امروزه طراحی فضای داخلی و دکوراسیون دفترکار، تبدیل به موضوع مهمی شده است. کارکنان در هر شرکت و دفترکاری، بیشترین زمان شبانه‌روز خود را در آنجا می‌گذرانند. بنابراین کارفرمایی که انتظار خلاقیت و بازدهی بالا دارد؛ باید تلاش کند تا دفتر کار را به فضایی راحت، الهام‌بخش و زیبا برای کارکنانش تبدیل کند. نوع طراحی و چیدمان دکور محل کار، با اینکه طبق آنچه ذکر شد مساله‌ای مهم است؛ اما برخی مدیران و کارفرماها هنوز چندان اهمیت خاصی برای این کار قائل نیستند و هزینه های انجام شده برای دیزاین دفتر کار را، اضافی تصور می‌کنند.

در حالیکه تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که تأثیر طراحی داخلی فضاهای کاری و شرکت‌ها، هم در راستای افزایش میزان بهره‌وری کارمندان و هم بیشتر شدن مشتری و در نتیجه فروش اهمیت ویژه‌ای دارد. گاهی کوچک‌ترین دکور روی دیوار اتاق کار، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه کارمندان و افرادی که در محل رفت و آمد می‌کنند داشته باشد. انتخاب یک دکوراسیون خوب برای دیوار دفتر و اتاق کار، فضا را از کسالت در می‌آورد. در این مقاله با بررسی ایده‌های مختلف دیزاین دفترکار، به‌صورت مشخص به طراحی دیوارهای اتاق کار پرداخته‌ایم. ایده‌های خلاقانه به کمک انواع ابزار ساده برای این طراحی استفاده می‌شوند؛ که هرکدام از آنها در نوع خود جذاب و جالب هستند.

مرور ایده‌های خلاقانه در طراحی داخلی مناسب برای دیوار اتاق کار

ایده‌های خلاقانه‌ای برای دکوراسیون و تزیین دیوار اتاق اداری و دفترکار وجود دارند؛ که هرکدام از آنها در نوع خود بسیار جذاب هستند. موارد زیر برخی از این ایده‌ها هستند:

طراحی داخلی مناسب برای دیوار اتاق کار

  • قاب‌ها و تابلوها

می‌توان اهداف دفترکار و تیم کارکنان شرکت را در قالب تصاویر و نقاشی‎های خاص روی دیوار به نمایش گذاشت.

استفاده از دیوار دفتر کار برای نصب لوح‌های تقدیر و جوایزی که مدیران و کارکنان دریافت کرده‌اند، محل مناسبی است و منجر به افزایش انگیزه کارکنان و جلب نظر مشتریان خواهد شد.

به‌ کار بردن نوشته‌های کوتاه و انگیزشی روی دیوار، همراه با قاب‌هایی زیبا و کوچک، تاثیر زیادی در حال و هوای کارکنان و زیبایی فضا دارد.

اگر فضای اتاق کاری شما، بی‌روح و کسل‌کننده است، در کنار استفاده از دکوراسیون اداری خاص و مبلمان اداری مدرن، با کمک تابلوهای نقاشی و وسایل تزئینی مختلف، می‌توانید به آن آب و رنگ تازه‌ای بدهید.

استفاده از انواع مناسب و ساده برچسب دیواری با طراحی‌های خاص‌ فانتزی یکی از شیوه‌های دکوراسیون دیوار اتاق کار است.

یکی از روش‌های زیباتر کردن دیوار اتاق کار، استفاده از تعداد زیادی قاب‌ عکس کوچک و سبک روی دیوار است.

  • رنگ‌ها

از رنگ‌های تیره مانند رنگ مشکی نباید برای تزیین دیوار محیط کار استفاده کرد.

برای یک طراحی مینیمال و مدرن روی دیوار اتاق کار، بهتر است که از ترکیب رنگ‎های سفید و مشکی استفاده شود.

برای دیوارهایی به رنگ تیره، از تابلوهای رنگ روشن باید کمک گرفت تا از تیرگی فضا کاسته شود.

