نشستن‌های غیر‌استاندارد و طولانی‌مدت پای میز و رفع نیاز ارباب رجوع مشکلات زیادی برای سلامتی کارمندان به‌وجود می‌آورد. از مشکلات چشم و خستگی‌های مداوم گرفته تا فشارهایی که به ستون فقرات یا زانوها وارد می‌شود، همگی از عوارض این کار هستند.

شما باید قبل از هر چیزی به فکر سلامتی خود در محیط اداره باشید و استانداردها را رعایت کنید. در واقع از نور مناسب صفحه نمایش کامپیوتر تا نوع نشستن روی صندلی باید استاندارد باشند.

یکی از انواع اکسسوری اداری پرکاربرد که در محیط‌های اداری برای حفظ سلامت کارمندان اهمیت دارد، زیرپایی است. این اختراع جدید باعث می‌شود تا پاهای کارمندان حین کار روی صندلی آویزان نباشید و در وضعیت استانداردی قرار بگیرد. زیرپایی به استاندارد نشستن روی صندلی‌ها کمک می‌کند.

با استفاده از زیرپایی می‌توانید از بسیاری از مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها، رباط‌ها، تاندون‌های موضعی بدن و … حین نشستن غیر‌استاندارد روی صندلی به‌وجود می‌آید، جلوگیری کنید.

زیرپایی اداری چیست؟

اگر به‌صورت نامناسب و در بازه‌های زمانی طولانی پشت میز و روی صندلی بنشینید، خون در اندام‌های تحتانی‌تان جمع می‌شود و روی ماهیچه‌ها و سایر اندام‌های بدنتان تاثیر منفی می‌گذارد. این تاثیرات گاهی دردهای غیر‌قابل تحملی به‌وجود می‌آورند که شما را وادار به عمل جراحی و کارهای خطرناک دیگر می‌کنند.

زیرپایی‌ها وزن سبک و طراحی مناسبی دارند و  به‌راحتی زیر میز جا‌به‌جا می‌شوند. شما می‌توانید آنها را به هر جا که نشسته‌اید، منتقل کنید و زیر پاهایتان قرار دهید. با قرار گرفتن کف پا روی زیرپایی، خون در بدن جریان پیدا می‌کند و قدرت عضلانی‌تان را بهبود می‌بخشد.

زیرپایی وسیله‌ای مناسب برای صحیح نشستن روی صندلی در محیط اداره است.

چرا باید از زیرپایی اداری استفاده کنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از زیرپایی اداری وجود دارد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به ارتفاع زیاد میز اداری اشاره کرد. کارمندان وقتی پشت میزهایی با ارتفاع زیاد می‌نشینند، مجبور هستند که ارتفاع صندلی‌شان را بالاتر ببرند. با انجام این کار پاها از سطح زمین فاصله می‌گیرند و به‌صورت آویزان روی صندلی باقی می‌مانند. این ویژگی باعث بروز دردهای مختلی مثل پا‌درد می‌شود و در آینده مشکلات زیادی برای بدنتان به‌بار می‌آورد.

شاید با خود فکر کنید با تکیه‌نکردن به پشتی صندلی و کمی جلوتر نشستن می‌توانید پاهایتان را به زمین نزدیک کنید تا این مشکل برطرف شود، اما حالا مشکل جدیدی برای کمر و ستون فقراتتان به‌وجود می‌آید. اینجا فقط یک زیرپایی استاندارد است که می‌تواند با حفظ قوس بدن از سلامتی‌تان محافظت کند.

ویژگی‌های زیرپایی اداری

با استفاده از زیرپایی اداری می‌توانید حالت قرارگیری بدنتان پشت میز اداری را تنظیم کنید. این وسیله تاثیر زیادی در افزایش بازدهی و کاهش خستگی‌تان دارد و با استفاده از آن به دردهایی مثل کمردرد، پادرد و …  کمتر گرفتار می‌شوید.

در صورت استفاده از زیرپایی می‌توانید به‌صورت استاندارد روی صندلی بنشینید و دیگر مشکلی بابت تنظیم ارتفاع صندلی نخواهید داشت. برخی افراد قدشان نسبت به دیگران کوتاه‌تر است، برای همین برای آنها صندلی‌هایی با ارتفاع مناسب در بازار پیدا نمی‌شود؛ آنها می‌توانند با استفاده از این وسیله مشکل ارتفاع صندلی را برای همیشه از بین ببرند.

