آیا می‌خواهید دکوراسیون مغازه خود را طراحی کنید، اما هیچ ایده‌ای ندارید؟ هوش مصنوعی به کمک شما می‌آید تا در سریعترین زمان و بهترین نحو ممکن فروشگاه را طراحی کنید. هوش مصنوعی حالا به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده است و به او در ساخت ماشین‌های خودران تا اپلیکیشن‌های موبایل یا برنامه‌های طراحی فروشگاه کمک می‌کند.

شما برای طراحی مغازه خود می‌توانید از برنامه‌هایی استفاده کنید که مبتنی بر هوش مصنوعی ایده‌های مختلفی را در اختیارتان می‌گذارند. این اپلیکیشن هابه‌صورت کاملاً برنامه‌ریزی‌شده متناسب فرم، ابعاد و ویژگی‌های دلخواه شما ایده‌هایی را در اختیارتان می‌گذارند.

این‌روزها اغلب افراد ترجیح می‌دهند به‌جای طراحی فروشگاه بدون هیچ برنامه‌ریزی، اقدام به استفاده از هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه خود کنند. اما این برنامه‌ها چه هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ پاسخ این سؤالات را در طول این مقاله می‌دهیم.

معرفی انواع سایت هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه

انواع سایت هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه عبارتند از:

  • Room GPT

اگر قصد طراحی داخلی یک فضا را دارید، ابزار Room GPT به کمک شما می‌آید تا آنجا را تبدیل به فضای موردعلاقه خود کنید. شما با این برنامه می‌توانید طرح‌های داخلی کاملاً سفارشی‌سازی‌شده ایجاد و آنها را در دنیای واقعی پیاده‌سازی کنید. این ابزار رایگان است و مبتنی بر زبان GPT-3 کار می‌کند. این فناوری می‌توانید به طیف گسترده‌ای از درخواست‌ها به زبان انسان‌مانند پاسخ دهد و نیاز کاربران را برطرف کند.

شما می‌توانید از بین انواع تم‌های مختلف این برنامه از جمله روستایی، مدرن، مینیمالیستی و … نظر خود را انتخاب و طرح داخلی موردنظرتان را پیاده‌سازی کنید. در هر یک از این سبک‌ها Room GPT ایده‌های خلاقانه‌ای دارد که قطعاً به شما کمک می‌کنند. با استفاده از ایده‌های این برنامه می‌توانید جایگاه مناسب انواع پارتیشن اداری یا فروشگاهی، مبلمان، میز‌ها و سایر المان‌های تزیینی را مشخص کنید.

  • Microsoft Bing AI Image Creator

Microsoft Bing AI Image Creator با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین به کاربران در طراحی داخلی کمک می‌کند. با این ابزار می‌توانید مبتنی بر موتور جستجوی بینگ طرح‌های موردعلاقه خود را انتخاب کرده و آنها را در فضای واقعی پیاده‌سازی کنید.

شما در این برنامه به طیف گسترده‌ای از انواع منابع طراحی دسترسی دارید که می‌توانید متناسب با نیاز خود از یکی از آنها استفاده کنید. در واقع این ابزار این امکان را دارد که تصاویر، مقالات یا سایر فایل‌ها و منابع مربوط به پروژه را برایتان پیدا کرده ودر اختیارتان بگذارد. با این ویژگی ایده‌هایی برای طراحی به کاربران می‌دهد که فوق‌العاده جذاب و خاص هستند.

این برنامه قابلیت تجزیه و تحلیل سبک شخصی و ترجیحات کاربران را دارد و به‌همین دلیل بین طراح‌ها محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

  • Stable Diffusion AI

یکی دیگر از برنامه‌های جذابی که به شما در طراحی فروشگاه کمک زیادی می‌کند، Stable Diffusion AI است. این برنامه با استفاده از شبکه‌های عصبی می‌تواند مولد متن به تصویر باشد. در واقع ماشین‌های این ابزار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از مغز انسان پیروی کنند. در واقع Stable Diffusion AI به‌واسطه تحقیقات گسترده در زمینه بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین به‌وجود آمده و به طراح‌های داخلی کمک زیادی می‌کند.

