در دنیای تجاری همیشه در حال تغییر، حداکثرسازی محیط کار برای ایجاد فضای کاری کاربردی‌تر، نقش مهمی در ایجاد یک محیط کاری دوستانه، راحت، الهام‌بخش و سازنده ایفا می‌کند. اگر در نظر دارید فضایی برای برگزاری جلسات خصوصی و یا استراحت بین کار در فضای فعلی کارتان ایجاد کنید و بودجه‌تان نیز محدود است، پارتیشن‌بندی اداری می‌تواند یک راه حل خوب باشد. برای این منظور می‌توانید از مجموعه‌ای از پارتیشن های اداری شیک و خلاقانه استفاده کنید.

مزایای استفاده از پارتیشن‌ در فضای اداری

حواس‌پرتی کمتر

یافتن تعادل مناسب بین حفظ حریم خصوصی و همکاری، بستگی به نوع کسب و کار شما دارد، اما به طور کلی کارکنان این حق را دارند که به سطح مناسبی از تمرکز برسند تا بتوانند کار خود را به طور موثر انجام دهند. نکته: پارتیشن های اداری سفارشی، حریم خصوصی را حفظ کرده و عایق سر و صدا هستند؛ دو موردی که بر روی کارایی کارکنان تاثیر به سزایی دارند.

زیبایی

پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند از جمله شیشه‌ یک یا دوجداره، و همچنین مواد ساخت پارتیشن‌ها نیز بسیار متنوع است از جمله چوب، آلومینیوم، گچ تخته، کامپوزیت و شیشه ای؛ علاوه بر این پارتیشن‌ اداری در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌ها مختلف موجود هستند. نکته: ظاهر و حس دفتر کار می‌تواند تاثیر یادی بر روحیه کارکنان داشته باشد؛ یک محیط کار شاداب منجر به داشتن نیروی کار شاد و سخت‌کوش خواهد شد.

مقرون به صرفه

انعطاف‌پذیری پارتیشن‌ها به این معناست که شما می‌توانید هر زمان که نیاز به اعمال تغییرات و تنظیم مجدد در دکوراسیون اداری فضای دفتر خود داشتید، پارتیشن‌ها را باز کرده و از نوع به شکل دیگر یا در مکان دیگر نصب کنید. این کار کمتر از بازسازی کامل خرابی به بار می‌آرود، به خصوص اگر بودجه محدود باشد. نکته: پارتیشن‌بندی اداری، راهی بسیار موثر برای ایجاد یک فضای جدید یا یک اتاق استراحت جدید است.

کدام نوع پارتیشن‌ مناسب فضای اداری می باشد

دلایل اصلی برای انتخاب پارتیشن را در نظر بگیرید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام نوع پارتیشن برای شما مناسب‌تر است، اولین کاری که باید بکنید این است که ببینید دقیقا میخواهید با فضای کاری فعلی خود چه کار کنید. آیا نیاز دارید یک قسمت جدید برای پذیرش ایجاد کنید؟ شاید فضای لازم برای برگزاری جلسات خصوصی به منظور بحث در مورد مسائل حساس و محرمانه را ندارید و یا صرفا به یک فضای استراحت برای کارکنان خود هستید تا بین کار در آنجا استراحت کنند، ناهار بخورند و یا جلسات غیر رسمی خود را برگزار کنند.

نکته: دلیل پارتیشن بندی شما هرچه که بود، حتما درمورد انواع مختلف پارتیشن‌های موجود کاملا تحقیق کنید.

۱. پارتیشن‌های قابل جداسازی

بستن و باز کردن این پارتیشن‌ها فوق‌العاده راحت است، به ویژه اگر دائما نیاز به تغییرات داشته باشید. نکته: پارتیشن‌های با درهای کشویی یا تاشو فوق‌العاده هستند به خصوص اگر بخواهید فضاهای جداشده را بیش از پیش مجزا کنید.

۲. پارتیشن‌های چوبی

اگر به دنبال یک ظاهر طبیعی و پراحساس هستید، پارتیشن چوبی همان چیزی است که به آن نیاز دارید، که در کنار کاربردی بودن، ظاهر دلپذیری نیز به دکوراسیون داخلی فضای کار می‌دهد. همچنین ظاهر پارتیشن‌های اداری چوبی نیز بسیار متنوع است و پرداخت‌های آنها با هم فرق می‌کند و در عرض و ارتفاع مورد نظر و متناسب با محیط کار شما موجود هستند. پارتیشن های چوبی را می‌توان به راحتی با ۲، ۳ و ۴ اتصال خطی به یکدیگر متصل کرد.

