لوستر‌ها از جمله مهمترین ابزارها طراحی دکوراسیون اداری هستند که علاوه‌بر زیبایی محیط، باعث نورپردازی مناسبی در آنجا می‌شوند. این محصولات تنوع گسترده‌ای دارند و در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسند. شما ابتدا باید درباره اهمیت لوستر در دکوراسیون سازمان و اداره‌ها بدانید و سپس انواع این محصول و ویژگی‌های آن را بشناسید.

لوستر‌ها جزء المان‌های تزئینی هستند که کمبود آنها در هر محیطی حس می‌شود. اگر فکر می‌کنید که تمام المان‌های نورپردازی در محیط را به کار برده‌اید و نور کافی هم تأمین می‌شود، اما نتیجه دلخواه برایتان به بار نیامده است، چه خوب که از یک مدل لوستر نیز در آنجا استفاده کنید.

لوستر‌ها می‌توانند جذابیت نورپردازی در محیط را افزایش دهند و به‌دلیل سبک خاص خود یکی از المان‌های تأثیرگذار در دکوراسیون نیز به‌شمار می‌آیند؛ بنابراین باید به نوع و مدل آنها حتماً توجه داشته باشید. ترکیب لوستر‌ها با انواع مبلمان اداری مدرن، صندلی‌ها، پرده‌ها، میز و … می‌تواند جذابیت محیط را به‌شکل قابل‌توجه‌ای افزایش دهد.

لوسترها چه تأثیری در دکوراسیون سازمان و اداره ها دارند؟

در زمان گذشته که علم دکوراسیون داخلی هنوز رشد نکرده بود، استفاده از لوستر‌ها فقط به سالن‌ها، پذیرایی‌ها و اتاق‌های نشیمن محدود می‌شد. در آن زمان فقط در اماکن مذهبی یا سالن‌های پذیرایی خیلی لاکچری لوستر‌ها را می‌دیدیم. اما به‌مرور از زمانی که دانش دکوراسیون داخلی ارتقاء پیدا کرد و مردم به اهمیت آن پی بردند، به‌مرور در موقعیت‌های مختلفی از لوستر‌ها استفاده کردند. این روز‌ها از لوستر‌ها برای بخش‌های مختلف خانه‌ها استفاده می‌کنند و حتی در کوچکترین آپارتمان‌ها نیز می‌توانید مدل‌هایی از آنها را ببینید. این ابزار به‌قدری به خانه و زندگی برخی از ما راه پیدا کرده‌اند که آن را در سرویس بهداشتی هم به کار می‌بریم.

در صورتی که لوستر‌ها را متناسب با رنگ و سبک دکوراسیون منزلتان خریداری کنید، تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطب می‌گذارند و احساس آرامش خوبی را درون او به‌وجود می‌آورند. حالا فرض کنید که همین لوستر‌ها را در محیط کار قرار دهید؛ بدون شک تأثیر روانی مطلوبی بر روی مشتری‌ها و کارمندان خود با این کار می‌گذارید. در واقع شما به کمک این ابزار دکوراسیون محیط کار خود را خاص و لاکچری نشان می‌دهید و مشتری‌ها کاملاً از پرستیژ بالای کاری شما آگاه می‌شوند.

اهمیت لوستر در دکوراسیون

مهمترین ویژگی های لوسترهای اداری چه هستند؟

لوستر‌های اداری ویژگی‌های خاصی دارند که عبارتند از:

  • تأمین نور کافی برای محیط

این لوستر‌ها باید نور کافی را برای محیط ایجاد کنند تا کارمندان بتوانند از نور مناسب برای انجام‌دادن کار‌ها بهره‌مند شوند. هرگونه کم‌وکاستی از بابت لایتنینگ اداری باعث افزایش خستگی کارکنان در محیط کار و از بین‌رفتن جذابیت دکوراسیون می‌شود.

  • طراحی متناسب با نوع کسب و کار

لوستری که برای فضای کار خود خریداری می‌کنید، باید با فضای کسب‌و‌کار همخوانی داشته باشد. مثل مدل‌های کریستال‌دار به هیچ عنوان برای فضا‌های کاری که با تکنولوژی سروکار دارند، مناسب نیستند. شما باید همواره به تناسب دکوراسیون با نوع لوستر توجه داشته باشید تا محصول مناسبی را بخرید.

  • دوام و ماندگاری

هر چه لوستر از بدنه محکمتر و لامپ‌های باکیفیتتری ساخته شده باشد، مدتی طولانی‌تر ماندگاری دارد و دچار آسیب نمی‌شود.

