انتخاب مبلمان اداری مناسب در استارتاپ‌ها در افزایش بهره‌وری و راندمان کار کارکنان تأثیر به‌سزایی دارد. در صورتی که مبلمان مناسبی برای محیط و دفتر کار یک استارتاپ بخرید، کارکنان در آسایش و راحتی کامل فرصتی برای فکرکردن به ایده‌های ناب و پرسود خواهند داشت.

مبلمان شامل انواع صندلی‌ها، میز کنفرانس، میز منشی، میز مدیریت، کمد‌ها، مبل‌های راحتی و حتی پارتیشن‌های اداری می‌شوند. شما باید هر یک از این المان‌ها را با دقت کامل انتخاب کنید تا نه‌تنها روی دکوراسیون و زیبایی محیط کار تأثیرداشته باشند، بلکه روی کارایی بهتر کارمندان نیز تأثیر مثبت بگذارند.

اما اصول انتخاب این وسایل برای دکوراسیون‌های استارتاپی چیست؟ این المان‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ چطور آن‌ها را کنار یکدیگر بچینیم و فضایی با میزان بهره‌وری بالا را برای کارمندان خود به‌وجود بیاوریم؟ قبل از خرید مبل و وسایل اداری باید حتماً به این سؤال‌ها پاسخ دهید.

راهنمای انتخاب مبلمان اداری مناسب استارتاپ ها

در ادامه نکته‌هایی کاربردی و عالی برای انتخاب مبلمان اداری مناسب استارتاپ‌ ها را می‌گوییم که با در نظر گرفتنشان بهترین محیط کاری را طراحی خواهید کرد:

  • انتخاب میز اداری مناسب

میز‌های اداری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما باید بر اساس متراژ محیط کاری و همچنین تعداد کارمندان‌تان اقدام به خرید این میز‌ها کنید. نوع فعالیتتان در محیط استارتاپ نیز در انتخاب نوع میز‌ها تأثیرگذار است. مثلاً اگر به‌صورت گروهی فعالیت می‌کنید، میز‌هایی با ابعاد بزرگتر بیشتر به کارتان می‌آیند.

انواع میز اداری باید جنس مرغوب و مناسبی داشته باشند تا حتی در طولانی‌مدت نیز دچار آسیب نشوند و نیاز به خرید میزهایی دیگر پیدا نکنید. همچنین سطحشان باید کاملاً صاف و صیقلی باشد تا کارمندان بتوانند وسایل مختلفشان را روی آن‌ها بگذارند.

مناسب‌ترین میز‌ اداری برای محیط‌های استارتاپی ابعادی برابر با ۱۶۰*۱۲۰ سانتی‌متر دارد، اما امکان سفارشی‌سازی این میز نیز وجود دارد. شما در انتخاب ابعاد و اندازه حتماً باید به مؤلفه‌های مهمی مثل قد کارکنان، نوع فعالیتتان که به‌صورت نشسته یا ایستاده است و … توجه داشته باشید. مثلاً اگر بیشتر به‌صورت ایستاده کار می‌کنید، میز‌هایی با ارتفاع بیشتر بخرید تا حین کار نیاز به خم‌شدن نداشته باشید.

میز‌ها نه باید خیلی کوچک باشند که در کار کارمندان اختلالی به‌وجود بیاورند و نه خیلی بزرگ که فضای اضافه اداره را اشغال کنند. در خرید این وسایل باید به مدل آن‌ها توجه داشته باشید و بر اساس وظایف کاری کارمندان آن‌ها را بخرید. انواع میز کارمندی، منشی، مدیریت و … دستتان را در انتخاب نوع و مدل باز می‌گذارد.

  • صندلی اداری

انواع صندلی اداری باید طراحی ارگونومیکی داشته باشند تا حین کار کمترین میزان خستگی را برایتان به‌وجود بیاورند. این وسایل انواع مختلفی نیز دارند که باید آن‌ها را بر اساس نوع فعالیت‌های کاری‌تان انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنبم صندلی‌هایی بخرید که جنس ابر به‌کاررفته در آن‌ها مرغوب و نرم است. همچنین این وسایل باید ارتفاع مناسبی نسبت به سطح زمین داشته باشند. صندلی‌های راحتی باید حتی از قابلیت تنظیم پشتی نیز برخوردار باشند تا متناسب با نوع فعالیتتان بخش تکیه‌گاه آن‌ها را تنظیم کنید.

طرح و رنگ صندلی‌های اداری را پیشنهاد می‌دهیم بر اساس طرح و رنگ سایر وسایل و دکوراسیون محیط اداره انتخاب کنید.

  • مبل های ست یا نیم ست

اگر باید مشتری‌ها یا کارفرما‌های مختلف را به‌منظور پیشرفت استارتاپ به محیط اداره دعوت کنید، پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های ست یا نیم‌ست بخرید تا نه‌تنها دکوراسیون اداری دفترتان را تکمیل کنید، بلکه باعث افزایش راحتی مشتری‌ها یا کارفرما‌ها حین پرزنت شوید.