شما با استفاده از Stable Diffusion AI می‌توانید هر آنچه را که در ذهن می‌پرورانید، ببینید و از روی متن آنها را توصیف کنید. شما همچنین امکان اضافه‌کردن شیء یا المان‌های مختلفی را به تصاویری که از قبل گرفته‌شده‌اند، اضافه کرده و حالت دلخواه خود را در آن عکس به‌وجود آورید. امکان ویرایش عکس‌های قدیمی نیز یکی از ویژگی‌های این برنامه است که جذابیت زیادی برای کاربران دارد.

با استفاده از این برنامه در واقع شما یک تصویر را از هیچ خلق می‌کنید و تغییرات دلخواه را در آنها به‌وجود می‌آورید.

هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه

  • Diffusion Bee

در طراحی Diffusion Bee از الگوریتم‌های یادگیری عمیق استفاده‌شده است. در واقع هر چه از این الگوریتم‌ها بیشتر استفاده کنید، دقیقتر می‌شوند و عملکرد بهتری پیدا می‌کنند. Diffusion Bee به شما کمک می‌کند تا بر اساس یک تصویر، پیشنهاداتی در خصوص همان تصویر بگیرید؛ بنابراین می‌توانید متناسب با یک دکوراسیون خاص، ایده‌های مشابه‌ای بگیرید.

Diffusion Bee می‌توانید طراحی کاملاً متناسب با نیز کاربر تولید کند. در واقع این برنامه داده‌های زیادی را درباره سبک دلخواه کاربر جمع‌آوری کرده و به عوامل دیگری مانند اندازه و چیدمان فضا نیز توجه دارد. از آنجا که امکان استفاده آفلاین از این برنامه را دارید، بنابراین حتی می‌توانید در موقعیت‌هایی مثل داخل مغازه و … از آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید جایگاه درست صندلی اداری یا فروشگاهی، میز‌ها، قفسه‌ها و … را یاد بگیرید، Diffusion Bee ابزاری حرفه‌ای در این زمینه است که تمام مشکلات و چالش‌های شما را بابت طراحی فضا از بین می‌برد.

  • Open Art AI

Open Art AI یکی از ابزار‌های جدید برای طراحی فروشگاه و فضای داخلی است که در آگوست سال ۲۰۲۲ توسط کوکو مائو و جان کیائو طراحی شد. این برنامه از مجموعه‌ای از انواع طرح‌ها تشکیل‌شده که از سایر ابزار‌های طراحی در هوش مصنوعی استخراج‌شده‌اند و مثل یک هوش مصنوعی طراحی داخلی Lazada یا Shopee کار می‌کنند.

اگر می‌خواهید به‌صورت جدی چیدمان فروشگاه خود را انجام دهید، شاید این ابزار کاربرد زیادی برایتان نداشته باشد، اما از طریق آن می‌توانید به ایده‌های مختلفی برسید که به چیدمان هر چه بهتر کمک زیادی می‌کنند. شما می‌توانید با پیمایش و کندوکاو در این برنامه به ایده‌های فوق‌العاده‌ای برسید که منجر به طراحی شیک و خارق العاده دکوراسیون فروشگاه‌تان می‌شوند.

  • Dall-E

یکی دیگر از دستاورد‌های هوش مصنوعی برای طراحی فضای داخلی فروشگاه‌ها Dall-E است. این برنامه تصاویری را مبتنی بر متن تولید می‌کند. شما با این برنامه به عقیده برخی از کاربران می‌توانید تصاویری را بسازید که امکان ساخت آنها به‌صورت دستی دشوار بوده و مشکلات زیادی برایتان به بار می‌آورد. البته این نکته را در نظر بگیرید که شاید تصاویر تولیدشده توسط این برنامه نتوانند به‌خوبی نیاز شما را برآورده کنند، اما قطعاً ایده‌های جذابی از آنها می‌گیرد که هر کدام خارق العاده و خاص هستند.

اگر بتوانید هر آنچه را که می‌خواهید، به‌صورت دقیق به هوش مصنوعی Dall-E بگویید، این برنامه نتایج دقیقتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. شما باید در نوشتن خواسته‌های خود عملکرد مناسبی داشته باشید تا تصاویری کاملاً مرتبط به آنها به دست اورید. اگر برای بیان خواسته خود نمی‌توانید از کلمات استفاده کنید، متأسفانه Dall-E خیلی به کارتان نمی‌آید.