  • صرفه جویی در انرژی

یک لوستر مناسب باید به‌خوبی در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی داشته باشد. تولیدکننده‌ها باید در ساخت این محصولات در آنها از لامپ‌های LED استفاده کنند تا میزان مصرف انرژی را به حداقل برسانند.

  • اندازه لوستر

لوستری که خیلی پایین نصب شود، دید افراد را به محیط کار متفاوت می‌کند. شما باید این ابزار را در ارتفاعی بلند نصب کنید تا علاوه‌بر افزایش جذابیت محیط نور کافی برای تمام بخش‌ها را به‌وجود آورد و باعث اختلال در بینایی افراد نشود.

  • قیمت

لوستر‌ها با قیمت‌های متنوعی در بازار به فروش می‌رسند. بهترين لوستر‌ها مدل‌هایی هستند که علاوه بر جذابیت و دوام بالا از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردارند و مشتری با صرف کمترین هزینه می‌تواند آنها را خریداری کند.

نحوه انتخاب لوستر برای دکوراسیون سازمان و اداره ها

برای اینکه لوستر مناسبی را انتخاب کنید، ابتدا به رنگ قالب فضای کار خود توجه داشته باشید. شما باید رنگی را برای این ابزار در نظر بگیرید که در هماهنگی کامل با سایر رنگ‌های به کاررفته در دکوراسیون است.

لوستر‌ها در مدت زمان کوتاه تعویض نمی‌شوند و استفاده درازمدتی دارند، بنابراین علاوه‌بر رنگ باید به میزان ماندگاری آنها توجه کنید. شما باید لوستر‌هایی را بخرید که طول عمر بیشتری دارند تا در مدتی طولانی نیازی به تعویض آنها نداشته باشید.

شما باید به متراژ خانه محل کار نیز در هنگام خرید لوستر توجه داشته باشید. مثلاً اگر برای محیط کاری با ابعاد بزرگ و سبک قصد خرید این محصول را دارید، به‌سراغ مدل‌هایی بروید که طراحی کلاسیک، ابعاد بزرگ و کریستال‌های آویزان دارند. کسانی که محیط کارشان کوچک است هم می‌توانند لوستر‌های گرد بخرند و به محیط کار خود جذابیت ویژه‌ای ببخشند.

راهنمای انتخاب لوستر متناسب با سبک دکوراسیون

یکی از مهمترین نکته‌هایی که باید در خرید لوستر باید به آن توجه کنید، هماهنگی کامل این ابزار با دکوراسیون است. اما قبل از آن باید انواع دکوراسیون‌ها را بشناسید:

راهنمای انتخاب لوستر متناسب با سبک دکوراسیون

  • دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک یادآوری از گذشته است و اغلب سعی می‌شود که در آن از مبل‌های کلاسیک و استیل و پرده‌های بزرگ استفاده شود. این طراحی را بیشتر به محیط‌های کاری بزرگ و رسمی پیشنهاد می‌دهیم. وکلا می‌توانند این سبک را در دفتر کار خود پیاده‌سازی کنند و باعث افزایش جذابیت آنجا شوند.

لوستر‌هایی که برای سبک کلاسیک مناسب هستند، شامل مدل‌های ویکتوریایی، کلاسیک، کریستال‌های شاخه‌دار و چند طبقه می‌شوند. هر چه این ابزار زرق‌وبرق بیشتری نیز داشته باشد، در هماهنگی بیشتری با محیط خواهد بود.

در سبک کلاسیک در اغلب موارد تأکید بر استفاده از اشیاء گران‌قیمت است و طراحان از انواع بوفه‌ها با کریستال‌های گران‌قیمت یا سایر ابزار کاربردی و تزئینی ارزشمند استفاده می‌کنند؛ برای همین پیشنهاد می‌دهیم که جهت استفاده لوستر در این فضا به‌سراغ مدل‌هایی بروید که از جنس برنج و برنز ساخته شده‌اند.

  • سبک مدرن

یکی از انواع سبک‌هایی که به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده، مدرن است که در آن از زرق‌وبرق دکوراسیون کلاسیک استفاده نمی‌شود. در سبک مدرن طراح‌ها سعی می‌کنند که در اغلب موارد از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنند. شما می‌توانید برای این سبک از دکوراسیون از لوستر‌های مدرن، کلاسیک با کریستال‌های رنگ و لامپ‌ها و آویز‌های ادیسونی استفاده کنید. این لوستر‌ها با انواع مبلمان چستر و کاناپه‌های تک استفاده هارمونی جذابی به‌وجود می‌آورند و قطعاً نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.

