ابزارهای هوش مصنوعی روز به روز در حیطه طراحی دکوراسیون محبوب‌تر می‌شوند. در دنیای دیجیتال امروز، معماران، طراحان داخلی و دیگر متخصصان طراحی باید برای موفقیت در حرفه خود با این ابزارهای هوش مصنوعی آشنا باشند. طراحی داخلی با هوش مصنوعی کار را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر کرده است. اگرچه همچنان فرآیند تحقیق و طراحی ممکن است روزها یا حتی ماه‌ها طول بکشد. برای طراحان دکوراسیون، استفاده از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و دنبال‌کردن نوآوری‌ها در زمینه هوش مصنوعی، برای سرعت بخشیدن به روند طراحی و پیش بردن پروژه‌ها به شکلی بهینه‌تر، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

در این مقاله ده‌ ها ابزار هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم؛ که می‌توان با استفاده  از آنها برای تولید تصاویر داخلی و معماری، در طراحی خانه با هوش مصنوعی موفق‌تر عمل کرد.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Designedbyai.io

سایت Designedbyai.io یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که به کاربران این امکان را می‌دهد تا طراحی‌های داخلی یا ایده‌های معماری خودشان را به سرعت به تصاویر واقعی تبدیل کنند. این هوش مصنوعی، تجربه کاربرپسندی را برای طراحان داخلی، مهندسان سازه و معماران فراهم می‌کند؛ و به آنها این اجازه را می‌دهد تا خلاقیت و مهارت‌های حرفه‌ای خود را بهتر از گذشته به نمایش بگذارند.

کمپانی Mighty Media LLC هوش مصنوعی Designedbyai.io را توسعه داده و از طریق این سایت، خدمات شخصی‌سازی شده مبتنی بر هوش مصنوعی را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعیِ مولد ارائه می‌دهد. اگرچه استفاده از این ابزار رایگان است؛ اما قابلیت‌های بیشتر و حرفه‌ای‌تر آن در صورت خرید اشتراک ماهانه یا سالانه در دسترس هستند.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Interior AI

سایت Interior AI یک ابزار هوش مصنوعی است که الهام‌بخش افراد برای طراحی داخلی و صحنه‌پردازی به صورت مجازی است. این برنامه می‌تواند طراحی کلی جزئیات داخلی اتاق (دیوارها، سقف، تیرها) را تشخیص دهد؛ و ایده‌هایی برای طراحی ارائه دهد. همچنین می‌توان از آن برای صحنه‌پردازی فضای داخلی در ترکیبی از سبک‌ها مانند سبک‌های زیر استفاده کرد:

  • مدرن
  • مینیمالیست
  • اسکاندیناویایی
  • معاصر
  • ذن
  • استوایی
  • قبیله‌ای
  • قرون وسطایی
  • هالووین
  • عید پاک
  • و…

با استفاده از این هوش مصنوعی طراحی داخلی، کاربران می‌توانند تصاویری از فضای داخلی مورد نظر خودشان آپلود را کنند و طبق آن ایده بگیرند. همچنین کاربران می‌توانند انتخاب کنند که رندرها یا خروجی‌هایی با وضوح بالا یا با وضوح پایین ایجاد کنند.

طراحی خانه با هوش مصنوعی

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Architechtures

هوش مصنوعی Architechtures یک ابزار طراحی ساختمان مبتنی بر وب است؛ که توسط هوش مصنوعی و برای استفاده در بخش مسکونی طراحی شده است. استفاده از این ابزار به بهبود تصمیم‌گیری و کاهش زمان طراحی کمک شایانی می‌کند. کاربران می‌توانند پرامپت‌های مورد نظر خود برای طراحی پروژه را وارد کنند؛ و خروجی را به‌صورت دو بُعدی یا سه ‌بعدی دریافت کنند. رابط کاربری این ابزار شبیه ابزارهای طراحی معماری کلاسیک مانند BIM  و اتوکد است. این هوش مصنوعی بسیار دقیق است؛ و اندازه‌ها و ابعاد را نیز برای هر فضا در نظر می‌گیرد.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی ArchitectGPT

وب‌سایت ArchitectGPT یک ابزار طراحی داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که از عکس‌های آپلود شده توسط کاربران به عنوان ورودی برای ایجاد طرح‌های بصری استفاده می‌کند. این ابزار به معماران، متخصصان املاک و مستغلات و طراحان داخلی از ۱۰ تا ۶۵ ایده برای طراحی داخلی، از جمله سبک‌های مدرن، آرت دکو، و روستیک را ارائه می‌دهد.

