تغییر دکوراسیون اداری می‌تواند مزایای بی‌شماری برای کسب‌‎وکار شما ایجاد کند. دانشمندان علوم رفتاری و مدیریت، سال‌های متمادی به مطالعه و بررسی تاثیر دکوراسیون اداری و محیط کار بر بهره‌وری کارکنان پرداخته‌اند. همچنین بسیاری از دانشمندان علوم بازاریابی نیز تاثیرات مثبت دکوراسیون اداری را بر مشتریان به ثبت رسانده‌اند. بنابراین ارزشمندی و اهمیت داشتن یک دکوراسیون اداری مناسب و متناسب با کسب‌وکار، بر کسی پوشیده نیست. اما سوال اینجاست که چه زمانی سازمان شما نیازمند تغییر دکوراسیون اداری است. در این نوشته وب‌سایت گروه مکعب، به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

اگر کارکنان شما سرحال نیستند

چه چیزی مهم‌تر از سرحال و شاداب بودن کارکنان؟ در سازمانی که کارکنان دارای شرایط روحی و جسمی مناسبی نیستند؛ نمی‌توان انتظار بهره‌وری بالایی داشت. بنابراین مناسب بودن محیط کار، با هدف حفظ سلامتی و روحیه کارکنان بسیار مهم است. امروزه دفاتر اداری مدرن و جذاب، روح و روان کارکنان را جلا می‌دهد؛ و آنها را برای فعالیت مستمر در طول ساعات کاری آماده می‌کند. در حالی که اگر مبلمان و دکوراسیون شما قدیمی و کهنه شده باشد، کارکنان را دل‌زده و بی‌روحیه می‌کند. همچنین این موضوع از دیدگاهی دیگر نیز اهمیت دارد. مبلمان اداری پرکاربرد از جمله صندلی اداری و میز اداری، از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که کارکنان شما در طی روز و برای ساعات متمادی از آن استفاده می‌کنند. بنابراین اگر این تجهیزات از استانداردهای لازم برخوردار نباشند و یا طبق اصول ارگونومیک طراحی نشده باشند؛ به راحتی می‌توانند موجب خستگی، دردهای مفصلی و مشکلات اسکلتی در میان مدت و بلند مدت شوند. بنابراین اگر در چنین شرایطی قرار دارید؛ احتمالا زمان تغییر دکوراسیون اداری دفتر کار شما فرا رسیده است.

 

اگر مشتریان شما احساس متناقضی دارند

کسب‌ و کارها در تبلیغات فیزیکی و آنلاین خود، معمولا چهره‌ای جذاب، هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌های سازمانی یکسان در طراحی انواع و اقسام اقلام تبلیغاتی، یکی از این موارد است. اگر شما هم چنین کاری را برای کسب‌ و کار خود انجام داده‌اید؛ فراموش نکنید که آخرین نقطه ارتباط با مشتریان، دفتر کار یا فروشگاه شماست. بنابراین محل کار شما باید همان احساسی را به ارباب رجوع منتقل کند که تبلیغات شما منتقل کرده است. این ویژگی باعث می‌شود تا مشتریان شما دچار احساسات و برداشت‌های متناقض از آنچه می‌گویید و آنچه انجام می‌دهید نشوند. پس اگر فارغ از تبلیغات پر رنگ و لعاب کسب‌وکار خود، دارای دفتری با دکوراسیون نامرتبط هستید؛ بهتر است فکری به حال این تناقض کرده و با تغییر دکوراسیون شرایط را به نفع خود تغییر دهید.

اگر به دنبال استخدام افراد حرفه‌ای هستید

نیروی کار حرفه‌ای نیازمند در اختیار داشتن فضای کار حرفه‌ای است. نمی‌توان از نیروهای متخصص و باتجربه انتظار داشت روی صندلی نامناسب و میز اداری غیر استاندارد کار را پیش ببرند. این موارد تنها یک نمونه ساده است. افراد حرفه‌ای فراتر از بررسی مزایای مالی محل کار خود؛ به دنبال فضایی حرفه‌ای هستند. فضایی که به آنها ثابت کند که مدیران آن سازمان برای منابع انسانی خود ارزش قائلند. یکی از جنبه‌های ایجاد فضای اداری حرفه‌ای نیز تغییر دکوراسیون اداری و طراحی یک دکوراسیون اداری مدن و کارا است.

 

اگر سازمان شما در حال رشد است و فضای کافی ندارید

گاهی تغییر دکوراسیون اداری موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. در گذشته‌ای نه ‌چندان دور، هریک از کارکنان دارای فضایی اختصاصی و نسبتا وسیع بودند. اما امروزه سیستم‌های اداری باز، به ما این اجازه را داده است که در فضایی کمتر، تعدادی بیشتری از کارکنان را در شرایط استاندارد مشغول کار کنیم. دفاتر اداری باز مزایای دیگری نیز دارند که بهتر است درباره آن مطالعه کنید. اگر سازمان شما در حال رشد است و تعداد کارکنان شما افزایش یافته است؛ یکی از راه‌کارهای فراهم کردن فضای کار مناسب بدون افزایش متراژ و تعداد دفاتر کار، تغییر دکوراسیون اداری و بهینه کردن آن با سیستم اپن آفیس است. فراموش نکنید که با توجه به گرانی خرید ملک اداری و اجاره بهای آن، این روش می‌تواند صرفه‌جویی بسیار مناسبی را برای شما ایجاد کند.