برای داشتن یک دفتر کار خوب نیاز نیست حتما هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. شما راه‌های بسیاری دارید. عوامل بسیار زیادی باعث می‌شود که کارمندان در یک محیط احساس خوب داشته باشند و محیط کاری خود را به خوبی نام ببرند. اول از هر چیزی باید به هوای محل کار و سیستم تهویه آن توجه کنید. معماران، دفترهای کار را طوری طراحی می‌کنند که سیستم تهویه آن به صورت طبیعی برقرار باشد. یعنی سعی می‌شود هر اتاقی پنجره داشته باشد و یا با پارتیشن اداری جدا شود که حداقل از نور کافی بهره‌مند شود. البته برخی از این پارتیشن‌ها را جوری قرار می‌دهند که مانند دیوار عمل نمی‌کند، در واقع قسمت بالای آن کمی فاصله دارد و امکان جابه جایی هوا امکان دارد.

راحتی وسایل موضوع بعدی است. ارگونومیک بودن مبلمان اداری برای دفتر کار خوب الزامی است. زمانی که به سلامت جسمانی کارکنان خود اهمیت دهید، آمادگی رشد سازمانی خود را هم داشته باشید.

در انتخاب رنگ وسایل دقت بیشتری داشته باشید. برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید مقاله روان‌شناسی رنگ‌ها در دکوراسیون اداری محل کار را مطالعه کنید. چرا که هر رنگی انرژی خاص خود را دارد. همچنین قرارگیری رنگ‌ها در کنار هم نیز انرژی‌های متفاوتی ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل می‌تواند موضوع جالبی باشد که روی حال و هوای کاری شما در دفتر کار خوب تاثیر بگذارد.

روی میزتان وسایل کارآمد را بچینید

شما باید بدانید که چه وسایلی برای میز کار اداری شما مناسب است و وسایل اضافی را حذف کنید. میزهای شلوغ کارایی شما را پایین می‌آورند. هر چقدر هم دفتر کار خوب داشته باشید زمانی که بین وسایلتان سردرگم شوید، بخشی از انرژی خود را از دست داده‌اید. اما قبل از همه این موارد برای نظافت آن فکری داشته باشید. تمیز کردن برخی از میزها ممکن است دارای شرایط خاصی باشد. پس بهتر است از آن آگاهی داشته باشید. پس از موضوع نظافت میز و اهمیت آن، حال باید تک تک وسایل را با دقت انتخاب کنید. این حس خودتان را هنگام کار متفاوت می‌کند. وجود یک ساعت رومیزی باعث می‌شود کارهایتان را بهتر تنظیم کنید. اما اگر این موضوع ممکن است حواستان را پرت کند می‌توانید آن را حذف کنید. وجود یک تقویم کوچک، همراه خوبی برای برنامه‌ریزی کارهایتان در روزهای آینده می‌شود. می‌توانید برای یادآوری جلسات خود روی آن علامت‌های قابل مفهوم بزنید و برای آن یادداشت بگذارید.

از گیاهان غافل نشوید، یک گلدان کوچک روی میزتان بگذارید و از دیدنش لذت ببرید. البته پیشنهاد می‌کنیم ازین کار تجربه به دست آورید. ممکن است به بعضی از گیاهان حساسیت داشته باشید. بهتر است از این گیاهان دوری کنید تا شما را در هنگام کار دچار مشکل نکنند.

در دفتر کار خوب، از تاثیر آینه‌ها برایتان می‌گویم

برای اشخاصی که در طول روز با ارباب رجوع صحبت تلفنی یا حضوری دارند یک راهکار خوب برای بهبود روابطشان داریم. قرار دادن یک آینه روبروی خود باعث می‌شود که گاهی نگاهتان به فرم چهره خود بیفتد. حتما می‌دانید که امروزه زبان بدن موضوع مهمی برای موفقیت در جلسات کاری است. حالات چهره شما کاملا بر روی افکار و تصمیم شریک تجاری شما می‌تواند تاثیر بگذارد. با این کار شما خود را جای نفر مقابل می‌گذارید و اگر از چهره شما خستگی مشخص باشد سعی می‌کنید آن را اصلاح کنید. از آن‌جایی که هر فردی علاقه دارد خود را زیبا ببیند، در این صورت با نگاه کردن در آینه ناخداگاه لبخند بر روی لبانتان خواهد آمد. همین انرژی مثبت تا دقایقی با شما همراه می‌شود. اما استفاده از آینه‌ها محدود نیست. برای مثال امروزه در دکوراسیون اداری داخلی فضاهای کوچک با قرار دادن آینه‌ها سعی می‌کنند فضا را بزرگ‌تر نشان دهند و همچنین با بازتاب نور، فضای اطراف هم روشن کنند.