پارتیشن اداری به دیواهای پیش ساخته سبک که قابلیت نصب شدن و جا به جا کردن دارند، گفته می‌شود. جنس این پارتیشن ها اغلب از شیشه، چوب، MDF، آهن و … ساخته می‌شود. مزایایی که پارتیشن های شیشه ای در دفاتر کار فراهم می کنند، انکار ناپذیر است. با این حال بر سر مزایا و معایب پارتیشن های شیشه ای، بحث های زیادی وجود دارد.

در حالی که برخی مدیران بر این باورند که با جدا کردن افراد ازهم برای کاهش میزان حواس پرتی آنها تنها راه افزایش بهره وری است، بعضی دیگر از مدیران احساس می‌کنند، برای به حداکثر رساندن بهره وری، یک محیط پر جنب و جوش و تعاملی بسیار مهم است. با این وجود، نصب پارتیشن اداری شیشه ای مزایای انکار ناپذیری فراهم می کند. در زیر به چند مورد از این مزایا اشاره می کنیم.

فواید پارتیشن بندی شیشه ای

بهبود بهره وری

نصب پارتیشن های شیشه ای در دفاتر، بهره وری در میان نیروی کار را افزایش می دهد. کارکنان با دانستن اینکه عملکرد آنها ممکن است تحت بررسی دقیق باشد، خیلی سخت کوشانه تر کار می‌کنند.
پانل های شیشه ای شفاف ، کارمند را به مسئولیت پذیری تشویق و آنها را از تنبلی دور می کند ، که هر دوی این موارد به بهبود سطوح بهره وری کمک می کند.

نصب و راه اندازی پارتیشن شیشه ای به کاهش آلودگی صوتی در دفاتر نیز کمک می کند، به این دلیل که آنها تا حدودی صدا گیر هستند، و با به حداقل رساندن حواس پرتی، باعث بهبود بهره وری می‌شوند.

انعطاف پذیری

بزرگترین سود مالی ناشی از نصب پارتیشن شیشه ای ، مربوط به انعطاف پذیری آن است. در حالی که تغییر طرح یک اتاق با استفاده از دیوارهای سنتی یک امر خسته کننده و پر هزینه است، اما نصب پارتیشن های شیشه ای و حرکت دادن آنها از یک مکان به مکان دیگر خیلی راحت است، که برای وقتهایی که می خواهید یک بخش دیگر در دفتر اضافه کنید و یا به فضای اضافی نیاز دارید، فوق العاده است.
باز کردن پارتیشن شیشه ای نه تنها آسان است ، بلکه هیچ گونه هزینه اضافی را نیز متحمل نمی شوید. در نتیجه ، شما همیشه می توانید طرح فضای اداری خود را هرچند وقت یکبار، بسته به نیازها و شرایط خود تغییر دهید.

نمونه ای از پارتیشن اداری شیشه ای

تمیز کردن و نگهداری آسان

هر چند که ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما تمیز کردن و نگهداری پارتیشن های شیشه ای نسبتا آسان است ، چرا که تنها چیزی که برای تمیز کردن آن نیاز دارید، یک شیشه شور یا یک پارچه میکروفایبر است.

کارآمد

شما می‌توانید نیاز به روشنایی الکتریکی را، به خصوص در طول روز، با نصب پارتیشن های شیشه ای به طور موثری کاهش دهید. به این ترتیب هم در مصرف انرژی و هم هزینه‌های برق صرفه جویی می‌کنید. جدا از منافع مالی، کاهش مصرف برق، بر محیط زیست هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

روشنایی طبیعی بیشتر

عدم وجود نور طبیعی در محل کار یکی از بزرگترین مشکلات جوامع امروزی است، و اغلب موجب کاهش انرژی کارمندان و خستگی آنها در محل کار می‌شود. با این حال، شما می‌توانید سلامت و روحیه کارکنان خود را با دستکاری طرح دفاتر و افزایش نور طبیعی بهبود دهید. نصب پارتیشن های شیشه ای در دفتر یکی از بهترین راه ها برای ورود نور خورشید کافی است.

حریم خصوصی

برخلاف باورعموم، نصب پارتیشن های شیشه ای لزوما حریم خصوصی افراد را زیر پا نمی گذارد. بسیاری از مدیران نسبت به نصب پارتیشن های شیشه ای مردد هستند؛ چون نمی خواهند حریم خصوصی کارکنان خود را از بین ببرند. با مات کردن پارتیشن های شیشه ای، علاوه بر امکان ورود نور طبیعی به محیط کار، حریم خصوصی کارمندان هم به خطر نمی افتد.

ارزش زیبایی شناختی

با افزایش رقابت جهانی، جذب مشتریان جدید بسیار مشکل شده است. از این رو، کارآمد و شکیل بودن یک شرکت برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان جدید بسیار مهم است. پارتیشن های شیشه ای بدون شک، ظاهری زیبا به شرکت های بزرگ می دهند. پارتیشن های شیشه ای انواع گوناگونی دارند، و می‌توانند تکمیل کنندۀ هر دفتری باشند و ظاهری مدرن به محل کار بدهند.

طول عمر بالا

جدا از متنوع بودن پارتیشن ها، ضخامت شیشۀ پارتیشن های شیشه ای باید استاندارد و در برابر ساییدگی و شکستن مقاومت باشد. به این ترتیب، با مراقبت و نگهداری مناسب، می توانید سالها از پارتیشن های شیشه ای کار کشید.
اگر چه ممکن است انتخاب نوع شیشه ، از میان انواع مختلف موجود پارتیشن های اداری ، برای نصب در محل کار برایتان مشکل باشد، اما حس و ظاهری که دنبالش هستید و همچنین دکوراسیون اداری شما ، از فاکتورهایی هستند که هنگام انتخاب پارتیشن باید در نظر بگیرید.
محبوبیت پارتیشن شیشه ای با وجود تنوع های زیاد آنها ، روز به روز در حال افزایش است ، به خصوص وقتی صحبت از طراحی در میان باشد.