رابط کاربری این هوش مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربرپسند باشد. همین موضوع فرآیند سفارشی‌سازی کردن هر محیطی، از اتاق نشیمن گرفته تا آشپزخانه یا اتاق‌خواب را ساده و دلپذیر می‌کند. همچنین وجود قابلیت Drag and Drop فرآیند استفاده از این هوش مصنوعی را بسیار راحت کرده است. علاوه بر این تصاویر نهایی این وب‌سایت شامل قانون کپی‌رایت نمی‌شود؛ و تصاویر تولید شده می‌توانند در جاهای مختلف استفاده شوند.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Getfloorplan

پلتفرم Getfloorplan یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پلان‌های دقیق دو بعدی و سه بعدی و همچنین تورهای مجازی ۳۶۰ درجه ایجاد کنند. کاربران می‌توانند در کمتر از یک دقیقه یک نقشه یا طرح اولیه را در Getfloorplan آپلود کنند؛ و هوش مصنوعی بقیه کارها را انجام خواهد داد.

هوش مصنوعی Getfloorplan در همه دستگاه‌ها قابل‌دسترسی است؛ و قابلیت‌های متنوعی دارد. علاوه بر این، Getfloorplan از یک سیستم اتوماسیون مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌کند؛ تا قیمت‌ها را در محدوده‌ای معقول نگه دارد؛ و پردازش سریع روزانه را برای حداکثر ۱۰۰۰ رندر ارائه می‌دهد.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی AI Room Planner

پلتفرم AI Room Planner یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد ایده‌هایی در خصوص طراحی داخلی است. کاربران می‌توانند عکس‌های یک مکان را آپلود کنند. سپس یک تصویر رندر شده از همان فضا را با سبکی متفاوت و دلخواه دریافت نمایند. در حال حاضر، ۱۶ سبک از جمله کریسمس، سایبرپانک و استوایی در این سرویس در دسترس است.

برای دسترسی به این سرویس و شروع استفاده از آن، تنها به یک حساب Google نیاز دارید. این پلتفرم همچنین گزینه‌های مختلفی برای طراحی اتاق مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق زیر شیروانی و فضای باز را فراهم می‌کند. طرح‌های ایجاد شده را می‌توان همان‌طور که هست مورد استفاده قرار داد؛ یا می‌توان آنها را اصلاح کرد.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Dreamhouse AI

سرویس Dreamhouse AI یک ابزار طراحی داخلی و صحنه‌پردازی مجازی است؛ که از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در بازطراحی خانه‌هایشان استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند گزینه‌های در دسترس برای طراحی را بررسی کنند؛ فضاهای خود را شخصی‌سازی نمایند؛ و از قابلیت‌های آزمایشی و رایگان این هوش مصنوعی استفاده کنند. این ابزار ۱۰ ایده طراحی داخلی رایگان برای هر اتاق را به هر کاربر ارائه می‌دهد؛ که هرکدام دارای سبک‌های متمایز خود مانند ذن، مدرن و مینیمالیست هستند. استفاده از Dreamhouse AI به شکل پایه رایگان است؛ اما امکان دسترسی به نسخه حرفه‌ای با قابلیت‌های اضافی را نیز فراهم کرده است.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Décor AI

DecorAI یک ابزار جامع طراحی داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که به کاربران کمک می‌کند تا به ایده‌های دکوراسیون جدیدی دسترسی داشته باشند. بعد از ثبت‌نام در وب‌سایت، کاربران می‌توانند از اتاق خود عکس بگیرند؛ و تا پنج ایده طراحی رایگان دریافت کنند. استفاده از این ابزار رایگان بوده و تابع شرایط و ضوابط DecorAI است. همجنین DecorAI ابزاری ساده و کاربرپسند است که به کاربران امکان می‌دهد به سرعت و به راحتی به منبعی از ایده‌های طراحی داخلی دسترسی داشته باشند.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی ArchitectAI

ArchitectAI یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که اولین معماری و طراحی داخلی هوش مصنوعی در جهان را ارائه می‌دهد. کاربر این سایت با یک کلیک می‌تواند عکس‌ها و طرح‌های ساختمان‌ها، فضاهای داخلی و مناظر را به یک طراحی با سبکی جدید تبدیل کند. این ابزار از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای تولید رندرهای HQ واقعی، طرح‌های برجسته و ایده‌هایی با واقع‌گرایی خیره‌کننده استفاده می‌کند.

