دیوارپوش‌ ها یکی از جدیدترین اجزای دکوراسیون‌ های اداری و خانگی هستند که در متریال مختلفی ساخته می‌شوند و طرح و رنگ‌های متنوعی نیز دارند. این دیوارکوب‌ها به‌دلیل جذابیت ظاهری بالا، نصب سریع و راحت، قیمت مناسب و ویژگی‌های دیگر توانسته‌اند مشتری‌های زیادی را در بازار از آن خود کنند.

با تهیه دیوارپوش‌ های مناسب و نصب آنها بر روی دیوار‌های دفتر کاری‌تان، محیط و دکوراسیونتان را زیباتر می‌کنید و به‌طور کل دکوراسیون را با صرف هزینه بسیار اندکی تغییر خواهید داد.

دیوارکوب‌ها با ایجاد یک سطح پوششی بسیار زیبا بر روی دیوار، تغییرات بسیار چشمگیر و دلنوازی را در محیط کارتان به‌وجود می‌آورند. به‌واسطه این مصالح به‌راحتی می‌توانید نقص‌ها و مشکلات دیوار‌ها را بپوشانید. اما آیا با انواع دیوارپوش اداری آشنا هستید؟

معرفی انواع دیوارپوش اداری

در ادامه لیستی از انواع دیوارپوش‌های اداره را می‌آوریم که هر یک از آنها با ویژگی‌های منحصر‌ به‌ فردشان توانسته‌اند بخشی از نیاز بازار را برطرف کنند:

دیوارپوش اداری

  • دیوارپوش pvc

از جمله با ارزشترین محصولات پتروشیمی که به‌عنوان یک ترموپلاستیک از آن می‌توانید به‌عنوان دیوارکوب استفاده کنید، پی‌وی‌سی است. هم‌اکنون pvc توانسته جای بسیاری از مصالح قدیمی دیگر از جمله چوب، سفال و … را بگیرد و تبدیل به انتخاب اول مردم برای ساخت یا طراحی انواع محصولات مختلف شود.

پی‌وی‌سی‌ها نه‌تنها وزن سبکی دارند، بلکه از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌کنند؛ برای همین بسیاری از مدیریت کسب‌وکار‌ها ترجیح می‌دهند که از این مواد برای دیوارپوش‌های ساختمان اداره‌شان استفاده کنند. البته از این لایه‌ها برای دیوار‌های خارجی دفتر کاری استفاده می‌شود.

پی‌وی‌سی‌ها مشکلاتی نیز دارند که از جمله آنها می‌توانید عدم مقاومت در برابر اجسام نوک تیز، نور خورشید یا شعله مستقیم اشاره کرد. تا زمانی که دیوارکوب‌های پی‌وی‌سی‌تان را از این عوامل آسیب‌زا دور نگه دارید، کیفیت و راندمانشان را حفظ خواهند کرد.

شما می‌توانید دیوار‌های مناطق مرطوب خانه‌تان را مثل حمام، آشپزخانه، توالت و … را با استفاده از این لایه‌ها بپوشانید. این مواد به‌خوبی در برابر لک مقاوم هستند و به‌عنوان یک عایق صدای خیلی خوب نیز عمل می‌کنند؛ بنابراین اجازه عبور هیچ صدای اضافه و مزاحمی را نمی‌دهند.

  • دیوارپوش ۳ بعدی

پنل‌های سلولزی ۳ بعدی و پارتیشن اداری که به‌تازگی روانه بازار شده‌اند، توانسته‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. این پنل‌ها با میزان برجستگی ۱ تا ۴ سانتی‌متر می‌توانند سطح دیوار را بپوشانند و زیبایی خاص و چشم‌نوازی به محوطه ساختمان هدیه دهند.

این دیوارکوب‌ها در طراحی آپارتمان‌های تجاری، مسکونی و آشپزخانه‌های خدماتی کاربرد‌های زیادی دارند و نمای آنجا را متفاوت و شیک نشان می‌دهند.

  • دیوارپوش چرمی

اگر می‌خواهید دکوراسیون اداری را به‌صورت شیک و مجلل طراحی کنید، پیشنهاد می‌دهیم از دیوارپوش‌های چرمی استفاده نمایید. این لایه‌ها بیشتر برای دکوراسیون‌ هایی با طراحی کلاسیک یا سلطنتی مناسب هستند؛ مثلاً وکلا می‌توانند برای ایجاد دکوراسیونی شیک و رسمی در محیط کارشان از آنها استفاده کنند.

چرم از لحاظ بصری سنگین است؛ بنابراین پیشنهاد می‌دهیم در تمام دیوار‌های محل کارتان آن را نصب نکنید. نصب لایه‌های چرمی روی برخی از دیواره، جذابیت فضای کاری‌تان را بیشتر می‌کند.

  • دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش‌های آلومینیومی را به‌واسطه چسب‌های تعبیه‌شده در پشتشان می‌توانید به‌راحتی روی دیوار نصب کنید؛ به‌همین‌دلیل این لایه‌ها نسبت به محصولات مشابه پرطرفدارتر هستند. قطر این لایه‌ها ۴ میلی‌متر است و می‌توانید آن را در رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوعی سفارش دهید.

البته دیوارکوب‌های آلومینیومی برای تمام فضا‌ها مناسب نیستند؛ بسیاری از دکوراتور‌ها و طراح‌های دکوراسیون پیشنهاد می‌دهند که از آن برای پوشاندن دیوار‌های آشپزخانه استفاده کنید. این لایه‌ها فضای لابی و ورودی ساختمان را نیز بسیار خاص و زیبا می‌کنند.

  • دیوارپوش شیشه ای

نسل جدید دیوارپوش‌ها که از جنس شیشه هستند توانسته‌اند جایگزین بسیاری از محصولات مشابه شوند. شاید در گذشته شنیدن نام این کار در دیوار خانه‌ها از شیشه استفاده شود، خنده دار و مضحک بود؛ اما حالا رویا‌ها به‌حقیقت پیوسته‌اند و می‌توانید دیوار‌های خانه‌تان را با لایه‌ای از شیشه‌ی زیبا بپوشانید.

از دیوارپوش‌های شیشه‌ای برای طراحی فضای داخلی ساختمان استفاده می‌شود. این لایه‌ها جلوه بصری فوق‌العاده خاصی را در محیط به‌وجود می‌آورند و بین دیواره تمایز ایجاد می‌کنند.

  • دیوارپوش کاغذی

کاغذ دیواری‌ها یا همان دیوارپوش‌های کاغذی یکی از قدیمی‌ترین انواع لایه‌های رویی دیوارهاست که هنوز طرفداران زیادی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های این محصولات این است که می‌توانید طرح و رنگ موردعلاقه‌تان را روی آنها چاپ کنید.

این دیوارکوب‌ها مزیت‌های دیگری نیز دارند؛ مثلاً به‌راحتی تمیزکاری می‌شوند و قابلیت شستشو نیاز دارند؛ همچنین در صورت عدم تمایل به استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی لایه‌شان را از روی دیوار جدا کنید. این دیواره‌ها نسبت به بسیاری از محصولات مشابه صرفه اقتصادی نیز دارند و به‌دلیل سرعت بالا در اجرا، زمان زیادی را از شما نخواهند گرفت.

این دیوارپوش‌ها را در انواع مختلفی تولید می‌کنند که شامل مدل‌های ساده، ضد زلزله، قابل برداشت، قابل شستشو، LED و ۳ بعدی هستند. شما می‌توانید متناسب با نیاز و خواسته‌تان یکی از انواع کاغذدیواری‌ها را بخرید و آنها را روی دیوار‌های خانه‌تان نصب کنید.

کاغذ دیواری‌های ضدزلزله یکی از جدیدترین دستاورد‌های فناوری هستند که می‌توانند دیوار‌های خانه را در برابر زلزله مقاوم کنند. بنابراین اگر می‌خواهید علاوه‌بر زیبایی، باعث افزایش مقاومت ساختمانتان شوید، حتماً از نمونه‌هایی ضد زلزله آن استفاده کنید.

  • دیوارپوش پارچه ای

یکی از انواع لایه‌های رویی دیوار که با طبیعت سازگاری زیادی دارد، دیوارپوش پارچه‌ای است که از الیاف طبیعی مثل کنف ایجاد می‌شود و نسبت به دیوارپوش‌های معمولی مثل رنگ یا کاغذی دیواری عمر بیشتری می‌کند.

فرایند نصب دیوارپوش‌های پارچه‌ای بسیار ساده و راحت است؛ به‌همین‌دلیل بسیاری از کارفرما‌ها ترجیح می‌دهند به‌جای تحمل شرایط نصب سخت کاغذی دیواری‌ها و دیوارکوب‌های دیگر، از پارچه برای پوشاندن دیوار‌هایشان استفاده کنند.

پارچه‌ها معمولاً دارای خاصیت آکوستیک هستند و می‌توانید با انواع وسایل و اثاثیه دکوراسیون اداری مثل مبلمان، میز، صندلی‌ها و … ست شوند.

  • دیوارپوش چوبی

دیوارکوب‌های چوبی معمولاً در رنگ‌های روشن و تیره تولید می‌شوند و در سایز‌های مختلفی به‌فروش می‌رسند. این دیوارکوب‌ها را معمولاً به‌شیوه‌ای خلاقانه بر روی دیوار تعبیه می‌کنند تا گرمی و صمیمیت فضا بیشتر شود و حس خوبی و دلنشینی در محیط به‌وجود بیاید.