مزیت‌های زیرپایی اداری

استفاده از زیرپایی در زیر میزها و مبلمان اداری مزیت‌های زیادی برایتان دارد که در ادامه آنها را لیست می‌کنیم و توضیح می‌دهیم:

حفظ سلامتی و جلوگیری از کمردرد

کارمندان معمولا در طی روز تحرک بسیار کمی دارند؛ حالا فکر کنید علاوه بر نداشتن تحرک، بدن در وضعیت نامطلوب قرار می‌گیرد. تمام این‌ها منجر به ایجاد دردهای شدید در بدن خواهند شد و مشکلات زیادی برای سلامتی‌تان به‌بار می‌آورند. زیرپایی از این وضعیت جلوگیری می‌کند و موجب حفظ سلامتتان می‌شود.

با استفاده از زیرپایی دیگر به مشکلاتی مثل واریس، ایجاد لخته خون در قسمت پا، ایجاد درد، سفتی عضلات و … گرفتار نمی‌شوید، چون این وسیله موقعیت بدنتان را به‌صورت عمود و استاندارد روی صندلی تغییر می‌دهد.

جبران ارتفاع صندلی

زیرپایی‌های اداری یک تکیه‌گاه ارگونومیک است که برای افراد کوتاه قد و کسانی که مشکل نشستن روی صندلی دارند، طراحی شده است. این وسیله زیر میز قرار می‌گیرد و می‌توانید پاهایتان را روی آن بگذارید. زیرپایی مانع از آویزان‌ماندن پاها در طولانی‌مدت می‌شود و درد حاصل از ثابت‌ماندن پاها را از بین می‌برد.

نحوه خرید زیرپایی مناسب

زیرپایی‌ها با ارتفاع‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند. نوع زیرپایی برای هر فرد متفاوت است و شما باید بر اساس قد، نوع میز اداری، صندلی اداری و … این وسیله را بخرید. تولیدکنندگان ارتفاع زیرپایی‌ها را معمولا بین ۵ تا ۱۲ سانتی‌متر در نظر می‌گیرند و شما باید بر اساس فیزیولوژی بدنتان یکی از انواع آن را تهیه کنید.

برای اینکه متوجه شوید ارتفاع مناسب زیرپایی برای شما چقدر است، باید این وسیله را حین نشستن پشت میز و صندلی اداری امتحان کنید. وقتی از این وسیله استفاده می‌کنید، بدن باید در حالت استاندارد قرار بگیرد و هیچ فشاری به بدنتان وارد نشود. بنابراین اگر در صورت استفاده از این وسیله باز هم به بدنتان فشار وارد شد، یعنی باید زیرپایی دیگری با ارتفاع کمتر یا بیشتری بخرید.

انواع زیرپایی با قابلیت تنظیم ارتفاع در بازار وجود دارند که مناسب‌ترین گزینه برای خرید هستند. این ابزار زانوها را به صورت ۹۰ درجه قرار می‌دهند و از ایجاد فشار روی آنها جلوگیری می‌کنند. بنابراین در حین خرید حتما با قابلیت تنظیم ارتفاع زیر پایی توجه داشته باشید.

زیرپایی، اختراعی مفید برای سلامت بدن

یکی از اختراع‌های بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن حین کار در محیط‌های اداره، زیرپایی‌ها هستند که تاثیر مثبتی روی بهره‌وری بیشتر کارمندان می‌گذارند. این ابزار حالت نشستن را استاندارد کرده و از دردهای شدید عضلانی و ماهیچه‌ای جلوگیری می‌کنند. بنابراین اگر هنوز صندلی اداره‌تان ارتفاع نامناسبی دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این وسیله استفاده کنید.

زیرپایی‌ها اکنون جزو مهمترین اکسسوری‌های اداری شده‌اند که بیشتر مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار برای حفظ سلامت کارمندان خود باید آنها را تهیه کنند. با تهیه این وسایل کارمندان می‌توانند در تمام مدت کار بدنشان را در حالت استاندارد تنظیم و مانع بروز مشکلاتی مثل بی‌تحرکی و … شوند.