 از سویی ArchitectAI.app بسیار مقرون‌به‌صرفه و کارآمد است. در واقع کاربران می‌توانند با انتخاب بیش از ۴۰۰ سبک طراحی، خانه‌های خود را با هوش مصنوعی بهتر طراحی کنند.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Reimagine Home

ReimagineHome یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است؛ که در طراحی خانه کاربرد بسیار مفیدی دارد. این ابزار از هوش مصنوعی مولد برای تولید سریع ایده‌های طراحی استفاده می‌کند؛ و نیاز طراحان و متخصصان به فرآیندهای طراحی دستی زمان‌بر را از بین می‌برد.

با ReimagineHome، کاربران می‌توانند عملا اتاق‌های خالی را صحنه‌پردازی کنند. یا فضاهای مبله و پاسیوهای بیرونی را بازطراحی نمایند. این ابزار به‌طور خودکار تمام عناصر معماری و مبلمان مانند دیوارها، درها، پنجره‌ها، تختخواب‌ها و نقاشی‌ها و همچنین تنظیمات رنگ و دستورالعمل‌های متنی کاربر را در نظر می‌گیرد.

ReimagineHome به کمک هوش مصنوعی، تغییر دکوراسیون خانه را آسان‌تر از همیشه کرده است. کاربران با کمک این ابزار می‌توانند به سرعت و به راحتی یک فضای نشیمن زیبا، با یک طراحی منحصربه‌فرد ایجاد کنند.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Spacely AI

Spacely.ai یک ابزار طراحی داخلی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران، برای رسیدن به خانه رؤیایی خود، شیوه طراحی و چیدمان مبلمان و پیشنهاداتی را در مورد طرح رنگی ارائه می‌دهد. این هوش مصنوعی دو قابلیت دارد: بازسازی اتاق و ایجاد اتاق جدید.

برای بازسازی اتاق، کاربران می‌توانند عکسی از فضای مورد نظر خود آپلود کنند. سپس سبک و نوع اتاق را انتخاب کنند؛ و پیشنهاداتی برای مبلمان و طرح‌های رنگی متناسب با سبک انتخابی خود دریافت نمایند. این قابلیت امکان تجسم و برنامه‌ریزی کارآمد در پروژه‌های نوسازی را فراهم می‌کند.

برای ایجاد اتاق جدید، کاربران می‌توانند تصویر طراحی داخلی مورد نظر خود را به همراه فهرستی از مبلمان و طرح رنگی که توسط پیمانکار آنها اجرا می‌شود، وارد کنند. این ابزار فرآیند طراحی داخلی را با ارائه پیشنهادهای شخصی بر اساس ترجیحات کاربر و روندهای فعلی طراحی ساده می‌کند. Spacely.ai تا حدودی نیاز به استخدام طراح داخلی را از بین می‌برد؛ و در وقت و هزینه کاربران صرفه‌جویی می‌کند. به‌طور خلاصه Spacely.ai یک راه‌حل بصری و کارآمد و مبتنی بر هوش مصنوعی برای هر کسی است که به کمک در طراحی داخلی نیاز دارد.

  • طراحی خانه با هوش مصنوعی Oda Moodboard

Oda Moodboard یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی است؛ که کاربران را قادر می‌سازد تا سبک دکوراسیون منزل و طرح رنگ خود را در عرض چند ثان  یه شخصی‌سازی کنند. با وجود طیف وسیعی از سبک‌ها، از جمله مدرن، بوهمی و مینیمالیستی، و رنگ‌های متنوعی مانند سرمه‌ای، سالمون، زیتونی و بژ، کاربران می‌توانند یک طراحی شخصی و ایده‌آل یا حتی طراحی دکوراسیون اداری برای فضاهای خود ایجاد کنند. خروجی این ابزار یک تصویر پایه و ابتدایی است؛ اما کاربران می‌توانند با افزودن المان‌هایی مانند گیاهان یا تابلوهای هنری یا مواردی مانند مبلمان اداری، میز اداری و صندلی اداری، آن را اصلاح کنند تا ظاهری منحصربه‌فرد داشته باشند.