دیوارپوش‌های چوبی تا حدودی دکوراسیون محیط را کلاسیک نشان می‌دهند؛ اما در صورت رعایت برخی نکته‌ها قابلیت استفاده در دکوراسیون مدرن را نیز دارند.

دیوارکوب‌های چوبی جنس مقاوم و بادوامی دارند و تا مدت‌ها ماندگاری خواهند داشت؛ البته باید از این لایه‌ها به‌خوبی نگهداری کنید تا دچار آسیب نشوند.

دیوارپوش‌های چوبی در برابر حرارت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

  • دیوارپوش سنگی

اگر می‌خواهید حس بودن در طبیعت به‌وجودتان القا شود، به‌سراغ انواع دیوار سنگی بروید. برای ساخت این دیوارکوب‌ها از قطعه‌های سنگ آنتیک استفاده می‌کنند. شما می‌توانید این نوع دیوارپوش‌ها را به‌راحتی بر روی سطح دیوار‌هایی از جنس سرامیک، گچ و … نصب کنید و مشکلی از این بابت نداشته باشید. سنگ‌های آنتیک نیز به‌هرشکل و اندازه‌ای در می‌آیند؛ برای همین می‌توانید دکوراسیونتان را با استفاده از آنها کاملاً مطابق با سلیقه و علاقه‌تان طراحی کنید.

دیوارپوش‌های سنگی معمولاً در برابر عوامل آسیب‌زای مختلف مثل خراش یا ضربه مقاومت خود را حفظ می‌کنند و به‌دلیل طول عمر بالا و مفید تا مدت‌ها می‌توانند فضای کاری‌تان را زیبا و منحصر‌به‌فرد نشان دهند.

انواع رنگ ها دیوارپوش اداری

رنگ‌ها نیز به نوعی دیوارپوش به‌شمار می‌آیند و سطح دیوار محل کارتان را می‌پوشانند. رنگ‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی‌های خاصی برخوردارند. در ادامه انواع رنگ‌ها را لیست می‌کنیم و درباره آنها توضیح‌های کوتاهی می‌دهیم:

رنگ‌ های ضد حریق: این نوع رنگ‌ها به‌صورت ضد حریق هستند و فرآیند آتشسوزی دیوار‌ها را به‌واسطه تنگستات سدیم به‌ تعویق می‌اندازند.

رنگ‌ های آنتی‌باکتریال: این رنگ‌ها جلوی رشد باکتری‌ها را می‌گیرند و از شیوع بیماری‌های مختلف نیز جلوگیری می‌کنند. اگر به بهداشت و سلامت کارمندان‌تان اهمیت می‌دهید، این رنگ‌ها را به‌عنوان دیوارپوش در محیط اداره‌تان استفاده کنید.

رنگ‌ های عایق رطوبتی: این رنگ‌ها از نفوذ آب، رطوبت و بخار جلوگیری می‌کنند و در برابر آنها مقاومت کافی نیز دارند. شما می‌توانید این رنگ‌ها را در فضا‌هایی مثل استخر، آشپزخانه و… استفاده کنید و نگران ازبین‌رفتن رنگ دیوار‌ها نباشید.

رنگ‌ های ضد امواج الکترومغناطیسی: این رنگ لایه‌های نازکی دارند و باعث جلوگیری از نفوذ امواج الکترومغناطیسی می‌شوند. کارشناس‌ها معمولاً ابتدا میزان امواج محیط را تشخیص می‌دهند و بر اساس آن ضخامت لایه‌های رنگ را تعیین می‌کنند.

رنگ‌ های سلولزی: یکی از انواع رنگ‌ها با خاصیت انعطاف‌پذیری بالا، رنگ‌های سلولزی هستند که شستشوی راحتی دارند و به‌دلیل سطح درخشنده، صاف و مقاوم در برابر شرایط جوی تبدیل به انتخاب اول بسیاری از افراد شده‌اند.

با انواع دیوارپوش اداری دکوراسیون محل کارتان را زیباتر کنید

با شناخت انواع دیوار پوش اداری می‌توانید محیط کارتان را شیک و زیبا کنید و دکوراسیون خاص و منحصر‌به‌فرد به آنجا ببخشید. این دیوارکوب‌ها معمولاً از جنس و لایه‌های بسیار مقاوم ساخته می‌شوند و تا مدت‌ها ماندگاری دارند؛ بنابراین با یک بار استفاده از آنها دیگر نیازی به استفاده مجددشان برای دکوراسیون دیوار‌ها نیست. در زمینه انتخاب بهترین دیوارکوب اداری می‌توانید با کارشناس‌ها و افراد حرفه‌ای فعال در زمینه طراحی دکوراسیون اداری کمک بگیرید تا آنها به‌طور کامل در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.