اگرچه ممکن است در تهیه کردن یک بسته قهوه استثنایی تسلط داشته باشید؛ اما طراحی دکوراسیون قوه فروشی به شکلی ایده‌آل، به‌خصوص اگر فضای کوچکی دارید؛ احتمالا کمی پیچیده‌تر است. در واقع طراحی دکوراسیون قهوه فروشی با هدف جلب نظر مشتریان و ترغیب آنها به خریدِ دوباره بسیار مهم است. در عمل در همه فضاهای تجاری، هدف از طراحی دکوراسیون اداری ایجاد مشتریانی وفادار است. مشتریانی که قبل از هر فروشگاه دیگری برای تهیه قهوه خود به شما مراجعه کنند. به هر حال چه فضای کوچکی دارید که باید از آن به صورت استراتژیک استفاده کنید؛ و چه اینکه فضای کافی برای هرچیزی دارید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا یک فروشگاه قهوه زیبا، دلنشین و پررونق داشته باشید.

یک تم آشنا و جذاب برای مشتریان

اولین گام برای طراحی قهوه فروشی انتخاب تمی آشنا و جذاب برای مشتریان است. آیا می‌خواهید مغازه شما قدیمی به نظر برسد؟ مدرن؟ پیچیده؟ رها و سهل‌گیر؟ آرامش‌بخش؟ دوست‌دار کودک؟ سالم؟ فرانسوی؟ یا سبکی دیگر؟ پاسخ دادن به این سوال و انتخاب تم طراحی دکوراسیون قهوه فروشی، تا حد زیادی به مخاطبان هدف شما بستگی دارد. به عنوان مثال بازنشستگان سلایق و انتظارات متفاوتی نسبت به گروهی از متخصصان جوان خواهند داشت. بنابراین بهتر است مخاطبان هدف قهوه فروشی خود، مفهوم طراحی و حتی نام آن را مشخص کنید.

طراحی تابلوهای بیرونی فروشگاه

ترغیب کردن مشتریان برای یک فروشگاه تازه کار می‌تواند دشوار باشد. انتخاب نام، طراحی بیرونی و تابلویی که نه‌تنها فروشگاه شما، بلکه کارکنان و محصولات شما را نیز منعکس کند؛ می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد. با این حال انجام این کار برای ایجاد یک هویت برند قوی، موضوعی کلیدی است.

نمای بیرونی قهوه فروشی شما چگونه خواهد بود؟ آیا تعدادی صندلی در فضای باز برای صرف قهوه خواهید داشت؟ یا تنها به فروش قهوه خشک می‌پردازید؟ در حالت اول بهتر است هرگونه محدودیت طراحی که توسط صنف یا به علت محل قرارگیری فروشگاه بر شما اعمال می‌شود را در نظر بگیرید. همچنین طراحی فروشگاه شما باید در لحظه، مفهومی را که در ذهن دارید به مشتری منتقل کند. برای مثال اگر قرار است فضایی مدرن و پیچیده باشد؛ احتمالا استفاده از پرده‌های کرکره و گلدان‌های شمعدانی روی طاقچه‌ها بهترین انتخاب شما نیستند.

به‌طور کلی هرکسی که تا به حال صاحب یک کسب‌وکار مرتبط با مشتری نهایی بوده است؛ به شما خواهد گفت که تابلوهای خوب نه‌تنها به شما کمک می‌کند تا داستان برند خود را خوب تعریف کنید؛ بلکه برای غلبه بر موانع جذب مشتری به داخل فروشگاه شما نیز بسیار کلیدی است. باز هم تاکید می‌کنیم که تابلو قهوه فروشی شما باید منعکس‌کننده مفهوم آن باشند. به عنوان مثال چوب فرآوری شده یک انتخاب عالی برای تابلوهای یک قهوه فروشی با تم قدیمی است.

همین امر در مورد فونت استفاده شده در متن تابلو نیز صادق است. مطمئن شوید که تابلو شما به راحتی قابل خواندن بوده و از سایر تابلوهای همسایه متمایز است. تابلوها بخشی از طراحی کلی قهوه فورشی هستند؛ و باید دقیقا از مقابل ویترین فروشگاه دیده شوند. بنابراین ممکن است نصب یک تابلوی اضافه عمود بر دیوار نیز مفید باشد. همچنین تابلوی دوم می‌تواند بر روی شیشه ویترین فروشگاه طراحی شود. در عین حال تابلو شما باید چشم‌گیر باشد؛ تا افراد در حال عبور نیز بتوانند به سرعت تجارت شما را تشخیص داده و بفهمند چه چیزی برای ارائه دارد.

