انواع پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف از نسل‌های جدید جداکننده‌ها یا دیواره‌ها هستند که نیاز به دیوار‌های بتنی و قطوع با مشکلات زیادشان را از بین می‌برند. این پارتیشن‌ها هر کدام انواع مختلفی دارند، اما آیا می‌دانید که کدام یک برای محیط کار شما بهتر است؟

قبل از انتخاب پارتیشن چوبی یا شیشه ای ابتدا باید ویژگی‌های هر یک از این محصولات را بدانید و درباره تفاوت‌های آنها اطلاعاتی به دست‌آورید. حالا با آگاهی کامل امکان خرید محصولی کاملاً متناسب با محیط کار و نیاز‌های آنجا را دارید.

پارتیشن‌های چوبی و شیشه ای از جمله انواع پارتیشن اداری هستند که این روز‌ها در اغلب اداره‌ها از آنها استفاده می‌شود. این محصولات نه‌تنها می‌توانند دکوراسیون محیط را زیباتر کنند، بلکه روی افزایش کارآیی آنجا تأثیرات مثبتی می‌گذارند.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره انتخاب پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف صحبت کنیم، ابتدا باید درباره هر یک از این محصولات اطلاعات کافی داشته باشید. پارتیشن‌های شیشه ای دیواره‌هایی از جنس شیشه‌های نشکن هستند که به‌صورت تک‌جداره یا ۲ جداره ساخته می‌شوند. این محصولات برای دکوراسیون‌های مدرن بهترین گزینه بوده و می‌توانند جذابیت فضا را به‌شکل چشمگیری افزایش دهند.

پارتیشن‌های ۲ جداره نسبت به تک جداره کیفیت بالاتری دارند و بهتر می‌توانند جلوی پخش سروصدا را در محیط بگیرند؛ در واقع عملکرد عایق صوتی آنها نسبت به مدل‌های تک‌جداره بهتر است.

این محصولات را می‌توان در ۲ نوع شفاف و مات هم دسته‌بندی کرد. اگر می‌خواهید در محیط مورد نظر حریم خصوصی حفظ شود، از دیواره‌های مات و در غیر این صورت از مدل‌های شفاف استفاده کنید.

پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف

پارتیشن چوبی و ام دی اف چیست؟

گونه‌ای دیگر از پارتیشن‌های اداری به نام پارتیشن‌ های چوبی وجود دارد که همانطور که از نام آنها مشخص است، از جنس چوب ساخته می‌شوند. این محصولات در انواع رنگ‌بندی‌های مختلف تولید می‌شوند، بنابراین می‌توانید آنها را کاملاً متناسب با دکوراسیون محیط خریداری کنید.

البته که در پارتیشن‌ های چوبی از شیشه هم استفاده می‌شود. مثلاً اگر بخواهید محیطی همراه با پنجره به‌وجود‌آورید، این مدل از دیواره‌ها بهترین گزینه هستند و نیازتان را برطرف می‌کنند. این دیواره‌ها معمولاً از جنس MDF ساخته شده و مقاومت بالایی دارند، برای همین در صورت استفاده مناسب تا مدت‌ها دوام و ماندگاری خواهند داشت.

پارتیشن‌ چوبی در برابر برخی عوامل آسیب‌زا مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به رطوبت اشاره کرد. اگر در محیطی مرطوب قصد استفاده از دیواره‌ها را دارید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ مدل‌های دیگر بروید تا مبادا در آینده مشکلی برایتان به‌وجود بیاید.

از جمله ویژگی‌های پارتیشن‌های چوبی MDF می‌توان به وزن سبک آنها اشاره کرد که همین قابلیت جابه‌جایی راحت را فراهم می‌سازد. نصب راحت را هم نمی‌توان از قلم انداخت که موجب می‌شود زمان راه‌اندازی این محصولات به طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کند.

پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف، کدام یک را انتخاب کنم؟

با آگاهی از ویژگی‌های هر یک از این محصولات حتماً متوجه شده‌اید که هر کدام مزیت‌هایی دارند و همین انتخاب را کمی سخت می‌کند. اگر شما هم در انتخاب سردرگم هستید، حتماً این فاکتور‌ها را قبل از خرید در نظر بگیرید:

  • نحوه نظارت بر عملکرد کارکنان

پارتیشن‌های چوبی محیط را کاملاً می‌پوشانند، بنابراین در صورت استفاده از آنها نظارت کاملی بر عملکرد کارکنان خود ندارید. در نقطه مقابل دیواره‌های شیشه ای شفاف قابلیت اشراف کامل بر عملکرد کارکنان را به کارفرمایان می‌دهند. اگر کسب‌و‌کار شما به‌گونه‌ای است که باید عملکرد کارمندان خود را زیر نظر بگیرید، مدل‌های شیشه ای گزینه بهتری هستند.

