در ادامه مقاله دکوراسیون داخلی با جدیدترین استایل‌ها با بخش دوم در مجله‌ی مکعب همراه هستید. در بخش دوم به دیگر نکات کلیدی در مورد جدیدترین استایل‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی اشاره می‌کنیم.

۱-لوازمتان را در مقابل دیوار قرار ندهید

به طور غریزی بیشتر ما به کشیدن مبلمان و قرار دادن آنها در مقابل دیوار تمایل داریم تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهیم. اگرچه طراحان دکوراسیون داخلی می‌گویند قرار دادن اثاثیه و مبلمان در جایی دور تر از دیوار ها فضا را دلبازتر و بزرگتر نشان می دهد. این کار فضایی صمیمانه‌تر ایجاد کرده و برای گفت و گوها شرایطی مساعدتر فراهم می‌آورد.

دکوراسیون داخلی با جدیدترین استایل ها(بخش دوم)

۲-از دستور العمل‌های فنگ شوئی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

حتی اگر تا به حال از فنگ شوئی استفاده نکرده‌اید، فنگ شوئی روشی برای جذب انرژی آرامش و تحفظ تعادل در هر فضایی است. در اولین قدم‌های پیاده سازی فنگ شوئی شما اثاثیه و لوازم خاصی را در جایی مشخص و خاص قرار خواهید داد. این قرار گیری همگی در ارتباط با عناصر طبیعی می‌باشند. گرچه هنر فنگ شوئی بسیار گسترده است، برخی از طراحان از این دستور العمل‌ها در حین دکوراسیون منزل شما استفاده می‌کنند. اصول اولیه فنگ شویی برای منزلتان را مطالعه کنید تا ببینید برای تغییر دکوراسیون به چه لوازم دیگری نیاز دارید.

دکوراسیون داخلی با جدیدترین استایل ها(بخش دوم)

۳-در جای مناسب از رنگ‎‌های زنده و پر رنگ استفاده کنید

در سبک و استایل‌های جدید بیشتر از رنگ‌های روشن و زنده‌تر استفاده می‌شود. اگر چه بسیاری از افراد حاضر نیستند از طیف رنگی زرد، قرمز و یا مانند اینها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنند. در صورت امکان از دکور و یا وسایل تزئینی که با رنگ دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی دارد استفاده کنید تا جلوه‌ای برجسته و سر زنده‌تر به محیط خود داده باشید.

۴-به تجهیزات روشنایی در دکوراسیون داخلی  خود توجه کنید

تجهیزات روشنایی زمانی که صحبت از دکوراسیون داخلی به میان باشد، اغلب نادیده گرفته می‌شوند. در صورتیکه این موضوع بسیار قابل بحث بوده و درصورتیکه به درستی استفاده شود به عنوان نقطه کانونی توجه منزل شما خواهد بود. در فضای غذاخوری و آشپزخانه لوسترها به عنوان عنصر تزئینی در مرکز توجه قرار می‌گیرند. سعی کنید برای این قسمت به دنبال چیزی منحصر به فرد باشید.

دکوراسیون داخلی با جدیدترین استایل ها(بخش دوم)

۵-از تجمع وسایل در یک ناحیه بپرهیزید

نامرتبی اولین چیز برای خراب کردن دکوراسیون داخلی منزل شماست. تجمع وسایل به سادگی می‌تواند درهم ریختگی را افزایش داده و روی هم انباشته کند. از داشتن سیستمی مرتب و منظم در هر یک از اتاق‌ها اطمینان حاصل کنید تا بتوانید چیزهای کوچک را کنار گذاشته تا توجه شما و مهمان‌هایتان بر دکوراسیون زیبای اتاق متمرکز باشد. اگر تمیز نگه داشتن فضا برایتان سخت است، می‌توانید از نظافتچی کمک بگیرید.

۶-اکسسوری‌هایی به فضا اضافه کنید که بیانگر شخصیت شما باشند

در نهایت اضافه کردن وسایلی برای بروز شخصیت خود به فضا را فراموش نکنید. در حالی که نکات ذکر شده بسیار مهم هستند، فراموش نکنید که این فضا محیطی منحصر به فرد برای شماست. لوازم تزئینی کوچکی را پیدا کنید که با استایل و ترکیب رنگ کلی فضا هماهنگ باشد و علاوه بر آن بتواند شخصیت و علایق شما را نشان دهد. این اکسسوری‌ها می‌توانند خرت و پرت‌های کوچک و یا کتاب‌هایی بر میز عسلی شما باشند. طراحی دکوراسیون داخلی به معنای بیان شخصیت فردی در خانه است، بنابرین برای دکوراسیون منحصر به فرد خود خلاق باشید.

دکوراسیون داخلی با جدیدترین استایل ها(بخش دوم)

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون داخلی ممکن است امری دلهره آور به نظر بیاید. اما می‌تواند تجربه‌ای لذت بخش برای تمام افرادی باشد که در این کار مشغول هستند. از این راز‌ها و تکنیک‌ها برای دکوراسیون داخلی فضای خود استفاده کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله با گروه طراحی دکوراسیون مکعب همراه بودید.