رعایت نکته‌های مهم برای طراحی داخلی و دکوراسیون میوه فروشی نقش مهمی برای جذب مشتری دارد. امروزه بیشتر صاحبان این نوع کسب‌وکار، از طراحی داخلی و دکوراسیون مدرن و در عین حال کاربردی استفاده می‌کنند. از این طریق هم مشتری می‌تواند راحت‌تر به اقلام مورد نظر خود دسترسی پیدا کند؛ و هم رفت و آمد و دیدن اجناس ساده‌تر می‌شود. امروزه طراحی دکوراسیون مناسب میوه فروشی، مانند سایر طراحی‌ها، تغییرات چشم‌گیری داشته است. بنابراین دیگر به‌صورت سنتی و سبک قدیمی خود انجام نمی‌شود. در بازار رقابت توجه به نکته‌های لازم برای دیزاین این مغازه‌ها، در راستای افزایش مشتری و بالاتر رفتن فروش ضروری است. در این مطلب به بررسی این نکات و سبک‌های مختلف طراحی، همراه با بررسی تناسب هزینه و فایده حاصل از این کار پرداخته‌ایم.

طراحی مناسب برای قفسه‌ها و استفاده بهینه از فضای میوه فروشی

استفاده از دکور مناسب برای چیدن محصولات و قفسه‌بندی‌های میوه فروشی، باعث می‌شود که میوه‌ها و صیفی‌جات و سایر محصولات متنوعی که امروزه در این مکان‌ها عرضه می‌شوند؛ هم جلوه بهتری به محیط بدهند و هم فضا را کاربردی‌تر و امروزی کنند. این قفسه‌ها برای دسته‌بندی محصولات هستند. بنابراین با یک دکوراسیون خوب در چیدمان قفسه‌های داخلی، میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌جات و سایر محصولات، هرکدام در بخش جداگانه و طوری که مشتری به‌سادگی بتواند آنها را در یک نگاه کلی به مغازه ببیند، قرار می‌گیرند. همچنین محصولات خانگی و متفاوت که این روزها در سوپر میوه‌ها دیده می‌شوند؛ در قفسه‌های مدرن‌تری که معمولا نزدیک به صندوق هستند، جای می‌گیرند.

مغازه‌داران دقت می‌کنند که در دکوراسیون محل کسب خود از مبلمان و میز اداری و صندلی اداری مناسب با اشکال امروزی استفاده کنند. از این طریق هم ظاهر مغازه منظم می‌شود و هم مشتری متوجه می‌شود برای پرداخت حساب خرید خود به کدام سمت مراجعه کند و سردرگم نخواهد شد. چنانچه فضای مغازه میوه فروشی کوچک باشد؛ برای دکوراسیون داخلی و قفسه‌بندی، از قفسه‌های دیواری استفاده می‌شود. اما اگر مساله محدودیت متراژ درمیان نباشد؛ روش‌های متعددی برای دکوراسیون به‌کار گرفته می‌شوند. در ادامه به چند سبک دکوراسیون مخصوص این مغازه‌ها می‌پردازیم

دکوراسیون داخلی میوه فروشی

  • دکوراسیون میوه فروشی با سبک امروزی و مدرن

برای این نوع دکوراسیون، دیوارهای مغازه را با آینه پوشش می‌دهند. هم فروشگاه جلوه بیشتری پیدا می‌کند و هم فضا دلبازتر به نظر می‌رسد. دکوراسیون مغازه میوه فروشی هم مانند دیگر مغازه‌ها دارای سبک‌های مختلفی است؛ که از رایج‌ترین آنها، آینه‌کاری روی دیوارها است. سبک مدرن به‌عنوان بهترین سبک برای این دکوراسیون شناخته می‌شود. این سبک بر پایه سادگی است. بنابراین در آن تنها از ابزاری برای چیدمان و زیباسازی محیط استفاده می‌شود که کم‌جا ولی دارای کاربرد بالا باشند. سبک دیزاین مدرن برای فضاهای کوچک مناسب‌تر است. از وسایل دکوری به رنگ روشن استفاده می‌شود؛ و نورپردازی روشن هم در این سبک رایج است.

  • دکوراسیون میوه فروشی کلاسیک

امروزه افراد برای طراحی دکوراسیون میوه فروشی، همچنان به میزان زیادی از سبک کلاسیک استفاده می‌کنند. این سبک از قدیم رایج بوده و فقط تغییراتی به‌روز در آن داده شده است. طراحی داخلی کلاسیک برای دکوراسیون میوه فروشی، سبکی جدید با الهام از سبک‌های قدیمی است. بیشترین متریالی که در این سبک به کار می‌رود و آن را جذاب‌تر می‌کند، چوب است. چوب موجب افزایش گرمی در محیط می‌شود.

