پارتیشن اداری شیشه‌ ای ابزاری قدرتمند برای کاهش صدای محیط است. اگر می‌خواهید عایق صدای قدرتمندی برای محیط کاری خود به‌وجود آورید تا کوچکترین صدای اضافه‌ای حواس کارمندان شما را پرت نکند، ما نصب پارتیشن شیشه‌ ای آکوستیک را پیشنهاد می‌دهیم.

پارتیشن آکوستیک شیشه ای محصولی کاربردی برای تقسیم‌بندی فضای اداره است که در مدل‌های شفاف و مات تولید می‌شود. این علاوه‌بر تقسیم‌بندی فضا و عایق صوتی جلوه‌ای مدرن و زیبا به محیط اداره می‌بخشد، به‌نحوی که کارمندان از فعالیت در آنجا خسته نمی‌شوند.

پارتیشن‌های صوتی با به‌همراه آوردن محیطی آرام در دکوراسیون اداری باعث افزایش بهره‌وری کارمندان می‌شوند. این محصولات می‌توانند جایگزین مناسبی برای دیوار‌های بتنی قطور باشند که نه‌تنها عایق صوتی خوبی نیستند، بلکه مشکلاتی هم به‌وجود می‌آورند.

انواع پارتیشن آکوستیک شیشه ای برای کاهش صدا

پارتیشن‌ های شیشه‌ ای عایق صدا در ۲ مدل تک‌جداره و ۲ جدار ساخته می‌شوند:

انواع پارتیشن آکوستیک شیشه ای برای کاهش صدا

تک‌جداره :  عایق‌های صوتی تک‌جداره قابلیت کاهش صدا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد را دارند. سطح کاملاً صیقلی این محصولات موجب انعکاس صوت می‌شود و جلوی عبور آن را می‌گیرد. این محصولات فریم‌ها و نوار‌های درزگیر مخصوصی دارند و مجری‌های پروژه‌ها درب‌ها را داخل چهارچوب و فریم‌ها می‌گذارند.

۲ جداره : مدل‌های ۲ جداره قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های تک‌جداره دارند و به‌خوبی صوت را کنترل می‌کنند. این محصولات می‌توانند ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر نسبت به مدل‌های تک‌جداره با کنترل صدای فضایی آرامش بخش برای فعالیت‌های کاری به‌وجود آورند. مدل‌های ۲ جداره از ۲ ورقه شیشه تولید شده‌اند که یک لایه خلاء دارند که همین لایه نقش عایق صوتی را به‌خوبی بازی می‌کند.

مکان های قابل استفاده از پارتیشن آکوستیک شیشه ای

از پارتیشن‌ های شیشه‌ ای آکوستیک می‌توانید در مکان‌های مختلفی استفاده کنید که از جمله آنها عبارتند از:

  • کتابخانه‌ها
  • آزمایشگاه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • کافی شاپ‌ها
  • رستوران‌ها
  • ساختمان‌های اداری
  • ساختمان های مسکونی و ویلایی

شما باید برای هر مکان به نوع پارتیشن‌ ها توجه داشته باشید. مثلاً مدل‌های ۲ جداره هر چند عایق صوتی خوبی هستند، اما به‌دلیل اشغال فضای زیاد برای محیط‌های کوچک پیشنهاد نمی‌شوند. شما باید از این محصولات در محیط‌های بزرگتر استفاده کنید تا از مزیت‌های آنها بهره‌مند شوید.

مزیت های استفاده از پارتیشن آکوستیک شیشه ای

پارتیشن اداری آکوستیک مزیت‌های فوق‌العاده‌ای به همراه دارد که باعث می‌شود اغلب صاحبین کسب‌و‌کار‌ها ترجیح دهند که از آنها استفاده کنند. مهمترین مزیت‌های این محصولات عبارتند از:

  • انتقال نور طبیعی در محیط

این محصولات نیاز شما را به لامپ‌ها و انواع ابزار روشنایی تا حدود زیادی از بین می‌برند، چون به‌خوبی قابلیت انتشار نور طبیعی در سایر بخش‌های اداره را دارند و جلوی انتشار نور را نمی‌گیرند.

  • امکان جا به جایی

یکی ازویژگی‌های خیلی خوب این محصولات امکان جا به‌جایی آنها در صورت نیاز به تغییر دکوراسیون است؛ بنابراین اگر زمانی احساس کردید که در قسمتی از اداره باید فضای جدیدی به‌صورت آکوستیک ایجاد کنید، امکان جا به‌جایی این دیواره‌ها را دارید.

  • قیمت مناسب

قیمت پارتیشن شیشه‌ ای آکوستیک خیلی بالا نیست و با کمترین هزینه می‌توانید با استفاده از آنها برای محیط یک عایق صوتی فوق‌العاده خوب به‌وجود آورید.

  • تنوع طرح و رنگ

پارتیشن‌های شیشه‌ای آکوستیک در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلفی تولید شده‌اند، بنابراین امکان تهیه آنها را کاملاً متناسب با دکوراسیون اداره دارید.

  • نصب سریع

نصب این محصولات خیلی سریع است و بر خلاف دیوار‌های بتنی که برای اجرا باید روز‌ها وقت بگذارید، در سریعترین زمان نصب می‌شوند.