  • سبک روستیک

سبک روستیک الهام گرفته از طبیعت است و اغلب در آن از عناصری استفاده می‌کنند که در طبیعت یافت می‌شود. عمده عناصر استفاده‌شده در دکوراسیون روستیک از جنس چوب، سنگ و فلز هستند. شما می‌توانید لوستر‌های چوبی یا مدل‌هایی که در طراحی آنها از طبیعت الهام گرفته‌شده در این سبک از دکوراسیون استفاده کنید. حتی اگر لوستری با این ویژگی‌ها پیدا نکردید، پیشنهاد می‌دهیم که با تزئین آن با شاخه درختان، شاخ گوزن‌ها و … جذابیت خاصی به آنها ببخشید.

  • سبک صنعتی

کسانی که در محیط‌هایی مثل انبار‌ها یا کارخانه‌ها کار می‌کنند، می‌توانند برای طراحی فضای کار خود از رنگ‌های مونوکروم استفاده کنند. در طراحی این سبک از دکوراسیون طراح‌ها از لوستر‌های صنعتی، مدرن و مدل‌های خاص مثل مدل‌هایی که به آنها لوله وصل شده، استفاده کرده و به محیط جذابیت خاصی می‌بخشند.

  • سبک مونوکروم

یکی ازسبک‌های پرطرفدار دیگر مونوکروم است که معمولاً در طراحی آن از یک رنگ استفاده می‌کنند. پرده‌های به کاررفته در این سبک نیز ساده بوده و به راحتی نور را از خود عبور می‌دهند. شما می‌توانید از انواع لوستر‌های مدرن و ساده در این سبک از طراحی استفاده کنید و جذابیت فضا را بالا ببرید.

  • سبک مینیمال

در سبک مینیمال تأکید بر سادگی است و چه از المان‌های ساده‌تری در محیط استفاده کنید، جذابیت آنجا افزایش پیدا می‌کند؛ این موضوع درباره لوستر‌ها نیز صدق کرده و باید به‌سراغ مدل‌های ساده، هنری و شیددار بروید.

  • سبک ویکتوریایی

در سبک ویکتوریایی که شباهت زیادی به سبک کلاسیک دارد، از کاغذدیواری‌هایی به رنگ تیره استفاده می‌کنند که با مبلمان کلاسیک و سلطنتی جذابیت خاصی به محیط می‌بخشند. شما می‌توانید از لوستر‌هایی به سبک ویکتوریایی در این دکوراسیون استفاده کنید و باعث افزایش جذابیت آنجا شوید.

  • سبک هنری

هنرمندان می‌توانند محیط کار خود را به سبک هنری طراحی کنند. در طراحی این فضا معمولاً از رنگ‌های شاد و نشاط‌آور استفاده می‌کنند. البته که شما هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ‌ها ندارید و می‌توانید انواع آنها را برای طراحی فضای کار انتخاب کنید.

برای افزایش دکوراسیون هنری شما می‌توانید دکور را به‌صورت تلفیقی از هنری و کلاسیک به‌وجود آورید و به‌واسطه لوستر‌های مدرن، هنری و آویز‌های ادیسونی باعث افزایش جذابیت فضا شوید.

لوستر، ابزاری مهم برای طراحی دکوراسیون سازمان و اداره ها

لوستر‌ها ابزاری مهم برای طراحی دکوراسیون سازمان و اداره‌ها هستند که اگر به‌شیوه مناسبی انتخاب نشوند، نه‌تنها جذابیت محیط را بالا نمی‌برند، بلکه باعث از بین‌رفتن زیبایی دکوراسیون نیز می‌شوند. این ابزار‌ها را باید کاملاً متناسب با سبک طراحی فضا بخرید و بین آنها و سایر المان‌های فضا هارمون جذابی به‌وجود آورید.

اهمیت لوستر در دکوراسیون سازمان و اداره‌ها به‌قدری زیاد است که حتی برخی صاحبین کسب‌و‌کار‌ها ترجیح می‌دهند که هزینه‌های هنگفت برای خرید لوستر‌های لاکچری و شیک بپردازند تا محیط کار خود را نسبت به گذشته جذابتر کنند. برای خرید این المان تزئینی و به کارگیری آن در محیط کار پیشنهاد می‌دهیم که از قبل حتماً با دکوراتور‌های حرفه‌ای مشورتی داشته باشید.