‌توانید از پارتیشن مکعبی استفاده کنید.
نحوه چیدمان یک فضای کاری تأثیر زیادی بر رفاه کارمندان و بهره وری آن‌ها دارد. شما در ساعاتی برای کار کردن و تمرکز به سکوت و آرامش نیاز دارید، در صورتی که گاهی اوقات هم شما به همفکری و همراهی سایر اعضا گروه نیاز دارید. در چنین مواقعی است که پارتیشن اداری به کمک شما می‌آید. شما به راحتی می‌توانید پارتیشن مکعبی را نصب کنید و در روز‌هایی که به آن نیاز ندارید آن را جابجا و یا جمع کنید.

تقسیم فضای اداری با پارتیشن

طوفان فکری، تمرکز یا استراحت کوتاه میان کار؟ استفاده از یک فضای اداری برای اهداف متعدد می‌تواند با چالش‌های خاصی همراه باشد. در حالت‌ایده‌آل، کارکنان به مناطق آرام برای کار با تمرکز، اتاق‌های جلسه برای جلسات تیمی و فضای جداگانه برای غذا خوردن و استراحت نیاز دارند. شما با استفاده از پارتیشن مکعبی به راحتی می‌توانید فضای اداری خود را به محیط‌های دلخواه و کاربردی تقسیم کنید.

ایجاد حریم خصوصی با پارتیشن اداری

اگرچه محیط اداری با پلان باز به تقویت روحیه کار تیمی و همکاری میان کارمندان کمک می‌کند، اما دسترسی کافی به حریم خصوصی نیز ضروری است. در میان حریم خصوصی‌های متفاوت، حفظ حریم خصوصی صوتی به نفع همه است و بر میزان بهره وری همگان تأثیر مثبت دارد. قابل ذکر است که شما با استفاده از پارتیشن اداری می‌توانید سطوح مختلفی از حریم خصوصی را در دفتر کار خود ایجاد کنید.

حریم خصوصی بصری و صوتی:

با پارتیشن عایق صوتی محکم می‌توانید فضایی ایجاد کنید که در آن دیگران نتوانند شما را ببینند یا حرف‌های شما را بشنوند.

حریم خصوصی صوتی:

پارتیشن  شیشه ای روشنایی و نور کافی را به شما ارائه می‌دهد، در حالی که از ورود صداهای محیطی به فضا نیز جلوگیری می‌کنند.

با پارتیشن‌های مکعبی دکوراسیون شرکت خود را تغییر دهید

نکته پایانی

پارتیشن مکعبی می‌تواند به سر و سامان دادن فضای کاری شما کمک بسیاری کند. شما می‌توانید برای خرید پارتیشن اداری بصورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. همچنین اگر سؤالی در این زمینه دارید می‌توانید با کارشناسان گروه مکعب در تماس باشد. گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب در زمینه طراحی فضا‌های اداری فعالیت می‌کند. علاوه بر ارائه خدمات طراحی و مشاوره رایگان، طراحی و تولید محصولات متناسب با فضا‌های مذکور یکی از ویژگی‌های مکعب محسوب می‌شود.