حتما شما هم از اهمیت مبلمان اداری در فضای کار مطلع هستید. مبلمان اداری بخش اصلی و مورد توجه هر کسب و کار به شمار می‌آید، که بر معاشرت‌ها و تعاملات کارمندان شرکت با یکدیگر و همچنین ارتباطات با سایر شرکت‌ها و برندها اثرگذار است. اصولا مبلمان اداری نقشی مهمی بر ایجاد فضای امن، راحت و آرامبخش در محیط کار دارند و انتخاب مناسب آن سبب می‌شود همه اعضای شرکت، احساس راحتی هنگام فعالیت و انجام کارها داشته باشند.

مبلمان اداری شامل تجهیزات و امکانات یک فضای اداری می‌شود که مبلمان داخلی شامل میز و صندلی، میز کنفرانس، فضاهای ذخیره سازی مانند کمد شلف‌ها و کمدهای بایگانی، تجهیزات مانند پرینتر و مودم و… از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند.

 در این مقاله از مجله مکعب به اهمیت مبلمان اداری و هشت پیشنهاد جذاب برای انتخاب مبلمان اداری اشاره می‌شود. گفتنی است که اهمیت مبلمان اداری به ایجاد فضایی راحت محدود نمی‌‎شود. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های مثبت و موثر مبلمان اداری اشاره می‌شود.

  •  مبلمان اداری مناسب، در بهره وری کارکنان و عملکرد کارآمد آن ها بسیار موثر است.
  • مبلمان اداری می‌توانند نمایش و دکوراسیون داخلی فضای اداری را زیباتر کنند.
  • شاید در ابتدا مبلمان، اشغال کننده فضا به نظر آیند در حالی که می‌توانند سبب جادارتر کردن و حتی بزرگتر نشان دادن محیط شوند.
  • مبلمان اداری بر ارتقاء همکاری می‌افزاید. ایجاد فضای همکاری و تعامل در محیط کار سبب افزایش ایده های تجاری و استراتژی های بازاریابی می‌شود.
  • مبلمان اداری استاندارد، به حفظ سلامتی و تندرستی کارمندان کمک می‌کند.
  • مبلمان اداری با چیدمانی کاربردی، سبب نظم فضا نیز می‌شوند.
  • مبلمان اداری با طراحی ارگونومیک سبب کاهش دردهای عضلانی کارمندان در اثر کار طولانی مدت می‌شوند، که این موضوع سبب احساس موفقیت و نشاط کارمندان و بهبود فعالیت آن‌ها می‌شود.
  • مبلمان اداری و اکسسوری‌های به کار رفته در محیط کار گویای هویت، فرهنگ شرکت می‌باشد از این رو در چشم‌نوازی و جلب نظر مشتریان و مخاطبان موثر خواهد بود.

به طور کلی تجهیزات و لوازمی که در محیط کار و فضای اداری به کار می‌روند، بیانگر سبک دکوراسیون داخلی هستند که می‌توانند فضایی شیک با ترکیب مبلمان کلاسیک و مدرن باشد که بسیار بر انعطاف پذیری فضا و پویایی آن اثر‌گذار خواهد بود.

حالا نوبت به هشت پیشنهاد جذاب برای انتخاب مبلمان اداری می‌رسد.

انتخاب بهترین مبلمان اداری

پیشنهاد اول: خوش رنگ باشید

رنگ‌ها اثرات زیادی بر روحیه افراد و نحوه کار آن ها دارد. مبلمان با رنگ های نامناسب اغلب بر روحیه کارکنان اثری کسالت‌آور دارند. این رنگ ها سبب می‌شوند تا کارمندان نسبت به کوهی از کارهای روی‌ میز خود، احساسی خسته کننده‌ای داشته باشند و درنتیجه انتخاب رنگ ها در نشاط و کارآمدی تیم‌ورک‎‌‌ها موثر است. انتخاب رنگ های سبز، آبی و نارنجی در کنار رنگ‌های روشن و خنک مثل سفید، ترکیبی زیبا و چشم نواز را با خود به همراه دارد. رنگ‌های گرم سبب نشاط و رنگ های روشن و خنک به کاهش استرس و بهبود خلق و خو بسیار کمک کننده است.

پیشنهاد دوم: مدرن باشید

از مبلمان و تجهیزات به‌روز که بیانگر مدرن بودن و فرهنگی نوین برای شما است، استفاده کنید. سبک مدرن از امکاناتی به روز که سبب سهولت بیشتر در کارها و برنامه ها شده است، برخوردار است. مبلمان اداری مدرن معمولا شامل صندلی اداری استاندارد، صندلی های ماساژور، صندلی هایی با پشتی و کوسن طبی، زیرپایی یا رمپ، میز اداری چوبی یا شیشه ای به صورت های مربعی با لبه های گرد، استفاده از نورپردازی های مدرن با سطح روشنایی مناسب بر روی میزهای کار و… هستند. فضای اداری مدرن فضایی لذت بخش و آرام برای مخاطبان و کارمندان خواهد بود.