  • Midjourney

شما با استفاده از Midjourney می‌توانید به‌واسطه هوش مصنوعی طرح‌های دکوراسیون داخلی فروشگاه را در هر سطحی انجام دهید. شما به‌واسطه این برنامه امکان توسعه طرح‌های داخلی را با قدرت زیاد دارید. این برنامه می‌تواند تصاویر فوق‌العاده خیره‌کننده و واقع‌گرایانه‌ای در اختیارتان بگذارد تا با استفاده از آنها بتوانید جذابیت محیط کار خود را افزایش دهید.

Midjourney به‌صورت vip است و فقط افرادی می‌توانند از آن استفاده کنند که هزینه‌ای را در قبال دریافت خدمات پرداخت کرده‌اند.

معرفی سایت هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه

  • Interiorai

اگر می‌خواهید طراحی داخلی باکیفیتی انجام دهید، از interiorai استفاده کنید که مبتنی بر هوش مصنوعی کمک زیادی در این زمینه به شما می‌کند. شما می‌توانید یک عکس خام به این برنامه دهید تا کاملاً متناسب با فضای آنجا دکوراسیون زیبایی را برایتان خلق کند. مثلاً اگر عکس یک فضای خالی را در interiorai آپلود کنید، بر خلاف بسیاری از ابزار‌های هوش مصنوعی که در طراحی دچار مشکل می‌شوند، این برنامه می‌تواند فضا را طراحی‌شده در اختیارتان بگذارد.

یکی از ویژگی‌های خیلی خوب interiorai این است که ابزار‌ها و انواع میز اداری یا فروشگاهی را که در آن می‌بینید، می‌توانید از طریق فروشگاه‌های پیشنهادی بخرید.

کافیست در interiorai سبک موردنظر خود ا از بین انواع طرح‌های روستایی، مدرن یا صنعتی انتخاب کنید و با سپری‌کردن مراحل طرحی جذاب و خارق العاده به‌وجود‌آورید.

  • Homestyler

ایده‌هایی که Homestyler در اختیار شما می‌گذارد، گاهی توان رقابت با طرح‌های طراح‌های بسیار حرفه‌ای را دارند. طراحی فضای داخلی با این ابزار بسیار ساده است و با در نظر‌گرفتن جزئیات می‌توانید فضایی خلاقانه و زیبا را ایجاد کنید. با استفاده از Homestyler امکان اندازه‌گیری دقیق فضا را دارید تا متناسب با محیط از ابزار‌های مختلفی برای چیدمان بهره ببرید.

در صورتی که با Homestyler کار کنید و تمام بخش هاِ آن را یاد بگیرید، گویی یک طراح حرفه‌ای استخدام کرده‌اید که به فضای داخلی فروشگاه شما بیاید و انواع سبک چیدمان آنجا را برایتان مشخص کند.

سایت هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه

سایت هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه ویژگی‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن می‌توانید طرحی زیبا و مناسب برای چیدمان و دکوراسیون فروشگاه در نظر بگیرید. این سایت ابزار‌های حرفه‌ای در اختیارتان می‌گذارد و با تجزیه و تحلیل درست پیشنهاداتی به شما می‌دهد که قطعاً در زمینه طراحی دکوراسیون حرفه‌ای به شما کمک‌های زیادی خواهند کرد. با ابزار‌های هوش مصنوعی دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای طراح‌های دکوراتور ندارید و به راحتی می‌توانید در خانه بنشینید و از مزیت‌های مختلف این برنامه‌ها حتی به‌صورت رایگان بهره‌مند شوید.

برخی از ایده‌هایی که سایت هوش مصنوعی برای دکوراسیون مغازه در اختیارتان می‌گذارد، بسیار پرجزئیات‌تر و بهتر از پیشنهاداتی هستند که برخی طراحان بی‌توجه در اختیارتان می‌گذارند! بنابراین اگر به فکر طراحی فروشگاه خود هستید، همین حالا از یکی از ابزار‌های هوش مصنوعی معروفی‌شده در این مطب استفاده کنید و با ویژگی‌های مثبت آن نمایی جذاب و خاص در محیط به‌وجود آورید.