  • هزینه دکوراسیون و طراحی داخلی میوه فروشی و فواید این هزینه

زمانی که از تغییر دکوراسیون مغازه میوه فروشی سخن می‌گوییم؛ اولین چیزی که ذهن صاحبان این کسب‌وکار را درگیر می‌کند، هزینه این کار است. اغلب با این تصور که ممکن است هزینه دکوراسیون داخلی فضای میوه فروشی زیاد باشد به این کار توجه نمی‌کنند. اما لازم است بدانیم که این هزینه، با توجه به نیاز محل و نوع و میزان متریال مورد استفاده، قابل تغییر است. از طرفی خود صاحبان کار هم می‌توانند با دانستن شیوه‌های معمول امروزی، مغازه خود را به سبک و شیوه‌ای درست ولی با هزینه‌ای کم دیزاین کنند. اینکه متراژ فضا چقدر است و چه متریالی نیاز است؛ یا اینکه چه سبکی مدنظر صاحب مغازه است؛ بر روی قیمت دکوراسیون مغازه میوه فروشی تاثیر زیادی دارد.

  • دکوراسیون مناسب برای میوه فروشی های کوچک

برای طراحی داخلی یک مغازه کوچک میوه فروشی، باید از کمترین فضا، با کمک خلاقیت و ابزارهای مناسب، بیشترین استفاده را کرد. در مغازه‌های بزرگ هر ردیف به محصول متفاوتی اختصاص دارد. اما برای فضاهای کوچک دیوارها را تا جای ممکن طبقه‌بندی می‌کنند؛ و با استفاده از آینه‌کاری دیوارها، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. اگر طبقه‌های زیرین به صیفی‌جات اختصاص داده شوند؛ و طبقه‌های وسط به میوه‌ها، هم تمام کالاهای مغازه را چیده‌ایم و هم توانسته‌‌ایم فضای زیادی را اشغال نکنیم. همچنین برای استفاده بهینه از فضا، نباید نورپردازی‌های قدیمی را به‌کار ببریم؛ یا به چند لامپ ساده اکتفا کنیم. بلکه بهتر است سعی کنیم از نورپردازی خاص و مدرن برای جلوه دادن بیشتر به محیط و محصولات داخل مغازه کمک بگیریم.

نکته‌های مهم در دکوراسیون مغازه میوه فروشی

  • جذاب کردن فضا برای مشتری از طریق انتخاب دکوراسیون مناسب برای مغازه میوه فروشی
  • به کار بردن دکور شیک و چشم‌گیر و در عین حال ساده
  •  ایجاد فضایی که در آن بتوان با یک نگاه تمام محصولات موجود را دید
  • توجه به متراژ فضا، برای انتخاب بهترین طراحی و دیزاین داخلی
  • به‌کار گرفتن مبلمان مناسب اداری، میز اداری و ایجاد فضایی منظم و خلوت در بخش صندوق داری
  • طراحی و دیزاین، به‌صورتی که تمیزکردن مغازه به آسانی انجام شود. چون مولفه بهداشت در جذب مشتری برای مکان‌های مرتبط با فروش خوراکی‌ها اهمیت زیادی دارد.
  • استفاده از آینه دیواری، قفسه‌های جانبی یا جزیره‌ای در وسط، همراه با نورپردازی روشن و مناسب
  • به‌کار گرفتن وسایل چوبی و کم‌جا بر اساس متراژ، برای ایجاد دکوراسیونی ساده، زیبا و کم هزینه

به‌طور کلی برای طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه میوه فروشی رعایت اصولی که نه‌تنها مشتریان جدید را به خود جلب کند؛ بلکه آنها را برای خرید مجدد به آن محل بازگرداند؛ و میزان فروش افزایش یابد، اهمیت دارند. اگرچه اغلب مشتریان در هنگام خرید، لیست خاصی در نظر دارند؛ اما با یک دکوراسیون جذاب، احتمال خریدهای بیشتر مشتری با تصمیم آنی بالا می‌رود. نتیجه حاصل از توجه به دکوراسیون داخلی مغازه میوه فروشی، افزایش خرید مشتریان، مراجعه مجدد یا دائمی آنها و نهایتا سود بیشتر فروشنده است.