پیشنهاد سوم: سبک انتخاب کنید

مبلمان اداری نیز مانند سایر تجهیزات و لوازم یک خانه امکان جابجایی دارند. دلایلی مثل تغییر دکوراسیون و حتی تغییر محل کار می‌تواند از عوامل جابجایی این تجهیزات باشند. بنابراین انتخاب مبل اداری که سبک باشند و جابجایی را چه به منظور تغییر دکوراسیون و چه به دلیل اسباب کشی هموار سازد از جمله پیشنهادات جذاب ما برای شما است. این کار سبب کاهش هزینه‌ها و حفظ بیشتر تجهیزات نیز می‌شود.

پیشنهاد چهارم: با دوام انتخاب کنید

دوام و استحکام تجهیزات و مبلمان اداری بسیار حائز اهمیت است. حتما هنگام خرید و تهیه آن‌ها باید به این نکته توجه شود. لوازم و تجهیزات اداری به علت نوع استفاده و کاربردی که دارند باید با دوام باشند، در مقابل ضربه و برخورد مقاوم باشند. مبلمان اداری سال ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل باید دارای استحکام، کارآیی و زیبایی باشند، این ویژگی سبب می‌شود تا به لحاظ مالی و هزینه‌ای مقرون به صرفه باشند.

پیشنهاد پنجم: اهل گل و گیاه باشید

این یک واقعیت است که گل‌ها و گیاهان در زیبایی و چشم‌نوازی اماکن مسکونی، تجاری و اداری موثرند. افراد با دیدن گل و گیاه نشاط پیدا می‌کنند. به کارگیری گل و گیاه در مبلمان اداری زیبایی و آرامش بخشی ویژه‌ای را با خود به همراه دارد. سبزی گیاهان مارا به طبیعت و آرامش آن متصل می‌کند. رشد و پرورش آن‌ها در فضاهای اداری حتی به مقدار یک گلدان کوچک اثر ویژه‌ای دارد. فلاورباکس ها در این زمینه انتخاب های مناسبی هستند، که محلی برای ذخیره اسناد، جداسازی فضاها و دارای فضایی برای نگهداری گل و گیاه هستند.

انتخاب بهترین مبلمان اداری

پیشنهاد ششم: از چوب بیشتر استفاده کنید

چوب و تجهیزات چوبی چشم‌نواز و مقاوم و انرژی بخش هستند. دوام و ماندگاری بالایی دارند و به طبیعت نزدیکند. استفاده از چوب در مبلمان اداری انتخابی هوشمندانه است. مبلمان اداری تهیه شده از چوب همیشه مورد توجه بوده و هیچ وقت کهنه و قدیمی نمی‌شوند. میزهای چوبی، قفسه ها و کمدها و… به صورت چوبی زیبایی دکوراسیون داخلی را دو چندان می‌کنند.

پیشنهاد هفتم: ترکیبی چشم نواز طراحی کنید

انتخاب و ترکیب مبلمان اداری نهایتا به سلیقه و رای شما بستگی دارد. با این حال ایجاد ترکیبی چشم‌نواز از تجهیزات و لوازم آن طور که زیبا و آرام بخش باشد نیز، حائز اهمیت است. قرارگیری مبلمان به طور صحیح به گونه‌ای که به تعاملات بیشتر کمک کند، میزها و صندلی ها در جایگاهی که کارآیی کارمندان را بیشتر کند، قرارگیری استندها و قفسه ها در مکان‌هایی که دسترسی بیشتری به آن‌ها باشد، نورپردازی‌های مناسبی که از خستگی چشم کارمندان جلوگیری کند، انتخاب رنگ‌ها و تلفیق و ترکیب آن‌ها برای ایجاد فضایی که حس شادمانی و آرامش را القا کند، از مواردی است که به ایجاد ترکیبی چشم‌نواز در فضای اداری بسیار کمک کننده است.

پیشنهادهشتم: فضاهای ذخیره سازی زیبا به کار ببرید

فضاهای ذخیره سازی، بخش اصلی ادارات به شمار می‌آیند. زیرا روزانه اسناد، مدارک و داکیومنت‌های بی شماری در هر کسب و کار تولید می‌شود که باید منظم، سازماندهی شده و ایمن باشند. کمد شلف ها، کمدهای بایگانی، فلاورباکس ها و… از جمله فضاهای ذخیره سازی در ادارات هستند. این فضاها ممکن است به صورت دیواری یا ایستاده باشند و از رنگ، مدل، طرح و آپشن‌های مختلفی برخوردار باشند. گفتنی است می‌توان از اکسسوری اداری مثل گلدان ها، قاب ها و… برای زیبا تر کردن آن ها نیز استفاده کرد.

 کلام آخر

در این مقاله هشت پیشنهاد جذاب برای انتخاب مبلمان اداری به شما ارائه شد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب با تیمی مجرب و حرفه ای، همراه و مشاور شما برای طراحی کارآمد و چشم‌نواز مبلمان اداری خواهد بود. کلیه محصولات طراحی و ساخته شده توسط این تیم از کیفیت، زیبایی، دوام و کارآیی بالایی برخوردارند.