نحوه چیدمان اتاق کار مدیران شاید در ابتدا موضوعی ساده و سلیقه‌ای به‌نظر برسد؛ اما اگر کمی در این مسئله عمیق شوید؛ خواهید دید که داشتن یک چینش صحیح و دکوراسیون مناسب در اتاق مدیران شرکت، می‌تواند برای شرکت شما مهم باشد. در واقع مدیر عامل نماینده برند شرکت است. در نتیجه او باید بهترین فضا را در دفتر خود داشته باشد. بنابراین وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون اداری و چینش دفتر مدیر عامل می‌شود؛ باید برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی برای آن داشت؛ تا بتوانید از این طریق بر مشتریان، همکاران و شرکای خود تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید.

نحوه چیدمان اتاق کار مدیران شاید در ابتدا موضوعی ساده و سلیقه‌ای به‌نظر برسد؛ اما اگر کمی در این مسئله عمیق شوید؛ خواهید دید که داشتن یک چینش صحیح و دکوراسیون مناسب در اتاق مدیران شرکت، می‌تواند برای شرکت شما مهم باشد. در واقع مدیر عامل نماینده برند شرکت است. در نتیجه او باید بهترین فضا را در دفتر خود داشته باشد. بنابراین وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون و چینش دفتر مدیر عامل می‌شود؛ باید برنامه‌ریزی دقیق و صحیحی برای آن داشت؛ تا بتوانید از این طریق بر مشتریان، همکاران و شرکای خود تاثیرگذاری بیشتری داشته باشید.

به‌طور کلی عوامل زیادی وجود دارد که باید هنگام راه‌اندازی دفتر مدیران در نظر گرفته شود. بنابراین در این نوشته سعی میکنیم؛ بهترین و مهم‌ترین نکات را برای طراحی و چینش اتاق کار مدیران را در قالب ۴ نکته اساسی مطرح کنیم. با رعایت این نکات و در نظر گرفتن آنها در حین طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت، می‌توانید تا حدود زیادی از نتیجه مناسب کار مطمئن شوید.

فضای اداری

به ندرت پیش می‌آید که دفتر کار مدیران فقط یک دفتر ساده باشد. بلکه در بیشتر موارد، کارهای مختلفی در این دفاتر انجام شده و به همین دلیل مبلمان این دفتر فراتر از یک میز و صندلی مدیریتی ساده است. در واقع یک دفتر مدیریت، جایی برای کار انفرادی مدیر، مکانی برای برگزاری جلسات تجاری کوچک با افراد مهم، و همچنین مکانی برای برقراری تماس‌های خصوصی مدیران است.

به همین دلیل فضای دفتر مدیران باید این کاربردهای مختلف را منعکس کرده و برای آنها راه‌کار داشته باشد. جهت رسیدن به این منظور، باید برای هر هدف، فضای متفاوتی ایجاد کنید. یک فضا می‌تواند برای صندلی و میز اداری مدیریت باشد. یکی دیگر می‌تواند برای جلسات باشد.

میز مدیریت مکعب مدل پازتیو MP
MP
۰ تومان
خرید کنید

جایی که با یک مبل اداری یا یک میز و صندلی اداری کوچک برای نشستن و گپ زدن با دیگران، چه به صورت انفرادی یا در یک گروه کوچک تجهیز شده باشد. همچنین بهتر است چند صندلی مهمان برای مخاطبان در مقابل میز مدیریتی نیز داشته باشید. سبکی و قابلیت جابه‌جای این صندلی‌ها معمولا از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین بسته به فضاهای اطراف دفتر، ممکن است بخواهید از مواد پوشش‌دهنده صدا برای کاهش ورود صدای بیرون استفاده کنید؛ تا تمرکز مدیر مجموعه را برای افزایش کارایی بالا ببرید.

اینها فقط بخشی از کاربردهای مهم اتاق مدیریت است. در موارد خاص گاهی مدیران در اتاق خود به فضایی برای تعویض لباس، دوش گرفتن و حتی استراحت نیاز دارند. فراموش نکنید که مدیران معمولا ساعات کاری طولانی و پر التهابی دارند؛ بنابراین وجود چنین فضاهایی برای کارایی بالاتر آنها ضروری است.

به‌طور خلاصه وقتی در مورد طراحی چیدمان دفتر کار مدیران صحبت می‌کنیم؛ اولین چیزی که مطرح می‌شود فضای اداری دفتر است. فضای اداری باید با توجه به فعالیت‌های شخص مدیر در دفتر تعریف شود. این یک دفتر معمولی نخواهد بود؛ چرا که مدیرعامل باید بتواند جلسات کوچک، تماس‌های خصوصی و… را در آن برگزار کند.

