میز تحریر یکی از مبلمان اداری متداول و کاربردی است؛ که در ادارات، خانه‌ها یا سایر مکان‌ها برای اهدافی مانند خواندن، نوشتن، کار و… استفاده می‌شود. این میزها معمولا از یک سطح صاف و گاهی همراه با کشوها یا بخش‌هایی برای قرار دادن وسایل تشکیل شده است. میزهای تحریر در اشکال، اندازه‌ها و با مواد مختلفی مانند چوب و فلز وجود دارند؛ و ممکن است برای اهداف خاصی طراحی شوند. از طرفی از نظر ساختار طراحی، این میزها می‌توانند به اشکال مختلفی باشند. با این حال به‌طور کلی میز تحریر تاشو ثابت نشسته، میز تحریر تاشو ثابت ایستاده و میز تحریر تاشو از جمله مدل‌های است که کاربردی‌تر به‌نظر می‌رسد.

میز تحریر تاشو چیست؟

به زبان ساده میز تحریر تاشو که گاهی آن را با نام‌های میز جمع شو یا میز دیواری نیز می‌شناسند؛ نوعی میز اداری است که می‌توان آن را در زمان‌های عدم استفاده جمع کرد. در واقع این میزها به منظور صرفه‌جویی در فضا، امکان جمع شدن روی دیوار یا به‌صورت مستقل را دارند. میزهای تاشو معمولا برای نصب روی دیوار یا سایر سطوح عمودی طراحی می‌شوند. در این شرایط می‌توان آنها در زمان نیاز باز کرده و پس از پایان کار دوباره جمع نمود.

میزهای تاشو در سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند؛ اما به‌طور کلی همه آنها دارای نوعی مکانیزم لولایی هستند که به آنها برای جمع و باز شدن کمک می‌کند. همچنین میز تحریر تاشو می‌تواند دارای ویژگی‌های بیشتری مانند قفسه‌ها، کشوها یا کمدها باشد.

با این حال وجود این موارد از خاصیت اصلی میزهای تاشو کم می‌کند. در نهایت برخی از میزهای تاشو به‌طور خاص برای اهداف مشخصی مانند نوشتن، کار با رایانه یا به عنوان محل مطالعه کودکان طراحی شده‌اند؛ در حالی که برخی مدل‌های دیگر آن، متنوع‌تر بوده و می‌توان از آنها برای کارهای مختلف استفاده کرد.

میزهای تحریر تاشو به‌ویژه در فضاهای کوچکی که معمولا با کمبود جا روبه‌رو هستیم، مانند آپارتمان‌ها، اتاق‌های خوابگاه دانشجویی یا دفتر کوچک خانگی، بسیار مفید هستند. چراکه می‌توانند فضای کاری کاربردی را فراهم می‌کنند؛ که در صورت عدم نیاز، به‌راحتی جمع شده و فضا را برای فعالیت‌های دیگر قابل استفاده می‌کند. آنها همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری خود محبوب هستند؛ و به کاربران اجازه می‌دهند که یک فضای کاری موقت با دکوراسیون اداری مینیمال ایجاد کرده و پس از استفاده به‌راحتی آن را جمع کنند. این ویژگی می‌تواند برای بسیاری از افراد در شرایط خاص مفید باشد.

میز تحریر تاشو چه ویژگی‌هایی دارد؟

میزهای تحریر تاشو در طرح‌ها و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ و مهم‌ترین ویژگی مشترک آنها در نام‌شان به چشم می‌خورد. با این وجود تاشو بودن تنها ویژگی آنها نیست. در این بخش مهم‌ترین ویژگی‌های انواع میز تحریر تاشو را بررسی کرده‌ایم.

مکانیزم تاشو: قابلیت جمع شدن این میزها در زمان عدم استفاده، به کمک یک مکانیزم لولایی ایجاد می‌شود.. این ویژگی به میز تحریر تاشو اجازه می‌دهد تا در کنار دیوار یا سایر سطوح عمودی جمع شده و در فضای موجود صرفه‌جویی شود.

طراحی دیواری: میز تحریر تاشو معمولا برای اتصال به دیوار طراحی می‌شود. برای این کار معمولا یراق‌آلات مناسبی مانند براکت‌ها و لولاها کاربرد دارند. امکان اتصال ایمن این میز تحریرها مهم‌ترین نکته‌‌ای است که باید به آن توجه داشت. در واقع یکی از دلایل دیواری بودن آنها، در کنار صرفه‌جویی در فضا، امکان ایجاد ثبات بیشتر به کمک دیوار است.