مبل‌ها نیز باید طراحی ارگونومیک داشته باشند و طرح و رنگشان متناسب با محیط اداره باشد. شما باید بر اساس محیط کار و اداره‌تان اقدام به خرید مبل‌های ۵ نفره یا ۷ نفره کنید. معمولاً برای استارتاپ‌های کوچک مبل‌های نیم‌ست ۵ نفره کافی هستند و نیاز به تهیه مبل بیشتری نیست.

  • کمد‌ها و قفسه ها

کمد‌ها و قفسه‌ها بخش مهم دیگر در مبلمان اداری هستند که فضای کاری‌تان را تکمیل‌تر می‌کنند. این وسایل باید در رنگ و طرح مناسبی تهیه شوند تا محیط کاریتان را شیک و خاص نشان دهند.

انواع مختلفی از کمد‌های اداری مثل کمد‌های ۲طرفه، کتابخانه‌های بلند، کردنزا، فایلینگ، کمد زونکن یا قفسه‌هایی با ارتفاع کم وجود دارند که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند.

  • پارتیشن اداری

شاید تعجب کنید، اما پارتیشن‌ اداری نیز به‌عنوان بخشی از مبلمان محیط اداره در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین در انتخاب مبلمان اداری مناسب در استارتاپ‌ها باید به ویژگی‌های آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

در محیط‌های کاری استارتاپی، کارمندان باید حریم‌شخصی داشته باشند تا در خلوتشان به ایده‌های خلاقانه بیشتری فکر کنند. بهترین راهکار برای ایجاد حریم‌شخصی در محیط‌های اداری، انواع پارتیشن‌ها هستند. این دیواره‌ها فضا را به بخش‌های مختلفی تفکیک می‌کنند؛ بنابراین هر کارمند فضای کاری مخصوصی خواهد داشت.

پارتیشن‌های شیشه‌ای از لحاظ جنس و متریال معمولاً از چوب، شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شوند. طرح و مدل این دیواره‌ها نیز شامل پارتیشن‌های یک‌جداره، دوجداره، فریم‌لس و … هستند. شما باید بر اساس نیازتان و نوع دکوراسیون یکی از این پارتیشن را به‌عنوان بخشی از مبلمان اداری‌تان بخرید.

مبلمان اداری مناسب استارتاپ ها

نکته های مهم در انتخاب مبلمان اداری مناسب استارتاپ‌ها

برای اینکه بیشترین بهره‌وری را از محیط کاری استارتاپی‌تان داشته باشید، در ادامه چند نکته مهم و کاربردی را بیان می‌کنیم:

  • رنگ‌بندی و طراحی مبلمان اداری باید شاد و انرژی‌بخش باشد. این رنگ‌ها از لحاظ روانشناسی باید خلاقیت کارکنان را افزایش دهند و به آن‌ها در رسیدن به ایده‌های خلاقانه کمک کنند.
  • طرح و مدل همه مبلمان را یکسان در نظر بگیرید. مثلاً طرح کمد‌ها با میز‌ها، صندلی‌ها، مبل‌های راحتی و پارتیشن‌های اداری شباهت داشته باشید.
  • مبلمان اداری را متناسب با فعالیت کارمندان تهیه کنید. در واقع برای هر کارمند متناسب با وظیفه‌ای که بر عهده دارد، مبلمان اختصاصی بخرید.
  • در انتخاب مبلمان از طراح‌های حرفه‌ای کمک بگیرید تا فضای کاری مناسبی برای استارتاپ‌تان ایجاد کنید.
  • وسایل را بر اساس متراژ محیط انتخاب کنید. مبلمان بزرگ در فضای کوچک، محیط را نامنظم نشان می‌دهند. مبلمان کوچک در فضای بزرگ نیز کارایی زیادی ندارند و فضای اداره را خالی جلوه خواهند داد.

انتخاب مبلمان اداری مناسب، بهره وری بیشتر در فضای کاری

اگر می‌خواهید استارتاپی که شروع کرده‌اید خیلی زود به مرحله رشد و پیشرفت برسد و بتوانید بهره‌وری کافی را از آن داشته باشید، باید دکوراسیون اداری تان را به شیوه‌ای مناسب و راحتی مشتریان و کارکنان طراحی کنید. بیشترین بخش دکوراسیون را مبلمان تشکیل می‌دهند. هر چه این وسایل هوشمندانه‌تر انتخاب شوند، میزان بازخورد مثبت از محیط کار نیز بیشتر خواهد شد.

در این مطلب تمام نکته‌های لازم برای انتخاب مبلمان اداری مناسب استارتاپ‌ها را بیان کردیم. همچنین چند نکته کاربردی را مطرح کردیم تا با دقت‌عمل بیشتری این وسایل را بخرید. با وجود تمام نکته‌ها، حضور یک مشاور و طراح حرفه‌ای برای انتخاب مبلمان بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. مشاور‌ها با توجه به تجربه و تحصیلاتی که دارند، بهترین وسایل را بر اساس نوع فعالیت، تعداد کارمندان، متراژ دفتر و … به شما معرفی خواهند کرد. بنابراین با کمک‌گرفتن از آن‌ها قدمی مثبت برای طراحی دکوراسیون محیط کارتان خواهید برداشت.