انواع پارتیشن اداری برای تفکیک و جداسازی فضا‌های مختلف به جای دیوار‌های بتنی قطور استفاده می‌شوند. این محصولات انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید آنها را به سبکی متفاوت و زیبا در محیط به کار ببرید و جذابیت آن جا را به شکل قابل‌ توجه‌ ای افزایش دهید.

در صورتی که در چیدمان انواع پارتیشن شیشه ای تا چوبی و آلومینیومی به‌برخی ایده‌ها توجه کنید، محیطی با بهره‌وری بالا و جذابیت بصری خاص به‌وجود می‌آورید. این ایده‌ها خیلی سخت نیستند و با رعایت چند نکته ساده به راحتی اجرا می‌شوند.

ما در این مقاله می‌خواهیم ایده‌های طراحی فضا با پارتیشن اداری را بگوییم تا بتوانید با استفاده از آنها بهترین و بیشترین بهره‌وری را از فضای موجود داشته باشید.

بهترین ایده های طراحی فضا با پارتیشن اداری

بهترین ایده های طراحی فضا با پارتیشن اداری

بهترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون اداری با پارتیشن‌ها عبارتند از:

  • استفاده از پارتیشن های بازشو

پارتیشن‌های بازشو در واقع همان دیواره‌های متحرک و موقتی هستند که در بسیاری از اداره‌ها و منازل استفاده می‌شوند. این دیواره‌ها نصب و جمع‌آوری ساده‌ای دارند و به‌دلیل قیمت مقرون‌به‌صرفه توانسته‌اند شهرت زیادی به دست آورند.

شما می‌توانید این محصولات را در ۲ نوع الکتریکی و مکانیکی در بازار بخرید که مدل‌های الکتریکی دارای ریموت‌های کوچکی هستند که امکان اعمال برخی تنظیمات را روی آنها با همین ریموت‌ها دارید. در پارتیشن‌های بازشو مکانیکی شما باید به‌صورت دستی فرآیند باز و بسته‌کردن این دیواره‌ها را انجام دهید.

این دیواره‌ها با وجود مزیت‌های فراوران مثل جمع و باز‌کردن راحت، برخی عیب‌ها هم دارند که از جمله آنها می‌توان به عایق صوتی ضعیفتر نسبت به مدل‌های ثابت اشاره کرد. همچنین امکان نصب تجهیزات بزرگ مانند مانیتور روی این دیواره‌ها وجود ندارد، چون استقامت کافی برای نصب را ندارند. عدم امکان درج پنجره روی دیواره‌های بازشو هم از جمله عیب‌های آنها به‌شمار می‌آید که باید به آن قبل از خرید توجه داشته باشید.

  • استفاده از پرده

یکی دیگر از ایده‌های طراحی فضا با پارتیشن اداری استفاده از پرده است. پرده‌ها در رنگ‌بندی‌ها و سبک‌های مختلف قابل اجرا هستند. شما می‌توانید به‌سراغ پرد‌های بلند سقفی بروید که با هر نوع دکوراسیونی سازگاری دارند و جذابیت محیط را به‌شیوه قابل‌توجه‌ای بالا می‌برند. بین طرح و رنگ پرده‌ها و دیوار‌ها یا کاغذدیواری‌های استفاده‌شده در فضا باید هماهنگی وجود داشته باشد تا بتوانند هارمونی جذاب و جالب در محیط به‌وجود آورند.

البته پرده‌ها خود به‌عنوان پارتیشن و جداکننده فضا شناخته می‌شوند و می‌توان آنها را برای جداسازی بخش‌های مختلف اداره‌ها با کمترین قیمت استفاده کرد. البته این نوع پارتیشن هم عایق صوتی خوبی نیست و به راحتی باعث انتقال صدا به بخش‌های مختلف اداره می‌شود.

  • استفاده از تقسیم کننده های چوبی

تقسیم‌کننده‌های چوبی طرح‌ها و مدل‌های متنوعی دارند و امکان خرید آنها در مدل‌های کلاسیک یا مدرن را دارید. طرف دیگر این دیواره‌ها به راحتی قابل مشاهده است، برای همین برخی کارفرمایان صرفاً به‌دلیل افزایش جذابیت محیط کاری این پارتیشن‌ها را به‌عنوان دکوری می‌خرند.

شما با تقسیم‌کننده‌های چوبی می‌توانید فضایی نیمه‌خصوصی به‌وجود آورید که عایق صدا نیست و به راحتی صدا از آن منتقل می‌شود.