فضای ذخیره‌سازی: میزهای تاشو به صورت مستقل معمولا دارای فضاهایی مانند کشو، کمد یا کتابخانه نیستند؛ چرا که این موارد فلسفه جمع و باز شدن آنها را دچار مشکل می‌کند. با این وجود برخی از آنها به عنوان واحد‌های جداگانه فضاهایی برای ذخیره‌سازی روی بخش بالای دیوار میز تحریر شما فراهم می‌کنند. همچنین برخی از آنها دارای کشوهایی کوچک هستند که به همراه صفحه رویی میز قابل جمع شدن بوده و محل خوبی برای ذخیره موارد ساده‌تر و کوچک‌تر مانند کاغذها و… است.

سبک طراحی: در طراحی میزهای تاشو، استفاده از سبک‌های مینیمالیستی و مدرن بیشترین طرفدار را دارد. در واقع وقتی قرار است وسیله‌ای موجب صرفه‌جویی در فضا شده و جای کمی بگیرد؛ هیچ حالتی بهتر از سبک‌های مدرن و مینیمال، پاسخ‌گوی این نیاز نخواهد بود. با این وجود یافتن گزینه‌هایی کلاسیک در میز تحریر تاشو نیز، غیرممکن نیست.

موارد گفته شده تنها برخی از ویژگی‌های مهم میزهای تاشو بودند. در واقع در این بخش به بررسی ویژگی‌های انواع میزها به‌طور کلی نپرداختیم. همچنین برخی ویژگی‌های خاص ممکن است بسته به طراحی، برند و هدف میز متفاوت باشد. به عنوان مثال قابلیت تنظیم ارتفاع در یک میز تحریر تاشو می‌تواند کار با رایانه یا کار به شکل ایستاده را تسهیل کند. در نهایت مهم است که هنگام انتخاب میز تحریر تاشو به دقت ویژگی‌هایی را که برای شما مهم هستند در نظر بگیرید؛ تا مطمئن شوید که نیازهای شما را برآورده کرده و به‌خوبی در فضای موجود قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین کاربردهای میز تحریر تاشو چیست؟

میز تحریر تاشو مبلمان همه‌کاره‌ای است که می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود. در این بخش برخی از مهم‌ترین کاربردهای میز تحریر تاشو را مرور می‌کنیم.

فضای کاری برای کار از راه دور: میزهای تحریر تاشو به عنوان میز اداری گزینه‌ای مناسب برای ایجاد یک فضای کاری کاربردی برای کار از راه دور، مطالعه یا سایر کارهای مشابه است. آنها می‌توانند یک لپ‌تاپ، وسایل تحریر و سایر لوازم اداری را در خود جای دهند. این ویژگی‌ها میزهای تحریر تاشو را گزینه‌ای ایده‌آل برای ایجاد یک فضای کاری موقت در اتاق‌ها یا آپارتمان‌های کوچک می‌کنند.

صرفه‌جویی در فضا برای اتاق‌ها یا آپارتمان‌های کوچک: میزهای تاشو به‌ویژه در اتاق‌ها یا آپارتمان‌های کوچک مفید هستند. ویژگی تاشو به این میزها اجازه می‌دهد تا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید؛ به‌راحتی در کنار دیوار قرار گرفته و فضا را برای فعالیت‌های دیگر آزاد کنند.

راه‌اندازی دفتر کار خانگی: میز تحریر تاشو را می‌توان بخشی از دفتر کار خانگی در نظر گرفت؛ و یک فضای کاری مشخص برای موقعیت‌های کاری در خانه را فراهم کرد. در واقع این میزها را می‌توان در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا هر منطقه مناسب دیگری نصب کرد؛ و یک فضای کاری کاربردی و سازمان‌یافته را بدون اشغال فضایی دائمی فراهم کرد.

محل مطالعه کودکان: میزهای تاشو همچنین می‌توانند یک محل مناسب برای مطالعه و سرگرمی کودکان باشند. آنها را می‌توان در اتاق خواب کودک، اتاق بازی یا هر فضای مناسب دیگری نصب کرد؛ و یک منطقه مشخص برای مطالعه و سایر فعالیت‌های مشابه کودک فراهم نمود.

ایجاد فضایی چند منظوره: میز تحریر تاشو را می‌توان در اتاق‌های دیگر مانند اتاق مهمان یا اتاق نشیمن استفاده کرد. جایی که همیشه به داشتن یک فضای کار اختصاصی نیاز ندارد. در این شرایط می‌توان آنها را در صورت نیاز باز کرد؛ و فضای کاری انعطاف‌پذیر و کاربردی را فراهم نمود.

فضای کار موقت یا قابل حمل: در نهایت میزهای تاشو می‌توانند به عنوان فضای کاری موقت یا قابل حمل در محیط‌های مختلف مانند هتل‌ها، خوابگاه‌ها یا مکان‌های زندگی موقت استفاده شوند. در نهایت اگر فضای کافی برای میز اداری ثابت ندارید؛ و یا اگر به یک میز مکمل در فضایی چندمنظوره نیاز دارید؛ می‌توانید به انواع میز تحریر تاشو فکر کنید.