دکوراسیون قهوه فروشی

تجهیزات کافی شاپ

هنگامی که تم و مکان فروشگاه را انتخاب کردید؛ باید تمام تجهیزات لازم را برای راه‌اندازی قهوه فروشی خود خریداری کنید. در طراحی دکوراسیون قوه فروشی بسیار مهم است که مطمئن شوید فضای فروشگاه را بر اساس تجهیزات آن طراحی کنید. نه اینکه تجهیزات را تنها به عنوان یک وسیله کاربردی رها کنید. در نظر نگرفتن اینکه کدام تجهیزات باید در کجا قرار بگیرند؛ باعث می‌شود که یا کاربرد تجهیزات در دکوراسیون و یا کیفیت محصول را قربانی کنید. به عبارت دیگر تجهیزات قهوه فروشی را به عنوان بخشی از مبلمان اداری فروشگاه خود در نظر داشته باشید. بنابراین آن را جایی قرار دهید که علاوه بر عملکرد مناسب، بتواند نقشی مثبت در طراحی فضا داشته باشد. به عنوان مثال قرار گرفتن دستگاه برشته ساز یا یک اسپرسو ساز ممتاز در جای مناسب از کانتر مغازه بسیار مهم است.

چیدمان و طراحی در فروشگاه

ورود مشتری به داخل مغازه تنها آغاز راه است. بنابراین نحوه طراحی پلان و فضای داخلی قهوه فروشی به همان اندازه مهم است. از رنگ‌بندی انتخابی، آثار هنری و دکور دیوار گرفته تا طراحی پیشخوان، ناهارخوری، قسمت نشیمن، ویترین، منو، محل فروش و در مورد قهوه فروشی‌های دارای محل نشستن، محل نشیمن و حتی سرویس‌های بهداشتی، همه و همه باید از تم شما پیروی کنند.

بنابراین متریال، رنگ و نوری را انتخاب کنید که حال و هوای دل‌خواه شما را ایجاد کند. همچنین در حالی که در داخل مغازه هستید؛ جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود فضا را جستجو کنید. مثلا آیا نقطه کانونی خاصی در فضا وجود دارد؟ اگر بله، چگونه ممکن است بتوانید از آن بهره ببرید؟

از سویی هنگامی که یک قهوه فروشی با فضای محدود راه‌اندازی می‌کنید؛ احتمالا باید برخی از دکوراسیون‌ها را کاهش داده و ظاهر مینیمالیستی کاملی را در معرض دید قرار دهید. این کار از احساس گیر کردن در فضای بسته توسط مشتریان جلوگیری می‌کند. هیچ چیز بدتر از نبودن جای کافی برای دادن سفارش و چند دقیقه‌ای ایستادن در فضای یک فروشگاه نیست. بنابراین هرچقدر هم مغازه شما کوچک است؛ مسیر رفت و آمد و ورود و خروج از آن را به دقت بررسی کرده و تنظیم کنید.

با این حال داشتن یک قهوه فروشی کوچک لزوما به این معنی نیست که همه جا باید خالی به نظر برسد. مثلا دیوارها مکان مناسبی برای یک عنصر تزئینی مانند گلدانی کوچک یا حتی یک مجسمه هستند. همچنین وقتی مساحت مغازه شما فضای زیادی را فراهم نمی‌کند؛ باید از جلوپنجره‌ها، دیوارها و قفسه‌ها استفاده کرد. یکی دیگر از گزینه‌های عالی نصب وسایل نورپردازی تزئینی است. به یاد داشته باشید که یک فروشگاه کوچک، بهانه خوبی برای نداشتن سبک خاص یا ظاهری زیبا نیست. به عبارت دیگر یک اتاق خالی معمولا مشتریان شما را جذب نمی‌کند.

