تلویزیون‌ها تنها لوازم ضروری خانه‌های ما نیستند؛ بلکه کسب‌وکارها نیز به طرق مختلف به آنها نیاز دارند. صرف نظر از صنعتی که در آن فعال هستید؛ یک تلویزیون می‌تواند طیف وسیعی از مزایا را برای کسب‌وکار، مشتریان، مهمانان و کارمندان شما داشته باشد. همچنین تلویزیون‌ها ابزاری عالی برای اطلاع‌رسانی و سرگرمی هستند.

به همین دلیل است که معمولا در لابی‌ها، اتاق‌های انتظار، اتاق‌های استراحت کارکنان، سالن‌های خدمات و بسیاری از مناطق دیگر دفتر کار یک تلویزیون وجود دارد. در واقع بسته به اینکه دقیقا چه چیزی را می‌خواهید روی صفحه تلویزیون نصب شده در هر نقطه از دفتر کارتان پخش کنید؛ می‌توانید از آن برای دستیابی به اهداف مختلفی استفاده کنید.

به‌طور معمول بسیاری از کسب‌وکارها از تلویزیون صرفا برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در واقع از این طریق برند، محصولات و خدمات خود را معرفی می‌کنند. با این وجود این تنها یک کاربرد استفاده از تلویزیون در محیط اداری است. اگر شما نیز کنجکاو هستید تا با مهم‌ترین کاربردهای تلویزیون در این زمینه آشنا شوید؛ با این مقاله مختصر همراه ما باشید.

کاربرد های استفاده از تلویزیون در فضای اداری

سرگرم کردن مشتریان

اگر کسب‌وکاری دارید که در آن مشتریان باید دقایق زیادی را برای دریافت خدمات شما منتظر بمانند؛ این احتمال وجود دارد که در طراحی دکوراسیون اداری خود فضایی راحت و مناسب را به عنوان اتاق انتظار در نظر گرفته باشید. این فضا به ویژه در مطب پزشکان، وکلا، دندان‌پزشکان و سایر متخصصان بیشتر دیده می‌شود. در چنین فضایی وجود یک تلویزیون می‌تواند سطح سرگرم‌کنندگی فضا را تا حد زیادی بالا ببرد.

این کار تجربه انتظار کشیدن را برای مشتریان آسان‌تر کرده و به‌طور کلی رضایت بیشتری از دریافت خدمات شما خواهند داشت. از سویی می‌توان ویدیوها و تصاویر مناسبی را با اهداف مشخصی به نمایش درآورد. به عنوان مثال در مطب پزشکان، می‌توان با پخش تصاویر آرامش‌بخش، به بهبود شرایط ذهنی بیماران و کاهش استرس آنها کمک کرد. این بدان معنی است که محتوای نمایش داده شده در تلویزیون اتاق انتظار می‌تواند بر افزایش راحتی و صبر مشتری شما تاثیر بگذارد.

البته رعایت الزاماتی در این زمینه بسیار مهم است. به عنوان مثال طبیعتا در یک اتاق انتظار شلوغ، پخش صدای تلویزیون انتخاب مناسبی نیست. بنابراین شما باید بتوانید از طریق تصاویر با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. در این شرایط استفاده از تصاویر و ویدئوهای صامت و همچنین بهره بردن از زیرنویس، می‌تواند تا حدود زیادی کارساز باشد.

یک ابزار بازاریابی

به غیر از سرگرمی، همان‌طور که گفتیم تلویزیون‌ها یک ابزار بازاریابی عالی برای اغلب مکان‌های تجاری هستند. این مزیت به ویژه در رستوران‌ها، کافه‌ها، کافی شاپ‌ها و سایر مراکز مشابه بیشتر دیده می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از طرفداران ورزش‌هایی مانند فوتبال، والیبال، کشتی و… از تماشای بازی مورد علاقه خود در هنگام استفاده از خدمات شما لذت می‌برند.

بنابراین همین ویژگی ساده می‌تواند منجر به جذب مشتریان بیشتری شود. این بدان معنی است که برای رقابتی‌تر بودن و جذب هرچه بیشتر مشتریان در محل خود، داشتن چندین تلویزیون با توانایی پخش زنده مسابقات ورزشی، می‌تواند یک مزیت بزرگ برای کسب‌وکار شما باشد. از طرفی این یک راه عالی برای جذب و حفظ مشتریان دائمی است. علاوه بر این همان‌طور که قبلا ذکر شد؛ برخی از مشاغل مانند بانک‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از صفحه نمایش تلویزیون برای نمایش برخی از محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند.

