از سال ۲۰۲۰، بسیاری افراد به دورکاری و کار در منزل روی آورده‌اند و این شرایط باعث شد که افراد دورکار به یک دفترکار خانگی نیاز پیدا کنند. یک دفترکار خانگی با فضای آرام، که بتوانند به راحتی کارهای روزانه خود را انجام دهند. تنها تعداد کمی از دورکارها دارای وسایل دفتر کار خانگی مناسب برای انجام کارهای روزانه خود هستند. اکثر افراد صرفا به دنبال یک فضای خالی و مسطحی می‌گردند که بتوانند با کامپیوتر خود کار کنند. دفترهای خانگی نامرتب علاوه بر کاهش خلاقیت فکری، باعث اذیت ‌شدن چشم‌ نیز می‌شوند. تهیه مناسب‌ترین وسایل دفترکار خانگی که بتواند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای فردی باشد، مهم‌ترین نکته در طراحی یک دفترکار خانگی است.

وسایل اساسی یک دفترکار خانگی

میز مطالعه مناسبی انتخاب کنید

میزکار، یکی از اصلی‌ترین وسایل هر دفتر کار خانگی است. البته باید مناسب‌ترین میزی را که پاسخگوی نیازهایتان باشد پیدا کنید. در انتخاب میز باید به عواملی مانند اندازه، شکل و فضای کافی، دقت شود. به عنوان مثال باید در نظر بگیرید که آیا نیازمند یک میز بزرگ برای قرار دادن مانیتور و کیبورد خود هستید؟ یا یک میز کوچک برای قرار دادن لپ‌ تاپتان خواهد بود؟ توجه به این عوامل کلیدی، باعث می‌شود که گزینه‌هایتان محدود شود و بتوانید وسایل دفترکار خانگی خود را به راحتی انتخاب کنید. برای محیط منزل بهتر است از خرید میزهای بزرگ خودداری کنید. زیرا فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کند و کم کم باعث ایجاد شلوغی بسیار زیاد محیط منزل می‌شود.

صندلی راحتی یا صندلی کارمندی تهیه کنید

احتمالا شما از صندلی‌های غذاخوری برای کار در منزل استفاده می‌کنید. اما باید بدانید که این صندلی‌ها به هیچ وجه مناسب کار در خانه، به خصوص کارهای طولانی مدت نیستند. در تهیه وسایل دفترکار خانگی، انتخاب یک صندلی راحتی، به اندازه انتخاب میز مناسب، مهم است.

از جمله مواردی که در تهیه صندلی راحتی باید به آن توجه کرد، می‌توان به چرخدار یا بدون چرخ، چرخان یا ثابت و دسته‌دار یا بدون دسته بودن صندلی اشاره کرد. حتما صندلی باید برای شما راحت باشد. در انتخاب صندلی بسیار دقت کنید. زیرا زمان زیادی در طی روز از این وسیله استفاده خواهید کرد. اگر با توجه به شیوع ویروس کرونا خرید حضوری صندلی امری چالش برانگیز برای شما محسوب می‌شود می‌توانید خرید اینترنتی صندلی اداری را امتحان کنید و از مزایای آن مثل کاهش اتلاف وقت و قیمت مناسب‌تر بهره‌مند شوید.

قفسه فایل (شلف اداری) یا شلف ادری مدرن بخرید

شاید داشتن یک قفسه یا فایل اداری در کنار دفترکار خانگی، زیاد شیک و زیبا به نظر نیاید اما کاربرد زیادی دارد. حتی اگر پرونده و کاغذهای زیادی برای گذاشتن در فایل ندارید می‌توانید از فضای خالی قفسه‌ها برای نگهداری کتاب، لوازم الکترونیکی و نوشت افزار دیگر استفاده کنید. فایل‌های اداری چرخ‌دار که به راحتی جابه‌ جا می‌شوند، گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

قفسه‌های کتاب بسیار پرکاربرد هستند

قفسه‌های کتاب یکی از پرکاربردترین وسایل دفترکار خانگی هستند. با استفاده از قفسه‌های کتاب، می‌توان از فضای عمودی اتاق به جای فضای کف اتاق استفاده کرد. این وسایل شیک، همچنین فضای کافی برای چینش کتاب و لوازم دکوری را فراهم می‌کنند. بسته به نیاز و فضای خالی، یک قفسه کتاب و یا یک کابینت کوچک برای دفترکار خانگی خود انتخاب کنید.