طراحی سفارشی

در کنار در نظر گرفتن فضاهای مختلف، با مدیران کسب‌وکار مدنظر باید صحبت کنید؛ تا از نیازهای کاری و ترجیحات شخصی آنها مطلع شوید. آیا آنها خواهان آرامش و سکوت هستند؛ یا برای احساس بهتر به میزانی از صدای پس‌زمینه نیاز دارند؟ آیا آنها می‌خواهند به کارمندان خود نزدیک باشند؟ یا دفتری را ترجیح می‌دهند که از سایر فضاها به‌طور کامل مجزا باشد؟ به عبارت دیگر آنها می‌خواهند در دفتر کار جدیدشان چه کاری انجام دهد؛ که دفتر فعلی انجام نمی‌دهد؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند راهنمای خوبی برای چینش بهتر فضای اتاق مدیریت و تصمیم‌گیری برای فضاهای مختلف آن، به شکلی سفارشی و اختصاصی باشد. در واقع فضاهای متنوع در اتاق مدیریت تنها در صورتی جذاب و کاربردی خواهد بود که مدیر مدنظر واقعا به آن نیاز داشته و وجود آن را در دفتر کار خود بخواهد.

میز مدیریت مکعب مدل استارت آپ MST
MST
۱۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

نام تجاری

اتاق مدیران باید به کمک نام تجاری و سایر دارایی‌های بصری شرکت، ارزش‌های آن کسب‌وکار را منعکس کند؛ و به عنوان یک بیان بیرونی از آن کسب‌وکار باشد. به نوعی این اتاق، آیینه تمام‌نمای آن کسب‌وکار است. در این زمینه چند راه‌کار وجود دارد؛ که می‌توانید با انجام آنها به این هدف نزدیک شوید.

اولین و ساده‌ترین کار برای تزیین دفتر مدیریت، استفاده از رنگ سازمانی و لوگوی شرکت است. به عنوان مثال مبلمانی که انتخاب می‌کنید بهتر است با رنگ‌های سازمانی آن شرکت مطابقت داشته باشد؛ یا عناصر تزئینی و هنری موجود در فضا، فرهنگ آن شرکت را منعکس کنند.

شما همچنین می‌توانید به ارزش‌ها و ماموریت‌های شرکت مدنظر فکر کنید؛ و از آنها برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب‌های خود در طراحی دکوراسیون اتاق مدیران استفاده کنید. برای مثال اگر شرکت در فلسفه خود به سادگی اهمیت می‌دهد؛ ممکن است بخواهید با سبک مینیمالیستی و طرح رنگ تک‌رنگ، اتاق را به این فضا و طرز فکر نزدیک کنید.

همچنین اگر شرکت مدنظر برای سرگرمی و سرزندگی ارزش قائل است؛ می‌توانید به انتخاب مبلمان و عناصر رنگارنگ و زیباتر فکر کنید. به‌طور خلاصه هنگامی که در مورد راه‌اندازی دفتر مدیریت صحبت می‌کنیم؛ یکی از بخش‌های ضروری، بحث برندسازی و جلب توجه بیشتر مشتریان است.

کاربردی بودن مبلمان

بدیهی است که یک مدیر باید در طراحی دفتر خود اعمال نظر کند. آنها بهتر از هرکس دیگری می‌دانند که تحت چه شرایطی بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. بنابراین باید از نظرات آنها استفاده کنید؛ تا طرح شما را هدایت کنند. با این حال چند مبلمان اداری کاربردی و ضروری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

مثلا قفسه بندی مناسب برای کتاب‌ها، یک میز کوچک برای چاپ‌گر و سایر ابزارهای مشابه، یک میز با سطح بزرگ و دارای کشو،. کمدی برای ذخیره فایل‌ها و پوشه‌ها و سایر موارد مشابه و احتمالا یک کمد شخصی، از جمله این موارد هستند. در واقع یک دفتر امروزی اگر تنها خوب به‌نظر برسد بی فایده است. بلکه باید بتواند کارایی مورد نیاز مدیر را نیز داشته باشد.

صندلی مدیریتی نیلپر مدل OCM902E
۵,۷۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

از سویی وسایل کاربردی در عمل نیز باید موثر باشند. مثلا در مورد میز اداری باید در نظر بگیرید که آنها باید سیم‌کشی مورد نیاز رایانه مدیر را به حداقل برسانند؛ و افزودن وسایل و دیوایس‌های جدید را به راحتی امکان‌پذیر کنند. در نهایت مدیرعامل یا مدیر اجرایی یک سازمان، مهم‌ترین فرد در یک شرکت است.

همان‌طور که گفتیم او تصویر برند شرکت است. بنابراین دفتر او می‌تواند واقعیت‌های زیادی را درباره شرکت مشخص کرده و پیام‌های مختلفی را به ذهن مخاطب متبادر کند. به هر طریق این ۴ نکته اساسی می‌تواند راهنمای کلی شما برای طراحی و چیدمان یک دفتر کار حرفه‌ای، شیک و کاربردی برای مدیران باشد. هرچند نباید فراموش کرد که با توجه به نیازهای مختلف مدیران و تنوع کسب‌وکارها، نمی‌توان هیچ روش تکراری و دقیقی را برای انجام این کار در نظر گرفت.