اطلاع‌رسانی به کارکنان و روابط عمومی

البته این ویژگی بیشتر در دفاتر اداری بزرگ کاربرد دارد. در این دفاتر وجود صفحه نمایش‌های بزرگ در بخش‌های مختلف، می‌تواند ابزاری عالی برای انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی به کارکنان و سایر ذی‌نفعان باشد. در واقع این تلویزیون‌ها در کنار پوشش موضوعات داخلی مختلف، می‌توانند به عنوان ابزاری کمکی به ارائه اطلاعات به مشتریان و سایر ذی‌نفعان نیز بپردازند. به عنوان مثال این صفحات می‌توانند وضعیت اتاق‌های جلسه را در یک دفتر کار اعلام کنند؛ و یا برنامه‌های درون سازمانی را معرفی نمایند. از سویی ساده‌ترین مثال برای اطلاع‌رسانی به مشتریان، اعلام نوبت و نمایش شماره و… است؛ که از این طریق می‌توان به بخش خدمات مشتریان و اتاق انتظار نظم و سرعت بیشتری بخشید.

تجهیز اتاق سرگرمی و سایر فضاهای جانبی

امروزه فراهم کردن فضاهایی برای استراحت موقت، سرگرم شدن و تخلیه ذهن از فشارهای کاری و حتی ورزش و بازی، در طراحی دکوراسیون اداری شرکت‌های مدرن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین داشتن تلویزیون در یک اتاق بازی می‌تواند فرصتی برای انجام بازی‌های ویدئویی، تماشای ویدئوهای کوتاه و یا گوش دادن به اخبار وقایع روزمره باشد.

همین ویژگی‌ها در باشگاه‌های ورزشی و باشگاه‌های کوچک درون سازمانی نیز وجود دارد. در واقع با قرار دادن یک یا چند تلویزیون در باشگاه، می‌توانید با پخش ویدئوهای مناسب، شور و شوق فعالیت بیشتر را در مخاطب خود ایجاد کنید. همچنین این تلویزیون‌ها می‌توانند منبع مناسبی برای پخش ویدئوهای آموزشی ورزشی باشند.

نمایش انواع داده در جلسات و سایر فضاها

یکی دیگر از کاربردهای تلویزیون در محیط اداری، استفاده از آن برای نمایش ارائه‌های مختلف در اتاق کنفرانس است. اگرچه این کار را می‌توان به کمک ویدئو پروژکتور نیز انجام داد؛ اما استفاده از تلویزیون‌های صفحه تخت در بسیاری از فضاها کاربردی‌تر است.
همچنین نمایش داده‌ها تنها مختص به اتاق جلسات نیست.

در بعضی از کسب‌وکارها اطلاع‌رسانی درباره داده‌های مختلف شرکت یا داده‌های مرتبط با شرکت، در دپارتمان‌های مختلف بسیار مهم است. به عنوان مثال در دفاتر آی‌تی و اتاق تیم‌های فنی، وجود یک تلویزیون بزرگ برای نمایش وضعیت سرور، می‌تواند دیدگاه خوبی به همه اعضای تیم در مورد شرایط کار کردن سرویس‌های آنلاین مختلف بدهد. در مثال دیگر، از این شیوه می‌تواند در کسب‌وکارهای مرتبط با بورس و… برای نمایش آخرین قیمت‌ها، تغییرات و نمودارها استفاده کرد.

وجود چنین تلویزیون‌هایی در فضاهای مختلف شرکت کمک می‌کند تا کارکنان با دریافت اطلاعات از یک مبع ثابت و به صورت هماهنگ با یک‌دیگر به پیشبرد امور بپردازند. از سویی در این شرایط برخی فعالیت‌های کاری با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود.
به عبارت دیگر داده‌ها رگ حیاتی یک شرکت هستند. بنابراین نیروی کار شما باید در مورد داده‌های ورودی و خروجی، مانند معیارهای فروش، تعامل با مشتری، تجزیه و تحلیل ریسک، وضعیت زنجیره تامین و… اطلاعات مناسبی را به صورت برخط در اختیار داشته باشد.

البته این امکان وجود دارد که اطلاعات دقیق را به صورت جداگانه نیز برای کارکنان خود منتشر کنید. با این حال تاثیر نگاه کردن به داده‌ها در یک صفحه نمایش بزرگ متمرکز، بسیار بیشتر از استفاده از یک صفحه نمایش کوچک است. به‌طور خلاصه، داشتن یک یا چند تلویزیون در دکوراسیون اداری، که به صورت استراتژیک در مناطق مختلف دفتر کار شما نصب شده باشند؛ می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد. بهبود تجربه مشتری، افزایش ارتباط کارکنان، اطلاع رسانی بهتر، بازاریابی، حفظ مشتری و ارتقای تصویر برند شما از جمله این مزایا است.