  • قابلیت محدود کردن دید

آیا نمی‌خواهید که این دیواره‌ها دید کافی نسبت به فضای بیرونی یا داخلی داشته باشند؟ برای آنها از کرکره‌های مخصوص استفاده کنید تا حوزه دید را محدود کنند. شما حتی می‌توانید مدل‌های مات و رنگی این محصولات را بخرید تا برای همیشه دید محدود شود.

  • نگهداری و تمیز کاری راحت

شما به راحتی می‌توانید از این محصولات نگهداری کنید، بدون اینکه نگران آسیب‌دیدگی آنها باشید. علاوه‌بر این تمیزکاری این شیشه‌ها راحت است و به سادگی امکان پاک‌ کردن لکه‌ های به‌ وجود آمده روی آنها را دارید.

مزیت های استفاده از پارتیشن آکوستیک شیشه ای

افزایش خاصیت عایق صدا در پارتیشن شیشه‌ ای آکوستیک

اگر قصد کاهش صدا با نصب پارتیشن آکوستیک را دارید، تنها با نصب این محصولات و استفاده از انواع تک‌جداره یا ۲ جداره آنها به هدف خود می‌رسید. اما در برخی موارد شاید بخواهید صدا به میزان قابل‌توجه‌ای کاهش پیدا کند و باعث آزار کارمندان نشود که در این صورت می‌توانید از پرده‌ها و فویل‌های عایق صوتی بر روی این محصولات استفاده کنید. این پرده‌ها یا فویل‌ها به‌خصوص در اداره‌های پرسروصدا به کار می‌آیند و آرامش کافی جهت رسیدگی به فعالیت‌های کاری را به‌وجود می‌آورند.

پرده‌های عایق صوتی معمولاً از چندین لایه مواد سنگین ساخته می‌شوند که صدای محیط را جذب می‌کنند. وقتی که از این محصولات برروی دیواره‌ها استفاده کنید، جلوی انتقال آن به بیرون را می‌گیرید. با این کار جلوی هدررفت انرژی هم گرفته می‌شود.

فویل‌های صوتی نیز با قابلیت منعکس‌کردن امواج صوتی به کمک شیشه‌ها می‌آیند تا اجازه عبور صدا را ندهند. در صورت تمایل به نصب فویل‌ها برروی شیشه‌ها نیاز به تخصص زیادی ندارید و به راحتی می‌توانید آنها را بر روی شیشه‌های موردنظر خود نصب کنید. فویل‌های قابل‌استفاده برای پارتیشن‌های ۲ جداره آکوستیک به‌صورت شفاف تولید شده‌اند، بنابراین به‌خوبی قابلیت انتشار نور را فراهم می‌کنند و مانع از انتشار آن نخواهند شد.

مقایسه کاهش صدا با نصب پارتیشن شیشه ای آکوستیک با دیگر پارتیشن ها

پارتیشن‌های شیشه‌ای معمولی ساخته‌شده از نوع ۲ جداره یا لمینت هر چند عملکرد مناسبی در کاهش صدای محیط دارند، اما به‌خوبی مدل‌های آکوستیک نمی‌توانند صدا‌ها را از بین ببرند. این محصولات به‌صورت تخصصی در کاهش صدا تأثیرگذارند و به‌واسطه مواد خاصی که در تولید آنها استفاده شده است، به‌خوبی می‌توانند صدا‌ها را جذب کرده و کاهش دهند.

برای اینکه پارتیشن‌های شیشه‌ای عملکرد بهتری در جذب کاهش صدا داشته باشند، شیشه‌های نصب‌شده بر روی آنها را به‌صورت ضخیم در نظر می‌گیرند. این شیشه‌ها اگر به‌صورت ۲ جدار باشند، فضای خالی آنها هم کمک می‌کند تا صدا کمتر شود.

آیا پارتیشن شیشه ای آکوستیک بخریم؟

به‌واسطه کاهش صدا با نصب پارتیشن شیشه‌ای آکوستیک، محیطی کاملاً آرام برای محیط کار به‌وجود می‌آورید. اگر کارمندان برای انجام دادن وظایف نیاز به دقت و تمرکز زیادی دارند، نصب این محصولات توصیه می‌شود. در نقطه مقابل اگر کار کارمندان شما به گونه‌ای است که باید با یکدیگر در هر لحظه تعامل داشته و نقطه نظر‌های مختلف را با هم در میان بگذارند، این محصولات به کارتان نمی‌آیند، چون صدا را کاهش می‌دهند و مشکلاتی در برقراری ارتباط به‌وجود می‌آورند. با بررسی این موضوع و شناخت ویژگی‌های کسب‌و‌کار خود می‌توانید برای خرید یا عدم خرید این محصولات اقدام کنید.

کاهش صدا با نصب پارتیشن شیشه ای، اقدامی مناسب برای بهره وری کار

کاهش صدا با نصب پارتیشن شیشه‌ای اقدامی مناسب برای افزایش بهره‌وری کسب‌و‌کار است. اگر می‌خواهید به رشد کسب‌و‌کار خود کمک کنید، باید اقدامات مختلفی انجام دهید که یکی از آنها ایجاد محیطی آرام و مناسب برای فعالیت‌های کاری کارمندان است. این پارتیشن‌ها فضایی کاملاً خصوصی و راحت را برای آنها به‌وجود می‌آورند تا به‌واسطه فضای به‌وجودآمده بتوانند به‌خوبی به فعالیت‌های کاری خود بپردازند و نگران سروصدا‌های به‌وجودآمده در محیط نباشند.