  • استفاده از بنر و تابلوهای بزرگ

تابلو‌های هنری بزرگ ابزاری جالب و زیبا برای پارتیشن‌بندی فضای اداره یا خانه هستند که جذابیت خاصی برای محیط به‌وجود می‌آورند. شما با استفاده از این تابلو‌ها می‌توانید فضایی خصوصی به‌وجود آورید. این بنر‌ها و تابلو‌های بزرگ برخلاف پارتیشن‌های معرفی‌شده تا به اینجا عایق صوتی مناسبی بوده و جلوی انتقال صدا را می‌گیرند؛ بنابراین اگر این ویژگی برای شما خیلی مهم است، پیشنهاد می‌دهیم که از بنر و تابلو‌های بزرگ به‌عنوان پارتیشن استفاده کنید.

بهترین ایده های طراحی فضا با پارتیشن اداری

  • استفاده از گیاهان به عنوان پارتیشن اداری

شما می‌توانید با کمی خلاقیت از گیاهان به‌عنوان پارتیشن‌های اداری استفاده کنید. مثلاً گلدان‌های بزرگ بخرید یا با استفاده از فلاورباکس‌ها یا کاشت گیاهان بلند فضا‌های مختلفی را در فضای اداره به‌وجود‌آورید. گیاهان مختلفی برای پارتیشن‌بندی فضا‌ها مناسب هستند که از جمله آنها می‌توان به سانسوریا یا پتوس اشاره کرد.

استفاده از گیاهان به‌عنوان پارتیشن اداری نه‌تنها می‌تواند فضا‌های مختلف اداره را از یکدیگر تفکیک کند، بلکه باعث ایجاد انرژی مثبت در فضا هم می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم علاوه‌بر استفاده از این نوع پارتیشن‌ها حتماً فضا‌های خالی مختلف اداره خود را هم با گل و گیاهان پر کنید تا انرژی مثبت بیشتری در محیط به‌وجود آورید.

طرح و رنگ گلدان‌ها در گیاهان اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های شاد برای گلدان‌ها استفاده کنید تا محیطی به مراتب جذابتر به‌وجود آورید.

  • استفاده از کتابخانه برای پارتیشن اداری

کتابخانه‌ها ابزاری عالی برای تقسیم‌بندی فضا به ۲ بخش مختلف هستند. شما می‌توانید با استفاده از کتابخانه‌ها فضایی کاملاً کاربردی به‌وجود آورید. کارمندان شما می‌توانند از کتابخانه‌ها برای قراردادن وسایل یا اسناد مختلف هم استفاده کنند که همین مزیت باعث می‌شود که کتابخانه نسبت به بسیاری از پارتیشن‌های اداری دیگر گزینه جذابتری به‌نظر برسد.

استفاده از کتابخانه نه‌تنها باعت می‌شود فضای کاری تفکیک شود، بلکه به واسطه آن دکوراسیونی مجلل و باشکوه هم ایجاد خواهد شد.

  • پارتیشن بندی با مبلمان

مبلمان هم گزینه مناسبی برای پارتیشن‌بندی فضا هستند و به‌خوبی قسمت‌های مختلف را نسبت به یکدیگر تفکیک می‌کنند. کافیست از مبل‌ها به‌عنوان دیوار در بخش‌های موردنظر خود استفاده کنید تا متوجه شوید که به‌خوبی توانسته‌اند بین فضا‌ها مرز به‌وجود آورند.

البته استفاده از مبل‌ها به‌عنوان پارتیشن اداری موجب حفظ حریم شخصی یا جلوگیری از سر و صدا نمی‌شود و فقط با استفاده از این روش می‌توانید بین فضا‌های مختلف مرز به‌وجود آورید.

ایده های طراحی فضا با پارتیشن اداری، جذاب و متنوع

ایده‌های طراحی فضا با پارتیشن اداری جذاب و متنوع هستند. شما می‌توانید از این ایده‌ها استفاده کرده و فضای کاری موردنظر خود را به‌خوبی تفکیک کنید. در انتخاب پارتیشن اداری به ویژگی‌هایی از جمله عایق‌سازی، هزینه‌ها، زیبایی بصری و … هم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین پارتیشن را بخرید. در این زمینه توصیه می‌کنیم که حتماً از دکوراتور‌های حرفه‌ای کمک بگیرید تا شما را به‌صورت کامل در خرید راهنمایی کنند.