 

ساعت آنالوگ تهیه کنید

پس از تهیه وسایل بزرگ دفترخانگی خود، باید به سراغ اشیاء کوچک‌تر بروید. اگر به طور مکرر زمان را بررسی می‌کنید، یک ساعت دیواری یا رومیزی ایده بسیار خوبی برای شما است. ساعت آنالوگ به شما کمک می‌کند که حین کار تمرکز خود را حفظ کنید و کمتر دچار حواس‌پرتی شوید. تحقیقات نشان داده‌اند که نگاه کردن به ساعت موبایل بسیار باعث حواس پرتی می‌شود، اما ساعت‌های دیواری یا رومیزی از حواس‌پرتی شما در هنگام کار جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، یه ساعت دکوری جذاب، فضای دفتر خانگی شما را شیک‌تر و زیباتر می‌کند.

برای مطالعات شبانه خرید چراغ مطالعه را فراموش نکنید

دفترکار خانگی شما، در هر اندازه‌ای که باشد، قطعا به چراغ مطالعه نیاز دارد. یک چراغ مطالعه مناسب علاوه بر روشن تر کردن وسایل دفترکار خانگی، هنگام مطالعه‌ شبانه نیز نور کافی در اختیارتان قرار می‌دهد.

با گل‌ها و گیاهان، حس زندگی را به دفترکار خانگی خود بیاورید

بهتر است بدانید، گل و گیاه در ایجاد حس شادی، تاثیر به سزایی دارند. گیاهان سرسبز و پر‌نشاط، مانند درختچه‌ها، گیاهان آویزی و یا گیاهان گوچک گلدانی، همیشه به دفتر کار خانگی شما حس طراوت و سرزندگی می‌بخشند. گیاهان سبز، به خصوص وقتی در کنار اشیاء سفیدرنگ قرار می‌گیرند، بسیار شیک و جذاب جلوه می‌کنند. اما اگر وسایل دفترکار خانگی شما سفید نیست، می‌توانید گیاهی متناسب با دکوراسیون دفترکار خانگی خود انتخاب کنید و فضا را زیبا‌تر نمایید.

 

وسایل هنری بسیار الهام بخش هستند

اگر در دفترکار خانگی خود پنجره ندارید، از چند اشیاء هنری جذاب در بین وسایل دفترکار خانگی خود استفاده کنید. نگاه کردن به وسایل هنری حین کار در دفترکار خانگی، باعث ایجاد حس خوشایندی در شما می‌شود. تابلوهای نقاشی یا عکس‌های خانوادگی چاپ شده، ایده‌های بسیار خوبی هستند. وسایل هنری علاوه بر اینکه حس زندگی را به دفترکار شما می‌آورند، فضای خالی دیوارهای اطراف شما را پر می‌کنند و جلوه زیبایی را در اتاق و دفتر کار خانگی شما به وجود می‌آورند.

مکانی برای استراحت طراحی کنید

استراحت‌های کوتاه حین کار، برای خلاقیت کاری امری بسیار مهم و ضروری هستند. اگر فضای کافی در اختیار دارید، با استفاده از چند وسیله اضافی یک مکان استراحت برای دفترکار خانگی خود طراحی کنید تا در هر زمان که نیاز داشتید، بتوانید ذهن خود را تازه کنید.

یک فضای کوچک برای مطالعه کتاب، به همراه یک صندلی راحتی دسته‌دار و یا یک مبل راحتی برای آرامش، ایده‌های بسیار جذابی هستند. دقت کنید که مکان استراحت خود را متناسب با دفتر کار خانگیتان بسازید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به اصلی‌ترین نکات برای تهیه وسایل دفترکار خانگی پرداختیم. اگر تمایل دارید دفترکار خانگی شما شیک و در عین حال راحت باشد خرید میز مطالعه یا میز کارشناسی را فراموش نکنید. خرید شلف اداری مدرن شما را از بهم ریخته شدن میز خلاص می‌کند. اگر عاشق شب و سکوت آن هستید و می‌خواهید در آرامش به مطالعه بپردازید باید چراغ مطالعه‌ای برای خود خریداری کنید. همچنین وجود انواع فلاور باکس به زیبا‌تر شدن هرچه بیشتر دفترکار خانگی شما می‌افزاید. حتی شما می‌توانید دفترکار خانگی خود را به شکل یک محیط اداری در بیاورید و برای این کار از طراحی مدرن فضای کار بهره ببرید.