در این مطلب وب‌سایت مکعب گروپ به بررسی نکاتی درباره طراحی دکوراسیون اداری و فضای اداری افزایش دهنده بهره‌وری کارکنان می‌پردازیم. به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما به خوبی از ارزش همکاری کارکنان در کسب نتایج مطلوب و مورد نظر آگاه هستید. با این حال، اگر دفتر شما به گونه‌ای طراحی شده باشد که خلاقیت و همکاری را ترویج دهد و باعث ایجاد رضایت شغلی شود؛ می‌توانید انتظار موفقیت‌های بیشتری داشته باشید.

زاویه دید خود به فضا را عوض کنید

برای اطمینان از اینکه طرح دفتر شما الهام‌بخش همکاری است؛ مهم است که بدانید چگونه فضای موجود خود را مدیریت کنید. برای انجام موفقیت آمیز این کار، ابتدا باید هدف استفاده از فضای خود را مشخص کنید؛ و سپس اطمینان حاصل کنید که طراحی شما به طور موثر از این فضا استفاده می‌کند. طراحی مجدد شما نیز باید یک هدف مشخص داشته باشد. هنگامی که این موضوع مشخص شود؛ می‌توانید فضایی که این هدف را تامین می‌کند، طراحی کنید.

دفاتر اداری بزرگ

اگر شما یک فضای اداری بزرگ داشته باشید. باید در نظر بگیرید که آیا استاندارد کردن عناصر خاص امکان‌پذیر است یا نه. به عنوان مثال شما ممکن است عناصر رایج در دفتر کار خود را مشخص کنید و سپس آن عناصر را در بخش‌های اداری دیگر گسترش دهید. این استاندارد سازی می‌تواند احساس تداوم و یکپارچگی را فراهم کند؛ که این احساس می‌تواند همکاری در یک سطح ناخودآگاه ایجاد کند.

سازمان‌دهی

بسیاری از صاحبان کسب و کار از طراحی مجدد هراس دارند. آنها فکر می‌کنند که جنبه‌های سازمانی آنها با مشکل مواجه خواهد شد. اما اینگونه نیست. سازمان‌دهی در واقع بخش مرکزی و هدف طراحی مجدد است؛ یا حداقل باید اینگونه باشد. یک دفتر شلوغ با سازمان‌دهی ناکافی، فقط باعث انحراف و ایجاد استرس خواهد شد. یک دفتر که برای همکاری بهینه‌سازی شده باشد باید شامل فضایی باشد که در آن پرونده‌ها و موارد مهم با نظمی مثال‌زندنی نگهداری می‌شوند.

یک بازتاب دقیق

فضای دفتر شما همچنین باید به دقت فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در واقع ظاهری که این احساس را تکمیل کند موردنظر می‌باشد. رنگ یک جنبه مهم طراحی مجدد دفاتر اداری است. همانطور که سازمان‌دهی می‌تواند به صورت ناخودآگاه الهام بخش همکاری باشد؛ رنگ نیز می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری، خلق و خوی بهتر و در نهایت افزایش روحیه کارکنان شود.

یک نگرانی مشترک

به منظور بهبود بهره‌وری در محل کار، برخی از صاحبان کسب و کار از کاهش تمرکز کارکنان در هنگام طراحی مجدد ترس دارند. به این دلیل، این یک تصمیم بزرگ و مهم است، به خصوص اگر کارکنان شما از پیش عادت به کار کردن در فضاهای جداگانه داشته باشند. اما کارشناسان معتقدند که محیط‌های کاری مشترک و باز، می‌توانند در یک کارمند تنها ذهنیت تیمی ایجاد کنند.

مانند تکنولوژی، فراتر قدم گذاشتن و حرکت رو به جلو، هدف طراحی مجدد فضاهای اداری است. البته تغییر معمولا کار پرمخاطره ای است. با این حال، اگر به درستی انجام شد، متوجه خواهید شد که تغییر برای کارکنان آسان‌تر است.

از ابتدا کارکنان خود را درگیر تغییرات کنید

هنگام تصمیم‌گیری درباره بهترین روش طراحی مجدد برای دستیابی به فضای اداری افزایش دهنده بهره‌وری کارکنان، مهمترین و با ارزش‌ترین ورودی شما از کارمندان‌تان بدست می آید. هنگام برنامه‌ریزی برای فضای اداری الهام‌بخش جدید خود، نیازهای آنها باید قطعا مورد توجه قرار گیرد. از آنها بپرسید چه چیزی باعث الهام بخشیدن آنها به همکاری بیشتر می‌شود؟ به این ترتیب شما اطلاعاتی عالی دریافت خواهید کرد.

از کارکنان خود بپرسید چه چیزی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه آنها داشته باشد. به این ترتیب، آنها احساس مشارکت بیشتری در تصمیمات شما و در مقیاس بزرگتر در کسب و کار شما خواهند داشت.

اطلاعات زیادی در اختیار آنها قرار دهید

کارمندان شما باید اطلاعات به‌روزی از اتفاقاتی که در فضای اداری آنها که بیشتر زمان خود را در آن صرف می‌کنند، در اختیار داشته باشند. یک پیام حاوی جزئیات مرحله به مرحله را در اختیار تمام کارکنان خود قرار دهید. همچنین می‌توانید این اطلاعیه‌ها را در تمام مکان‌هایی که در معرض دید کارمندان شما هستند، نصب کنید.

زمانی را به پاسخ دادن به سوالات آنها اختصاص دهید

فضای اداری افزایش دهنده بهره‌وری کارکنان قطعا فضایی است که مطابق میل آنها طراحی شده باشد. علاوه بر به‌روز نگه داشتن کارکنان در مورد تغییرات طراحی دفاتر اداری آنها، شما همچنین بهتر است زمانی را به آنها برای پرسیدن سوالات و ارائه پیشنهادات اختصاص دهید. به این ترتیب کارکنان آمادگی و راحتی بیشتری را برای قبول تغییرات پیش رو خواهند داشت و به هنگام وقوع، آنها را راحت‌تر قبول می‌کنند.

با کارشناسان مشورت کنید

تصمیم‌گیری در مورد چگونگی بهبود کارایی در یک کسب و کار می‌تواند یک تصمیم سخت باشد. اگر فکر تغییر طراحی فضای اداری شما باعث نگرانی‌تان شده است، متخصصین مکعب گروپ می‌توانند به شما کمک کنند.

متخصصان ما به منظور زیباسازی و بهینه‌سازی انواع فضای اداری افزایش دهنده بهره‌وری کارکنان، با چندین سال سابقه و قیمت‌های رقابتی و مقرون به صرفه در خدمت شما هستند. طراحی جدید فضای اداری شما فقط یک تماس تلفنی آغاز می‌شود.