  • استفاده از نور طبیعی

پارتیشن‌های چوبی تنها در صورتی می‌توانند نور طبیعی را به داخل محیط موردنظر شما انتقال دهند که پنجره داشته باشند. در صورت نداشتن پنجره، این دیواره‌ها با پوشاندن محیط جلوی رسیدن نور طبیعی به آنجا را می‌گیرند. در نقطه مقابل مدل‌های شیشه ای به‌خوبی باعث پخش نور در فضا شده و نیاز به مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند. به‌واسطه نور طبیعی پخش‌شده به‌واسطه این محصولات انرژی کارکنان هم بیشتر خواهد بود.

  • هزینه های اجرایی

هزینه اجرای پارتیشن‌های شیشه ای نسبت به چوبی کمتر است، بنابراین اگر بودجه زیادی ندارید، ما مدل‌های شیشه ای را پیشنهاد می‌دهیم؛ البته که در این مدل‌ها هم انتخاب نوع (تک جداره یا ۲ جداره) روی قیمت تأثیر دارد.

  • کاهش هزینه ها

همانطور که متوجه شدید، پارتیشن‌های شیشه ای می‌توانند به‌خوبی نور طبیعی را در فضا انتقال دهند، بنابراین در صورت پخش نور دیگر نیازی به ابزار روشنایی ندارید. در این صورت هزینه‌های مصرف برق در انتهای ماه به حداقل می‌رسد و لازم نیست که هزینه‌های زیادی صرفاً بابت پرداخت قبوض در نظر بگیرید.

  • عایق صوتی

پارتیشن‌های شیشه ای به‌گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که به‌خوبی نقش عایق صوتی را ایفا کنند. در واقع فضای خالی بین ۲ لایه شیشه باعث می‌شود تا صدا به بیرون از محیط منتقل نشود. مدل‌های چوبی عایق صوتی خوبی به اندازه مدل‌های شیشه ای نیستند که به این موضوع در هنگام خرید باید توجه داشته باشید.

  • عایق حرارتی

مدل‌هایی که از جنس شیشه ساخته‌شده‌اند، عایق‌های حرارتی خوبی هم هستند و جلوی هدررفت گرما را می‌گیرند؛ به‌همین دلیل اگر می‌خواهید جلوی مصرف انرژی را به میزان قابل‌توجه‌ای بگیرید، از دیواره‌های شیشه ای استفاده کنید.

  • طول عمر

طول عمر مدل‌های شیشه ای نسبت به ام دی اف بیشتر است، چون پارتیشن‌های چوبی در برخورد با آب یا رطوبت خیلی زود مقاومت خود را از دست می‌دهند. همچنین اگر از مدل‌های شیشه ای به درستی مراقبت کنید، تا مدت‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی به کارکرد خود ادامه دهند و نیازتان را به خرید مجدد این محصولات از بین ببرند.

پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف

  • حک کردن لوگو

هر چند شما می‌توانید لوگوی کسب‌و‌کار خود را روی هر ۲ نوع پارتیشن‌های شیشه ای و چوبی حک کنید، اما در مدل‌هایی که از جنس شیشه ساخته‌شده‌اند، لوگو‌ها جلوه بهتری پیدا می‌کنند و جذابیت بیشتری هم دارند.

  • نظافت

نظافت و تمیزکاری مدل‌های شیشه ای بسیار راحت‌تر از مدل‌های ام دی اف است و نیازی نیست برای تمیزکاری آنها نگران آسیب‌دیدگی متریال به کاررفته در محصولات باشید. در صورتی که در مدل‌های چوبی آب و رطوبت حاصل از نظافت می‌تواند آسیب‌های جدی به ساختار محصول وارد کند.

میزان تنوع

پارتیشن‌های چوبی همواره مدل‌ها و تنوع بیشتری نسبت به پارتیشن‌های شیشه ای دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک فضا را کاملاً شخصی‌سازی کرده و متناسب با دکوراسیون مد نظر خود تکمیل کنید، ما مدل‌های چوبی را پیشنهاد می‌دهیم.

  • انعطاف پذیری فضا

مدل‌های شیشه ضخامت کمتری نسبت به مدل‌های چوبی دارند، برای همین معمولاً فضای کمتری را اشغال می‌کنند. همچنین این محصولات به‌دلیل وزن کم به راحتی جا‌به‌جا‌شده و شما می‌توانید دکوراسیون محیط را به‌واسطه آنها خیلی زود تغییر دهید.

پارتیشن شیشه یا یا ام دی اف، گزینه هایی مناسب برای تکمیل دکوراسیون کاری

پارتیشن شیشه ای یا ام دی اف گزینه‌ هایی مناسب برای تکمیل دکوراسیون اداری است، البته به‌شرط اینکه بدانید که از هر کدام از این محصولات در چه موقعیتی استفاده کنید. پیشنهاد می‌دهیم قبل از استفاده از این دیواره‌ها حتماً با کارشناس‌های طراحی دکوراسیون کاری مشورت بگیرید و متناسب با راهنمایی‌های آنها پیش بروید تا مبادا در آینده از بابت انتخاب خود پشیمان شوید.