به کار گرفتن رنگ‌های بشاش کننده، گرم و غیرتیره روی دیوار اتاق کار، الگوهای ذهنی افراد را به چالش می‎کشد؛ و به افزایش خلاقیت و بازدهی کارکنان کمک می‌کند.

وسایل مختلف استفاده شده برای دکوراسیون و تزیین دیوار اتاق اداری، باید رنگ‌های درهم و گیج‌کننده نداشته باشند و از یک یا دو تونالیته رنگی انتخاب شوند.

  • کاغذ دیواری

انتخاب دیوار آجری یا دیواری با روکش طرح آجری برای اتاق کار، فضای گرم و صمیمی ایجاد کرده و حس راحتی زیادی برای کارمندان ایجاد می‌کند.

استفاده از انواع کاغذ دیواری با عکس‌های متنوع یا سفارش دادن عکس دلخواه به تناسب محیط، از کارهای رایج و ساده برای دکوراسیون مربوط به دیوار اتاق کار است.

استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و گل‌دار با رنگ‌های گرم و روشن، فضایی با حال و هوای بهتر و هیجان انگیزتر برای کار ایجاد می‌کند.

  • موارد کاربردی

قفسه‌های متنوعی روی دیوار اتاق کار می‌توان قرار داد که مثلا لیست کارهای روزانه و امثال این موارد را بتوان در آنها جا داد.

یک ایده‌ ساده برای طراحی دیوار دفتر کار، ساختن و نصب قفسه‌های کتاب روی آن است. کتابخانه حاصل شده‌ با این قفسه‌ها را با کتاب‌های مرتبط با نوع کار می‌توان پر کرد.

تقویم آکریلیک ایده‌ای مناسب برای تزئین دیوار دفتر کار است. چون هم کمک می‌کند اعضای تیم عادت کنند که همیشه فعالیت‌های خود را آنجا ثبت کنند. هم فضایی دوست‌داشتنی برای کارکنان و مراجعین در نگاه اول به دفتر کار ایجاد می‌شود.

نکته‌های مهم برای تزیین دیوار اتاق اداری

نکته‌های مهم برای تزیین دیوار اتاق اداری

  • با کمک الگوهای کلاسیک، می‌توان ظاهر جذاب‌تری به محیط کار داد.
  • بعضی افراد خود اقدام به طراحی‎های جالب و خاص روی دیوار اتاق کارشان می‌کنند.
  • طراحی‌های فانتزی دیوار اتاق کار در افزایش قدرت تخیل و خلاقیت کارکنان تاثیر دارد.
  • چوب که از ساده‌ترین وسایل دکوراسیون و بسیار کم هزینه است، امکان ایجاد تزئینات متنوع را به سادگی بر روی دیوار اتاق کار و دفترهای کاری فراهم می‌کند.
  • دیوار و وسایل چوبی می‌توانند به‌راحتی فضای گرم و راحتی را خلق ‌کنند که باعث شود افراد از کار کردن در محیطی که هستند، کمتر خسته شوند و بیشتر لذت ببرند.
  • از ایده‎ های ساده‌ و انواع اکسسوری اداری ارزان برای تزئین دیوار اتاق کار می‌توان کمک گرفت. فقط با کمی سلیقه و خلاقیت و رعایت تناسب آنها با محیط، نتیجه خوبی حاصل خواهد شد.
  • با ابزارهای ساده در طرح‌های مدرن، امکان ایجاد دکوراسیون خلاقانه‌ای برای دیوار اتاق کار ایجاد می‌شود.
  • با ایجاد یک تقویم با شکلی خلاقانه بر روی دیوار، تمام برنامه‌ها و اهداف کاری خود را به تفکیک برای دیدن سایرین و افزایش انگیزه کار جمعی می‌توانید به نمایش بگذارید.

به‌ طور کلی مهم‌ترین و الهام‌بخش‌ترین مولفه برای بهترین طراحی روی دیوار اتاق کار، دیدگاه و سلیقه و خلاقیت کارکنان آن محل است. در طراحی دفتر کار مدرن، مواردی مانند نیاز کارکنان، استفاده از صندلی و میز اداری مدرن و ارگونومیک، رضایت آنها از فضای کار و ایجاد یک تجربه خوب از حضور در آن فضا، مدنظر طراحان داخلی قرار می‌گیرد.