۴ ایده و سبک منحصربه‌فرد طراحی دکوراسیون قهوه فروشی

نحوه طراحی یک مکان به‌طور قابل توجهی بر تجربه شما در آنجا تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال اگر فضای داخلی یک رستوران، مدرن و مینیمال طراحی شود؛ احتمالا انتظار دارید که غذا به همان اندازه مینیمال و ساده سرو شود. به همین دلیل است که در انتخاب انواع مبلمان از جمله صندلی و میز اداری در یک فروشگاه باید دقت بالایی به خرج داد. در ادامه ایده‌های منحصربه‌فرد مرتبط با طراحی دکوراسیون قهوه فروشی را خواهید یافت. این موارد می‌توانند به شما در ایجاد یک فروشگاه منحصربه‌فرد کمک کنند.

  • سبک ذن

برخی از افراد به دنبال فضای آرامش‌بخش‌تری در فروشگاه خود هستند. اگر شما هم از آن دسته هستید؛ از سبک ذن استفاده کنید. این سبک بر سادگی و مینیمالیسم تمرکز دارد. این ویژگی برای یک صاحب مغازه مشتاق که می‌خواهد فضایی آرام و صمیمی را برای مشتریان خود فراهم کند عالی است.

برای این کار روی ارائه یک محیط دنج و راحت به مشتریان خود تمرکز کنید. دکوراسیون را مینیمالیستی نگه دارید. از رنگ‌های خنثی و نورهای گرم استفاده کنید. همچنین گیاهان، نقاشی‌ها و شمع‌های متعددی را برای صمیمی‌تر کردن فضا در نظر بگیرید.

  • سبک صنعتی

سبک صنعتی از محبوب‌ترین سبک‌ها در دنیای طراحی داخلی است. این سبک انعطاف‌پذیری زیادی را ارائه می‌دهد؛ و برای فضاهای بزرگ و کوچک مناسب است. همچنین می‌توان آن را به روش‌های مختلف تزئین کرد. بنابراین شما فضای زیادی برای خلاقیت دارید. عناصر سبک صنعتی شامل دیوارهای بتنی، مبلمان فلزی، تیرهای چوبی و لوله‌ها و انشعابات در معرض دید هستند. با این وجود می‌توانید برخی از عناصر مدرن‌تر مانند عکاسی سیاه و سفید روی دیوارها، یک نوار مدرن شیک، یا یک دستگاه قهوه‌ساز با دیوارهای شیشه‌ای شفاف را نیز بگنجانید. علاوه بر این اگر می خواهید کمی گرما به سبک صنعتی خود اضافه کنید؛ می‌توانید میزهای چوبی، لامپ‌های آویز جذاب و کوسن‌های تزئینی را در نظر بگیرید.

  • طراحی روستیک

طراحی روستیک اخیرا محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این سبک از طبیعت الهام گرفته شده و بر استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و فلز تمرکز دارد. از این سبک برای ایجاد فضایی پر انرژی یا محیطی آرام استفاده کنید. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری برای طراحی دکوراسیون قهوه فروشی به این تم روی آورده‌اند.

برای این کار باید یک پالت رنگی گرم و جذاب انتخاب کنید. همچنین دیوارهای مغازه خود را با نقاشی و عکس‌های روستیک تزئین کنید. می‌توانید نور را طبیعی نگه دارید. بنابراین اجازه دهید نور خورشید نقش خود را ایفا کند. همچنین می‌توانید چند لامپ با نور آفتابی برای روشنایی فروشگاه خود در ساعات عصر اضافه کنید.

  • سبک آرت دکو

اگر می‌خواهید فضایی شیک و خاص در قهوه فروشی خود ایجاد کنید؛ سبک آرت دکو را بررسی نمایید. این سبک در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ مرسوم بود. این سبک با اشکال هندسی متقارن تعریف می‌شود؛ که اغلب با اشکال و دکوراسیون طبیعی مانند صندلی اداری پارچه‌ای مناسب کافه و مبلمان چوبی بسیار شیک آمیخته می‌شود. همچنین سبک آرت دکو بر روی رنگ‌هایی با کنتراست زیاد تمرکز می‌کند. بنابراین برای طراحی دکوراسیون قهوه فروشی به سبکی پیچیده عالی است. استفاده از فلزات برنج و کروم نیز در این سبک یک ویژگی بارز است. در نهایت برای رسیدن به زیبایی در آرت دکو، می‌توانید از جزئیات آراسته و مواد مجلل استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که فضا را تمیز و ساده نگه داشته‌اید؛ و تا تمام توجه خود را بر روی جزئیات رنگارنگ متمرکز کرده‌اید.