این نوع پارتیشن‌ اداری می‌توانند هم به صورت صاف و هم منحنی و بسته به طرح و فضای داخلی دفتر شما طراحی شوند. نکته: پارتیشن‌های چوبی به ویژه برای اتاق‌های کنفرانس، سوئیت‌های اجرایی و اتاق‌های هیئت مدیره ایده آل است که در آن عملی و کاربردی بودن بسیار مهم است. 

۳. پارتیشن‌های شیشه‌ای

انواع مختلفی از پارتیشن شیشه ای از جمله ترکیبی از پارتیشن‌های تو پُر، یک، دو یا سه جداره وجود دارد. گزینه‌های موجود برای پارتیشن‌های شیشه‌ای زیاد و متنوع است: پارتیشن‌های شیشه‌ای با قاب استیل یا چوبی، پنل‌های کامل شیشه و یا نیمه شیشه، و همچنین سبک‌های متنوع از جمله شیشه مات، رنگی یا چاپی.

پارتیشن‌های شیشه‌ای را می‌توان متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار شما سفارشی کرد، به این ترتیب بسته به بودجه‌تان، پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌تواند راه‌حل ایده‌آلی برای شما باشند.

نکته: این پارتیشن‌ها، انتخابی بسیار عالی برای تقسیم‌بندی فضای کار هستند و باعث می‌شود فضا روشن و پرنور باقی بماند.

۴. پارتیشن‌های صفحه آکوستیک

دفاتر کاری سبک باز، برای استفاده‌ حداکثر از فضای موجود فوق‌العاده هستند، اما حفظ سکوت و حریم خصوصی در اینگونه فضاها، چالش‌ برانگیز خواهند بود. اگر سر و صدا در محیط کاری شما نیز مسئله‌ساز شده است.  پارتیشن‌های اداری آکوستیک، فوم‌های آکوستیک ضخیمی بین پنل‌های خود دراند که سر و صدا را جذب می‌کند.

نکته: اگر این نوع پارتیشن‌ها را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که از مواد باکیفیت و مطابق با قوانین ساختمانی تولید شده باشند.

۴. پارتیشن‌ ایستاده اداری

یکی از چالش‌های دفاتر کاری سبک باز این است که بتوانند بدون اضافه کردن اتاق‌های اضافی، برای کارکنان فضاهایی فراهم کنند تا بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر همکارانشان، با یکدیگر کار کنند. پارتیشن‌های ایستاده، راه‌حلی ارزان قیمت، انعطاف‌پذیر و شیک برای ایجاد یک فضای جلسه و استراحت برای کارکنان است.

نکته: اگر بودجه‌تان محدود است، پارتیشن‌های ایستاده با طراحی‌های انعطاف‌پذیر ، خیلی سریع و راحت نصب می‌شوند.

پارتیشن‌ها چقدر هزینه برمی‌دارند؟

در مقایسه با بازسازی کامل فضا، پارتیشن‌بندی اداری می‌تواند روشی بسیار مقرون به صرفه برای تقسیم‌بندی دفاتر کار باشد. علاوه بر این پارتیشن‌ اداری را می‌توان به راحتی نصب و دوباره باز کرد. به این ترتیب می‌توانید در قیمت‌های مختلف و به شکل‌های مختلف از آنها استفاده کنید.

نکته: انتخاب پارتیشن‌های اداری به معنی صرفه‌جویی در انرژی و هزینه‌های ناشی از آن نیز هست، زیرا اتاق‌های کوچک‌تری باید گرم و روشن باشند.

از کجا مطمئن شوم پارتیشن‌های اداری مناسب نیاز من است؟

بعد از تصمیم‌گیری در مورد پارتیشن‌بندی، گام بعدی این است که از یک متخصص دکوراسیون اداری مجرب کمک بگیرید تا بفهمید بهترین مکان برای نصب پارتیشن‌های شما کجاست. هر کسی را که برای اینکار انتخاب می‌کند باید خواست و نیاز شما را مد نظر بگیرد و یک سری تصاویر ۲ بعدی و ۳ بعدی تهیه کند تا بتوانید بهتر شکل نهایی دفتر کار خود را درک کنید. پس از اینکه در مورد طرح نهایی به توافق رسیدید. نوبت به انتخاب رنگ، مواد، نوع نصب و غیره توسط شما می‌رسد. قبل از گرفتن تصمیم نهایی، چند نمونه را ببینید.

نکته: برای اطمینان از دستیابی به نتیجه مورد نظرتان، حتما از یک متخصص دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. این متخصص باید در زمینه پارتیشن اداری تخصص داشته باشد و بتواند کیفیت کار نهایی را تضمین کند. گروه مکعب گروپ با سال‌ها تجربه و متخصصین مجرب در امر طراحی دکوراسیون اداری و دکوراسیون داخلی آماده مشاوره در طراحی فضای کاری دفتر شما می باشد.