ترندهای طراحی دکوراسیون اداری در سال ۲۰۲۳

در گذشته در طراحی دکوراسیون اداری دفاتر، هیچ خلاقیتی بروزداده نمی‌شد و هدف تنها کار بیشتر نیرو انسانی بود. امروزه، دفاتر به صورت پویا و با خلاقیت بصری طراحی می‌شوند.کسب و کارهای بزرگ در سرتاسر جهان مانند گوگل و فیسبوک به دنبال ایجاد فضاهای اداری برای پر جنب و جوش و هیجان انگیز هستند. بنابراین در این مقاله به ترندهای بلند پروازانه طراحی دکوراسیون اداری در سال ۲۰۱۷ نگاهی خواهیم انداخت، تا شما هم از قافله آخرین ترندها عقب نمانید!

ترندهای طراحی دکوراسیون اداری ۲۰۲۳

طرح‌ها و مبلمان قابل تنظیم

«سازگاری» نام بازی دنیای کسب و کار است؛ توانایی انطباق با تغییرات در صنعت و بر پایه مشتری می‌تواند تفاوتی به نازکی مو بین موفقیت و شکست باشد. اجرای نگرش سازگارانه در کار ضروری است، اما دفتر شما باید این نگرش را انعکاس هم بدهد و به کارکنان شما اجازه دهند تا کار خود را به نحو احسن انجام دهند.

طراحی دکوراسیون داخلی دفتر شما باید منعطف باشد و بتواند با تکنولوژی‌های جدیدی همگام باشد. به این ترتیب اگر ماهیت کار شما تغییر کند، باید بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی دفتر خود را نیز تغییر دهید تا حداکثر بهره‌وری را در این زمینه جدید به دست آورید.

از این رو تمام مبلمان اداری سراسر دفتر نیز باید بسیار انعطاف‌پذیر باشد. مبلمان مدور برای این منظور مناسب‌ترین هستند و به شما این امکان را می دهند هرطور که تمایل دارید آنها را بچینید. فضاهای ملاقات قابل تنظیم، مانند صندلی‌ها و نیمکت‌های تغییر‌پذیر، نیز بعد دیگری به دکوراسیون اداری منعطف شما می‌افزاید.

آوردن فضای خارج به داخل

حفاظت از محیط زیست باید در راس همه برنامه‌های ما قرار داشته باشد. در نتیجه، یکی از بزرگترین ترندهای طراحی دکوراسیون اداری در سال ۲۰۱۷، آوردن فضای خارج به داخل دفتر است. این به این معنا نیست که فضای کسب و کار خود را شبیه به جنگل کنید. فقط تعدادی گیاه سبز کافی است تا جلوی فعالیت‌های روزمره شما را هم نگیرد.
از گیاهان در دکوراسیون اداری دفتر خود خلاقانه استفاده کرده تا محیطی طبیعی ایجاد کنید. با کمک گیاهان می‌توانید اکسیژن بیشتری برای کارکنان خود به ارمغان بیاورید در نتیجه بهره‌وری آنها را افزایش دهید.

فضای کاری تعاونی

گرچه ممکن است استفاده از پارتیشن اداری و فضاهای کابین مانند و بسته همچنان برای بعضی از کسب و کارها مناسب باشد. اما ترندهای طراحی دکوراسیون در سال ۲۰۱۷، اکثرا به سمت طرح‌های دفتر باز و تعاونی‌تر پیش می‌روند. ایجاد فضاهای شخصی در این فضاهای مشترک می‌تواند دشوار باشد، اما اگر به درستی انجام شود، هم مقرون به صرفه و هم راحت خواهند بود. برقراری تعادل در این نوع طراحی دکوراسیون اداری حرف اول را می‌زند.

محیط‌های تفریحی اختصاصی

در طول روز کاری هیچ چیز نمی‌تواند مثل یک استراحت کوچک حال آدم را سرحال بیاورد. تحقیقات نشان می‌دهد که ذهن انسان نمی تواند برای مدت بیش از یک ساعت در یک زمان بر روی چیزی تمرکز کند. در حالت ایده‌آل، شما قادر خواهید بود به مدت یک ساعت به طور مستقیم کار کنید. اما بعد از آن باید ۱۵ دقیقه استراحت کنید تا بتوانید دوباره آن کار را با انرژی انجام دهید.

این استراحت‌ها می‌توانند به صورت جستجو کردن اینترنت یا خوردن چیزی باشد، اما بهترین کار این است که یک منطقه تفریحی برای زمان‌های استراحت کارکنان اختصاص داده شود.
یک کافی شاپ کوچک یا محیط ریلکسیشن، بهترین راه برای رسیدن به این هدف است. اگر محیط دفتر کاری‌تان کوچک است می‌توانید چند عدد مبل و صندلی راحت و تابلو دارت نصب کنید. این ویژگی‌ها به کارمندان  فرصت می‌دهد تا با یکدیگر معاشرت کنند.
داشتن یک سالن بدنسازی در محل نیز روش فوق‌العاده‌ای است. با اختصاص دادن یک محیط استراحت برای کارمنان خود، شاهد افزایش بهره‌وری آنها خواهید بود!

تخصص مکعب گروپ در زمینه خدمات طراحی دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری دفاتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه بهینه‌سازی فضای اداری برای ایجاد بهترین دکوراسیون اداری مدرن و محیط کاری حرفه ای، همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.